Sinds een tijdje ben ik aan het afbouwen met efexor.
Ik zat op 225 mg. nu op 75 mg.
Ik heb het idee dat ik de dosis iets moet verhogen ivm terugkomende klachten.
Nu wil ik eigenhandig de dosis verhogen met 37,5 mg tot 112,5 mg.
Op die dosis ging het wel lekker eigenlijk.
Wat denken jullie..zou dit kunnen?
Ik dacht zelf van wel omdat het maar om een kleine verhoging gaat.
Maar hoe zit dat nu met afbouwen?
Als je voelt dat je weer meer nodig hebt, kun je dan weer opbouwen??
Jaaaaaaaaaaaa..ik weet het
als ik zekerheid wil moet ik apart naar de dokter en die is nu niet te bereiken.
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 13:22 schreef Snappie het volgende:
als ik zekerheid wil moet ik apart naar de dokter en die is nu niet morgen weer te bereiken.
Lastig dat je even moet wachten, maar bespreek dit echt eerst met je arts voordat je iets doet.
wat doet dit in r&p?
wat is AD ook al weer
wat doet efexor ook al weer?
edit: right antidepressiva, niet zomaar dosis gaan verhogen, ad luistert namelijk erg nauw. Behalve de toxische gevaren moetje ook denken aan stemmingsveranderingen
[Dit bericht is gewijzigd door greatgonzo op 18-02-2003 13:57]
Die ervaring gun ik niemand wat er dan met je gebeurt. Ik geef je het advies uit mijn hart,om je medicijn met je Psychiater te bespreken.En zeker als je wilt afbouwen !!!
Efexor is dan niet zoon zwaar middel, maar het hoort bij de catagorie antidepresiva,dus is het ten zeerste aanbevolen om met je helpende arts te over leggen.
Ben je nu toch zo eigenwijs om dit op eigen houtje te doen, raad ik je aan.Om 7 dagen lang een kleinere verhoging te doen,en dan zo tot het gewenste resultaat. Play on safe !!!
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 18-02-2003 14:01]
Slik je trouwens geen efexor XR? Dat is een wat prettiger variant omdat de dosis geleidelijk afgegeven wordt.
quote:Nee hoor, de werkzame stof wordt bij XR geleidelijker afgegeven, zodat de concentratie in het bloed minder varieert.
Op dinsdag 18 februari 2003 14:05 schreef ArmaniMania het volgende:
Nou het enige verschil tussen efexor en efexor XR is dat efexor tabletten zijn en efexor XR capsules. Qua werking blijft dat hetzelfde,capsules daarentegen zijn iets makkelijker door te slikken.
MAAR
Laat ik nu deze keer niet eigenwijs zijn maar verstandig.
Ik leg het morgen voor aan de dokter tijdens het telefonisch spreekuur.
Daarnaast moet je bij iedere nieuwe dosering toch weer even "wennen", dus geen overhaaste dingen gaan doen! Groet kans dat je lichaam zich nog aan moet passen aan de lagere dosis, waardoor je je nu niet zo oke voelt.
Al met al dingen waar je zelf niet goed iets over kunt zeggen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |