abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215726286
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:33 schreef Zwansen het volgende:
Verder is het een Private lease via ANWB en net nog een SEPP-subsidie *O*.
Hoe kan dat nou? De pot is leeg. :o
  zaterdag 30 november 2024 @ 20:39:24 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215727094
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:38 schreef Socios het volgende:

[..]
Hoe kan dat nou? De pot is leeg. :o
Ja paar weken geleden al besteld hoor, maar was dus wel een van de laatste.
pi_215730060
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:04 schreef Socios het volgende:

[..]
Je moet hier maar zin in hebben…
Mwoah, gaat vrij moeiteloos. Zeker 's nachts
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:29:30 #54
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215785878
Ik ben wel benieuwd voor hoeveel euro mensen hier gemiddeld per maand zo laden? Voor mij is dat tot nu toe gemiddeld ¤ 49,95 per maand.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215792469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben wel benieuwd voor hoeveel euro mensen hier gemiddeld per maand zo laden? Voor mij is dat tot nu toe gemiddeld ¤ 49,95 per maand.
Zonder kilometers en stroomtarief is dit natuurlijk een nutteloos getal.

Dat daargelaten, hoeveel km haal jij nu in de winter?
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:12:59 #56
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215795518
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Zonder kilometers en stroomtarief is dit natuurlijk een nutteloos getal.

Dat daargelaten, hoeveel km haal jij nu in de winter?
Dat is lastig te berekenen omdat ik ook bij klanten laad als het zo uitkomt. Ik weet dat ik thuis 219,72 km geladen heb in november, en de kostprijs daarvan was 57,51 euro. Die kostprijs is opgebouwd uit 2 tarieven, te weten 23ct dal en 30ct normaal, en ik laad wanneer het me uitkomt.

Het enige wat ik daarop kan zeggen op de range is dit; Ik moest recent in de avond, toen het koud was, op kantoor zijn voor een vergadering. Kantoor is zo'n 80km weg. Ik moet ook naar huis, dat maakt 160km. Ik ben thuis weg gereden met 100% accu, en kwam aan met 81%, dus 19% verbruik. Op de terugweg heb ik harder gereden, maar en toen heb ik 20% verbruikt. Met andere woorden, gebaseerd op puur die getallen zou 160km me dus 39% accu kosten. Dat betekent dus dat ik 410 km kan rijden op een volle accu. Dat valt me helemaal niks tegen, maar, het vroor niet, het was rond de 5 graden.

Maar, dat was maar 1 avond, en 2 ritten, dus dat zegt niet zo heel veel. Ik denk dat als ik dat vaker zou doen bij écht koud weer, dus onder nul, dat ik de 390km niet zou halen op een volle accu. Nu rij ik enkele rit nooit 390km, dus ik vind het prima, want zodra ik thuis ben of bij een klant gaat hij toch weer aan de lader, over het algemeen. Al met al valt het me dus helemaal niks tegen.

Edit: in de zomer was dat wel beduidend meer trouwens, toen haalde ik tegen de 500km aan, dus die temperatuurinvloed is toch relatief groot.

[ Bericht 2% gewijzigd door CoolGuy op 07-12-2024 12:21:10 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215795627
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is lastig te berekenen omdat ik ook bij klanten laad als het zo uitkomt. Ik weet dat ik thuis 219,72 km geladen heb in november, en de kostprijs daarvan was 57,51 euro. Die kostprijs is opgebouwd uit 2 tarieven, te weten 23ct dal en 30ct normaal, en ik laad wanneer het me uitkomt.

Het enige wat ik daarop kan zeggen op de range is dit; Ik moest recent in de avond, toen het koud was, op kantoor zijn voor een vergadering. Kantoor is zo'n 80km weg. Ik moet ook naar huis, dat maakt 160km. Ik ben thuis weg gereden met 100% accu, en kwam aan met 81%, dus 19% verbruik. Op de terugweg heb ik harder gereden, maar en toen heb ik 20% verbruikt. Met andere woorden, gebaseerd op puur die getallen zou 160km me dus 39% accu kosten. Dat betekent dus dat ik 410 km kan rijden op een volle accu. Dat valt me helemaal niks tegen, maar, het vroor niet, het was rond de 5 graden.

Maar, dat was maar 1 avond, en 2 ritten, dus dat zegt niet zo heel veel. Ik denk dat als ik dat vaker zou doen bij écht koud weer, dus onder nul, dat ik de 390km niet zou halen op een volle accu. Nu rij ik enkele rit nooit 390km, dus ik vind het prima, want zodra ik thuis ben of bij een klant gaat hij toch weer aan de lader, over het algemeen. Al met al valt het me dus helemaal niks tegen.

Edit: in de zomer was dat wel beduidend meer trouwens, toen haalde ik tegen de 500km aan, dus die temperatuurinvloed is toch relatief groot.
De range bij kouder weer valt mij niets tegen idd. Ik schrik wel een beetje van de prijs per kilometer, 26 cent.
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:27:07 #58
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215795666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De range bij kouder weer valt mij niets tegen idd. Ik schrik wel een beetje van de prijs per kilometer, 26 cent.
Ik kan toch normaal gesproken goed rekenen, maar ik zie even niet hoe je aan 26ct per km komt. Ben ik vannacht IQ verloren of wat? :{

Nu boeit me die kostprijs uiteindelijk niet want ik betaal het niet zelf he, dat doet de werkgever, net als dat het me niet boeide wat benzine en eerder diesel per liter kostte, maar ik vind 26ct ook veel klinken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215796540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik kan toch normaal gesproken goed rekenen, maar ik zie even niet hoe je aan 26ct per km komt. Ben ik vannacht IQ verloren of wat? :{

Nu boeit me die kostprijs uiteindelijk niet want ik betaal het niet zelf he, dat doet de werkgever, net als dat het me niet boeide wat benzine en eerder diesel per liter kostte, maar ik vind 26ct ook veel klinken.
57.51/219.72 of reken ik dan raar 😅
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:04:43 #60
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796563
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
57.51/219.72 of reken ik dan raar 😅
Maar dat is niet 26ct per km, dat is 26ct per kWh, wat wel logisch is, want mijn tarieven zijn 23ct en 30ct, wat het gemiddeld dus 26,5 ct maakt.

Maar dat is niet hetzelfde als 26ct per gereden KM?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215796666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat is niet 26ct per km, dat is 26ct per kWh, wat wel logisch is, want mijn tarieven zijn 23ct en 30ct, wat het gemiddeld dus 26,5 ct maakt.

Maar dat is niet hetzelfde als 26ct per gereden KM?
Oh God. Hehe nee je hebt helemaal gelijk. Ik ben duidelijk nog niet wakker 🤣🤣🤣
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:13:29 #62
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796697
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh God. Hehe nee je hebt helemaal gelijk. Ik ben duidelijk nog niet wakker 🤣🤣🤣
Tering gast, je hebt me hier laten rekenen als een halve zool. Ik dacht het kán niet zijn dat ik dit niet snap, en ik maar van alles proberen en ik kwam maar niet op 26ct per km uit.

ZIT JE ME HIER GODVERREDOMME EEN BIETJE VOOR HET LAPJE TE HOUDEN!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215796726
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tering gast, je hebt me hier laten rekenen als een halve zool. Ik dacht het kán niet zijn dat ik dit niet snap, en ik maar van alles proberen en ik kwam maar niet op 26ct per km uit.

ZIT JE ME HIER GODVERREDOMME EEN BIETJE VOOR HET LAPJE TE HOUDEN!
Hahaha nee ik zit ook nog eens te lezen en ik snap oprecht niet hoe ik dit in mijn hoofd heb gehaald.
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:17:57 #64
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hahaha nee ik zit ook nog eens te lezen en ik snap oprecht niet hoe ik dit in mijn hoofd heb gehaald.
De auto zegt me op basis van de laatste gereden km's dat ik op een gemiddelde van 139 Wh per km heb gedaan, maar dat is niet zo raar want dat was gewoon hier in de buurt. Dat zou betekenen dat als ik heb geladen in de daluren (en dat is de afgelopen week zo geweest) dan heeft me 1 kWh 23ct gekost, dus als ik per km 139 Wh verbruik dan kom ik op...ehhh...

Nou, als 1000 Wh = 23ct, dan is 139 Wh dus 7,19x minder, oftewel, als ik dan 23ct / 7,19 doe dan kom ik op ¤ 0,0319, oftewel 3,2ct per km? Dat is niet 26ct per km. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215796803
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De auto zegt me op basis van de laatste gereden km's dat ik op een gemiddelde van 139 Wh per km heb gedaan, maar dat is niet zo raar want dat was gewoon hier in de buurt. Dat zou betekenen dat als ik heb geladen in de daluren (en dat is de afgelopen week zo geweest) dan heeft me 1 kWh 23ct gekost, dus als ik per km 139 Wh verbruik dan kom ik op...ehhh...

Nou, als 1000 Wh = 23ct, dan is 139 Wh dus 7,19x minder, oftewel, als ik dan 23ct / 7,19 doe dan kom ik op ¤ 0,0319, oftewel 3,2ct per km? Dat is niet 26ct per km. :P
Het is maar een factor 8 verschil... Ofzo... Oops.

Maar zo is het een stuk aantrekkelijker. Ik overweeg een occasion Tesla te kopen 🤷‍♂️
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:25:39 #66
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796832
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het is maar een factor 8 verschil... Ofzo... Oops.

Maar zo is het een stuk aantrekkelijker. Ik overweeg een occasion Tesla te kopen 🤷‍♂️
Ik zou dat wel doen. Ik was eerst niet zo van het EV rijden, omdat laadstress en zo. Met collega's gesproken en die ontkrachtten dat allemaal. Nu heb ik het inderdaad ervaren en die laadstress is er gewoon niet. Niet eens een beetje. En de rijervaring van een EV is erg prettig. Ik heb destijds ook gekeken naar andere EV's buiten Tesla, maar wil je in een andere auto aan dezelfde uitrusting komen ben je meer geld kwijt.

Het totaalpakket is gewoon erg aantrekkelijk. Ik zou het niet overwegen, ik zou het gewoon doen. Dwz, als de overweging vooral is doe ik een Tesla of een andere EV, dus dat de keuze voor EV al definitief is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215796879
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zou dat wel doen. Ik was eerst niet zo van het EV rijden, omdat laadstress en zo. Met collega's gesproken en die ontkrachten dat allemaal Nu heb ik het inderdaad ervaren en die laadstress is er gewoon niet. Niet eens een beetje. En de rijervaring van een EV is erg prettig. Ik heb destijds ook gekeken naar andere EV's buiten Tesla, maar wil je in een andere auto aan dezelfde uitrusting komen ben je meer geld kwijt.

Het totaalpakket is gewoon erg aantrekkelijk. Ik zou het niet overwegen, ik zou het gewoon doen. Dwz, als de overweging vooral is doe ik een Tesla of een andere EV, dus dat de keuze voor EV al definitief is.
Nee Tesla was al wel definitief. Verder is het vooral ook timing. Mijn dieseltje rijd nu nog voor 6, nog wat per kilometer. Dus het is meer dat hij nog niet op is en nog zonder reparaties door beurten etc komt.

Ik rijd 1000+- per week. Dus ik sta wel iets vaker te laden hehe
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:31:04 #68
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796894
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee Tesla was al wel definitief. Verder is het vooral ook timing. Mijn dieseltje rijd nu nog voor 6, nog wat per kilometer. Dus het is meer dat hij nog niet op is en nog zonder reparaties door beurten etc komt.

Ik rijd 1000+- per week. Dus ik sta wel iets vaker te laden hehe
Oh 1000+ km. Ja daar kom ik niet aan. Maar, je kunt echt overal laden, ik ben nog op geen plek geweest qua klanten waar ik niet bij het gebouw kon laden, of anders in een parkeergarage, of aan de straat, of of of, dus ik zou me daar niet druk over maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215796904
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh 1000+ km. Ja daar kom ik niet aan. Maar, je kunt echt overal laden, ik ben nog op geen plek geweest qua klanten waar ik niet bij het gebouw kon laden, of anders in een parkeergarage, of aan de straat, of of of, dus ik zou me daar niet druk over maken.
Oh nee, laden kan echt bijna overal inderdaad. Het is meer dat ik 360 zonder specifiek bijladen wil kunnen halen. Dan kan ik hem thuis weer van de zon laden 😇
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:34:10 #70
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796915
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh nee, laden kan echt bijna overal inderdaad. Het is meer dat ik 360 zonder specifiek bijladen wil kunnen halen. Dan kan ik hem thuis weer van de zon laden 😇
Ja maar 360km moet kunnen. Ja, dat van de zon laden is ook een van de redenen dat ik een EV heb genomen, want elke kWh vanaf het dak is gratis, ik krijg er gewoon mijn stroomtarief voor én ik lever minder terug dus bij een volgend energiecontract ook minder boete.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215901441
Vanaf morgen ben ik ook eigenaar van een volledige EV.

Een Mercedes eVito bestelbus (L2H1 formaat) uit 2022 in dit geval, privé aangeschaft.

Heb de Stellantis bus ook bekeken (Peugeot E-Expert en varianten daarvan van Toyota, Citroën, Fiat en Opel) maar de Mercedes voelt en oogt toch wat degelijker, bijvoorbeeld als ik de achterdeur sluit. Of dat in de praktijk ook zo is moet nog blijken :P

De oude Vito's van eind 00's hadden een reputatie van snel roesten maar ik mag hopen dat ze dat na 15 jaar onder de knie hebben.

Het is een bus met minder dan 10.000km op de teller dus zo goed als nieuw, geen deukje of krasje gevonden iig.

Ben benieuwd hoe het bevalt, de testrit was prima. Het is het model met 66kWh accu en dat is ruim voldoende, de 41kWh uitvoering was ook voldoende geweest maar deze was wel heel netjes.

Ik rij er vooral mee in de regio, komend jaar vooral om te klussen en verhuizen.
  dinsdag 17 december 2024 @ 21:15:19 #72
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215902316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanaf morgen ben ik ook eigenaar van een volledige EV.

Een Mercedes eVito bestelbus (L2H1 formaat) uit 2022 in dit geval, privé aangeschaft.

Heb de Stellantis bus ook bekeken (Peugeot E-Expert en varianten daarvan van Toyota, Citroën, Fiat en Opel) maar de Mercedes voelt en oogt toch wat degelijker, bijvoorbeeld als ik de achterdeur sluit. Of dat in de praktijk ook zo is moet nog blijken :P

De oude Vito's van eind 00's hadden een reputatie van snel roesten maar ik mag hopen dat ze dat na 15 jaar onder de knie hebben.

Het is een bus met minder dan 10.000km op de teller dus zo goed als nieuw, geen deukje of krasje gevonden iig.

Ben benieuwd hoe het bevalt, de testrit was prima. Het is het model met 66kWh accu en dat is ruim voldoende, de 41kWh uitvoering was ook voldoende geweest maar deze was wel heel netjes.

Ik rij er vooral mee in de regio, komend jaar vooral om te klussen en verhuizen.
He tof! Foto's? :9
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215902409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 21:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
He tof! Foto's? :9
Binnenkort ;)
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:20:07 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_215903303
Ik ben nu op vakantie en rij weer drie weken met een 'normale' auto (een Peugeot 2008).
Wel lekker om niet de range in de gaten te moeten houden, maar verder voelt het allemaal wel een beetje lomp en ouderwets in vergelijking met elektrisch rijden.
Het voelt alsof je in een elektrische auto iets meer extra bang for buck krijgt qua luxe en rijervaring.

Kan zijn dat een elektrische 2008 ook vrij simpel is, maar heb het gevoel dat die ook iets moderner is dan de standaard versie.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_215910739
Busje opgehaald uit Groningen vandaag, gelijk testritje Groningen, Drachten, Burgum en via wat binnendoor wegen weer terug naar huis.

Had nog 149km range over, dus meer dan zat.

Geen foto meer gemaakt, het was al vroeg donker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')