Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn.
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar.
Daar spelen natuurlijk veel factoren in mee, maar het toont wel dat het wat makkelijk roepen is dat het vooral de snellere concurrentie is.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken.
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt.
Je moet dan immers een keuze maken. Het systeem creëert een balans tussen topsnelheid op het rechte stuk en balans in de bochten, anders zou je je rijhoogte achter altijd in de topsnelheid stand zetten. Je moet dus op zoek naar een nieuw compromis.
Het blijft speculeren, maar zo simpel als je stelt is het zeker niet.
Ik denk wel dat je kunt stellen dat de RB20 een moeilijkere auto is dan de RB19. Dat zie je ook aan de matige resultaten van Perez, die er helemaal niks mee kan, terwijl hij vorig jaar toch redelijk eenvoudig 2e werd in het kampioenschap.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten.
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.
Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Het is onzin om te stellen dat het aanpassen van zo'n systeem geen effect kan hebben in de bochten. Je gaat immers op zoek naar een andere balans tussen hoge snelheid op het rechte stuk en bochten snelheid.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al.
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng.
Ik zou zijn invloed niet onderschatten maar dat is wat anders dan de auto ontwerpen en ik stelde specifiek dat Newey ervoor koos om alleen aan een deel van de nieuwe spec te werken.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is.
Dat was misschien het juiste concept pre 2022 en het nieuwe regelement.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho.
Of hij graag net zo een scherpe voorkant heeft als Max weet ik niet, wel dat ze beide graag een auto hebben die direct is op het stuur.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch?
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Vergeet ook Aston Martin niet, die reden meerdere keren podium en leken ooit 2e of 3e team.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Gaan we complotje spelen?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
quote:Op maandag 29 juli 2024 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier weken geen cake @:TheStigsDutchCousin
[ afbeelding ]
Als je het omdraait zou je zelfs kunnen zeggen dat Mercedes (weer) aan het valsspelen is met bijv de powerunit, die gaan opeens als de brandweer. Net als klanten team McLaren, die het stokje van Aston Martin hebben overgenomen om het niet al te veel te laten opvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisterenquote:Op maandag 29 juli 2024 03:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn.
Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes.
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @Starflyerquote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |