abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214786839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
I know. Ironisch genoeg geschied de verdeling van subsidie ook op basis van racisme en discriminatie.

Daar zou je overigens een mooie zaak van kunnen maken, zeker omdat het hier geld van de overheid betreft en die mag volgens de grondwet dan weer niet discrimineren.
In het twitterdraadje dat ik aanhaalde hebben ze het inderdaad wel nog over de legaliteit of illegaliteit hiervan. Wat mij vooral tegen het hoofd stoot is de laconieke houding van het raadslid ten opzichte van racisme. Ik vind het verder ook wel vrij ironisch en pijnlijk wat betreft de discussie omtrent ‘institutioneel racisme’ dat dit met belastinggeld betaald wordt.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:01:27 #177
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214787192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
In het twitterdraadje dat ik aanhaalde hebben ze het inderdaad wel nog over de legaliteit of illegaliteit hiervan. Wat mij vooral tegen het hoofd stoot is de laconieke houding van het raadslid ten opzichte van racisme. Ik vind het verder ook wel vrij ironisch en pijnlijk wat betreft de discussie omtrent ‘institutioneel racisme’ dat dit met belastinggeld betaald wordt.
Dit legaliteit ervan hangt af van hoe de overheid omgaat met het subsidiëren van andere clubjes gebaseerd op kleur. Op basis van de grondwet zou de oprichter van "Natuurvereniging de Witte Wandelaars - wandelingen voor blanken naar de blanke top der duinen" nu óók subsidie moeten kunnen krijgen. Weigert de overheid dit, dan maakt ze in het uitdelen van subsidie onrechtmatig onderscheid (namelijk op basis van huiskleur: clubjes voor zwarten wel, clubjes voor witten niet) tussen burgers en discrimineert.

Nu zijn er in NL naar mijn weten geen clubs die zich zuiver richten op blanken, en alle subsidie rondom dit thema gaat dus primair naar clubjes voor "mensen van kleur". Er zal zelfs geen beleid zijn specifiek voor clubjes van blanken (ervanuit gaande dat blank hier niet als kleur bedoeld wordt). Dat op zichzelf ís al institutioneel racisme als je heel principieel gaat zijn, maar waarschijnlijk weten we het niet omdat de kwestie zich in praktijk niet voordoet.

In theorie zou de eerste weigering om clubs / verenigingen "slegs voor blanken" te subsidiëren op institutioneel racisme wijzen, omdat het feitelijk zou bewijzen dat de overheid probleemloos verenigingen subsidieert voor mensen van kleur, maar voor die voor blanken (systematisch) niet.

Fingers crossed dat dat constitutioneel hof er komt, want dan slaat deze Woke drek onmiddelijk kapot op de rotsen der grondwet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_214788015
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:46 schreef trotse_wappie het volgende:
Welke kleur?
Zwart is geen kleur toch?
pi_214798891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dit legaliteit ervan hangt af van hoe de overheid omgaat met het subsidiëren van andere clubjes gebaseerd op kleur. Op basis van de grondwet zou de oprichter van "Natuurvereniging de Witte Wandelaars - wandelingen voor blanken naar de blanke top der duinen" nu óók subsidie moeten kunnen krijgen. Weigert de overheid dit, dan maakt ze in het uitdelen van subsidie onrechtmatig onderscheid (namelijk op basis van huiskleur: clubjes voor zwarten wel, clubjes voor witten niet) tussen burgers en discrimineert.

Nu zijn er in NL naar mijn weten geen clubs die zich zuiver richten op blanken, en alle subsidie rondom dit thema gaat dus primair naar clubjes voor "mensen van kleur". Er zal zelfs geen beleid zijn specifiek voor clubjes van blanken (ervanuit gaande dat blank hier niet als kleur bedoeld wordt). Dat op zichzelf ís al institutioneel racisme als je heel principieel gaat zijn, maar waarschijnlijk weten we het niet omdat de kwestie zich in praktijk niet voordoet.

In theorie zou de eerste weigering om clubs / verenigingen "slegs voor blanken" te subsidiëren op institutioneel racisme wijzen, omdat het feitelijk zou bewijzen dat de overheid probleemloos verenigingen subsidieert voor mensen van kleur, maar voor die voor blanken (systematisch) niet.

Fingers crossed dat dat constitutioneel hof er komt, want dan slaat deze Woke drek onmiddelijk kapot op de rotsen der grondwet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 15:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Precies. Als woke-ambtenaren niet alle wazige woke-initatieven aan het wokesubsidie-infuus leggen hoeven die woke-groepjes vervolgens niet dit soort aandachthoerderij acties uit te halen om maar te laten zien dat ze dat subsidie-infuus toch echt wel verdienen.
pi_214799467
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 22:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Klopt, wit is ook geen kleur overigens, maar dat wordt door mensen van kleur vaak wel eens vergeten ;) Ook daarin vindt racisme plaats, want je hebt volgens die club dus kleur..... Of geen kleur.. (lees: wit).. Gek toch?
pi_214799630
Als ik niet te lang in de zon heb gezeten ben ik bruin.
Als ik wel te lang in de zon heb gezeten ben ik rood.
Als ik het aan mijn lever heb ben ik geel.
Als ik het benauwd heb word ik blauw-paars.

Ik identificeer mijzelf ook als kleurling :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 25 augustus 2024 @ 12:31:26 #182
37248 BertV
Klei indiaan
pi_214799717
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Benieuwd wat het verschil is tussen een witte natuurwandeling en een zwarte natuurwandeling
bomen klimmen, beetje knabbelen aan blaadjes.
Handgemaakt
  zondag 25 augustus 2024 @ 12:54:23 #183
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214799870
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 12:22 schreef Resistor het volgende:

Niet als een kameleon?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 25 augustus 2024 @ 18:15:07 #184
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214804503
Moet je jezelf nu eens voor de geest halen wat er gebeurd was als er een natuurwandeling alleen voor blanken georganiseerd was. Dan waren alle deugers over elkaar heen gebuiteld om er maar zoveel mogelijk schande van te spreken. Er zou een shitstorm opgestoken zijn van ongekende proporties (en terecht overigens). En nee, een twitterdraadje en een discussie hier op fok is geen shitstorm. Andersom zou dit bij het NOS-journaal opgepikt zijn. Zouden rtl-boulevard er niet over uitgepraat raken. Zouden er letterlijk Kamervragen gesteld zijn.

Dit mijn lieve mensen is gewoon 100% walgelijk racisme in zijn allerzuiverste vorm. Jij hebt het verkeerde kleurtje dus jij mag niet meedoen. Bizar dat dit kan. :r

[ Bericht 18% gewijzigd door RealistAtheist op 25-08-2024 18:31:57 ]
pi_214804724
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 12:22 schreef Resistor het volgende:

resistors zijn inclusief.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214804819
En ik als halfbloed val weer mooi tussen wal en schip. Geen wandelingen voor mij ;(
Conscience do cost.
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:02:19 #187
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214804879
quote:
8s.gif Op zondag 25 augustus 2024 18:58 schreef ems. het volgende:
En ik als halfbloed val weer mooi tussen wal en schip. Geen wandelingen voor mij ;(
Misschien kan je een wandeling voor alleen halfbloedjes organiseren. Moet je er wel even bij vermelden dat mensen die zich identificeren als halfbloedjes ook mee mogen doen, dan is het geen probleem.
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:03:22 #188
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214804890
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 22:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zwart en wit zijn volgens de wetenschappelijke consensus geen kleuren idd.
  Redactie Frontpage zondag 25 augustus 2024 @ 19:03:56 #189
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214804896
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:03 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Zwart en wit zijn volgens de wetenschappelijke consensus geen kleuren idd.
Wit geen kleur en zwart alle kleuren of iets in die strekking.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214806311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Die zwarten krijgen de wolvenroute.
_O_ _O-
  zondag 25 augustus 2024 @ 21:12:47 #191
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214806440
Ik ga er verder niet op in maar ik vind dit niet kunnen.
  zondag 25 augustus 2024 @ 21:14:46 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214806454
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 18:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Moet je jezelf nu eens voor de geest halen wat er gebeurd was als er een natuurwandeling alleen voor blanken georganiseerd was. Dan waren alle deugers over elkaar heen gebuiteld om er maar zoveel mogelijk schande van te spreken. Er zou een shitstorm opgestoken zijn van ongekende proporties (en terecht overigens). En nee, een twitterdraadje en een discussie hier op fok is geen shitstorm. Andersom zou dit bij het NOS-journaal opgepikt zijn. Zouden rtl-boulevard er niet over uitgepraat raken. Zouden er letterlijk Kamervragen gesteld zijn.

Dit mijn lieve mensen is gewoon 100% walgelijk racisme in zijn allerzuiverste vorm. Jij hebt het verkeerde kleurtje dus jij mag niet meedoen. Bizar dat dit kan. :r
En dat je dat moet uitleggen, laat zien dat een hoop mensen het niet snappen wat racisme echt is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 augustus 2024 @ 21:33:49 #193
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214806666
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:34 schreef RamboDirk het volgende:
Benieuwd wat het verschil is tussen een witte natuurwandeling en een zwarte natuurwandeling
De laatste groep heeft vaker te maken met segregatie.

Maar goed dat geldt ook voor Aziaten en Spanjaarden
  zondag 25 augustus 2024 @ 21:34:13 #194
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214806678
Het valt ook wel op dat je bepaalde figuren in dit topic niet ziet terwijl zij overal als eerste "racisme" roepen als de bruine mens in het nadeel is.
  Redactie Frontpage zondag 25 augustus 2024 @ 22:03:48 #195
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214807013
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 21:34 schreef Mubassie het volgende:
Het valt ook wel op dat je bepaalde figuren in dit topic niet ziet terwijl zij overal als eerste "racisme" roepen als de bruine mens in het nadeel is.
Had je iets anders verwacht dan? :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214829394
Lekker al dat tuig jouw land binnen blijven halen. Gedwongen Nederlandse cultuur volgen.

Anti-klacht: ik mag lekker wel mee want ik ben getint. Modderfokkertjes Nederlandse ja knikkers!
  donderdag 29 augustus 2024 @ 12:01:07 #197
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214832488
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Van de website:

Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur,

Uhm tsja :P
Ik identificeer me als persoon van kleur: wit.
pi_214832709
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik identificeer me als persoon van kleur: wit.
Blank :(
Intolerant voor intolerantie
pi_214832714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:18 schreef Pendule het volgende:
Lekker al dat tuig jouw land binnen blijven halen. Gedwongen Nederlandse cultuur volgen.

Anti-klacht: ik mag lekker wel mee want ik ben getint. Modderfokkertjes Nederlandse ja knikkers!
Ik ben ook getint. Lekker man, die zon de laatste weken!
Intolerant voor intolerantie
pi_214832751
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 21:34 schreef Mubassie het volgende:
Dat klopt als een bus dit.
Hypocrietjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')