abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214485848

Zwemster Brazilië weggestuurd van Spelen na ongeoorloofd bezoeken Eiffeltoren

De Braziliaanse zwemster Ana Vieira is weggestuurd van de Olympische Spelen na een ongeoorloofd bezoek aan de Eiffeltoren. De 22-jarige olympiër had geen toestemming gekregen om de Parijse bezienswaardigheid te bezoeken.

Volgens het Braziliaans olympische comité (BOC) bracht Vieira vrijdag samen met haar vriend en collega-zwemmer Gabriel Santos een bezoek aan de iconische toren. Vieira en Santos hadden van de BOC geen toestemming om het olympisch dorp te verlaten.

De twee deelden op sociale media foto's van het bezoek, waarna de verantwoordelijken bij het BOC en de Braziliaanse zwemfederatie lucht kregen van de overtreding. Vieira en Santos kregen daarop een berisping.

Die berisping zou Vieira in het verkeerde keelgat zijn geschoten. De zwemster reageerde volgens het BOC "agressief en niet respectvol" op de beschuldiging, waarop ze naar huis is gestuurd.

"We zijn hier niet op vakantie. We zijn hier voor Brazilië en voor de 200 miljoen mensen die belasting betalen en voor ons werken", zei de Braziliaanse zwemcoach Gustavo Otsuka over de kwestie. Vieira heeft nog niet gereageerd op haar straf.

De 22-jarige zwemster was bezig aan haar tweede Olympische Spelen. Ze had later nog in actie moeten komen bij de estafette in Parijs.
Bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 31 juli 2024 @ 08:09:54 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214485854
Nu is ze naar Parijs op kosten van de belastingbetaler en heeft ze niets kunnen presteren. Dat is toch helemaal zonde van het geld.

Ik snap dat het niet zo slim is, maar een boete lijkt me een betere keus als je dan wil straffen als sportbond in Brazilië.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214485861
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:07 schreef schommelstoel het volgende:
[b]
Ligt het aan mij of worden er wel veel mensen geschorst of naar huis gestuurd deze editie van de olympische spelen?
Heb je een lijst? Ik lees nu pas over de eerste weggestuurde.
pi_214485873
Geil ding
U MAD?
pi_214485901
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:12 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee sorry ik heb geen gehele lijst .
Misschien dat ik er naast zit, maar toen ik dit las over die zwemster dacht ik, alweer?

Er is een trainer maar huis gestuurd wat ik begreep.
Ook is er een verslaggever gecanceld.

En nu deze zwemster.
pi_214485933
quote:
19s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nu is ze naar Parijs op kosten van de belastingbetaler en heeft ze niets kunnen presteren. Dat is toch helemaal zonde van het geld.

Ik snap dat het niet zo slim is, maar een boete lijkt me een betere keus als je dan wil straffen als sportbond in Brazilië.
De bond wilde het eerst laten bij de berisping maar toen meende mevrouw daar wat van te vinden ipv te zeggen “goh idd niet zo slim”.
pi_214485957
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Nee sorry ik heb geen gehele lijst .
Misschien dat ik er naast zit, maar toen ik dit las over die zwemster dacht ik, alweer?

Er is een trainer maar huis gestuurd wat ik begreep.
Ook is er een verslaggever gecanceld.

En nu deze zwemster.
Verslaggever Bob Ballard zelfs ontslagen lees ik.

Bedoel je trainer Beverly Priestman na dat droneincident met Canada?

Dit zou nu niet meer kunnen:

Weet alleen niet wie zou worden gecancelled Clijsters die een privébericht deelt of de interviewer vanwege de inhoud van dat bericht?
pi_214486031
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Verslaggever Bob Ballard zelfs ontslagen lees ik.

Bedoel je trainer Beverly Priestman na dat droneincident met Canada?

Dit zou nu niet meer kunnen:

Weet alleen niet wie zou worden gecancelled Clijsters die een privébericht deelt of de interviewer vanwege de inhoud van dat bericht?
Ah ja met die drone was dat, klopt.
pi_214486411
Sow wat een beest. Deze mag wel bij mij in bad komen spartelen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 juli 2024 @ 09:10:52 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214486530
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:07 schreef schommelstoel het volgende:
Zwemster Brazilië weggestuurd van Spelen na ongeoorloofd bezoeken Eiffeltoren
Nou, nee _O-

Weggestuurd omdat ze - voor bepaald niet de eerste keer door de jaren heen - door het dolle ging toen ze werd aangesproken op het breken van de regels. Terwijl de andere zwemmer min of meer reageerde met 'ok' op zijn straf en dus gewoon mocht blijven. Ook zij had gewoon mogen blijven als ze gewoon normaal had gereageerd op de berisping, maar mevrouw dramaqueen wenste weer eens uit haar stekkertje te gaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 31 juli 2024 @ 09:15:35 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214486565
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou, nee _O-

Weggestuurd omdat ze - voor bepaald niet de eerste keer door de jaren heen - door het dolle ging toen ze werd aangesproken op het breken van de regels. Terwijl de andere zwemmer min of meer reageerde met 'ok' op zijn straf en dus gewoon mocht blijven. Ook zij had gewoon mogen blijven als ze gewoon normaal had gereageerd op de berisping, maar mevrouw dramaqueen wenste weer eens uit haar stekkertje te gaan.
Fijn al die inside info.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214486570
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou, nee _O-

Staat ook gewoon in het artikel waarom eh.

Nu.nl heeft een nogal misleidende Koptekst voor het bericht geplaatst.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 juli 2024 @ 09:16:56 #13
284411 crew  heywoodu
pi_214486586
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Staat ook gewoon in het artikel waarom eh.

Nu.nl heeft een nogal misleidende Koptekst voor het bericht geplaatst.
Ja, alleen zeggen ze daar niet dat dit echt niet de eerste keer is, om nog maar eens duidelijk te maken dat het niet een flauwekuldingetje is om haar weg te sturen, maar meer een soort Yuri van Gelder-achtige eigenwijsheid en niet naar de regels willen luisteren :+

Toedeledokie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 juli 2024 @ 09:17:17 #14
284411 crew  heywoodu
pi_214486589
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Fijn al die inside info.
Je vangt zo wel eens wat op ja.
pi_214486625
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Toedeledokie.
pi_214486639
Er is ook al een verslaggever van eurosport weggestuurd
  woensdag 31 juli 2024 @ 11:51:21 #17
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214488826
De agressieve reactie van Ana ging niet over de berisping die ze kreeg voor het ongeoorloofd verlaten van het Olympische dorp, maar over een technische beslissing over de samenstelling of volgorde van het estafette-team waarin ze zou zwemmen. Ik heb het niet kunnen terugvinden, maar het zou kunnen dat ze als onderdeel van de straf die ze kreeg ook de bank werd gezet voor een of meerdere estafette-wedstrijden, en dat ze daarop reageerde.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 31 juli 2024 @ 12:55:25 #18
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214490428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:12 schreef Nober het volgende:

[..]
ruim een week voor de opening van de spelen:
Japanese gymnastics star Shoko Miyata sent home from Olympics for smoking
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')