abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juli 2024 @ 00:01:59 #101
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_214458546
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:00 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.

Daar spelen natuurlijk veel factoren in mee, maar het toont wel dat het wat makkelijk roepen is dat het vooral de snellere concurrentie is.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:06:19 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214458561
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.

Daar spelen natuurlijk veel factoren in mee, maar het toont wel dat het wat makkelijk roepen is dat het vooral de snellere concurrentie is.
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:07:03 #103
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_214458563
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.

Je moet dan immers een keuze maken. Het systeem creëert een balans tussen topsnelheid op het rechte stuk en balans in de bochten, anders zou je je rijhoogte achter altijd in de topsnelheid stand zetten. Je moet dus op zoek naar een nieuw compromis.

Het blijft speculeren, maar zo simpel als je stelt is het zeker niet.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:08:42 #104
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_214458565
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:11:50 #105
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214458581
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.

Je moet dan immers een keuze maken. Het systeem creëert een balans tussen topsnelheid op het rechte stuk en balans in de bochten, anders zou je je rijhoogte achter altijd in de topsnelheid stand zetten. Je moet dus op zoek naar een nieuw compromis.

Het blijft speculeren, maar zo simpel als je stelt is het zeker niet.
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 29 juli 2024 @ 00:16:37 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214458596
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.
Ik denk wel dat je kunt stellen dat de RB20 een moeilijkere auto is dan de RB19. Dat zie je ook aan de matige resultaten van Perez, die er helemaal niks mee kan, terwijl hij vorig jaar toch redelijk eenvoudig 2e werd in het kampioenschap.

Maar ik denk dat de betere concurrentie ook een grote invloed is, omdat er daardoor nu veel vaker de limiet opgezocht moet worden dan vorig jaar.
pi_214458599
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.

Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:22:10 #108
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_214458615
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.
Het is onzin om te stellen dat het aanpassen van zo'n systeem geen effect kan hebben in de bochten. Je gaat immers op zoek naar een andere balans tussen hoge snelheid op het rechte stuk en bochten snelheid.

Natuurlijk heeft het indirect wel effect.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:25:13 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214458631
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.
pi_214458650
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:25 schreef Tijn het volgende:

[..]
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.
Ik zou zijn invloed niet onderschatten maar dat is wat anders dan de auto ontwerpen en ik stelde specifiek dat Newey ervoor koos om alleen aan een deel van de nieuwe spec te werken.
Tot dit jaar was Newey de CTO die verantwoordelijk was voor de hele engineering afdeling van RBR, de hele cultuur en de prestaties van dat team waren zijn verantwoording en daar krijgt hij terecht alle waardering en erkenning voor.
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 00:42:08 #111
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214458690
Red Bull ging met een nieuw concept het jaar beginnen dat is altijd een risico. Maar ja je wil ook niet stilstaan.

Hoor net dat Lawson Yuki en Ricciardo een test gaan doen op Imola

Dat wordt wel echt top _O-
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_214458816
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Dat was misschien het juiste concept pre 2022 en het nieuwe regelement.
Nu willen ze de auto juist zo laag als mogelijk als deze door de bochten moet omdat de neerwaartse druk immers van de vloer moet komen.

Mijn mening is dat het dus een kulverhaal is.
Wel schijnt het zo te zijn dat ze een vernieuwing doorgevoerd hebben dit jaar wat minder goed werkt dan gewenst en de oude ophanging waar Red Bull vorig jaar mee reed word nu gebruikt door Vcarb.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_214458818
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch?
Of hij graag net zo een scherpe voorkant heeft als Max weet ik niet, wel dat ze beide graag een auto hebben die direct is op het stuur.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_214458825
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?

[ x ]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.

Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_214458856
Op onderstaande website kan je alle rondetijden inzien. Je kan de URL aanpassen voor andere races.


Max Spa 2024: https://ergast.com/api/f1/2024/14/drivers/max_verstappen/laps

Max Spa 2023: https://ergast.com/api/f1/2023/12/drivers/max_verstappen/laps

Zo op het oog is Max dit jaar 2 sec per ronde sneller.
gr gr
  maandag 29 juli 2024 @ 05:33:39 #116
545 dop
:copyright: dop
pi_214458857
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Vergeet ook Aston Martin niet, die reden meerdere keren podium en leken ooit 2e of 3e team.
Relatief tot die top3 toen
,loopt Rbr nog steeds voor.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_214459025
Dankzij het nieuwe asfalt in Spa zou de baan 2 seconde per ronde sneller zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214459099
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?

[ x ]
Gaan we complotje spelen?
Dat kan iedereen, kijk maar..

Redbull wagen was veel te snel, niks illegaals aan.
Alleen zag de FIA de gestegen kijkcijfers sinds Max zijn komst weer dalen nu Max zoveel wint (huilende Britten).
Dus gaf de FIA redbull een flinke zak geld onder de tafel door als ze de wagen wat zouden downgraden om de competitie weer wat "spannender" te maken.

Het is allemaal een script!!1!
:')
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 29 juli 2024 @ 09:00:41 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214459518
Vier weken geen cake @TheStigsDutchCousin

  Moderator / Redactie FP maandag 29 juli 2024 @ 09:03:05 #120
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214459548
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier weken geen cake @:TheStigsDutchCousin

[ afbeelding ]
;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214459580
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.

Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Als je het omdraait zou je zelfs kunnen zeggen dat Mercedes (weer) aan het valsspelen is met bijv de powerunit, die gaan opeens als de brandweer. Net als klanten team McLaren, die het stokje van Aston Martin hebben overgenomen om het niet al te veel te laten opvallen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_214459729
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.

Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisteren :D
zie email 27 oktober
  maandag 29 juli 2024 @ 09:23:28 #123
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_214459730
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
  maandag 29 juli 2024 @ 09:33:16 #124
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214459841
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @Starflyer
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 29 juli 2024 @ 11:13:24 #125
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_214461455
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn.

Dit zou een aanblijvende Perez ook verklaren. |:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')