abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214597408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...

[ afbeelding ]

Heb al tigjaren katten en kittens en ze klimmen/springen overal in... broeken, palen, bomen, struiken, krabpalen, blote benen, schuttingen, gordijnen, horren... maar zoiets proberen ze tot nu toe 1x, dan vallen ze er af en lijken ze er vanaf te blijven. De jongste die ik nu nog heb is anderhalf maar klautert ook nog steeds maar heeft het hiermee al enkele maanden niet meer geprobeerd.

Goed topic trouwens, thanks @:mascara-klodder !
Ja en wat doe je met katten die van buiten naar binnen komen en niet meer weg kunnen?
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:55:17 #102
8781 crew  Frutsel
pi_214597592
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:43 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja en wat doe je met katten die van buiten naar binnen komen en niet meer weg kunnen?
houden natuurlijk, je hebt ze eerlijk gevangen :) O-)

Maar snap je punt, maar goed, geen idee hoe vaak dat zou voorkomen want mijn ervaring bij zoiets is dat een kat die aan de andere kant van de schutting omhoog klimt niet de sprong over dat net waagt en er ook niet op gaat lopen want te instabiel.

Maar goed, foto was ter illustratie, maar in mijn geval lopen mijn katten alleen in mijn serre/terrasoverkapping. Daar zitten glazen schuifwanden in en een één zijde is het open waar ik zo'n schutting met zo'n systeem heb.
Heb nog niet gehad dat er een kat in mijn serre zat die er niet meer uit kon. Wel zitten ze soms in de rest van mijn tuin voor de glazen ramen te kijken als mijn katten daar rondlopen
pi_214597894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:30 schreef Frutsel het volgende:
@:mascara-klodder

bedankt he.. :(

nu ik dit allemaal doorgelezen heb zou ik ze zo allemaal nemen..indien ik katloos was
maar ik heb al twee honden en twee katten... :')

ik hoop dat ze echt een heel leuk huisje krijgen... O+
:D

Heb ook heel erg getwijfeld hoor.
Maar laatst een tripje Keulen gedaan met sp3c en de Teckel kon toen logeren bij de overbuurman.
Met 2 katten erbij wordt het allemaal veel lastiger om zomaar even de hort op te gaan.
Dus die verantwoordelijkheid durf ik niet aan.

Maar ze zijn om op te vreten. Moeders is trouwens ook een plaatje O+
pi_214605891
Afgelopen avond even relaxed de 1500m mannen kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214605940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...

[ afbeelding ]

Heb al tigjaren katten en kittens en ze klimmen/springen overal in... broeken, palen, bomen, struiken, krabpalen, blote benen, schuttingen, gordijnen, horren... maar zoiets proberen ze tot nu toe 1x, dan vallen ze er af en lijken ze er vanaf te blijven. De jongste die ik nu nog heb is anderhalf maar klautert ook nog steeds maar heeft het hiermee al enkele maanden niet meer geprobeerd.

Goed topic trouwens, thanks @:mascara-klodder !
Dit ziet er effectief en heel netjes uit. Wij hadden om de kittens toch buiten te kunnen laten spelen een buitenhokje gemaakt met pvc buizen die (hopelijk) gaan rollen als ze eraan hangen. En zoals @Cat-astrophe al voorspelde hingen de buizen te hoog en hadden we op een late avond Gizmo (wie anders) aan de buitenkant hangen omdat ze door de opening geklommen was. Buizen hangen nu lager en so far so good,
pi_214605990
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 13:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Wat een leuk topic dit!
Heb geloof ik van 1 kitten de naam gemist, Gizmo, Herman, Kiki, Elvis en. ...?
Gizmo, omdat in de schemer het lichte gedeelte van boven haar ogen bij haar oren lijkt te horen en ze gigantische oren lijkt te hebben.. Verder is ze net zo'n durfal en de leider van de bende en zo haantje de voorste en inventief .

Kiki omdat mijn kleindochter dat bedacht had. Al wist ze op den duur niet meer wie van de 3 (Felixkatten, zoals iemand ze hier noemde) de echte Kiki was. Daarom noemden we die 3 vaak de Kiki's. En toen we herkenden wie Kiki was noemden we de 2 overige de andere Kiki's.

Nu herkennen we Puck (4 ogen) en Herman (witte punt aan staart) wel. Herman is onmiskenbaar een katertje.

Elvis heette eerst Beddus (op zijn grunnings uitgesproken Bertus) Mijn kleinzoon die dat bedacht en bijna iedereen noemt hem af en toe nog zo. Beddus, artiestennaam Elvis.

Wij veranderden naar Elvis toen we foto's casten naar de TV en in een close-up heel duidelijk een naar achter gekamde vetkuif zagen :D

Verder hebben alle katjes een mooie (cyperse?) tekening in hun donkere vacht zitten, die ik nog niet op foto vast heb kunnen leggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 07-08-2024 02:36:32 ]
pi_214606001
Puck en Kiki klimmen vaak graag op schoot om geaaid te worden tot ze in slaap vallen.

[ Bericht 59% gewijzigd door Majoraan op 07-08-2024 02:34:25 ]
pi_214614230
Wat een dotjes O+
pi_214629257
Ik lees dit topic mee en ik word helemaal verliefd op kittens. De filmpjes en foto's maken mij helemaal vrolijk.
Helaas wil ik ze niet adopteren, want ik heb zelf 2 katten en dat is voor nu meer dan genoeg
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_214636139

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2024 @ 23:50:39 #111
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214636373
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]

SPOILER
Schorriemorrie O+ _O_
pi_214636542
Majoraan, ik hoop echt dat je voor die schattige kittens een goed huisje kunt vinden, liefst aan kennissen, vrienden of familie zodat je ze nog kunt volgen later. En ook het liefst per koppel. Maar als het echt niet anders kan, zet dan maar een advertentie op Marktplaats. Niks mis daarmee, ik heb op die manier mijn oude katertje ook gekocht. ;)
pi_214668395
Hoewel lieve circusartiest Gizmo de favoriet van bijna iedereen is (en mijn man twijfelde of we haar toch moesten houden) hoop ik dat zij als eerste een fijn nieuw huis vind. Het liefst samen met sterke onbeholpen Elvis, want die twee trekken steeds meer naar elkaar toe.

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 00:54:14 ]
pi_214668451
Dit is weer zo'n grappige foto van Toto :D

Sorry voor de troep.
Mijn excuus is dat de 2 weken logeerpartij van Senna Russel vanochtend is gestart O-)

SPOILER
pi_214668494
In ieder geval liggen ze eindelijk weer eens in de mand, waar ik ik al die mini dekentjes neerlegde om de nestgeur op te nemen.

SPOILER

[ Bericht 43% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 00:39:03 ]
pi_214668694
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 00:11 schreef Majoraan het volgende:
Dit is weer zo'n grappige foto van Toto :D

Sorry voor de troep.
Mijn excuus is dat de 2 weken logeerpartij van Senna Russel vanochtend is gestart O-)

SPOILER
Closer ups

SPOILER
pi_214668836
Ik heb geen grote familie of vriendenkring, en niemand van hen is kattenliefhebber.
De kennissen die wel kattenliefhebber zijn hebben al 3+ katten.

Ik heb wel wat kennissen en buren die een advertentie op het prikbord op hun werk willen plaatsen.
Ik heb mijn best gedaan op de volgende tekst, graag (liefst opbouwende :+ ) kritiek:

Te koop: Goed verzorgde vrolijke kittens

Een liefdevol nieuw thuis gezocht voor 5 lieve vrolijke kittens.
Beschikbaar op zijn vroegst vanaf 27 Augustus, dan zijn ze 10 weken.
Het liefst per 2 of 3, omdat dat nog beter voor de kittens en hun nieuwe “baas” is.

¤ 75,- per kitten.

- Ze zijn kattenbak zindelijk
- 3x ontwormd volgens schema
- De eerste enting + paspoort verzorgen wij.

Wij wisten niets van katten tot we een zwangere aanloper onderdak boden.
We gaven haar zoveel voer als ze op kon, ontwormden en ontvlooiden haar.
2 Weken later in de nacht van 18 juni werd ze moeder van 5 prachtige kittens.
Ze is een ontzettend goede moeder en wij ondersteunden haar met wat ze nodig had.
Elke dag vers gewassen dekentjes, schone bak, goed voer en natuurlijk veel knuffels.

De kittens groeiden als kool en we bouwden een tijdelijke buiten ren en kattenluik werd geïnstalleerd. Er werd veel speelgoed aangeboden, van gekocht tot kartonnen dozen en een krabmeubel. Aanvankelijk wilden we ze, behalve in het klompenhok, niet in huis hebben. Inmiddels hebben ze al een paar weken onze hele benedenverdieping tot hun beschikking 😊.
En wat kunnen ze rennen en springen en fijn spelen. Lekker ondeugend zijn en heerlijk slapen waar ze willen.

Ze zijn nu bijna 8 weken oud en we zien al echt verschillende karaktertjes.
Ze spelen volop met elkaar in steeds verschillende samenstelling.
Toch zien we dat Elvis en Gizmo het meest naar elkaar toe trekken, met soms Kiki ook erbij.
En Herman, Puck en Kiki zijn ook vaak samen.

Elvis is het donkere katertje die relaxt zijn eigen plan trekt. Hij is veruit de sterkste.
Hij heeft ook een cyperse tekening in bepaald licht. Soms lijkt het meer een lief roodbruin beertje.

Poes Gizmo lijkt uiterlijk het meest op haar moeder en is de durfal. En het slimst.
De lichtste maar ook meest ondernemende en voorlijke van het stel. En een echt charmeurtje.

Kater Herman is ook stoer en springt soms op schoot, maar ook wat schrikkerig af en toe.
Ik weet niet of katten kunnen denken, maar vanaf het begin lag Herman vaak alles geïnteresseerd te observeren.

Hoewel ze allemaal heel lief zijn, was poes Kiki de liefste die graag op schoot kwam en dan ging likken i.p.v. bijten.
Ze vind het heerlijk om door ons geaaid te worden.

Puck heeft het allerliefste koppie. We denken dat het een katertje is. Steeds vaker klimt hij? na het
spelen uit zichzelf op schoot, om geaaid te worden. Soms tot hij in slaap valt.

Moeder mag voor altijd bij ons blijven wonen, haar lieve baby’s zijn nu bijna 8 weken oud.
De eerste enting verzorgen wij, de herhaling (13 weken) moet u zelf verzorgen.
Vanaf 10 weken oud mogen ze weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 12-08-2024 12:15:10 (spelling) ]
pi_214668968
Tip:

quote:
- De eerste enting + paspoort verzorgen wij.
Misschien veranderen in:

Gevaccineerd en een dierenartspaspoort.

Ben je met de moederpoes ooit bij een DA geweest? Sorry, misschien heb ik dat gemist in vorige berichten. Er lopen niet meer zoveel zwerfkatjes hier rond, misschien is zij ook ooit gechipt?

[ Bericht 20% gewijzigd door Firuze60 op 11-08-2024 03:04:01 ]
pi_214675152
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 02:56 schreef Firuze60 het volgende:
Tip:
[..]
Misschien veranderen in:

Gevaccineerd en een dierenartspaspoort.

Ben je met de moederpoes ooit bij een DA geweest? Sorry, misschien heb ik dat gemist in vorige berichten. Er lopen niet meer zoveel zwerfkatjes hier rond, misschien is zij ook ooit gechipt?
Dat klinkt beter, maar is het wel waar? De eerste vaccinatie bestaat toch uit 2 entingen, waarvan er 1 gegeven is
Edit: kan natuurlijk wel, wat onderaan zeg ik dat ze zelf de tweede enting moeten verzorgen.

Toto is niet gechipt, niet als vermist opgegeven en heeft een zwervers bandje gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 13:31:50 (Aanvulling) ]
pi_214676502
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:25 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Dat klinkt beter, maar is het wel waar? De eerste vaccinatie bestaat toch uit 2 entingen, waarvan er 1 gegeven is
Edit: kan natuurlijk wel, wat onderaan zeg ik dat ze zelf de tweede enting moeten verzorgen.

Toto is niet gechipt, niet als vermist opgegeven en heeft een zwervers bandje gehad.

Ik zou jouw tekst aanhouden. Eerste enting plus paspoort.

Verder is het een liefdevol, maar wel lang verhaal. Dat wordt zelden helemaal gelezen en er is zelden plek voor.
In supermarkten mag je vaak maar een klein briefje ophangen. Beperk het dan tot aantal kittens plus prijs plus verhuisdagen, dat ze per twee gaan plus enting/paspoort/ontvlooid verhaal. En je contactgegevens natuurlijk.
Fotootje van de boefjes erbij helpt! En als er ruimte is zeker de karakterschetsen erbij, heb je prima omschreven.

Je zou @senesta of @Guppy kunnen vragen of je ze hier in het herplaatsers topic mag zetten.
En had je nog bij het asiel geïnformeerd? Zij hebben veel bekendheid en kunnen ze wellicht via hun social media delen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214688556
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zou jouw tekst aanhouden. Eerste enting plus paspoort.

Verder is het een liefdevol, maar wel lang verhaal. Dat wordt zelden helemaal gelezen en er is zelden plek voor.
In supermarkten mag je vaak maar een klein briefje ophangen. Beperk het dan tot aantal kittens plus prijs plus verhuisdagen, dat ze per twee gaan plus enting/paspoort/ontvlooid verhaal. En je contactgegevens natuurlijk.
Fotootje van de boefjes erbij helpt! En als er ruimte is zeker de karakterschetsen erbij, heb je prima omschreven.
Mijn lieve schatjes komen niet in de supermarkt te hangen :{w :+
Zonder gekheid, ik dacht in de eerste alinea schrijf ik de belangrijke info en wie wel verder wil lezen, kan dat doen.
De bedoeling is op een paar werkplekken neerleggen / hangen. Of Marktplaats met veel foto's.

De info is ook om duidelijk te maken dat ze goed verzorgd zijn en dat het niet zomaar het zoveelste (redt jezelf maar) nestje is omdat de poes niet geholpen word

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je zou @:senesta of @:guppy kunnen vragen of je ze hier in het herplaatsers topic mag zetten.
En had je nog bij het asiel geïnformeerd? Zij hebben veel bekendheid en kunnen ze wellicht via hun social media delen.
Ik heb niet bij een asiel geïnformeerd, die willen waarschijnlijk liever hun eigen overschot aan poezen kwijt.
Eigenlijk zijn het wel een soort van asiel kittens. Daar waren moeder en kittens beland als ik dit niet gedaan had.

Wat een goed idee om te vragen over het her plaatsers topic. Dat is de fijnste plek op een forum van dierenliefhebbers.
Ik dacht dat dat niet zou mogen, maar vragen kan altijd.
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:34:16 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214688632
Op marktplaats hangen tegenwoordig ook veel gekken rond :/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214688678
Omdat Toto een zwerver was en jij het asiel veel kosten hebt bespaard door haar in huis te nemen vind ik het echt geen gekke vraag om daar te stellen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Bij het asiel waar ik vrijwilliger was was er een ruim aanbod van kittens, maar zeker de laatste jaren kon ik alles vanuit mijn huis laten adopteren zodra ze oud genoeg waren. Misschien valt het overschot bij jullie ook mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 12 augustus 2024 @ 11:20:51 #124
8781 crew  Frutsel
pi_214689545
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 01:40 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb geen grote familie of vriendenkring, en niemand van hen is kattenliefhebber.
De kennissen die wel kattenliefhebber zijn hebben al 3+ katten.

Ik heb wel wat kennissen en buren die een advertentie op het prikbord op hun werk willen plaatsen.
Ik heb mijn best gedaan op de volgende tekst, graag (liefst opbouwende :+ ) kritiek:

In welke regio zijn ze eigenlijk op te halen voor de mensen die interesse hebben?

Hopelijk komen er wat leuke mensen die een paar broertjes/zusjes samen nemen O+
pi_214689913
Wij wonen in Groningen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')