abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8557619
Ik heb een vraag...dokter zn telefonisch spreekuur is net voorbij dus daarom wil ik hier even wat ruggespraak.

Sinds een tijdje ben ik aan het afbouwen met efexor.
Ik zat op 225 mg. nu op 75 mg.
Ik heb het idee dat ik de dosis iets moet verhogen ivm terugkomende klachten.
Nu wil ik eigenhandig de dosis verhogen met 37,5 mg tot 112,5 mg.
Op die dosis ging het wel lekker eigenlijk.

Wat denken jullie..zou dit kunnen?
Ik dacht zelf van wel omdat het maar om een kleine verhoging gaat.

Maar hoe zit dat nu met afbouwen?
Als je voelt dat je weer meer nodig hebt, kun je dan weer opbouwen??

Jaaaaaaaaaaaa..ik weet het
als ik zekerheid wil moet ik apart naar de dokter en die is nu niet te bereiken.

Wie ben ik
pi_8557743
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 13:22 schreef Snappie het volgende:
als ik zekerheid wil moet ik apart naar de dokter en die is nu niet morgen weer te bereiken.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8557871
Ga nooit zelf experimenteren met medicijnen, je onderschat de effecten ervan snel.

Lastig dat je even moet wachten, maar bespreek dit echt eerst met je arts voordat je iets doet.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 13:54:20 #4
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_8558442
enkele vragen:

wat doet dit in r&p?

wat is AD ook al weer

wat doet efexor ook al weer?

edit: right antidepressiva, niet zomaar dosis gaan verhogen, ad luistert namelijk erg nauw. Behalve de toxische gevaren moetje ook denken aan stemmingsveranderingen

[Dit bericht is gewijzigd door greatgonzo op 18-02-2003 13:57]

Bij tijd en wijle aanwezig...
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2003 @ 13:56:04 #5
47213 ArmaniMania
pi_8558489
Efexor is een antidepresiva, als ik jou was zou ik er niet mee experimenteren !! Dat geld wel voor de meeste medicijnen,maar bij antidepresiva steekt het gevaar dat je compleet uitflipt! Ik zelf heb op mijn 18e jaar Hadol geslikt, dit is zowat het zwaartse antidepresiva,daarnaast slikte ik nog andere medicijnen. Ik werd er zo duf en naar mijn gevoel alles tegen mijn natuur in dat ik er in 1 keer mee stopte.

Die ervaring gun ik niemand wat er dan met je gebeurt. Ik geef je het advies uit mijn hart,om je medicijn met je Psychiater te bespreken.En zeker als je wilt afbouwen !!!

Efexor is dan niet zoon zwaar middel, maar het hoort bij de catagorie antidepresiva,dus is het ten zeerste aanbevolen om met je helpende arts te over leggen.

Ben je nu toch zo eigenwijs om dit op eigen houtje te doen, raad ik je aan.Om 7 dagen lang een kleinere verhoging te doen,en dan zo tot het gewenste resultaat. Play on safe !!!

[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 18-02-2003 14:01]

pi_8558611
Ik denk dat een verhoging met 37,5 mg geen enkel probleem gaat geven. Toch eerst maar even overleggen met de huisarts.

Slik je trouwens geen efexor XR? Dat is een wat prettiger variant omdat de dosis geleidelijk afgegeven wordt.

† In Memoriam † dinsdag 18 februari 2003 @ 14:05:58 #7
47213 ArmaniMania
pi_8558714
Nou het enige verschil tussen efexor en efexor XR is dat efexor tabletten zijn en efexor XR capsules. Qua werking blijft dat hetzelfde,capsules daarentegen zijn iets makkelijker door te slikken.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 14:21:41 #8
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_8559061
Zaad slikken.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_8559333
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 14:05 schreef ArmaniMania het volgende:
Nou het enige verschil tussen efexor en efexor XR is dat efexor tabletten zijn en efexor XR capsules. Qua werking blijft dat hetzelfde,capsules daarentegen zijn iets makkelijker door te slikken.
Nee hoor, de werkzame stof wordt bij XR geleidelijker afgegeven, zodat de concentratie in het bloed minder varieert.
pi_8561517
Het kriebelt..ik wil de dosis verhogen.

MAAR

Laat ik nu deze keer niet eigenwijs zijn maar verstandig.
Ik leg het morgen voor aan de dokter tijdens het telefonisch spreekuur.

Wie ben ik
pi_8597260
Gelukkig was je er al achter, maar zelf aan de dosis gaan knutselen is niet (!!!) verstandig!
Anti-depressiva werken vaak met een bloedspiegel, die moet zo stabiel mogelijk zijn. Of dat bij Exefor ook zo is weet ik niet, maar ik zou't risico niet nemen!

Daarnaast moet je bij iedere nieuwe dosering toch weer even "wennen", dus geen overhaaste dingen gaan doen! Groet kans dat je lichaam zich nog aan moet passen aan de lagere dosis, waardoor je je nu niet zo oke voelt.

Al met al dingen waar je zelf niet goed iets over kunt zeggen!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')