Developen zij zelf niet meer actief?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben er een stel in het bedrijf. Probeer ze een beetje te vermijdenHun doel is het management te entertainen.
Ik vond Python heel lelijk in het begin, maar die list comprehensions zijn echt heel nice in Python. Jammer dat het type system zo'n duidelijke afterthought is dat staat mij wat tegen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:40 schreef Farenji het volgende:
Ik ben voor een hobby-projectje bezig met python. Had daar tot nu nooit heel veel mee gedaan. Het werkt wel okay maar ik vind het wel wat te "lossig". Doet me net iets te veel denken aan perl. Er bestaan niet eens private/protected functions of properties, alles is gewoon public.
Nope en ze maken ook niet actief deel uit van een ontwikkelteam. Typische ivoren toren architecten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Developen zij zelf niet meer actief?
Ah oke, lijkt mij voor beide kanten niet ideaal zo'n verhouding.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nope en ze maken ook niet actief deel uit van een ontwikkelteam. Typische ivoren toren architecten.
quote:First of all, a software architect is a programmer; and continues to be a programmer. Never fall for the lie that suggests that software architects pull back from code to focus on higher-level issues. They do not! Software architects are the best programmers, and they continue to take programming tasks, while they also guide the rest of the team toward a design that maximizes productivity.
5, binnenkort 6. Zijn meerdere devteams in het bedrijf. Ja we redden ons prima hoor wat betreft de architectuur.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oke, lijkt mij voor beide kanten niet ideaal zo'n verhouding.
Hoeveel developers bestaat het team waarin jij werkt uit?
[..]
Ah oke en niet hele grote teams verder binnen jouw bedrijf?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
5, binnenkort 6. Zijn meerdere devteams in het bedrijf. Ja we redden ons prima hoor wat betreft de architectuur.
Maar mensen die fulltime softwarearchitect zijn, heb ik meestal wat moeite mee. Heb ze niet vaak echt veel nut zien hebben.
Hm dat is ook wel een bijzondere invulling.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:16 schreef ralfie het volgende:
Architect in mijn vorige project was ook programmeur, maar deed eigenlijk alleen af en toe code reviews. Zijn voornaamste output waren powerpoint presentaties voor het management.
Dat lijkt me ook een boek voor mij!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oke en niet hele grote teams verder binnen jouw bedrijf?
Ik ben mijzelf de laatste tijd meer in software architectuur aan het verdiepen en het lijkt mij wel leuk om daar beter in te worden. Momenteel ben ik Clean Architecture aan het lezen.
In mijn huidige project zijn de mensen vooral heel erg goed in de devops en performance kant maar valt er nog best wat te behalen op het gebied van onderhoudbare code naar mijn idee.
Ja aanrader wel, niet dat je de rest van je leven clean architecture moet toepassen zoals in het boek maar er staan goede ideeën in. Heb hem bijna uitgelezen zojuist.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:33 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een boek voor mij!
Vind het een van de beste boeken op dat gebied! Heb Robert Martin ook in het echt gezien, kwam een praatje in Amsterdam houden een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja aanrader wel, niet dat je de rest van je leven clean architecture moet toepassen zoals in het boek maar er staan goede ideeën in. Heb hem bijna uitgelezen zojuist.
Oh vet, die zou ik ook wel eens willen zien.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind het een van de beste boeken op dat gebied! Heb Robert Martin ook in het echt gezien, kwam een praatje in Amsterdam houden een paar jaar geleden.
Deze is ook supergoed, de bijbel van de architectuur. Wel een stuk droger dan Clean Code.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh vet, die zou ik ook wel eens willen zien.
Heb je nog meer tips qua boeken? Ik ga nu een boek over micro services lezen omdat we dat gebruiken in mijn huidige project, en daarna deze denk ik
[ afbeelding ]
Cool zal ik ook eens bekijkenquote:Op zondag 4 augustus 2024 10:33 schreef Perrin het volgende:
Voor Javascript vond ik deze ook handig.
Verschil in abstractieniveau, in clean code gaat het over de code leesbaar en onderhoudbaar te houden, in clean architecture gaat het over hoe een systeem op te zetten waarbij deze niet rigide en wel onderhoudbaar is. De ene gaat over het schrijven van code, in de latere zal je zelden code voorbeelden zien.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:41 schreef MisterFox het volgende:
Wat is het verschil tussen Clean Architecture en Clean Code?
Moet je eerlijk zeggen dat het voor mij alweer even geleden is dat ik voor het laatst een boek aan heb geraakt. Vroeger wel mega veel gelezen; heb een kast vol met computer-gerelateerde boeken hier.quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Verschil in abstractieniveau, in clean code gaat het over de code leesbaar en onderhoudbaar te houden, in clean architecture gaat het over hoe een systeem op te zetten waarbij deze niet rigide en wel onderhoudbaar is. De ene gaat over het schrijven van code, in de latere zal je zelden code voorbeelden zien.
Deze en dat boek over microservices zijn ook helemaal voor mij denk ik.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh vet, die zou ik ook wel eens willen zien.
Heb je nog meer tips qua boeken? Ik ga nu een boek over micro services lezen omdat we dat gebruiken in mijn huidige project, en daarna deze denk ik
[ afbeelding ]
Ja ik denk dat het wel baat heeft, zal vast wel wat goede dingen instaan, maar ik vermoed dat je het meeste wel weet ondertussen. Ik zou beginnen met Clean Architecture.quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:50 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Moet je eerlijk zeggen dat het voor mij alweer even geleden is dat ik voor het laatst een boek aan heb geraakt. Vroeger wel mega veel gelezen; heb een kast vol met computer-gerelateerde boeken hier.
Ik zou over een aantal jaar graag alsnog een studie technische informatica willen doen, dus ik kan niet vroeg genoeg beginnen met het leren van nieuwe dingen.
Ik heb deze week vakantie, dus ik zou tijd uit kunnen trekken.
Mijn tijd is alleen heel kostbaar: zou ik nog veel baat hebben bij het boek Clean Code i.c.m. het niveau dat ik al heb? Wat schat jij in? Wellicht is beter gelijk naar Clean Architecture.
Je kan hier de inhoudsopgave zien: https://www.oreilly.com/l(...)s-2nd/9781492034018/quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:54 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Deze en dat boek over microservices zijn ook helemaal voor mij denk ik.
Micro-services is toch gewoon het opsplitsen van een monolitische applicatie in kleinere services, gericht op één doel en hergebruik? Of valt hier echt wat te leren?
Meh als ze openen met ditquote:Op maandag 5 augustus 2024 17:02 schreef MisterFox het volgende:
@:FlippingCoin
Ik overweeg nog veel gekker te gaan: het eindelijk een leren van een andere programmeertaal zonder dat het .NET is (.NET heeft me nogal een nare nasmaak gegeven).
https://www.udemy.com/cou(...)ete-golang-bootcamp/
Ik heb 5 dagen beschikbaar om een nieuwe taal te leren. Het mag ook iets anders zijn dan Go: als het maar zo breed mogelijk toepasbaar is.
Kan jij me helpen en me vertellen wat je hier van vind?
Heb ik er niet zo veel vertrouwen in.quote:Become a professional Go programmer and get hired.
You will MASTER all Go (Golang) key concepts starting from scratch. No prior Go knowledge is required.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |