quote:Op Texel is vanmiddag een parachutist om het leven gekomen. Volgens een woordvoerder van de politie hebben getuigen gezien dat zijn parachute verstrengeld raakte en de man van grote hoogte naar beneden viel. Reddingswerkers hebben hem nog geprobeerd te reanimeren, maar de man overleed ter plekke.
https://nos.nl/artikel/25(...)e-raakte-in-de-knoopquote:De eigenaar van Paracentrum Texel Jan Boyen Rienks zei vlak na het ongeval tegen NH Nieuws dat het slachtoffer een zeer ervaren parachutist was. "Hij kwam zo'n drie tot vier keer per jaar bij ons als gastspringer", vertelde hij aan de regionale omroep.
Rienks was zelf de piloot van de fatale vlucht. "Het was een mooi mens. In de hele springwereld had hij heel veel vrienden", zegt hij tegen NH Nieuws.
Na de sprong niet meer denk ik.quote:
Ik heb het ooit 1x gedaan in Spa, België. Maar dat was een tandemsprong. Dan zit je dus aan een prof parachutist vast.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:54 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mij krijg je zo'n parachute niet om of het vliegtuig moet neerstorten. Beetje popie Jopie doen met natuurwetten is nooit mijn stijl geweest.
Oh ja, en dan kan er helemaal niks gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb het ooit 1x gedaan in Spa, België. Maar dat was een tandemsprong. Dan zit je dus aan een prof parachutist vast.
Er is gelukkig niets gebeurdquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Oh ja, en dan kan er helemaal niks gebeuren natuurlijk.
Hij droeg een helm.quote:Op zondag 28 juli 2024 00:22 schreef Eilatan het volgende:
Hoezo zou reanimeren nog helpen als al je organen te pletter zijn gevallen?
Bij ehbo heb ik geleerd dat je in principe altijd moet reanimeren tenzij het hoofd gescheiden is van de romp.quote:Op zondag 28 juli 2024 00:22 schreef Eilatan het volgende:
Hoezo zou reanimeren nog helpen als al je organen te pletter zijn gevallen?
Ja dat gebeurd wel vaker wanneer je uit een vliegtuig springtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:12 schreef Jojoke het volgende:
en de man van grote hoogte naar beneden viel
quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja dat gebeurd wel vaker wanneer je uit een vliegtuig springt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |