abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214723064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
'Alles is geoorloofd want Rusland' is een beetje het sentiment bij sommige users.
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training. Het zijn in potentie bloeddorstige figuren maar op het moment nog impotent want de staat heeft ze die training nog niet aangeboden of daartoe gedwongen. Het blijven tot op heden lugubere figuren op kleine platforms als FOK!
pi_214723066
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:23 schreef Nober het volgende:
Achter slot en grendel.

[ x ]
Voor welk strafbaar feit?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:47:12 #253
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214723074
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:41 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ze haten Rusland meer dan ze zichzelf (West-Europa) liefhebben.
Ik haat Rusland omdat ik onze democratie en manier van leven lief heb.
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:47:17 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214723079
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor welk strafbaar feit?
voor dat ie rusland kapot maakt en oekraine ook

oiuwe zak is het
je kan hier wel eens schelden op Rob Jetten, of GROEN Links , maar die weten niet beter

Poetin is andere koek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:50:04 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214723108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:41 schreef Akathisia het volgende:

De VS verzet zich al langer tegen de pijpleiding, omdat die Europa afhankelijker maakt van Russisch aardgas en Rusland meer invloed krijgt. Ook landen als Polen en Oekraïne zijn tegen. Duitsland is een groot voorstander van het project.

In de nieuwe verklaring noemt Blinken Nord Stream 2 een slechte deal voor Duitsland en verschillende landen in Centraal- en Oost-Europa. Hij spreekt van "een Russisch geopolitiek project dat Europa moet verdelen en de Europese energieveiligheid verzwakt".

:D
Het is natuurlijk klinkklare onzin dat je positie op de energiemarkt verzwakt als je uit twee aanbieders (usa voor lng en Rusland voor aardgas) kunt kiezen. Dat versterkt je positie juist!
Als er een partij wegvalt verzwakt je positie juist, want je bent dan volkomen afhankelijk van één partij.
De positie van de usa versterkt natuurlijk enorm in dit geval!
The End Times are wild
pi_214723185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is natuurlijk klinkklare onzin dat je positie op de energiemarkt verzwakt als je uit twee aanbieders (usa voor lng en Rusland voor aardgas) kunt kiezen. Dat versterkt je positie juist!
Als er een partij wegvalt verzwakt je positie juist, want je bent dan volkomen afhankelijk van één partij.
De positie van de usa versterkt natuurlijk enorm in dit geval!
Precies, daarom vond ik deze zin ook zo komisch;

"De Europese consument zal profiteren van een gezonde concurrentie tussen 'pijplijngas'

In mijn hoofd las ik namelijk de gedachte van de VS hierop; ''Maar wij willen (en accepteren) eerlijke concurrentie helemaal niet".
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214723206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:47 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Een democratie waar besloten wordt weg te moffelen dat het land waar we 'op democratische wijze' miljarden aan schenken (zeer waarschijnlijk) een aanval op 'onze' infrastructuur heeft ondernemen danwel zelf onder de pet heeft gehouden?

Misschien is het ook wel handig om te realiseren dat het tegelijkertijd diezelfde wegmoffelaars zijn die jou hebben wijsgemaakt dat Rusland de voornaamste dreiging is voor onze democratie en manier van leven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:00:41 #258
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214723254
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Vallon het volgende:
Gaat nog wel een een zooi gas doen opborrelen dat zo ja, Oekraïne dit ongeacht haar redenen veroorzaakt heeft.
Ik mag en ga op z'n minst verwachten dat (wetende) partijen tekst en uitleg gaan geven en de daders zich gaan verantwoorden en de veroorzaakte schade vergoeden.

Geeft, mij verder, wel een naar gevoel door de één en de ander z'n sentiment voor de gek gehouden te worden en elkaar ergens voor op te laten draaien.

De NordStream kon mij sws gestolen waar Oekraïne sws niet over gaat noch ging.
De EU gaat over haar eigen infrastructuur en niet eoa vrijheidstrijder, die hierin eenzijdig als terrorist gaat opereren om een duurbetaalde energiecrisis mee te helpen veroorzaken.
Maar goed, ook Rusland is niet vies van operaties - inval Krim/Oekraïne - die daarmee een zienswijze (moeten) beïnvloeden.
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214723284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.
Wat dat betreft hebben deze angsthazen nog mazzel gehad;

Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
pi_214723310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.
Hopelijk heeft die persoon een goede aansprakelijkheidsverzekering. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:08:06 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214723349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies, daarom vond ik deze zin ook zo komisch;

"De Europese consument zal profiteren van een gezonde concurrentie tussen 'pijplijngas'

In mijn hoofd las ik namelijk de gedachte van de VS hierop; ''Maar wij willen (en accepteren) eerlijke concurrentie helemaal niet".
gas is gas dat is een wereldprijs

https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas

dat is altijd eerlijke concurrentie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214723367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom denk je dat dit een goede vergelijking is? Frankrijk was op dat punt bezet en gekapituleerd maar was er desondanks alles behalve blij mee en onderging het ook allerminst op pacifistisch wijze; reken maar dat als het niet bezet was geweest en Engeland alleen met DL in oorlog was geweest, dat het VK de volle laag had gehad gekregen, zeker gezien de historie tussen beide. Daarbij was er de angst dat de schepen van het gekapituleerde Frankrijk in de handen zouden vallen van een land waarmee Engeland officieel mee in oorlog was.
Frankrijk was toen neutraal. Vichy weet je nog. En de deal was dat de vloot niet in handen van Duitsland zou vallen.

In Toulon in 1943 brachten ze die ook tot zinken, dus ze hielden woord..
pi_214723384
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.
Er zijn w.d.b. wel wat interessante vragen te stellen:

Heeft Zelensky vooraf een waarschuwing afgegeven?

(Wat dat betreft is de vraag nóg interessanter om aan de CIA te stellen.)

Heeft Zelensky ná de aanval de relevante inlichtingendiensten geïnformeerd?

Waarom werd Zaloezjny pas in februari van dit jaar door Zelensky ontslagen als bevelhebber van de strijdkrachten?

Hoe kon Zaloezjny nadien benoemd worden tot ambassadeur in Londen?

Als ik zijn advocaat zou spelen zou ik wel wat excusen kunnen bedenken, maar onder de streep blijft het geen fraai plaatje.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 15-08-2024 20:18:04 ]
pi_214723390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef Peppert het volgende:

[..]
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training. Het zijn in potentie bloeddorstige figuren maar op het moment nog impotent want de staat heeft ze die training nog niet aangeboden of daartoe gedwongen. Het blijven tot op heden lugubere figuren op kleine platforms als FOK!
De fantasieën over mede-users beginnen beetje op hol te slaan zo te lezen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:14:24 #265
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214723448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat dat betreft hebben deze angsthazen nog mazzel gehad;

Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
Nord Stream is a joint project involving five major companies: Gazprom international projects North 1 LLC (Gazprom Group company), Wintershall Dea AG, PEG Infrastruktur AG (E. ON), N.V. Nederlandse Gasunie and ENGIE. Such a powerful consortium guarantees the best technology, security and corporate governance.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214723458
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:47 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De USA is kennelijk jouw voorbeeld van het decennia lang brengen van democratie in de wereld met al haar (proxy) oorlog voering? Laten we realistisch zijn. Als heel Europa en de rest van de wereld handel zou drijven met elkaar zonder deze bemoeienissen dan zou Amerika een eiland zonder enige betekenis zijn. De USA kan kennelijk niet anders.
pi_214723467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef Peppert het volgende:
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training.
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.
pi_214723475
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geloof daar dus echt niks van heel eerlijk gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214723483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:09 schreef Ulx het volgende:
Frankrijk was toen neutraal.
Joah fair enough, maar in welke omstandigheid?
pi_214723499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.
Het zijn zieke beesten. Alleen in recente jaren is dat meer en meer naar boven komen drijven op sociale media en eveneens op microplatforms als FOK! Ze verdienen het predicaat mens niet meer. Ik begin steeds meer voorstander te worden van een digitale identiteit waar mensen niet meer anoniem zijn want zodra men de sociale controle laat vieren dan hebben veel mensen de neiging om te veranderen in beesten waar moorden, terreur en genocide gewoon moet kunnen want heb die en die waarden lief of mensen hebben een andere kleurtje.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:20:50 #271
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214723537
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat is dit? De brugklas maatschappijleer of geschiedenis?
Look who s talking _O- _O- _O-
pi_214723539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:18 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het zijn zieke beesten. Ze verdienen het predicaat mens niet meer.
Nou ja goed, nu doe je een beetje hetzelfde. En dat is ook niet zo vreemd, want het is juist al te menselijk...
pi_214723545
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De fantasieën over mede-users beginnen beetje op hol te slaan zo te lezen. :')
En vooralsnog zijn de Russen de enige die genocide plegen. Al een paar jaar.
anonieme razernist
pi_214723572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:23 schreef Nober het volgende:
Achter slot en grendel.

[ x ]
Ietwat voorbarig. Zij wisten van het plan in juni, waartegen geprotesteerd is. Dat in september alsnog een aanslag plaatsvindt kan door hen de wenkbrauwen doen fronsen met de gedachtegang dat 'ze' het nu toch gedaan hebben, maar zonder onderzoek kunnen ze dat niet zeker weten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:23:29 #275
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214723580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Volgens mij riepen de wappies om Tribunalen en erger... Ik wenste de wappies vooral een GGZ-behandeling toe, want hun claims en verhalen heb ik verder alleen maar gehoord van mensen die in een psychose zaten.
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')