abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214781773
Ik vraag mij oprecht af of dit soort types zich ook maar een beetje kunnen verplaatsen in de ander.

Als ik op mijn werk zou zeggen dat het maar een zwarte bedoeling is en dat ik mij eenzaam voel tussen de mensen van kleur dan is dat niet goed voor de carrière. Ook dat afsluitende excuses. Alsof het hoofdprobleem de toon van je communicatie zou zijn.

Al met al toch een positief nieuwsbericht. Zure racisten scheiden zich af van de normale mensen. Veel plezier samen.
pi_214781806
quote:
Maar toen de jonge vogelspotter Nadeem Perera als tiener het grote Richmondpark bij Londen ontdekte, realiseerde hij zich: ik ben hier zo’n beetje de enige zwarte bezoeker. En de mensen uit mijn familie en mijn buurt komen hier niet.
Spijkers op laag water zoeken puur om te provoceren :') Alsof er een of ander groot taboe heerst over "mensen van kleur" en hun behoefte om te wandelen of vogels te spotten.. dat moet iedereen toch lekker zelf weten?

Juist door het te overgieten met een soort van activisme collectief krijgt het nu deze connotatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:08:03 #103
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_214781869
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 07:28 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Dit was de originele.

[ afbeelding ]
Oke, dan zijn het gewoon keiharde racisten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_214782048
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb het gekopieerd en geplakt slimmerd.
Mbt je vraag. Bijna de hele planeet vindt het initiatief debiel, wat denk jij nou te bereiken met je vraag aan mij?

Als de wereld verdeeld kan worden tussen progressief en conservatief. Dan kan je bij conservatief die 'mensen uitsluiten op basis van huidskleur' terug vinden

Je draait het hier juist om. Dit zien we dus vooral tegenwoordig in progressieve kringen terug. Binnen deze contreien, en dan vooral de Amerikaanse, wordt het spreekwoordelijke kleurenblindheid (dus mensen behandelen op hun karakter en niet het uiterlijk) tegenwoordig als racistisch gezien. Dat is natuurlijk zorgwekkend en veelzeggend.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Prima om mensen van kleur meer te betrekken bij al het mooie wat de natuur te bieden heeft. Ik merk eveneens dat bij musea en veel culturele activiteiten mensen van kleur nog weinig te zien zijn. Overigens is ook een groot gedeelte van de blanke bevolking niet bij dergelijke activiteiten te zien, omdat zij van huis uit niet hebben meegekregen dit te waarderen. Ik vind het een goed idee om vanuit school aan dergelijke zaken meer aandacht te besteden, maar dit terzijde

Alhoewel het dus naar mijn mening prima is om te proberen mensen van kleur meer bij dergelijke activiteiten te betrekken en hun hiervoor specifiek als doelgroep te benaderen, is het naar mijn mening een minder goed idee om dergelijke activiteiten uitsluitend voor hen (blijvend) te organiseren, dan creëer je juist segregatie.
Waarom zouden mensen van kleur bij de natuur betrokken moeten worden? Dit is om te beginnen al een idiote premisse. De natuur is per definitie van en voor iedereen (dus ook mensen van kleur) hetzelfde geldt voor musea en kunst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214782079
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait het hier juist om. Dit zien we dus vooral tegenwoordig in progressieve kringen terug. Binnen deze contreien, en dan vooral de Amerikaanse, wordt het spreekwoordelijke kleurenblindheid (dus mensen behandelen op hun karakter en niet het uiterlijk) tegenwoordig als racistisch gezien. Dat is natuurlijk zorgwekkend en veelzeggend.
Behandelen op basis van hun karakter wordt als racistisch gezien? Is dit echt of?
pi_214782107
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Zou zwarte Piet ook welkom zijn?
Kijk, nu gaat het ergens over. :)

Wanneer komt er nou eens een actiegroep in de geest van de Church of the Flying Spaghetti Monster, die dit soort acties doet?

"Ik ben niet blank, ik ben (vermomd als) zwart. :Y "
Intolerant voor intolerantie
pi_214782155
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Een D66 raadslid dat doodleuk onversneden racisme verdedigt.

[ twitter ]

Ben benieuwd naar zijn definitie van liberalisme.
Hij heeft groot gelijk. Laat mensen zich gewoon organiseren zoals ze willen. Wat een gezeur, zeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214782162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:11 schreef Tekaschi het volgende:
Voor de mensen die weer in koor roepen "het valt wel mee, is geen racisme":

"Deze wandeling is voor blanke mensen".

Valt het kwartje nu?
Helemaal prima, net als "deze wandeling is voor jonge moeders", "deze wandeling is voor vijfenzestigplussers die nieuwe vriendschappen zoeken" of "deze wandeling is voor herboren christenen".
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:00:15 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214782204
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Ze richten zich op mensen met kleur

Ze zijn niet exclusief voor mensen met kleur, lijkt me een belangrijke nuance hier
Nou ja als je opschrijft 'deze wandeling is alleen voor mensen van kleur' klinkt wel wat dwingender dan dat ze zich enkel richten op mensen van kleur
Laffe huichelaar
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:01:00 #110
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214782206
quote:

[ twitter ]

Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?
Laffe huichelaar
pi_214782213
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Helemaal prima, net als "deze wandeling is voor jonge moeders", "deze wandeling is voor vijfenzestigplussers die nieuwe vriendschappen zoeken" of "deze wandeling is voor herboren christenen".
Deze wandeling is voor blanken.

En jij en ik weten beiden wat de ophef dan was geweest, net zoals jij er ophef over had gemaakt of die D66'er wat er nu geen problemen mee ziet.

Teveel racisten mengen zich in het racisme debat en laten daar hun racistische denkbeelden en dubbele standaarden continue blijken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214782224
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Behandelen op basis van hun karakter wordt als racistisch gezien? Is dit echt of?
Dit is echt ja. Het onderliggende idee is hier dat je kleur moet zien om de zogenaamde systematische vormen van racisme te zien. Door te stellen dat je kleurenblind bent, kijk je dat dus eigenlijk van wegen en houdt je het racisme in stand.

Zie bijvoorbeeld: Colorblind Ideology Is a Form of Racism
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:04:49 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214782232
quote:

[ twitter ]

Technisch gezien heeft deze D66 man gewoon gelijk. De grondwet bind de overheid. Niet de burgers.
Maar er zijn wel regels mbt hoe bedrijven zich mogen opstellen richting verschillende groepen.

Zo zijn er iig strenge anti-discriminatieregels ter bescherming van:
- Werknemers en aannamebeleid
- Klanten en selectieve toegang (deze regel wordt bijvoorbeeld nu gebroken door women-only gyms maar niemand doet zijn best die regel na te leven)
- Leveranciers etc..

Dit betreft echter wellicht niet zo zeer een bedrijf maar een organisatie.

Dus het zou zomaar kunnen dit, ondanks dat het zum kotzen is... gewoon compleet legaal is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_214782233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?
Vast niet, alleen 'de blanken' is wel de dominante groep.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:09:39 #115
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214782264
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vast niet, alleen 'de blanken' is wel de dominante groep.
Als blanke in Rotterdam:

vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:13:23 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214782285
Is dit niet 't zelfde als 'parkeerplaats alleen voor vrouwen'?

En we hebben ooit autoverzekeringen gehad alleen voor vrouw Donna Donna ofzo heette dat.
pi_214782289
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vaak het type mens dat in meer of mindere mate walgt van de eigen huidskleur en vindt dat men zelf schuldig is aan 'wit privilege'. Zulke mensen zijn dan ook per definitie niet serieus te nemen.
Ken dit soort mensen al jaren, zelf zwaar racistisch, maar ze komen nog wel een keer op de koffie, dan kunnen ze zelf eens echt huilen.

;)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214782295
pi_214782336
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:13 schreef xzaz het volgende:

En we hebben ooit autoverzekeringen gehad alleen voor vrouw Donna Donna ofzo heette dat.
Onna-Onna. Bestaat niet meer, was niet rendabel.

Overigens waren die "gericht op vrouwen" maar mochten mannen ook lid worden.
pi_214782342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:13 schreef xzaz het volgende:

Nee is niet hetzelfde
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_214782347
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 07:28 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Dit was de originele.

[ afbeelding ]
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?
"Pools are perfect for holding water"
pi_214782355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?
Ik werd er afgelopen week op gewezen dat de biodiversiteit in een stad hoger is dan op het platteland dus het zou zomaar kunnen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:27:48 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214782374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:28:08 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214782381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Onna-Onna. Bestaat niet meer, was niet rendabel.

Overigens waren die "gericht op vrouwen" maar mochten mannen ook lid worden.
Als man had ik die inderdaad genomen omdat ze gewoon goedkoper waren.
pi_214782382
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.
Dat zal de trieste werkelijkheid wel zijn ja.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')