.quote:Nederlandse veroordeelden mogelijk in buitenlandse cellen opgesloten wegens tekort aan bewaarders
onze parlementaire redactie
Aangepast: 39 min geleden2 uur geledenin Binnenland
Den Haag - Nederlandse veroordeelden zullen komende tijd mogelijk in een buitenlandse cel worden vastgezet.
Die vergaande maatregel onderzoekt PVV-staatssecretaris Coenradie (Justitie en Veiligheid) nu Nederlandse cellen leeg zijn vanwege een groot tekort aan gevangenispersoneel.
Ook kijkt ze naar een soberder gevangenisregime.
quote:Afgelopen maanden kwamen schrijnende verhalen naar buiten: slachtoffers van misdrijven die ontdekten dat veroordeelde daders gewoon op vrije voeten blijven.
Inmiddels zijn er zo'n 2000 veroordeelden die vrij rondlopen terwijl ze eigenlijk hun straf moeten uitzitten.
Met een aantal maatregelen wil Coenradie de druk op het gevangeniswezen wegnemen. Zo zoekt de bewindsvrouw nu actief naar cellen in het buitenland.
Eerder zijn bijvoorbeeld gevangenen uit België en Noorwegen in Nederlandse cellen geplaatst. ,,
Het verleden toont aan dat er mogelijkheden zijn om hierover (verdrags)afspraken te maken tussen landen onderling", aldus Coenradie, die het plan als 'kansrijk' betitelt.
Ik heb mijn reactie heel beschaafd gehouden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:02 schreef thedeedster het volgende:
Het sarcastische deel van mij denkt dat dit ideaal is voor veroordeelde illegalen.
Da's niet altijd even makkelijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:03 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb mijn reactie heel beschaafd gehouden.
het is gewoon een ultieme kans om het buitenland te ervaren met gratis kost en inwoning om de taal te leren, andere culturen opdoenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:21 schreef KvanG het volgende:
Dat heeft de VVD weer geweldig geregeld.
Dat is dus niet de bedoeling van een gevangenisstraf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is gewoon een ultieme kans om het buitenland te ervaren met gratis kost en inwoning om de taal te leren, andere culturen opdoen
een positief neven effectquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:31 schreef KvanG het volgende:
[..]
Dat is dus niet de bedoeling van een gevangenisstraf.
Nederland moet gewoon genoeg capiciteit waarborgen. Het tekort van nu is een rechtstreeks gevolg van eerdere besparingen.quote:
Ja, want toen konden wij cellen verhuren aan de Belgen terwijl het grootst mogelijk tuig hier een waarschuwing of werkstrafje kreeg; en de werkstraffen hoefden ze niet te doen, want we hadden de cel-capaciteit niet om ze in dat geval op te sluiten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:49 schreef KvanG het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon genoeg capiciteit waarborgen. Het tekort van nu is een rechtstreeks gevolg van eerdere besparingen.
Dan krijgen de veroordeelden toch ook last en hinder van de Babylonische spraakverwarring?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
het is gewoon een ultieme kans om het buitenland te ervaren met gratis kost en inwoning om de taal te leren, andere culturen opdoen
miscchien moeten we de asielzoekers ook aan het werk zettenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:49 schreef KvanG het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon genoeg capiciteit waarborgen. Het tekort van nu is een rechtstreeks gevolg van eerdere besparingen.
weiland ?>quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:31 schreef TAmaru het volgende:
spuit maar een weiland op waar je ze op zet
grote toren erop en je kunt zo 10.000 gevangenen kwijt
waarom quotet jij mij verkeerd?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weiland ?>
onze heilige geschoren strontvelden //??
bende gij gek , die zijn voor onze stront he
ik dacht dat je een fout maaktequote:
Ah nee, ik vind dat we een eiland op moeten spuiten in de Noordzee ofzo, waar we alle gevangenen maar ook eventueel verslaafden en asielzoekers kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik dacht dat je een fout maakte
dan heb je nog meer tekort aan personeelquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ah nee, ik vind dat we een eiland op moeten spuiten in de Noordzee ofzo, waar we alle gevangenen maar ook eventueel verslaafden en asielzoekers kwijt kunnen.
Dat lijkt me niet; je kunt de beveiliing toch wat verminderen, aangezien de mensen niet van het eiland af kunnen. Wellicht geen goed idee om die drie groepen die ik noemde op hetzelfde eiland te zetten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan heb je nog meer tekort aan personeel
Hek eromheen, camera's er op en de uitzendrechten aan Endemol verkopen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan heb je nog meer tekort aan personeel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |