abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214834116
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar waar geef jij de voorkeur aan?
Misschien wel een nieuwe term? Maar anders gewoon "blank" en "zwart" en "Arabisch" en "Indiaas" en "Aziatisch" of zo...
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:24:30 #227
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214834138
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:21 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Misschien wel een nieuwe term? Maar anders gewoon "blank" en "zwart" en "Arabisch" en "Indiaas" en "Aziatisch" of zo...
Arabisch, Indiaas en Aziatisch: ja prima. Maar ik heb begrepen dat blank niet meer mag noch zwart. De laatsten zijn inmiddels ‘mensen van kleur’. Voor zolang dat duurt.
pi_214834255
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Arabisch, Indiaas en Aziatisch: ja prima. Maar ik heb begrepen dat blank niet meer mag noch zwart. De laatsten zijn inmiddels ‘mensen van kleur’. Voor zolang dat duurt.
Ja precies, want zijn wij geen kleur dan? Dat was toch juist het probleem van blank? :P

Perzik en bruin? Europees en Afrikaans? (Maar wat doen we dan met halfbloed?)
Licht en donker?
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:19:03 #229
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214834527
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:42 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja precies, want zijn wij geen kleur dan? Dat was toch juist het probleem van blank? :P

Perzik en bruin? Europees en Afrikaans? (Maar wat doen we dan met halfbloed?)
Licht en donker?
Ik zou het niet weten. Ik loop in ieder geval op mijn tandvlees als ik een ‘mens van kleur’ moet aanspreken. Jij ook?
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:19:50 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214835104
Dom initiatief. Je zou liever hebben dat alle kleuren gewoon samen wandelen in plaats van dat iedereen zijn eigen safe space moet hebben.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:31:05 #231
22565 asco
Los in deze tent
pi_214835199
Heel verhaal getypt maar dat is het echt allemaal niet meer waard dus bij deze mijn mening:

:O
pi_214835807
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Precies. En als mensen dan beginnen over “mensen van kleur” dan komt dat net over alsof de “witten” er niet bij mogen. ;)
Dat is natuurlijk de bedoeling van deze subsidie-infuus club.
pi_214836109
Leuk. Misschien komen ze bij mij door de buurt, dan kan ik ze vanaf mijn balkon pinda's voederen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214837890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik zou het niet weten. Ik loop in ieder geval op mijn tandvlees als ik een ‘mens van kleur’ moet aanspreken. Jij ook?
Als ik moet spreken VAN "mens van kleur" wel ja. :Y
pi_214837935
Ik ga deze wandeling gewoon negeren.
Mja
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2024 @ 22:22:40 #236
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214838030
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:10 schreef TAmaru het volgende:
Ik ga deze wandeling gewoon negeren.
I see what you did there.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 6 oktober 2024 @ 10:07:06 #238
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215190660
Fuckin pussies.
Een generatie van gekwetste zwakkelingen.

Fijne tekst ook. Omgedraaid zou je kritiek krijgen:
Wees niet bang voor al die omhooggevallen zwarte lui uit de midden- en bovenklasse die hun neus voor je ophalen als je door hun straat loopt’.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 6 oktober 2024 @ 12:19:12 #239
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215191473
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:07 schreef matthijst het volgende:
Omgedraaid zou je kritiek krijgen:
Is met alles zo.

Een hoop gekleurden komen om in zelfmedelijden.
  zondag 6 oktober 2024 @ 12:29:10 #240
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215191532
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:07 schreef matthijst het volgende:
Fuckin pussies.
Een generatie van gekwetste zwakkelingen.

Fijne tekst ook. Omgedraaid zou je kritiek krijgen:
Wees niet bang voor al die omhooggevallen zwarte lui uit de midden- en bovenklasse die hun neus voor je ophalen als je door hun straat loopt’.
Die schrijvers van de Volkskrant zijn ook compleet doordrongen van hun slachtofferroldenken. Het valt nog mee dat ze het niet nog verder toespitsen tot blanke hetero mannen, daar vrouwen en homoseksuelen net als de benedenklasse en gekleurden in hun ogen ook altijd slachtoffer zijn. Walgelijke lui, en doorgaans de grootste stereotyperende figuren in de gehele samenleving die denken vanuit hun superioriteit de armlastige slachtoffers die zelf niets kunnen erbovenop te helpen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215192172
Alsof jij ooit een artikel van de volkskrant gelezen hebt
  zondag 6 oktober 2024 @ 14:05:50 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215192175
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:06 schreef Elan het volgende:
Lastige doelgroep
quote:
Ik was erbij toen ruim dertig mensen van kleur zich langs een gracht vergaapten aan halsbandparkieten, kauwtjes en een puttertje. Ik hield me desgevraagd op de achtergrond.
NIet echt een inheemse soort...

quote:
Derhalve was ik een van de drie deelnemers die hoorden hoe een witte man bij het passeren van de sliert gekleurde vogelkijkers net te hard tegen zijn vrouw zei: ‘Is het al weer Sinterklaas?’
Yeah, right... :')
  zondag 6 oktober 2024 @ 14:29:03 #243
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215192384
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
Klaarblijkelijk heb ik recent ook op jouw pik getrapt, mooi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215192588
quote:
Ze richtten Flock Together op, een beweging voor mensen van kleur om gezamenlijk de natuur op te zoeken. Waarom die dat niet allang deden? Vogels kijken was in hun kringen niet ‘cool’, ‘het beeld dat erbij hoorde was oud, wit en ingedut’, schrijft Olanipekun in hun boek Outsiders – De natuur is van jou.
Want onder de blanke bevolking zijn vogelzoekers wel helemaal hip en cool? Tuurlijk niet. Zowat iedereen die ik hier in het bos zie rondwandelen met verrekijker en fototoestel is grijs en lijkt vaste klant bij Bever en de ANWB kledingafdelingen. Ze zijn niet hip, en wat boeit het? Als je het ook een leuke hobby vindt ga je je gang maar. Evenzo zijn hier geloof ik geen hordes woeste blanke inboorlingen die geen mensen met een kleurtje in het bos zouden dulden.

De "drempels" hier lijken vooral imaginair.
  zondag 6 oktober 2024 @ 14:49:06 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215192595
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand kan beter de Volkskrant lezen. Het betreft helaas een bolwerk van progressief linkse propaganda dat men probeert te presenteren als neutraal en objectief.
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Want onder de blanke bevolking zijn vogelzoekers wel helemaal hip en cool? Tuurlijk niet. Zowat iedereen die ik hier in het bos zie rondwandelen met verrekijker en fototoestel is grijs en lijkt vaste klant bij Bever en de ANWB kledingafdelingen. Ze zijn niet hip, en wat boeit het? Als je het ook een leuke hobby vindt ga je je gang maar. Evenzo zijn hier geloof ik geen hordes woeste blanke inboorlingen die geen mensen met een kleurtje in het bos zouden dulden.

De "drempels" hier lijken vooral imaginair.
Het is uiteraard allemaal onzin. De natuur is er voor iedereen, ook voor mensen van kleur.

Maar omdat binnen bepaalde kringen mensen van kleur als structurele slachtoffers zonder zelfbeschikking worden gezien, wordt er bij alles het idee gewekt dat er zogenaamd een vorm van systematische uitsluiting is.

Of het nu over sport, de wetenschap, het onderwijs, de media, de publieke sector, de privaatsector of dus natuur gaat. Overal hebben mensen van kleur het zogenaamd hartstikke moeilijk en moeten ze speciale privileges krijgen of via quota's binnen worden geholpen. Deze polariserende identiteitspolitiek verdeeld de samenleving steeds verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 6 oktober 2024 @ 14:49:42 #246
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215192603
Als ik een groep negers hier in het bos zie dan bel ik de politie hoor.
pi_215192865
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand kan beter de Volkskrant lezen. Het betreft helaas een bolwerk van progressief linkse propaganda dat men probeert te presenteren als neutraal en objectief.
[..]
Het is uiteraard allemaal onzin. De natuur is er voor iedereen, ook voor mensen van kleur.

Maar omdat binnen bepaalde kringen mensen van kleur als structurele slachtoffers zonder zelfbeschikking worden gezien, wordt er bij alles het idee gewekt dat er zogenaamd een vorm van systematische uitsluiting is.

Of het nu over sport, de wetenschap, het onderwijs, de media, de publieke sector, de privaatsector of dus natuur gaat. Overal hebben mensen van kleur het zogenaamd hartstikke moeilijk en moeten ze speciale privileges krijgen of via quota's binnen worden geholpen. Deze polariserende identiteitspolitiek verdeeld de samenleving steeds verder.
Als er heel erg veel waarde wordt gehecht aan de mening van anderen over je hobby is dat toch vooral een individueel probleem. Hele volkstammen hier loeren naar schichtige beestjes, laten modeltreinen stipter dan de werkelijke NS rondjes rijden op zolder, acteren een paar keer per jaar rond de meidagen alsof ze ongenode Duitse bezoekers zijn, of verzamelen muziek van een soort zingende Griekse tent. Allemaal niet cool, toch doen ze het en niemand belemmert hen dat fysiek.

Als je een hobby zou willen beoefenen maar dat niet doet omdat je bang bent dat je dan aan streetcred in de ogen van je soortgenoten inboet, is dat een blokkade die je voor jezelf hebt opgeworpen.
pi_215193129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:30 schreef RotatoR het volgende:
Zo zie je maar weer dat juist de progressievelingen vaak de grooste racisten zijn.
57 duimpjes omhoog, mooi mooi.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215193132
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk heb ik recent ook op jouw pik getrapt, mooi.
Dat zal het zijn
pi_215193181
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef vacuum1 het volgende:
Natuurwandeling in Utrecht, alleen voor mensen van kleur

'Het vogelaarscollectief Flock Together organiseert een natuurwandeling in Utrecht die alleen bedoeld is voor mensen van kleur. Daar is kritiek op, maar er is ook veel belangstelling. Alle beschikbare plekken zijn al vergeven. Zo staat op de website van Het Literatuurhuis.

Het exclusieve karakter van de wandeling heeft volgens de organisatoren te maken met de zogenoemde ‘zwarte ervaring’ van natuurwandelingen in het Westen. Het is een witte bedoeling, waarbij zwarte mensen zich vaak eenzaam voelen.

Daarom hebben de natuurliefhebbers Nadeem Perera en Ollie Olanipekun Flock Together opgericht. ‘Wat begon als een walk in the park groeide razendsnel uit tot een beweging waarin plezier en activisme samengaan – met inmiddels bijna 30.000 volgers en elke maand een natuurwandeling met grote groepen wandelaars’, schrijven ze zelf.

Tijdens de natuurwandeling door Utrecht worden ze geïnterviewd door de schrijver Babs Gons.

Op sociale media is ophef ontstaan over het exclusieve karakter van de wandeling. ‘Integratie via segregatie!’, foetert bijvoorbeeld auteur Henk Bakboord.

Op de website van Het Literatuurhuis wordt dat voor lief genomen. ‘Als we in onze communicatie te stellig zijn geweest, waardoor mensen zich beledigd en uitgesloten hebben gevoeld, dan spijt ons dat’, aldus Flock Together.'

https://dekanttekening.nl(...)or-mensen-van-kleur/

Ik ben benieuwd of er nu ook wandelingen komen exclusief voor blanken.
Hekel aan mensen die in plaats van ‘een … bedoening’ schrijven ‘een … bedoeling’.

Verder erg benieuwd wat de reacties zijn als je een whites-only wandeling gaat organiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')