quote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Elvis is zo relaxt en wordt met de dag mooier, zijn vacht glanst nu zo mooi. Ik neem ze zelden op schoot, lok en wacht tot ze zelf komen. En gister avond sprong Elvis weer op schoot. Hij maakte spingeluiden bij het aaien. Na 10 minuten zei ik, ik zet je lekker in de klimtoren bij je vriendjes. Vanuit daar keek hij mij aan, klom er uit en kwam weer op mijn schoot, ik wil lekker bij jou liggen.
Kutzooi.
Nee, ik wilde ze beslist niet in huisquote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis
Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.
En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
De cadeautjes ( logeren Senna) werden snel opgeruimd,ze hadden zo.n grote aantrekkingskracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat valreep-tips!
Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt
Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).
Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.
Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
Een van onze 3 was niet echt een kroelkat. Altijd wat afstandelijk. Toen ze 8 werd besloot ze dat de beste plek om te slapen in bed, naast mijn kussen met haar staart over mijn nek is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis![]()
![]()
Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
Toen waren er nog maar 3 + moedersquote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:27 schreef Majoraan het volgende:
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.
Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09
Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
Goed dat je je gevoel volgt!quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.
@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.
Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Dank je Mailyquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:10 schreef maily het volgende:
[..]
Goed dat je je gevoel volgt!
Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau![]()
Wat fijn voor Totoquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.
@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.
Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Wat een climaxquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Fijne updatesquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewonerBinnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.
Ik dacht (menselijke eigenschappen aan kat geven) dat Toto toch een beetje van slag was.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn allemaal @:Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
Uhm… ik heb hier moeder en zoon en ze… tolereren elkaar.quote:Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
Ik had al "Pet Remedy Spray 200 ml" in huis. Ik had het gebruikt toen we met zijn allen naar de dierenarts gingen en telkens een uur voordat een kitten gehaald werd. En gesprayed in de reismandjes.quote:Op maandag 9 september 2024 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
@:majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |