abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220632529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:21 schreef CoolGuy het volgende:


Zonnepanelen + EV = *;
Of dynamisch contract en EV :D

Op dit moment krijg ik gewoon betaald om te rijden. Heb nu een lader met mid meter en de stroom is op dit moment -2 cent :+ (even vanuitgaan dat ik meer teruglever) 2026 is nog een mooi jaar:

woonwerk = 100 km = +- 20kWh = 100*23 cent vergoeding + 20* -2 cent + 20* 10cent ere = 25,40 vandaag :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 22 april 2026 @ 13:03:45 #177
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220632698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:40 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Of dynamisch contract en EV :D

Op dit moment krijg ik gewoon betaald om te rijden. Heb nu een lader met mid meter en de stroom is op dit moment -2 cent :+ (even vanuitgaan dat ik meer teruglever) 2026 is nog een mooi jaar:

woonwerk = 100 km = +- 20kWh = 100*23 cent vergoeding + 20* -2 cent + 20* 10cent ere = 25,40 vandaag :)
Ja, het is van de zotte dat het zo werkt, maar zo werkt het dus wel. :P

Ik ben mijn auto nu aan het laden, daar zal zo'n 30 kWh in gaan denk ik, en dat gaat volledig van de zon komen, maar krijg ik wel terug, dus dat is dan 30 x 23,6ct + 30 x 3ct + 30 x 10ct ERE maakt ¤ 7,08 + ¤ 0,9 + ¤ 3 = ¤ 10,98, puur en alleen om de auto te laden.

Morgen is de privé auto aan de beurt, dat is dan rond de 20 kWh die daar dan in gaat vermoed ik, en dat krijgen we niet terug, maar het kost ook ¤ 0 want zonnestroom, en dan dus ook weer die 20 x 3ct + 20 x 10ct ERE = ¤ 2,60 die we krijgen om die auto op te laden.

Moet ik toch altijd gniffelen als ik dan voorbij een tankstation rij waar mensen voor 2,20 of whatever per liter de auto staan vol te gooien :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220695238
Tussen nu en een jaar wil ik ook een andere auto. Huidige auto is over een jaar 10 jaar oud en wil ik dan wel vervangen (we hebben de auto nieuw gekocht). Nu was ik een beetje aan het rondkijken en kwam ik de Jaecoo 5 tegen en de Omoda 5 tegen. Je kunt ze gewoon bij de dealer (in mijn geval de Forddealer) kopen.

Ik vind het (Jaecoo 5) een mooie auto. Hebben jullie zo'n auto en wat is je ervaring of heb je een mening over deze Chinese auto's.

Qua prijs vind ik het "meevallen".
  zaterdag 2 mei 2026 @ 16:15:49 #179
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220697182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:49 schreef ShoNuf het volgende:
Tussen nu en een jaar wil ik ook een andere auto. Huidige auto is over een jaar 10 jaar oud en wil ik dan wel vervangen (we hebben de auto nieuw gekocht). Nu was ik een beetje aan het rondkijken en kwam ik de Jaecoo 5 tegen en de Omoda 5 tegen. Je kunt ze gewoon bij de dealer (in mijn geval de Forddealer) kopen.

Ik vind het (Jaecoo 5) een mooie auto. Hebben jullie zo'n auto en wat is je ervaring of heb je een mening over deze Chinese auto's.

Qua prijs vind ik het "meevallen".
Een collega van me heeft zo'n Jaecoo 5. Ik vind 'm van buiten niet heel mooi, maar van binnen is het wel mooi, al helemaal als je gaat kijken naar hoe goedkoop zo'n auto is (relatief).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220697853
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Een collega van me heeft zo'n Jaecoo 5. Ik vind 'm van buiten niet heel mooi, maar van binnen is het wel mooi, al helemaal als je gaat kijken naar hoe goedkoop zo'n auto is (relatief).
Hij sinds gisteren helaas 2k in prijs gestegen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:40:16 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220699246


Het ding ziet eruit als een poor man's Range Rover.
Doet denken aan de copy cats die Chinese fabrikanten 10/15 jaar geleden aan de man probeerden te brengen.
pi_220699330
Sinds 2021 staat er een id.4 op de oprit, inmiddels zn opvolger, weer een is.4. Kunnen thuis laden met contract speciaal voor ev eigenaren, met octopus energy (VK). Laad voor geloof 13-14 cent per kWh. Inmiddels redelijk wat vakanties mee gedaan (Cornwall, Pembrokeshire, Schotland, Frankrijk, rig keer naar Nederland). Bevalt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')