quote:
Op woensdag 22 april 2026 12:40 schreef boegschroef het volgende:[..]
Of dynamisch contract en EV
Op dit moment krijg ik gewoon betaald om te rijden. Heb nu een lader met mid meter en de stroom is op dit moment -2 cent

(even vanuitgaan dat ik meer teruglever) 2026 is nog een mooi jaar:
woonwerk = 100 km = +- 20kWh = 100*23 cent vergoeding + 20* -2 cent + 20* 10cent ere = 25,40 vandaag

Ja, het is van de zotte dat het zo werkt, maar zo werkt het dus wel.
Ik ben mijn auto nu aan het laden, daar zal zo'n 30 kWh in gaan denk ik, en dat gaat volledig van de zon komen, maar krijg ik wel terug, dus dat is dan 30 x 23,6ct + 30 x 3ct + 30 x 10ct ERE maakt ¤ 7,08 + ¤ 0,9 + ¤ 3 = ¤ 10,98, puur en alleen om de auto te laden.
Morgen is de privé auto aan de beurt, dat is dan rond de 20 kWh die daar dan in gaat vermoed ik, en dat krijgen we niet terug, maar het kost ook ¤ 0 want zonnestroom, en dan dus ook weer die 20 x 3ct + 20 x 10ct ERE = ¤ 2,60 die we krijgen om die auto op te laden.
Moet ik toch altijd gniffelen als ik dan voorbij een tankstation rij waar mensen voor 2,20 of whatever per liter de auto staan vol te gooien