Nee.quote:
Wat een kinderlijke opmerking.quote:
Vind dat lemmeb wel een goed punt heeft in dit verhaal. Het is waar kies je zelf voor. Of accepteren dat het zo is. Of in een cirkel zitten met medicatie slikken.quote:
Vitamientjes krijg ik genoeg binnen.ben wel een beetje klaar met de amfetamine soorten. Daarom was ik benieuwd naar modafinil. Zeggen dat het ook geen recreatieve meerwaarde heeft. Alleen dat je wakker voelt. En dat is wat ik altijd mis. Was eens benieuwd of andere mensen bekend zijn met dit medicijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:52 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Zelf ben ik gestopt met de dexamfetamine, omdat het mij allemaal wat te prijzig werd. Tzt zal ik denk ik wel aan de Adderall of de mitamientjes gaan.
Omdat de vermoeidheid altijd aanwezig is. En het belemmerd mij in het dagelijks levenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je moe bent dan geeft je lichaam aan dat je teveel energie hebt genomen.
Als je een zenuwpees bent kan dat al komen door veel schudden met je benen, snel denken, snel bewegen, maar niet sporten.
Medicijnen zijn totaal niet nodig.
Beste is regelmaat, lichte sport activiteit in de ochtend, goede nachtrust.
En als je moe bent ben je moe. Wat is daar mis mee?
Ieder zo z'n meug natuurlijk, maar ik kan niet begrijpen hoe je klaar kunt zijn met amfetaminen. Methylfenidaat werkte bij mij ook niet (werd ik juist slaperig van), maar dex was wel prima. Daarvoor deed ik aan zelfmedicatie met pep, wat eerlijk gezegd nog het beste werkte.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:03 schreef Kevschumi98 het volgende:
[..]
Vitamientjes krijg ik genoeg binnen.ben wel een beetje klaar met de amfetamine soorten. Daarom was ik benieuwd naar modafinil. Zeggen dat het ook geen recreatieve meerwaarde heeft. Alleen dat je wakker voelt. En dat is wat ik altijd mis. Was eens benieuwd of andere mensen bekend zijn met dit medicijn
Omdat ik geen verslaafde wil zijn die zoveel zooi moet innemen om zich normaal te voelenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:42 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Ieder zo z'n meug natuurlijk, maar ik kan niet begrijpen hoe je klaar kunt zijn met amfetaminen. Methylfenidaat werkte bij mij ook niet (werd ik juist slaperig van), maar dex was wel prima. Daarvoor deed ik aan zelfmedicatie met pep, wat eerlijk gezegd nog het beste werkte.
Je moet jezelf niet zoveel laten aanpraten. Voordat ik het traject bij Altrecht in ging wist ik al dat ik nergens aan verslaafd was behalve de sigaretten. Dat heb ik mezelf daarna nog maar eens bewezen en ik kan prima functioneren zonder de mitamientjes, maar ik weet ook dondersgoed welk positief effect ze op me hebben en bestempel ze derhalve zijnde medicatie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:59 schreef Kevschumi98 het volgende:
[..]
Omdat ik geen verslaafde wil zijn die zoveel zooi moet innemen om zich normaal te voelen
Heb bloed laten prikken of alle waardes goed waren. Hier was niks afwijkends te zien. Als ik zelf opzoek naar de klachten kom ik uit op hypersomnie. Dat je na een goede nacht rust overdag moe bent en behoefte hebt aan dutjes.na een dutje ben je nog steeds niet uit gerust. Door de vermoeidheid heb ik geen concentratie alles voelt zwaar.Dus dit lijken wel op de klachten van add. Dit heb ik eigenlijk altijd gehad. Kan mij niet herinneren wanneer ik mij fit heb gevoeld. Heb altind gedacht dat hoort bij mij of dst is normaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:51 schreef Nijna het volgende:
Ik zou eerst eens met de huisarts overleggen over waar die vermoeidheid vandaan kan komen.
Laag B12 of slaapapneu kunnen een oorzaak zijn.
Modafanil schrijven ze voor bij narcolepsie, zou je dan niet eerst laten onderzoeken of daar sprake van is?
Ik herken de vermoeidheid wel, geen add, wel ass. Slaaponderzoek gehad, niks uitgekomen. B12 intussen op orde, maar nog steeds moe. Ene periode is het erger dan de andere.
Ik ga toch ook nog eens overleggen met de huisarts.
Methylfenidaat werkte goed. Alleen begeven moment stuk minder en werkt het weer bij een hoge dosis. Dus ik ga zeker alles uit de kast trekken dat ik modafinil wil proberen. En het inderdaad een symptoom bestrijder. Maar het zou wel effectiever werken. En minder side effect als amfetamine soorten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:01 schreef Kevschumi98 het volgende:
[..]
Heb bloed laten prikken of alle waardes goed waren. Hier was niks afwijkends te zien. Als ik zelf opzoek naar de klachten kom ik uit op hypersomnie. Dat je na een goede nacht rust overdag moe bent en behoefte hebt aan dutjes.na een dutje ben je nog steeds niet uit gerust. Door de vermoeidheid heb ik geen concentratie alles voelt zwaar.Dus dit lijken wel op de klachten van add. Dit heb ik eigenlijk altijd gehad. Kan mij niet herinneren wanneer ik mij fit heb gevoeld. Heb altind gedacht dat hoort bij mij of dst is normaal.
Ik zou denk ik eerst de huisarts vragen naar een slaaponderzoek. Misschien is er sprake van slaapapneu of inderdaad hypersomnie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:01 schreef Kevschumi98 het volgende:
[..]
Heb bloed laten prikken of alle waardes goed waren. Hier was niks afwijkends te zien. Als ik zelf opzoek naar de klachten kom ik uit op hypersomnie. Dat je na een goede nacht rust overdag moe bent en behoefte hebt aan dutjes.na een dutje ben je nog steeds niet uit gerust. Door de vermoeidheid heb ik geen concentratie alles voelt zwaar.Dus dit lijken wel op de klachten van add. Dit heb ik eigenlijk altijd gehad. Kan mij niet herinneren wanneer ik mij fit heb gevoeld. Heb altind gedacht dat hoort bij mij of dst is normaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |