Spijkers op laag water zoeken puur om te provoceren Alsof er een of ander groot taboe heerst over "mensen van kleur" en hun behoefte om te wandelen of vogels te spotten.. dat moet iedereen toch lekker zelf weten?quote:Maar toen de jonge vogelspotter Nadeem Perera als tiener het grote Richmondpark bij Londen ontdekte, realiseerde hij zich: ik ben hier zo’n beetje de enige zwarte bezoeker. En de mensen uit mijn familie en mijn buurt komen hier niet.
Oke, dan zijn het gewoon keiharde racisten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 07:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit was de originele.
[ afbeelding ]
Je draait het hier juist om. Dit zien we dus vooral tegenwoordig in progressieve kringen terug. Binnen deze contreien, en dan vooral de Amerikaanse, wordt het spreekwoordelijke kleurenblindheid (dus mensen behandelen op hun karakter en niet het uiterlijk) tegenwoordig als racistisch gezien. Dat is natuurlijk zorgwekkend en veelzeggend.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het gekopieerd en geplakt slimmerd.
Mbt je vraag. Bijna de hele planeet vindt het initiatief debiel, wat denk jij nou te bereiken met je vraag aan mij?
Als de wereld verdeeld kan worden tussen progressief en conservatief. Dan kan je bij conservatief die 'mensen uitsluiten op basis van huidskleur' terug vinden
Waarom zouden mensen van kleur bij de natuur betrokken moeten worden? Dit is om te beginnen al een idiote premisse. De natuur is per definitie van en voor iedereen (dus ook mensen van kleur) hetzelfde geldt voor musea en kunst.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Prima om mensen van kleur meer te betrekken bij al het mooie wat de natuur te bieden heeft. Ik merk eveneens dat bij musea en veel culturele activiteiten mensen van kleur nog weinig te zien zijn. Overigens is ook een groot gedeelte van de blanke bevolking niet bij dergelijke activiteiten te zien, omdat zij van huis uit niet hebben meegekregen dit te waarderen. Ik vind het een goed idee om vanuit school aan dergelijke zaken meer aandacht te besteden, maar dit terzijde
Alhoewel het dus naar mijn mening prima is om te proberen mensen van kleur meer bij dergelijke activiteiten te betrekken en hun hiervoor specifiek als doelgroep te benaderen, is het naar mijn mening een minder goed idee om dergelijke activiteiten uitsluitend voor hen (blijvend) te organiseren, dan creëer je juist segregatie.
Behandelen op basis van hun karakter wordt als racistisch gezien? Is dit echt of?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het hier juist om. Dit zien we dus vooral tegenwoordig in progressieve kringen terug. Binnen deze contreien, en dan vooral de Amerikaanse, wordt het spreekwoordelijke kleurenblindheid (dus mensen behandelen op hun karakter en niet het uiterlijk) tegenwoordig als racistisch gezien. Dat is natuurlijk zorgwekkend en veelzeggend.
Kijk, nu gaat het ergens over.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Zou zwarte Piet ook welkom zijn?
Hij heeft groot gelijk. Laat mensen zich gewoon organiseren zoals ze willen. Wat een gezeur, zeg.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Een D66 raadslid dat doodleuk onversneden racisme verdedigt.
[ twitter ]
Ben benieuwd naar zijn definitie van liberalisme.
Helemaal prima, net als "deze wandeling is voor jonge moeders", "deze wandeling is voor vijfenzestigplussers die nieuwe vriendschappen zoeken" of "deze wandeling is voor herboren christenen".quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:11 schreef Tekaschi het volgende:
Voor de mensen die weer in koor roepen "het valt wel mee, is geen racisme":
"Deze wandeling is voor blanke mensen".
Valt het kwartje nu?
Nou ja als je opschrijft 'deze wandeling is alleen voor mensen van kleur' klinkt wel wat dwingender dan dat ze zich enkel richten op mensen van kleurquote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Ze richten zich op mensen met kleur
Ze zijn niet exclusief voor mensen met kleur, lijkt me een belangrijke nuance hier
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Deze wandeling is voor blanken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal prima, net als "deze wandeling is voor jonge moeders", "deze wandeling is voor vijfenzestigplussers die nieuwe vriendschappen zoeken" of "deze wandeling is voor herboren christenen".
Dit is echt ja. Het onderliggende idee is hier dat je kleur moet zien om de zogenaamde systematische vormen van racisme te zien. Door te stellen dat je kleurenblind bent, kijk je dat dus eigenlijk van wegen en houdt je het racisme in stand.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Behandelen op basis van hun karakter wordt als racistisch gezien? Is dit echt of?
Technisch gezien heeft deze D66 man gewoon gelijk. De grondwet bind de overheid. Niet de burgers.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Vast niet, alleen 'de blanken' is wel de dominante groep.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou deze meneer dat ook gezegd hebben als mensen wandelingen uitsluitend voor blanken organiseren?
Als blanke in Rotterdam:quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vast niet, alleen 'de blanken' is wel de dominante groep.
Ken dit soort mensen al jaren, zelf zwaar racistisch, maar ze komen nog wel een keer op de koffie, dan kunnen ze zelf eens echt huilen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vaak het type mens dat in meer of mindere mate walgt van de eigen huidskleur en vindt dat men zelf schuldig is aan 'wit privilege'. Zulke mensen zijn dan ook per definitie niet serieus te nemen.
Onna-Onna. Bestaat niet meer, was niet rendabel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:13 schreef xzaz het volgende:
Is dit niet 't zelfde als 'parkeerplaats alleen voor vrouwen'?
En we hebben ooit autoverzekeringen gehad alleen voor vrouw Donna Donna ofzo heette dat.
Nee is niet hetzelfdequote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:13 schreef xzaz het volgende:
Is dit niet 't zelfde als 'parkeerplaats alleen voor vrouwen'?
En we hebben ooit autoverzekeringen gehad alleen voor vrouw Donna Donna ofzo heette dat.
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 07:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit was de originele.
[ afbeelding ]
Ik werd er afgelopen week op gewezen dat de biodiversiteit in een stad hoger is dan op het platteland dus het zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Een natuurwandeling die begint in het centrum? Huh? Gaan ze dan met z'n allen in een park rondlopen oid?
Als man had ik die inderdaad genomen omdat ze gewoon goedkoper waren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Onna-Onna. Bestaat niet meer, was niet rendabel.
Overigens waren die "gericht op vrouwen" maar mochten mannen ook lid worden.
Dat zal de trieste werkelijkheid wel zijn ja.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor verstokte stadsmensen is een park ook 'natuur'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |