Nu moet ze dus mee naar het huis van m'n vried. Hoe kan ik dit het beste oplossen zodat ze elkaar niet steeds in de haren vliegen ?
Zijn katten kunnen ook naar buiten en die van mij kon alleen op het balkon. Ik heb gehoord dat je 6 weken moet wachten voor je een kat naar buiten mag laten in een nieuwe woning. Ik maak me er alleen zorgen om want mijn kat vliegt echt achter alles aan wat beweegt en ik ben bang dat ze verdwaald of onder een auto loopt. Maar ik vind het zo gemeen om zijn katten wel naar buiten laten en die van mij niet. Bovendien ging ze altijd helemaal uit haar dak als ze op het balkon was dus ze moet echt naar buiten kunnen.
Nu is er nog een groot probleem: Mijn kat krijgt alleen speciaal dieetvoer omdat ze hele gevoelige darmen heeft en de katten van m'n vriend eten alles wat los en vast zit....
Hoe ga ik dit oplossen ? Ik zit hier echt met een dilemma want ze mag van m'n vader niet bij hem blijven wonen en ik heb haar in eerste instantie in huis genomen en dan zal ik voor haar zorgen ook, hoe moeilijk het ook misschien zal worden.
Iemand suggesties ???
Alvast Bedankt !!!
De vijandigheid nam met de loop der tijd wel af, maar is nooit helemaal verdwenen.
Na een week of twee namen de gevechten af, maar vrediger dan een wapenstilstand met af en toe een incident (en dan bij voorkeur om 04:00 op de gang voor onze slaapkamer) zijn we nooit gekomen.
Met andere woorden, als je maar geduld hebt en je er niet al te veel mee bemoeit dan kan het redelijk rustig worden.
Dat van dat voer is een ander probleem: waarschijnlijk zullen de katers dominant gaan doen over de poes en het dieetvoer opvreten, heir moet je wat op verzinnen. En een kat die buitenkomt zal alles wat eetbaar lijkt naar binnen werken, daar heb je een tweede probleem mee.
Als die damen écht zo gevoelig zijn dan moet je haar maar binnenhouden en apart te eten geven.
Je zit, al met al, in een lastig parket denk ik... Gewoon proberen maar en minimaal 2 weken volhouden voor je conclusies trekt...
Je kat naar buiten laten zou ik zeker niet de eerste 2 maanden doen, maar persoonlijk doe ik katten nooit naar buiten (ik woon in de Randstad) en beroepshalve bij de dierenambulance kom ik te vaak gevallen tegen van katten die zich niet goed konden handhaven in het verkeer. Ik weet niet waar je gaat wonen, maar dat is dus afhankelijk van de drukte.
Mochten de katten elkaar meteen in de haren vliegen als je hem daar neerzet kan je nog proberen hem eerst een week of 2 in een bench te doen om zo zonder al teveel gevaar de katten aan elkaar te laten wennen.
Suc6
Twee zijn er bij gekomen als kittens toen de oudste 1 jaar was.
Ging niet heel erg soepel.
We hebben ze in 1e instantie apart gehouden als we er niet bij waren en 's nachts. De twee kleintjes in de gang en de poes in de (slaap)kamer.
Na verloop van tijd tolereerden ze elkaar en nu vinden ze elkaar (soms) wel lief.
Als we naar mijn schoonouders gaan om op hun drie katten te passen, nemen we ze ook mee. Gaat ook prima, alleen een beetje geblaas maar ook dat gaat over.
Wat die voeding betreft: een van onze katten heeft snel last van blaasgruis en moet dus ook speciale voeding hebben. Dat is nu gewoon AIMS geworden en dat krijgen ze nu gewoon alledrie.
Onze oudste kat mag wel op het balkon (die durft niet eens bij de rand te komen). De andere 2 mogen dat niet want die zijn veel te klimmerig. Bij mijn schoonouders mag ook maar 1 kat naar buiten en de rest vindt dat prima. Alleen met kattenluikjes is dat natuurlijk wel erg lastig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |