Als er maar wel borden staan waar we heen moetenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.
Zou het kunnen zijn dat 'witmensen' met de nek worden aangekeken als zij straks op dit moment - misschien puur per ongeluk of bij toeval - op dezelfde locatie zijn als deze 'nietwitmensen'? Of misschien zelfs benaderd of bejegend? Retorische vraag.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:47 schreef jogy het volgende:
Het gaat ook gewoon om een (1(!!!!)) georganiseerde wandeling, de Veluwe wordt niet afgesloten voor witmensen of zo hé.
Oh, dat zou zeker gevoelig hebben gelegen. Des te meer reden om er niet aan mee te doen. Laten we toleranter zijn en mensen de vrijheid geven om zich te verenigen zoals ze willen, zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze wandeling is voor blanken.
En jij en ik weten beiden wat de ophef dan was geweest, net zoals jij er ophef over had gemaakt of die D66'er wat er nu geen problemen mee ziet.
Teveel racisten mengen zich in het racisme debat en laten daar hun racistische denkbeelden en dubbele standaarden continue blijken.
Dan snap je dus niet helemaal hoe causaliteit van wetgeving werkt. De 'grondwet' heeft betrekking op de overheid, die die op haar beurt weer op elk ander gebied handhaaft. Jij mag van de overheid niets doen dat in strijd is met de grondwet, of anderen hun rechten uit gronde van die grondwet ontneemt of beperkt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft deze D66 man gewoon gelijk. De grondwet bind de overheid. Niet de burgers.
Maar er zijn wel regels mbt hoe bedrijven zich mogen opstellen richting verschillende groepen.
Zo zijn er iig strenge anti-discriminatieregels ter bescherming van:
- Werknemers en aannamebeleid
- Klanten en selectieve toegang (deze regel wordt bijvoorbeeld nu gebroken door women-only gyms maar niemand doet zijn best die regel na te leven)
- Leveranciers etc..
Dit betreft echter wellicht niet zo zeer een bedrijf maar een organisatie.
[ afbeelding ]
Dus het zou zomaar kunnen dit, ondanks dat het zum kotzen is... gewoon compleet legaal is.
Dus ik ben gedwongen seks te hebben met mannen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:38 schreef MetalCore het volgende:
[..]
Dan snap je dus niet helemaal hoe causaliteit van wetgeving werkt. De 'grondwet' heeft betrekking op de overheid, die die op haar beurt weer op elk ander gebied handhaaft. Jij mag van de overheid niets doen dat in strijd is met de grondwet, of anderen hun rechten uit gronde van die grondwet ontneemt of beperkt.
Edit: Of je nu een 'bedrijf' (privaatrechtelijke onderneming) of een natuurlijk persoon bent.
Ik vind mensen die evenementen organiseren met de nadruk op blanken racistisch.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat zou zeker gevoelig hebben gelegen. Des te meer reden om er niet aan mee te doen. Laten we toleranter zijn en mensen de vrijheid geven om zich te verenigen zoals ze willen, zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen.
Wat? Nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:38 schreef MetalCore het volgende:
[..]
Dan snap je dus niet helemaal hoe causaliteit van wetgeving werkt. De 'grondwet' heeft betrekking op de overheid, die die op haar beurt weer op elk ander gebied handhaaft. Jij mag van de overheid niets doen dat in strijd is met de grondwet, of anderen hun rechten uit gronde van die grondwet ontneemt of beperkt.
Edit: Of je nu een 'bedrijf' (privaatrechtelijke onderneming) of een natuurlijk persoon bent.
Ja dat het in eerste instantie niet handig geschreven was zijn ze het zelf ook mee eens maar op de site staat ook dat het geen poc exclusief dingetje is en op foto's zie ik hier en daar ook wel wat minder bruine personen oid dus ik vermoed idd dat iemand gewoon wat te enthousiast is geweestquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja als je opschrijft 'deze wandeling is alleen voor mensen van kleur' klinkt wel wat dwingender dan dat ze zich enkel richten op mensen van kleur
Ik word wel eens witte neger genoemd, dus ik mag ook mee?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Van de website:
Voor deze wandeling moedigen we specifiek mensen aan zich in te schrijven die zich identificeren als persoon van kleur,
Uhm tsja
Mijn natte vinger in de lucht gok zonder enige ervaring als persoon van kleur is dat waar een samenleving in de meerderheid een bepaald ras is (blank in dit geval) de minderheidsgroepen makkelijker een gedeelde ervaring hebben en dus makkelijker kunnen binden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:35 schreef Oud_student het volgende:
Wat ook zo merkwaardig is dat er een dichotomie (tweedeling) wordt gemaakt in mensen van kleur en witte (=blanke) mensen. Alsof er binnen de groep "van kleur" geen grote verschillen zijn, denk aan geel, bruin, pikzwart, lichtzwart etc, Zeg maar alle kleuren van de regenboog Piet.
Ik had eens een Antilliaanse collega die mij vertelde dat op de Antillen onderscheid gemaakt wordt tussen groepen mensen met een tintje, hoe meer getint hoe verder je onderaan de pikorde staat. Het racisme daar is gigantisch, en dan hebben we het overkleurverschillen die wij (als blanke) wrs niet eens waarnemen
Dus hoe voelen de diverse groepen "van kleur" zich binnen een verzameling van zwarten, bruinen en gelen?
Ook eenzaam ?
Albino"s dat zijn echte witte mensen, die zijn volgens de deugers het grote probleemquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben wel benieuwd of mensen die normaliter een kleurtje zouden moeten hebben maar de pech hebben albino te zijn ook mee mogen doen. identificeer je jezelf dan nog steeds als een mens van kleur of een albino. Lastig.
Wit tegen zwartquote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Raar. Dus jij acht events waar sommige groepen op basis van hun huidskleur worden aangespoord mee te doen, of zelfs hele groepen worden gecreëerd op basis van zulke onveranderlijke kenmerken, normaal?
'Schaken, speciaal voor mensen van kleur'
Nee, dit is niet normaal. Het is raciaal essentialistisch en nogal eng.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:56 schreef stavromulabeta het volgende:
We maken ons hier wel lekker druk om een evenement waar straks waarschijnlijk welgeteld 5 mensen meegaan.
Moet je voor de gein eens doen op JOOP.nl en dan witte man door elke willekeurige minderheid vervangen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:42 schreef Lemmeb het volgende:
We lachen er maar een beetje om, met z'n allen. Maar dit is natuurlijk gewoon kneiterhard racisme.
DÉ manier om vast te stellen dat dit gewoon kneiterhard racisme is, is door de 'kleuren' in het nieuwsbericht te verwisselen. Stel je de grote maatschappelijke verontwaardiging eens voor, als deze natuurwandeling uitsluitend voor blanken zou zijn!
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus ik ben gedwongen seks te hebben met mannen.
Got it.
Het is ook best ingewikkeld hé, al die artikelen die met elkaar samenwerkenquote:Artikel 11
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Ik hoop dat het gaat stortregenen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef vacuum1 het volgende:
Natuurwandeling in Utrecht, alleen voor mensen van kleur
'Het vogelaarscollectief Flock Together organiseert een natuurwandeling in Utrecht die alleen bedoeld is voor mensen van kleur. Daar is kritiek op, maar er is ook veel belangstelling. Alle beschikbare plekken zijn al vergeven. Zo staat op de website van Het Literatuurhuis.
Het exclusieve karakter van de wandeling heeft volgens de organisatoren te maken met de zogenoemde ‘zwarte ervaring’ van natuurwandelingen in het Westen. Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.
Daarom hebben de natuurliefhebbers Nadeem Perera en Ollie Olanipekun Flock Together opgericht. ‘Wat begon als een walk in the park groeide razendsnel uit tot een beweging waarin plezier en activisme samengaan – met inmiddels bijna 30.000 volgers en elke maand een natuurwandeling met grote groepen wandelaars’, schrijven ze zelf.
Tijdens de natuurwandeling door Utrecht worden ze geïnterviewd door de schrijver Babs Gons.
Op sociale media is ophef ontstaan over het exclusieve karakter van de wandeling. ‘Integratie via segregatie!’, foetert bijvoorbeeld auteur Henk Bakboord.
Op de website van Het Literatuurhuis wordt dat voor lief genomen. ‘Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld, dan spijt ons dat’, aldus Flock Together.'
https://dekanttekening.nl(...)or-mensen-van-kleur/
Ik ben benieuwd of er nu ook wandelingen komen exclusief voor blanken.
Deze organisatie loopt nota bene op publiek geld.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. Laat mensen zich gewoon organiseren zoals ze willen. Wat een gezeur, zeg.
Nee natuurlijk niet. Dan is het land te klein. Dat zou terecht zijn overigens, maar dat is nu niet anders.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?
Maar je hoeft er geen gemeenschapsgeld tegenaan te gooien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat zou zeker gevoelig hebben gelegen. Des te meer reden om er niet aan mee te doen. Laten we toleranter zijn en mensen de vrijheid geven om zich te verenigen zoals ze willen, zolang ze er anderen geen schade mee berokkenen.
Precies. Als woke-ambtenaren niet alle wazige woke-initatieven aan het wokesubsidie-infuus leggen hoeven die woke-groepjes vervolgens niet dit soort aandachthoerderij acties uit te halen om maar te laten zien dat ze dat subsidie-infuus toch echt wel verdienen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar je hoeft er geen gemeenschapsgeld tegenaan te gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |