abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8564794
Welkom bij deel V in de serie, waarin wij op intellectuele wijze het leven en de werkzaamheden van mevrouw Buffy Summers en meneer Liam Angel en consorten beschouwen!

Let op! Deze seizoenen worden op dit moment niet uitgezonden op de Nederlandse televisie. Wil je dus praten over de uitzendingen op Net5, dan moet je in dit topic zijn.

Waarschuwing nummer 2: De meeste posters in de vorige topics hebben aangegeven het liever niet te hebben dat er werd gepraat over spoilers. Onder een spoiler verstaan we in dit geval iets dat nog niet is uitgezonden of nog niet te downloaden is.

En dan alweer de voorlaatste dienstmededeling: In Amerika wordt Buffy uitgezonden op dinsdagavond en Angel wordt sinds begin dit jaar uitgezonden op woensdag. Rond die dagen zijn de afleveringen dus ook voor ons 'beschikbaar'. En dat brengt ons ons tot het volgende punt: De moderators hebben het liever niet dat er hier wordt gepraat over plaatsen waar de afleveringen gedownload kunnen worden.

Laatste opmerking: Er is ook een Buffy IRC-kanaal te vinden op de IRC-server van Tweakers/Fok. Het adres daarvan is irc.tweakers.net of irc.fok.nl. Het kanaal heet, hoe kan het ook anders, #buffy. Het kanaal volautomatisch joinen kan door te klikken op deze link; hiervoor moet je al wel een IRC-client hebben. Een voorbeeld van zo'n client is mIRC.

© SuperSiem

Uitzendschema

Buffy: the Vampire Slayer

18-02-2003 7x15 "Get It Done"
25-02-2003 7x16 "Storyteller"
18-03-2003 7x17 "Lies My Parents Told Me" alias "Mothers And Sons"
25-03-2003 7x18 "?"
01-04-2003 7x19 "?"
08-04-2003 7x20 "?"
15-04-2003 7x21 "?"
22-04-2003 7x22 "The Final Hour"

Angel: the Series

12-02-2003 4x12 "Calvary"
05-03-2003 4x13 "Savage"
12-03-2003 4x14 "Release"
19-03-2003 4x15 "Orpheus"
26-03-2003 4x16 "Secrets"
02-04-2003 4x17 "?"
09-04-2003 4x18 "?"
16-04-2003 4x19 "?"
23-04-2003 4x20 "?"
30-04-2003 4x21 "?"
07-04-2003 4x22 "?"

Zo, en hier weer verder.

[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 18-02-2003 19:49]

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_8565295
en alweer een nieuw draadje.

gaat schnell zo

pi_8565340
Get it done was echt weer genieten, hoop dat spike vanaf nu een wat hardere rol aanhoudt, dan is ie toch op zijn best
pi_8565469
Witchfynder> zou je het topic net zo duidelijk wil maken als SuperSiem deed? dus dt dit de nieuwe seizoenen uit amerika zijn enzo en geen spoilers etc..

wat mij betreft kan je gewoon zn teksten copy/pasten

pi_8566755
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 18:58 schreef Hertog_Martin het volgende:
Witchfynder> zou je het topic net zo duidelijk wil maken als SuperSiem deed? dus dt dit de nieuwe seizoenen uit amerika zijn enzo en geen spoilers etc..

wat mij betreft kan je gewoon zn teksten copy/pasten

En dat mag wat mij betreft ook nog.

Als je maar netjes de naam van de desbetreffende auteur er even boven zet.

And there was much rejoicing.
pi_8566858
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:44 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

En dat mag wat mij betreft ook nog.

Als je maar netjes de naam van de desbetreffende auteur er even boven zet.

Nu: met nóg meer service.

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_8576127
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 18:51 schreef kotsmongool het volgende:
Get it done was echt weer genieten, hoop dat spike vanaf nu een wat hardere rol aanhoudt, dan is ie toch op zijn best
ja idd..
hij is eigenlijk ook de beste acteur voor in buffy dan van de hele cast..
pi_8588349
Ik vond het een gewéldige aflevering! Lijkt idd een proloog, maar het gaat ergens heen. Wat een geweldig iets. Hoop ook dat Spike zo blijft. De interne spanningen vind ik erg interessant. Vooral ook hoe Kennedy Willow aan het ophitsen was. Ik vroeg me echt af of het was omdat zij om haar geeft of omdat ze gewoon er allees uit wilde persen. Ben er nog niet geheel uit eigenlijk. Ja, was echt goed.

Nou, we zien hoe lang we moeten wachten. Gelukkig deze keer geen 3 weken. Ik heb het lijstje ff neergezet zodat je niet naar epguides hoeft en per ongeluk synopsi en spoilers ziet.

pi_8593089
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 17:58 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, we zien hoe lang we moeten wachten. Gelukkig deze keer geen 3 weken. Ik heb het lijstje ff neergezet zodat je niet naar epguides hoeft en per ongeluk synopsi en spoilers ziet.
Die klopt niet helemaal. De laatste 3/4 afleveringen zijn altijd pas in mei.

En nog bedankt voor het netjes vermelden van de schrijver van de openingstekst. Ik kan je vermelden dat diegene zich erg vereerd voelt.

woensdag 19 februari 2003 @ 21:24:55 #10
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_8593379
het klopt wel zie ik
de hele timing tussen angel en buffy
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_8594854
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:13 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Die klopt niet helemaal. De laatste 3/4 afleveringen zijn altijd pas in mei.

En nog bedankt voor het netjes vermelden van de schrijver van de openingstekst. Ik kan je vermelden dat diegene zich erg vereerd voelt.

Ik zie dat ik een typefoutje gemaakt heb. Angels laatste aflevering is 7 mei, niet 7 april. Maar ik kan er niks meer aan doen.

Verder heb ik deze info van twee sites met episodeguides en beide geven deze data.

pi_8598889
And spike is !back! Kewl dat hij de jas er weer bij gepakt heeft
-"Where did you get it?"
-"New York"
Kwam er best stoer uit En leuk onderbouwt.

Heerlijk Hier heb ik het hele seizoen op gewacht Duurde me wel iets te kort eerlijk gezegt, maar wie weet komt er meer

pi_8599093
Maar aankomende maandag dus alleen buffy, dan de week erop alleen angel, week daarop ook alleen angel, en dan weer buffy en angel.

maar wel elke week IETS en vanaf 4 maart is er in ieder geval elke week angel tot aan het einde van het seizoen, en buffy vanaf 17 maart tot het eind door..

dus vanaf 17 maart is het elke week buffy en angel tot aan het eind van het seizoen

damn tis alweer bijna maart ja.. time flies

pi_8599824
Tsja, Kennedy, die is er wel erg happig op om Willow's macht te benadrukken. Soms kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat ze aan de verkeerde kant staat. Aan de andere kant, ze liet zich wel bijna doodschieten door Willow.
pi_8603100
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 02:24 schreef HiZ het volgende:
Tsja, Kennedy, die is er wel erg happig op om Willow's macht te benadrukken. Soms kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat ze aan de verkeerde kant staat. Aan de andere kant, ze liet zich wel bijna doodschieten door Willow.
Nou ja...liet...liet. Het gebeurde gewoon. Ik heb ook steeds een idee dat er nog een verrader in de groep zit. Ik dacht eerst aan Woods (wat vast ook de bedoeling was), maar hij is het denk ik niet nee. Kennedy? Hm, zou kunnen.
pi_8603645
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 11:21 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Nou ja...liet...liet. Het gebeurde gewoon. Ik heb ook steeds een idee dat er nog een verrader in de groep zit. Ik dacht eerst aan Woods (wat vast ook de bedoeling was), maar hij is het denk ik niet nee. Kennedy? Hm, zou kunnen.

Ik denk stiekem toch Willow.

Gewoon nog steeds semi evil

pi_8609805
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 11:45 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Ik denk stiekem toch Willow.

Gewoon nog steeds semi evil

Het zou kunnen dat the First tijdens die spreuken Willow heeft 'betoverd'. Maar dat denk ik eigenlijk niet.

En die verrader binnen de groep: misschien wel Anya? Ik denk van niet, maar het zou kunnen. In de laatste aflevering klaagde ze nogal veel en ze staat ook een beetje buiten de groep. Het kan ook nog Woods zijn, er is nog steeds niet verklaard waarom hij Jonathans lijk heeft begraven.

Get it done vond ik een enorm goede aflevering. En het leek inderdaad wel op een inleiding tot de laatste paar afleveringen. Was al de derde keer dat Buffy naar die woestijn ging. Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat tussen Woods en Spike. Gelukkig volgende week alweer een nieuwe aflevering.

pi_8611504
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:48 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat the First tijdens die spreuken Willow heeft 'betoverd'. Maar dat denk ik eigenlijk niet.

En die verrader binnen de groep: misschien wel Anya? Ik denk van niet, maar het zou kunnen. In de laatste aflevering klaagde ze nogal veel en ze staat ook een beetje buiten de groep. Het kan ook nog Woods zijn, er is nog steeds niet verklaard waarom hij Jonathans lijk heeft begraven.

Get it done vond ik een enorm goede aflevering. En het leek inderdaad wel op een inleiding tot de laatste paar afleveringen. Was al de derde keer dat Buffy naar die woestijn ging. Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat tussen Woods en Spike. Gelukkig volgende week alweer een nieuwe aflevering.

Zou het totaal geen probleem vinden. Ik weet nog de tijden dat Joss aankondigde dat season7 weer 'back to basic' zou zijn. Big bad -> research -> going in for the kill.

Ik vond het een leuk season, maar begin me nu te ergeren aan verhaallijn. Net als season5 vind ik hem gewoon niet goed meer omdat er een héél seizoen over gaat. Afleveringen zijn leuk hoor, daar niet van, maar toch.....

M'n vriendin is ook gaan kijken omdat ze hier altijd is als ik weer een ep heb, en heeft season3 DVDbox van me geleend. Ze heeft hem nog niet helemaal gezien, maar vind die Buffy ook zo veel leuker dan de 'heden-daagse' Buffy.

pi_8611860
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:51 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Zou het totaal geen probleem vinden. Ik weet nog de tijden dat Joss aankondigde dat season7 weer 'back to basic' zou zijn. Big bad -> research -> going in for the kill.

Dat soort afleveringen waren er eigenlijk alleen maar in het begin van seizoen 7, ong. de eerste 6. Ik vind dat eigenlijk ook de leukste afleveringen, alhoewel ik een seizoenslange verhaallijn ook wel erg leuk vind. Maar ik denk dat 7 seizoenen lang met alleen die afleveringen met monster-research-kill niet erg leuk zou zijn. Het zou een beetje gaan vervelen en de schrijvers moeten ook steeds weer iets origineels gaan bedenken.
quote:
M'n vriendin is ook gaan kijken omdat ze hier altijd is als ik weer een ep heb, en heeft season3 DVDbox van me geleend. Ze heeft hem nog niet helemaal gezien, maar vind die Buffy ook zo veel leuker dan de 'heden-daagse' Buffy.
Seizoen 3 is eigenlijk het voorbeeld van hoe mijn ideale seizoen eruit ziet. In iedere aflevering werd haast wel een demon/vampier verslagen en tussendoor waren er hartstikke coole big bads (Mr Trick, Faith en the Mayor).
pi_8616559
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:05 schreef SuperSiem het volgende:
Seizoen 3 is eigenlijk het voorbeeld van hoe mijn ideale seizoen eruit ziet. In iedere aflevering werd haast wel een demon/vampier verslagen en tussendoor waren er hartstikke coole big bads (Mr Trick, Faith en the Mayor).
Het punt is denk ik dat Buffy begonnen is als actieserie. Actieseries zijn volgens een bepaalde formule gemaakt. Buffy heeft sinds seizoen 5 van die enorme Star Trek-achtige verhaalbogen. Hierdoor creëer je wel een enorm complex verhaal, maar kun je wat fans vervreemden. Een groot verschil tussen Buffy en bijvoorbeeld Deep Space 9 is, dat bij DS9 de enorme verhaallijn van een seizoen ook weleens onderbroken werd door een komische aflevering of een klein sub-verhaaltje. Als ze dit bij Buffy zouden doen, zou het niet zo langdradig worden, zoals het nu een beetje is. Doe er een leuke Andrew-aflevering tussen (waar het alledaagse huis door zijn ogen bekeken wordt) ofzo. Nou ja, ik heb niet zo'n idee wat precies, maar ik ben dan ook geen scriptschrijver. Het zou echter wel werken denk ik.
pi_8616829
Niemand geïnteresseerd in Angel?? Ben echt benieuwd hoe het verder gaat na Calvary!!! Zelden zo in spanning gezeten eigenlijk!!
pi_8619612
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:42 schreef RevneD het volgende:
Niemand geïnteresseerd in Angel?? Ben echt benieuwd hoe het verder gaat na Calvary!!! Zelden zo in spanning gezeten eigenlijk!!
Tuurlijk wel geïnteresseerd Kijk meer uit naar een nieuwe Angel ep dan een nieuwe Buffy....

Maar goed, dat duurt nog ff

pi_8619683
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Het punt is denk ik dat Buffy begonnen is als actieserie. Actieseries zijn volgens een bepaalde formule gemaakt. Buffy heeft sinds seizoen 5 van die enorme Star Trek-achtige verhaalbogen. Hierdoor creëer je wel een enorm complex verhaal, maar kun je wat fans vervreemden. Een groot verschil tussen Buffy en bijvoorbeeld Deep Space 9 is, dat bij DS9 de enorme verhaallijn van een seizoen ook weleens onderbroken werd door een komische aflevering of een klein sub-verhaaltje. Als ze dit bij Buffy zouden doen, zou het niet zo langdradig worden, zoals het nu een beetje is. Doe er een leuke Andrew-aflevering tussen (waar het alledaagse huis door zijn ogen bekeken wordt) ofzo. Nou ja, ik heb niet zo'n idee wat precies, maar ik ben dan ook geen scriptschrijver. Het zou echter wel werken denk ik.

*kuch* *KUCH* Jij? Niet??
pi_8620697
Heb net aflevering 5x12 van Charmed gekeken en daar zit op het eind een nummer van Michelle Branch in.

Gegevens:

Album: Spirit Room
------------------
Nummer: 10. Goodbye To You

Nu heb ik dit nummer ook gehoord in een aflevering van Buffy of Angel..
Maar FilmFanaat weet niet meer welke serie of episode het was..
Heb namelijk in de afgelopen paar weken wat ingehaald met kijken kwa nieuwe seizoenen (lang leve breedband )

Was in een aflevering waarin relaties weer de nodige deuken opliepen en er zo'n mooie overview komt aan het einde van de ep. Met het nummer van Michelle Branch dus... Vond het nummer heel mooi passen in die aflevering.

Iemand?

Het leven kan op sommige momenten zo verdomde hard en moeilijk zijn.....
pi_8620717
* Hertog_Martin wel scriptschrijver is.

Wood is met een demon aan het vechten. Na een flinke klap ligt Wood ineens op de grond. Dan, juist wanneer de demon een eind aan Wood wil maken zie je ineens 2 handen het hoofd van de demon omdraaien. Wood kijkt op en ziet Spike, die Wood een hand geeft.

Wood zegt chagerijnig en naar de grond starend; "I'm fine" Spike zegt 'what? no thank you spike? ' Wood: 'I dont thank murderers' Spike:'it was only a demon!, who attacked you by the way and you were gonna loose you know' < die moet je echt met spikes stem in je gedachten lezen, als je spike beetje kent is dit goede zin 'oh no wait, you mean murdering people, well i'm good now'

Wood: 'oh I see, and you have already paid for your actions in the past then?'

Spike: 'I AM paying'
Wood: 'thats good to know'
Spike 'Wait.. did i kill someone you knew or something? you sound awfully bitter'
Wood: 'yes you did..'
Spike: 'oh.. who then?'
Wood: 'My mother'

geschrokken blik van Spike..

the end

slecht he

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')