Jezus kon niet meer wegkomenquote:Grote brand in kerk in Epe, dak grotendeels verwoest
In Epe woedt een grote brand in een kerk. De brandweer is massaal aanwezig en probeert te voorkomen dat het vuur zich uitbreidt naar de omgeving, meldt de veiligheidsregio.
De brand woedt in een gereformeerde kerk aan de Beekstraat. Volgens Omroep Gelderland slaan de vlammen uit het dak en komt er veel rook vrij. Het dak van de kerk is grotendeels verwoest. Of er gewonden zijn, is nog niet bekend. Ook is niet duidelijk hoe de brand is ontstaan.
De kerk staat in de bebouwde kom. De veiligheidsregio roept mensen daarom op om niet naar de kerk te komen en om de wegen vrij te houden voor hulpverleners. Verder krijgen omwonenden vanwege de rookoverlast het advies ramen en deuren dicht te houden en eventueel de ventilatie uit te zetten.
De stok van rechtsboven verplaatsen naar linksonder.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:56 schreef Moonversion het volgende:
Epe
Ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen?
Misschien wil god het aanpassen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:56 schreef Moonversion het volgende:
Epe
Ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen?
Ja. De kerkgebouwen lijken ook op elkaar!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:14 schreef Scjvb het volgende:
Krijg hierbij flashbacks van de grote en verwoestende brand in de Koningkerk te Haarlem in maart 2003, waarbij drie brandweerlieden om het leven kwamen.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. De kerkgebouwen lijken ook op elkaar!
Koningskerk:
[ afbeelding ]
Regenboogkerk:
[ afbeelding ]
Zoek eens op stadionbrand, Bradford. Hele tribune binnen 5 minuten weg.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:14 schreef PzKpfw het volgende:
Die brand heeft zich dan wel heel snel kunnen verspreiden of is pas heel laat opgemerkt. Ook gewoon de complete dakconstructie weg..
Deze weet ik nog wel. Een van de omgekomen brandweerlieden was de vader van iemand die bij mij op school zat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:14 schreef Scjvb het volgende:
Krijg hierbij flashbacks van de grote en verwoestende brand in de Koningkerk te Haarlem in maart 2003, waarbij drie brandweerlieden om het leven kwamen.
Tragisch ja!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:46 schreef K21 het volgende:
[..]
Deze weet ik nog wel. Een van de omgekomen brandweerlieden was de vader van iemand die bij mij op school zat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |