abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 27 juli 2024 @ 11:59:12 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214430904
https://over.nos.nl/nieuw(...)-volg-je-bij-de-nos/

De Olympische Spelen in Parijs volg je bij de NOS

De Olympische Spelen in Parijs volg je bij de NOS
Op vrijdag 26 juli starten de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. De Zomerspelen zijn meer dan twee weken lang live te volgen bij de NOS, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat op radio, televisie, social online en teletekst.

NOS Parijs Live
Een olympische dag begint ‘s ochtends om 9.00 uur en eindigt om 22.30 uur met NOS Parijs Live. Tussen het liveverslag van de sporten door is er ruimte voor samenvattingen, hoogtepunten van andere sporten die al geweest zijn, interviews en het laatste nieuws.
Het programma wordt afwisselend gepresenteerd door Rivkah op het Veld, Gert van ’t Hof, Suse van Kleef en Sjoerd van Ramshorst.

NOS Studio Parijs
Om 22.30 uur is het op NPO 1 tijd voor het dagelijkse olympische avondprogramma NOS Studio Parijs. Live vanuit het bruisende Parc de la Villette in Parijs neemt presentator Dione de Graaff je mee in de wereld van de Olympische Spelen, met een uitzending vol hoogtepunten van de dag, analyses, interviews en boeiende gesprekken.

Zonderland, Schippers en Van Vleuten
Vanzelfsprekend schuift er ook een karrevracht aan eremetaal en olympische ervaring aan bij Dione. Dafne Schippers, Epke Zonderland en Annemiek van Vleuten zullen afwisselend aan tafel zitten en hun perspectieven op de prestaties en gebeurtenissen van de dag delen. Ook schuiven er andere oud-olympiërs, boeiende gasten en analisten aan tafel aan.
Er zijn dagelijkse reportages van onze verslaggevers ter plekke, samenvattingen van de prestaties van de dag, er is een speciale rubriek over de Spelen van Parijs in 1924 en zanger Douwe Bob omlijst iedere olympische dag de sportprestaties met muziek.

RadiOlympia
Radio + Olympische Spelen = RadiOlympia. Met dagelijks meer dan 13 uur (van 09.30 tot 23.00 uur) een flinke dosis sport op NPO Radio 1. De verrichtingen van de Nederlandse sporters worden op de voet gevolgd door commentatoren, verslaggevers ter plaatse, analisten en oud-sporters vanuit Parc La Villette in Parijs.
’s Ochtends van 09.30 tot 14.00 uur presenteren Ghislaine Plag en Jurgen van den Berg (Omroep Max) de uitzending. Tussen 14.00 en 18.30 uur wisselen Fleur Wallenburg en Robbert Meeder het nieuws van de dag af met olympisch nieuws en live sport. Tussen 18.30 en 23.00 uur is het de beurt aan Joram Kaat (EO) en Eline de Zeeuw. Erben Wennemars is als vliegende verslaggever in Parijs voor reportages en het laatste nieuws.

Olympische website en app
Voor de Olympische Spelen heeft de NOS een gloednieuwe olympische website ingericht. Op NOS.nl/OS en in de NOS-app zijn er speciale olympische pagina’s.
In deze olympische omgeving is er live sport. Ook kan er zelfs een tweede livestream worden gestart. Hier volg je het laatste nieuws, kun je de hoogtepunten terugkijken, is er een programma- en uitslagenpagina en natuurlijk de medaillespiegel.
Nieuw is dat je snel kunt zien wanneer de Nederlandse atleten in actie komen. Het is dé manier om alles van de Spelen op de voet te volgen. In de NOS-app kun je je eenvoudig abonneren op liveblogs en zelfs een alarm instellen op specifieke sport-livestreams die je wilt zien. Je krijgt dan een melding als de livestream begint. Superhandig, omdat er zoveel sport is om te volgen.

Social Reporters
Voor de sociale kanalen zijn er social reporters van de NOS aanwezig in Parijs. Met onder meer ‘behind
the scenes’-video’s, beelden vanuit influencer seats en beelden van hoe Parijzenaren de Spelen beleven.
Ook wordt bij bijzondere prestaties bijgepraat met analisten, speciaal voor social. Allemaal te vinden
via de social kanalen Instagram, Facebook, YouTube en Twitter en het NOS Sport-account op TikTok.

Bekijk de Spelen via de app op televisie
De live-uitzendingen van de Spelen zijn rechtstreeks te streamen via de vernieuwde app voor op de televisie. Met NOS Live wordt het eenvoudiger alle live-uitzendingen van de NOS op je Smart TV te bekijken. Zowel de live-uitzendingen die ook op televisie te zien zijn als de livestreams die de NOS online aanbiedt. Ook de laatste uitzendingen, waaronder NOS Studio Parijs, zijn terug te kijken via NOS Live. Verder is er een handige agenda met een overzicht van de NOS-uitzendingen en sporten die eraan komen met uitgebreide programma-informatie.
Net die gouden medaille gemist? Met de momenten-functie kan je eenvoudig terug scrollen naar het moment suprême. En met één toets ben je weer terug bij de live sport.

Iedere dag een Olympische podcast
Elke ochtend komt er een nieuwe aflevering van de NOS Olympische Podcast uit, zowel in de NPO Luister-app als op YouTube. Hierin wordt de luisteraar bijgepraat over het sportnieuws van de olympische dag. De presentatie is in handen van Thierry Boon, Eline de Zeeuw en Edwin Cornelissen, met Erben Wennemars als vaste sidekick.
pi_214431042
De online-stream van de NOS is helaas gewoon een simulcast van de tv-uitzending. Zelfs toen ze op tv de ontknoping van de allang afgelopen badmintonwedstrijd van Tabeling/Piek integraal lieten zien, gebruikten ze de stream niet om live sport te laten zien.

Ik had toch gehoopt dat er misschien één stream zou zijn met iets anders dan de tv-uitzending, al helemaal als daar geen live sport te zien is.
pi_214431126
Ach ja die ene ochtend per 4 jaar dat ze andere sport samenvattend (20 seconden) laten zien omdat er nog niet genoeg Nederlanders zijn geweest om te herhalen.
pi_214431195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 12:20 schreef kilon het volgende:
Ach ja die ene ochtend per 4 jaar dat ze andere sport samenvattend (20 seconden) laten zien omdat er nog niet genoeg Nederlanders zijn geweest om te herhalen.
Nou ja, dat de NOS ervoor kiest om veel te lullen en te herhalen is inmiddels wel bekend. Ze kiezen voor die stijl en dat hebben we te accepteren.

Het probleem zit hem er meer in dat ze vaak geen gebruik maken van de rechten die ze hebben. Dus als ze op tv lekker gaan lullen en herhalen, gebruik dan je online-stream voor live sport. Maar zelfs dat is vaak al te veel gevraagd.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 13:49:30 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214432358
Lekker reclame en te laat terug bij het hockey, mongolen. Ziedend.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 13:49:42 #6
408813 crew  trein2000
pi_214432359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:49 schreef Szura het volgende:
Treurig.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 juli 2024 @ 13:51:17 #7
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214432379
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:49 schreef Szura het volgende:
En dan twee doelpunten missen :(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214432423
Ook nog een journaal random tussendoor tussen twee reclameblokken. Kan dat niet naar npo2 oid?! :N Ik wil juist nieuws vermijden, maar ze maken het niet makkelijk zo.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214432820
Ik snap het wel voor de gemiddelde kijker hoor. Maar het is zeer vervelend dat er om de zoveel tijd onder in het beeld een balk komt met resultaten. Als je niet gespoiled wil worden moet je dus nooit de NOS aanzetten.
pi_214434902
We gaan even terugblikken, hoezo?
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 16:30:44 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214435013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 16:22 schreef Ambrosius het volgende:
We gaan even terugblikken, hoezo?
Ze hebben geen idee wat ze anders tussen het fietsen moeten proppen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214435213
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze hebben geen idee wat ze anders tussen het fietsen moeten proppen
Dat, en er zijn natuurlijk mensen die thuiskomen na een dagje op stap te zijn geweest.

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen in het 'gat' tussen de tijdrit en de hockey vrouwen.
  Redactie Sport zaterdag 27 juli 2024 @ 16:44:40 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214435219
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 16:44 schreef kilon het volgende:

[..]
Dat, en er zijn natuurlijk mensen die thuiskomen na een dagje op stap te zijn geweest.

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen in het 'gat' tussen de tijdrit en de hockey vrouwen.
Dan krijgen we ongetwijfeld de ONVERMIJDELIJKE studioshow met Robin van Galen :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214437007
Overal live sport, maar bij de NOS weer terugblikken.
sig verwijderd door FA
pi_214437073
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:21 schreef Ambrosius het volgende:
Overal live sport, maar bij de NOS weer terugblikken.
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)
pi_214437102
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:26 schreef kilon het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, nu is er niet heel veel boeiende sport voor de gemiddelde Nederlander. En je moet natuurlijk ook ergens heen waar een commentator zit (of vanuit Hilversum iets enigszins nuttigs kan toevoegen)
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:30:05 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214437111
quote:

[..]
Ja. Plus dat ze voor veel sporten geen rechten zullen hebben. Dus dat kunnen ze dan ook niet uitzenden.

Wel is het vreemd dat ze nu geen judo uitzenden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_214437125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:29 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dan gooi je gewoon een stream online van live sport, desnoods zonder commentaar. Ze hebben die rechten gewoon. Maar de NOS blijft zich liever belachelijk maken...
Op NPO1 ga je natuurlijk geen willekeurige sport uitzenden zonder commentaar.
pi_214437148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:31 schreef kilon het volgende:

[..]
Op NPO1 ga je natuurlijk geen willekeurige sport uitzenden zonder commentaar.
Daarom zei ik ook stream.

Maar het is al duidelijk dat de NOS ook deze Olympische Spelen weer het lachertje van de Europese publieke omroepen is. Echt letterlijk overal vullen ze het beter in.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:35:27 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214437168
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:29 schreef NY_Giant het volgende:
Ze hebben die rechten gewoon.
Ja maar niet onbeperkt. Maximaal aantal uren in totaal, las ik ergens.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 18:36:39 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214437188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ook nog een journaal random tussendoor tussen twee reclameblokken.
Dat is natuurlijk geen keuze van de NOS maar een eis van de NPO.
pi_214437201
quote:

[..]
Zendt desnoods het podium van het tijdrijden uit, die gasten zitten er nog.
sig verwijderd door FA
pi_214437215
We vergeten wel eens dat NOS niet voor ons als sportfanaten is.

Ik vind NOS net zo kut als iedereen hier, maar wij zijn ook niet de doelgroep.
pi_214437224
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef kilon het volgende:
We vergeten wel eens dat NOS niet voor ons als sportfanaten is.

Klopt, eigenlijk weet je dat op voorhand.

Maar wel gewoon ‘live’ in beeld zetten bij herhalingen.
sig verwijderd door FA
pi_214437297
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef kilon het volgende:
Ook dat is wel een beetje een standaard riedeltje. Kijk maar eens naar alle ons omringende landen. Overal is gewoon live sport te zien (ook als er toevallig geen vlaggetje meer meestrijdt). De doelgroep is daar natuurlijk niet heel anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door NY_Giant op 28-07-2024 20:50:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')