Kieft was Europees topscorer. Die zou het in dit soort Ajax ook niet redden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de keuze zou hebben, zou ik Brobbey z.s.m. proberen te verkopen. Jongen zit echt vastgeroest in dit team, staat vaak op een eiland en kan het individueel ook niet bolwerken omdat ook de tegenstanders zijn trucje nu wel kennen. Het is gewoon niet de topspits die het een aantal seizoenen geleden wel leek te zijn/worden.
Er moeten spelers weg voor er iets nieuws komt dat lijkt me nogal logisch of wil je een selectie van 30 spelers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:53 schreef henkklaas1994 het volgende:
Kroes, Farioli en Ajax in het algemeen wordt echt door veel media uitgelachen en heel hard aangepakt. De kritiek op Farioli snap ik niet, want hij moet met dezelfde zwakke selectie werken. Je beste spelers( Bergwijn, Berghuis en Brobbey) zijn totaal niet fit en kan je niet op bouwen. Vooral Brobbey en Bergwijn stralen 0.0 motivatie uit.
Ik vind het vooral schandalig van Kroes, Lang en Beuker dat zij Farioli zwaar onvoldoende ondersteunen door een betere selectie te geven. Als er geen betere spelers komen, dan gaat Farioli dit echt niet overleven en het is niet eens zijn schuld.
NAC blijkt beter, dus zo duur zijn betere spelers niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal niet meevallen als je financieel weinig beweegruimte hebt.
Daar is Kroes toch verantwoordelijk voor. Hij is ongekend dom door groots aan te kondigen dat Ajax veel moet verkopen. Clubs zijn niet achterlijk. Kroes is tot nu toe gewoon een zwakke verkoper/koper van spelersquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er moeten spelers weg voor er iets nieuws komt dat lijkt me nogal logisch of wil je een selectie van 30 spelers.
Klopt niet helemaal. Feyenoord kocht en huurde in het seizoen na Dickball voor ongeveer een miljoen 5 o.a. Aursnes, Trauner, Til, Alireza, Pedersen, Dessers waarbij met name die eerste twee geweldige aankopen waren natuurlijk maar een deel kan je toch ook wel bord op schoot scouting noemen. Dat werd bijna volledig gedaan van de opbrengst van Berghuis, waarvoor dank. Al die andere spelers kwamen pas in de seizoen(en) erna.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:59 schreef henkklaas1994 het volgende:
[..]
Dat is ook zeker lastig, maar met goed scouten kan je echt een groot verschil maken in je selectie. Kroes en De Lang hebben blijkbaar geen enkele kennis van de markt. Totaal geen zicht hebben op relatief onbekend betaalbaar talent. Zoals Feyenoord de negatieve spiraal in 1 transferperiode teniet deed door voor weinig geld Hancko, Aursnes, Timber, Gimenez te halen en Szymanski te huren. En zoals PSV Tilman huurde. Hoe kan het dat wij alleen maar bij Studio Sport namen (Rugani, Traore, Weghorst en Rosario) uitkomen?
Ik hoor net bij Rondo vorig seizoen 15 X 90 minuten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 07:39 schreef Scorpie het volgende:
Beetje overdreven want heeft 2 jaar op rij 43 wedstrijden per seizoen gespeeld.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brian_Brobbey
Dat hij vaak wat pijntjes heeft klopt, maar “niet fit te krijgen” is een ander verhaal. Dat hij nu niet fit is is wel bijzonder, heeft zich blijkbaar 3 weken volledig laten gaan.
Het netwerk van Kroes valt enorm tegen tot op heden. Geen talenten/verrassingen maar ‘bord op schoot’. Met kleine portemonnee moet je juist extreem creatief en inventief zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Feyenoord kocht en huurde in het seizoen na Dickball voor ongeveer een miljoen 5 o.a. Aursnes, Trauner, Til, Alireza, Pedersen, Dessers waarbij met name die eerste twee geweldige aankopen waren natuurlijk maar een deel kan je toch ook wel bord op schoot scouting noemen. Dat werd bijna volledig gedaan van de opbrengst van Berghuis, waarvoor dank. Al die andere spelers kwamen pas in de seizoen(en) erna.
Wel iets creatiever met de beperkte middelen dan Ajax nu lijkt te doen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom zoveel mensen hem als een soort Messias bejubelden toen hij naar Ajax kwam. Bij Go Ahead had hij ook Paul Bosvelt als TD ernaast zitten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:28 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Het netwerk van Kroes valt enorm tegen tot op heden. Geen talenten/verrassingen maar ‘bord op schoot’. Met kleine portemonnee moet je juist extreem creatief en inventief zijn.
Maar is het scoutingsbeleid/gebied van Ajax daar wel op gebouwd? Die zoeken/zochten denk ik toch in de hogere segmenten. Wat natuurlijk tot voor een seizoen geleden hartstikke logisch was.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:28 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Het netwerk van Kroes valt enorm tegen tot op heden. Geen talenten/verrassingen maar ‘bord op schoot’. Met kleine portemonnee moet je juist extreem creatief en inventief zijn.
Ja als niemand die bagger wil hebben wordt het een lastig verhaal he.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:51 schreef henkklaas1994 het volgende:
[..]
Daar is Kroes toch verantwoordelijk voor. Hij is ongekend dom door groots aan te kondigen dat Ajax veel moet verkopen. Clubs zijn niet achterlijk. Kroes is tot nu toe gewoon een zwakke verkoper/koper van spelers
De beste speler zegt alles over het niveau van de rest. Hij kan er niets vanquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jeetje wat een woede op Brobbey opeens.
Vorig jaar verreweg de beste speler, 18 goals en 10 assists in 30 Eredivisie-wedstrijden in een matig draaiend team. Dat hij technisch zo slecht is vind ik ook zwaar overdreven, grappig dat iedereen elkaar nu napraat daarover. Sowieso zijn kansen creëren en assists geven al een goede indicatie voor techniek (en als dat niet zo is dan ga ik me afvragen hoe belangrijk ""techniek"" is). Ik denk dat mensen zijn algehele techniek verwarren met zijn schiettechniek, die wel daadwerkelijk erg matig is. Hij moet dan ook geen penalties nemen (hallo, Henderson).
Vind zijn fitheid nu ook mysterieus. Even afwachten hoe het zich ontwikkelt, hopelijk geen slechte interactie met het trainingsarbeid-strategie van Farioli.
Eigen vermogen zegt bijzonder weinig over liquiditeit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:31 schreef Wotte het volgende:
Die financiële problemen zijn ook wel lichtelijk overdreven met een eigen vermogen van ruim twee honderd vijftig miljoen.
Je vangt er wel je negatieve resultaten mee op natuurlijk. Dan kan je wel even tegen een stootje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigen vermogen zegt bijzonder weinig over liquiditeit.
Dan krijgt Rensch alleen maar meer speeltijdquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gaaei staat hoog op de lijst bij Hoffenheim (lol).
Mijn probleem met Brobbey is vooral zijn fitheid, of in ieder geval het gebrek eraan... en dan ziet het er altijd ook technisch meteen een bak minder uit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jeetje wat een woede op Brobbey opeens.
Vorig jaar verreweg de beste speler, 18 goals en 10 assists in 30 Eredivisie-wedstrijden in een matig draaiend team. Dat hij technisch zo slecht is vind ik ook zwaar overdreven, grappig dat iedereen elkaar nu napraat daarover. Sowieso zijn kansen creëren en assists geven al een goede indicatie voor techniek (en als dat niet zo is dan ga ik me afvragen hoe belangrijk ""techniek"" is). Ik denk dat mensen zijn algehele techniek verwarren met zijn schiettechniek, die wel daadwerkelijk erg matig is. Hij moet dan ook geen penalties nemen (hallo, Henderson).
Vind zijn fitheid nu ook mysterieus. Even afwachten hoe het zich ontwikkelt, hopelijk geen slechte interactie met het trainingsarbeid-strategie van Farioli.
De vorige keer dat we dat deden eindigden we met Forbs, Mannsverk en Gaaei.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:59 schreef henkklaas1994 het volgende:
Totaal geen zicht hebben op relatief onbekend betaalbaar talent.
Je kan veel zeggen maar het was in ieder geval geen met het bord op schoot scouting.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De vorige keer dat we dat deden eindigden we met Forbs, Mannsverk en Gaaei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |