abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214759356
Hoi creatieve dotjes. O+

Ik ga weer eens vol enthousiasme aan een nieuwe hobby beginnen. Dit keer in de hoop dat ik er iets langer mee doorga, en dat het niet bij alle eerdere hobby's ergens achterin de kast beland.

Ik kon alle filmpjes over Cricut projectjes niet meer aan, ik moest zelf ook aan de slag. Maar na een hoop lezen heb ik uiteindelijk een Silhouette Cameo 5 uitgekozen. Ik moet hem nog ontvangen, zin in. O+

Maar nu ben ik dus benieuwd. Zijn er meer mensen die zo'n ding hebben? Wat maken jullie ermee?
pi_214760083
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:38 schreef Myraela het volgende:
Hoi creatieve dotjes. O+

Ik ga weer eens vol enthousiasme aan een nieuwe hobby beginnen. Dit keer in de hoop dat ik er iets langer mee doorga, en dat het niet bij alle eerdere hobby's ergens achterin de kast beland.

Ik kon alle filmpjes over Cricut projectjes niet meer aan, ik moest zelf ook aan de slag. Maar na een hoop lezen heb ik uiteindelijk een Silhouette Cameo 5 uitgekozen. Ik moet hem nog ontvangen, zin in. O+

Maar nu ben ik dus benieuwd. Zijn er meer mensen die zo'n ding hebben? Wat maken jullie ermee?
Ik ga google even vragen want ik heb geen idee wat het is. :o
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_214760752
Het is eigenlijk een soort snijmachine. Volgens mij sinds de Cricut op de markt is, ook steeds populairder geworden. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Je kunt superveel materialen snijden. Papier, stof, maar mensen gebruiken vooral veel vinyl. En daarmee kun je bijvoorbeeld statische raamstickers maken of een shirt of mok of whatever bedrukken.

pi_214762843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:07 schreef Myraela het volgende:
Het is eigenlijk een soort snijmachine. Volgens mij sinds de Cricut op de markt is, ook steeds populairder geworden. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Je kunt superveel materialen snijden. Papier, stof, maar mensen gebruiken vooral veel vinyl. En daarmee kun je bijvoorbeeld statische raamstickers maken of een shirt of mok of whatever bedrukken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O wat leuk. Had al het een en ander gezien via google.
Ben beniwued naar jou eerste creaties als je je machine hebt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_214770955
Tja, je kan er zoveel mee!dat is leuk, maar ook een nadeel
Het neemt zo je huis over :-(.

Wat zou je er zelf mee willen doen?
pi_214785878
Het lijkt mij vooral heel tof om voor m'n dochtertje leuke traktaties of cadeautjes te kunnen maken. En voor vriendinnen die ook een baby krijgen, zijn de gepersonaliseerde cadeautjes ook leuk. Voor de rest niet de bedoeling om mijn hele huis vol te plakken. :D

Heb nu een eerste projectje gemaakt. Ik vind het tof. Het is wel even priegelen en een beetje geduld hebben, maar de machine doet natuurlijk het moeilijkste. En de software is eigenlijk erg makkelijk als je Photoshop bijvoorbeeld al kent.

Als ik hier nog wat soepeler in word, dan zou ik het wel tof vinden om ook te leren hoe ik een boek kan binden. En om dan van wat boeken met saaie kaft zulke pareltjes te maken. O+

pi_214787550
Je kan de software update vaak met Black Friday goedkoper in Amerika kopen. Dat scheelt echt veel geld. Ik ben heel blij met Business Edition. Voor de Cricut heb ik geen abonnement.

Ik ben wel aan onderzoeken hoe je ook Canva kan gebruiken net de Cameo. Ik heb nog een oude 2, maar die werkt als een trein. Ik heb ook nog een Cricut. Die werkt ook heel fijn. Eigenlijk vind ik machines een beetje decadent, maar de ene vind ik voor het ene fijner en de ander voor het andere. Ik kan alleen echt niet wennen aan de Cricut software.

Zo vind ik de print & cut van de Silhouette Software fijn, maar vind ik het snijden vaak een gedoe met de Silhouette. Terwijl het met de snijden met Cricut veel soepeler gaat, maaaaarr veel meer snijverlies. Dus keuzes keuzes.

Wat een leuke projecten. Helaas is mijn ervaringen dat vinyl vaak niet goed blijft zitten op bekers en zo. Zelfs niet als ik het met de hand afwas.
pi_214789448
Patronen maken is leuk, maar soms heb ik er geen zin in om iets zelf te maken of vind ik het te ingewikkeld, dus koop ik wel eens patronen. Ook ben ik gek op freebies.

Ik heb wel de Business Edition van de software, dus kan ik ook SVG bestanden snijden.

Favorieten:
Creative Fabrica. Tegen een klein bedrag (wacht op de aanbieding) kan je daar een jaarabonnement afsluiten en in dat jaar alles gratis downloaden.

Myscrapchick,via nieuwsbrief gratis patroon en ook regelmatig aanbiedingen.

Silhouette design Store: elke week minimaal 1 gratis patroon. Soms gekoppeld aan aankopen uit de Store.
Ook regelmatig acties. Dus zet ik mijn favorietenlijstje vol en koop ik dan de patronen. Zo heb ik het theelicht-dorp van marji roy gemaakt voor Kerst. Deze patronen zijn te koop via de Store, maar ook bij 3Dcuts.

Simply Crafty SVGs. Hier heb ik bijv wat patronen gevonden due prima te gebruiken waren als surprise: voetbal, Kerst truck. Ook daar zijn wel eens leuke gratis patronen te vinden.

SVGcuts

Dafont: gratis lettertypes

Facebook:
Vele groepen te vinden met patronen en ideeën:
Happily Ever After is mijn favoriet. Vol met Disney, Tv en weet ik veel wat patronen. Je kan het zo gek niet maken en het is er te vinden.

Van de week kwam ik ook XyuenCraft tegen. Je kijkt je ogen uit wat je met papier kan maken. Via de FB groep af en toe gratis patronen te vinden in hun Etsy store.

Terugkijkend op mijn lijstje zie ik vooral werken met karton staan, maar ik heb ook veel met flex en vinyl gemaakt.

Laatst zelfs leer gesneden! Ik wilde sleutelhangers maken. Dus via Etsy een patroon gekocht (scheelde veel tijd om zelf te maken) en zo aan de slag gegaan.

Verder lijkt het wel een mega spam bericht. Dat is niet echt de bedoeling :-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Irri-tante op 24-08-2024 09:00:36 ]
pi_214794710
Nog een aanrader: Jennifer Maker.

Veel uitleg en leuke ideeën
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')