abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214746391
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:54 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat een rechter dit soort zaken hoort te zien als 'risico van het vak'
Het is veel mensenwerk. Ligt er net aan hoe de advocaat van die inbreker het allemaal brengt en met wat voor voorbeelden van soortgelijke zaken hij komt.
pi_214746400
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:54 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat een rechter dit soort zaken hoort te zien als 'risico van het vak'
Dan durf je wel als inbreker ..
♡♡♡♡
pi_214746416
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:55 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Dan durf je wel als inbreker ..
Zou wel grappig zijn dat die inbreker een lijst van voorbeelden moet geven:
"Ja en vorige week woensdag heb ik in het huis op Dorpsstraat 18 ingebroken en heb daar ¤210 aan cash, een televisie en een kistje met sieraden meegenomen. wat me bij elkaar ¤450 opleverde, echt fantastisch! De maandag er voor brak ik in op Margrietstraat 38...."
  zondag 18 augustus 2024 @ 16:58:32 #184
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_214746425
Wmb heeft een inbreker geen toestemming gehad dat huis te betreden, wmb zou het legaal moeten zijn om minimaal in z'n voeten te schieten of met een honkbalknuppel z'n knieën te bewerken. Sorry geen medelijden, jij kiest voor een gevaarlijk 'beroep'
Same shit, different day
SC hopper present
pi_214746433
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:58 schreef Koen66 het volgende:
Wmb heeft een inbreker geen toestemming gehad dat huis te betreden, wmb zou het legaal moeten zijn om minimaal in z'n voeten te schieten of met een honkbalknuppel z'n knieën te bewerken. Sorry geen medelijden, jij kiest voor een gevaarlijk 'beroep'
Schijnen wel wettelijke beperkingen te zijn in wat toegestaan is en wat niet.
  zondag 18 augustus 2024 @ 16:59:45 #186
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_214746435
Of moet je bij de deur staan, deze open houden en ze gewoon binnenlaten.
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / Redactie FP zondag 18 augustus 2024 @ 17:00:31 #187
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214746441
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:59 schreef ToT het volgende:

[..]
Schijnen wel wettelijke beperkingen te zijn in wat toegestaan is en wat niet.
Noodweer en noodweer exces idd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214746453
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:59 schreef Koen66 het volgende:
Of moet je bij de deur staan, deze open houden en ze gewoon binnenlaten.
Ja zoals ik net las was een matje met "Welkom" al een reden om succesvol aangeklaagd te worden. :P
  zondag 18 augustus 2024 @ 17:02:50 #189
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_214746463
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Noodweer en noodweer exces idd.
Ahja ik moet rekening houden met die zielige inbrekers, ze hebben vast een slechte jeugd gehad
Same shit, different day
SC hopper present
pi_214746473
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:02 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Ahja ik moet rekening houden met die zielige inbrekers, ze hebben vast een slechte jeugd
Ja nee, dat je niet iemand helemaal tot pulp gaat meppen met een honkbalknuppel terwijl een paar corrigerende tikken al voldoende zouden zijn geweest.
pi_214746499
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja nee, dat je niet iemand helemaal tot pulp gaat meppen met een honkbalknuppel terwijl een paar corrigerende tikken al voldoende zouden zijn geweest.
Gepast geweld.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator / Redactie FP zondag 18 augustus 2024 @ 17:05:30 #192
Brabo Bastard
pi_214746500
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214746534
Ja meneer de rechter,en toen viel hij zelf 4 keer van de trap af.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator / Redactie FP zondag 18 augustus 2024 @ 17:08:42 #194
Brabo Bastard
pi_214746544
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:07 schreef FreshFruit het volgende:
Dat kan :D

Als hij boven aan de trap staat en mij wil steken met een mes, en ik duw in reflex/zelfverdediging hem van de trap, dan is de kans groot dat dit onder noodweer exces valt.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214746573
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
In de VS dus? In NL is dit beter geregeld, dan kan je het op zelfverdediging gooien.

Hier wel wat te vinden:

https://www.letselschadeadvocaat.nl/hondenbeet-op-eigen-erf/
Nee hoor, over het algemeen ben je als huiseigenaar niet aanspreekbaar als je honden een inbreker aanvallen. In sommige staten, zoals California, zijn daar wel uitzonderingen op: bv als de inbreker overlijdt en de honden al een geschiedenis hadden van agressief gedrag.
pi_214746586
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:07 schreef FreshFruit het volgende:
_O- Doet me ineens denken aan een keer bij mij op het werk!
Er werd wel vaker op klaarlichte dag wat gestolen door mensen die gewoon naar binnenliepen, rondsnuffelden en er weer vandoor gingen met iets onder de jas.
1x zag een collega een onbekend persoon met iets wel HEEL groots onder z'n jas weglopen en hij greep die vent in de kraag.
Een paar andere collega's kwamen er bij en de politie werd gebeld. De man werd naar de trap geleid, naar de politie toe die beneden stond te wachten.
Die kerel gooide de videorecorder (die hij AL DIE TIJD nog onder z'n jas had zitten) op de grond en probeerde de trap af te rennen.
Een collega riep: "HEE!!!" en tacklede hem waardoor hij zeer hard van de stenen trap af viel.

Vent helemaal brullen van de pijn en hij schreeuwde dat hij ons zou aanklagen wegens mishandeling enzo.

De politie: "Och nee, HIJ weer? Geen zorgen, we hebben niets gezien hier bij de trap. Laat hem maar lekker schreeuwen, komt wel goed."

Dit soort dingen gebeuren altijd op momenten als ik er niet bij ben! _O-
pi_214746591
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Klopt ja, Amerika is sowieso helemaal van 't padje af.
Je hebt het over een land waar je een inbreker mag neerschieten als die je zonder je toestemming je huis binnen komt. Waarom zou een eigenaar van een hond aansprakelijk worden gehouden bij een inbraak?
pi_214746592
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat kan :D

Als hij boven aan de trap staat en mij wil steken met een mes, en ik duw in reflex/zelfverdediging hem van de trap, dan is de kans groot dat dit onder noodweer exces valt.
Heb ik 1 probleempje wel.We hebben geen trap.
  Moderator / Redactie FP zondag 18 augustus 2024 @ 17:13:10 #199
Brabo Bastard
pi_214746595
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:11 schreef devzero het volgende:

[..]
Nee hoor, over het algemeen ben je als huiseigenaar niet aanspreekbaar als je honden een inbreker aanvallen. In sommige staten, zoals California, zijn daar wel uitzonderingen op: bv als de inbreker overlijdt en de honden al een geschiedenis hadden van agressief gedrag.
Nee, ik ben dan inderdaad niet aanspreekbaar omdat ik moet lachen hoe mijn hond die inbreker in zijn reet bijt :D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214746607
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nee, ik ben dan inderdaad niet aanspreekbaar omdat ik moet lachen hoe mijn hond die inbreker in zijn reet bijt :D
:D
pi_214746610
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:12 schreef ToT het volgende:

[..]
Er werd wel vaker op klaarlichte dag wat gestolen door mensen die gewoon naar binnenliepen, rondsnuffelden en er weer vandoor gingen met iets onder de jas.
1x zag een collega een onbekend persoon met iets wel HEEL groots onder z'n jas weglopen en hij greep die vent in de kraag.
Een paar andere collega's kwamen er bij en de politie werd gebeld. De man werd naar de trap geleid, naar de politie toe die beneden stond te wachten.
Die kerel gooide de videorecorder (die hij AL DIE TIJD nog onder z'n jas had zitten) op de grond en probeerde de trap af te rennen.
Een collega riep: "HEE!!!" en tacklede hem waardoor hij zeer hard van de stenen trap af viel.

Vent helemaal brullen van de pijn en hij schreeuwde dat hij ons zou aanklagen wegens mishandeling enzo.

De politie: "Och nee, HIJ weer? Geen zorgen, we hebben niets gezien hier bij de trap. Laat hem maar lekker schreeuwen, komt wel goed."

Mooi. *O*
pi_214746623
Ik weet dat ik nog wat sappige details vergeten ben van dat verhaal, met name op het eind.
Hoofdletsel of zo? Of dat een agent nog iets bij hem flikte bij het afvoeren richting de politiewagen?
Dat weet ik allemaal niet meer zo zeker. Wat ik getypt heb is het enige wat ik nog zeker weet van het verhaal.
  Moderator / Redactie FP zondag 18 augustus 2024 @ 17:15:22 #203
Brabo Bastard
pi_214746628
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Topagenten :D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214746632
Aansprakelijk,stop de de tijd.
pi_214746794
:W
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214746820
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:02 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja zoals ik net las was een matje met "Welkom" al een reden om succesvol aangeklaagd te worden. :P
* HC haalt matje gauw weg :@
♡♡♡♡
pi_214746823
Inbrekers. Ik mag er niet aan denken :X
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214746824
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:32 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
* HC haalt matje gauw weg :@
_O- :D
pi_214746828
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies.
♡♡♡♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')