abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214822057
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.

Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09

Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
pi_214822442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Elvis is zo relaxt en wordt met de dag mooier, zijn vacht glanst nu zo mooi. Ik neem ze zelden op schoot, lok en wacht tot ze zelf komen. En gister avond sprong Elvis weer op schoot. Hij maakte spingeluiden bij het aaien. Na 10 minuten zei ik, ik zet je lekker in de klimtoren bij je vriendjes. Vanuit daar keek hij mij aan, klom er uit en kwam weer op mijn schoot, ik wil lekker bij jou liggen.

Kutzooi.
O+ ;(
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis :P

Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.

En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214822707
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O+ ;(
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis :P

Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.

En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis _O- :+

Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
pi_214823140
Nog wat valreep-tips!

Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt :X

Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).

Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.

Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214823319
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat valreep-tips!

Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt :X

Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).

Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.

Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
De cadeautjes ( logeren Senna) werden snel opgeruimd,ze hadden zo.n grote aantrekkingskracht.
De eerste enting heeft geen problemen gegeven en de tweede enting doen de nieuwe eigenaren. Maar wel goed om te weten, kan ik dat weer doorgeven als de tweede enting niet zo soepel verloopt.
pi_214825609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:59 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis _O- :+

Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
Een van onze 3 was niet echt een kroelkat. Altijd wat afstandelijk. Toen ze 8 werd besloot ze dat de beste plek om te slapen in bed, naast mijn kussen met haar staart over mijn nek is. :') O+ (ja, ik wordt regelmatig met een stijve nek wakker)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214880491
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 01:27 schreef Majoraan het volgende:
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.

Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09

Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
Toen waren er nog maar 3 + moeders :o
pi_214904237
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.

@Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.

Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
  Spellchecker vrijdag 6 september 2024 @ 00:10:44 #259
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214904247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.

@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.

Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Goed dat je je gevoel volgt!

Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau _O_ O+
pi_214904259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:10 schreef maily het volgende:

[..]
Goed dat je je gevoel volgt!

Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau _O_ O+
Dank je Maily O+
pi_214904292
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewoner :) Binnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 06-09-2024 00:27:59 ]
  vrijdag 6 september 2024 @ 08:58:24 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214905210
quote:

@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.

Wat fijn voor Toto O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214905435
quote:

Wat een climax *O* O+
Mooie combo qua namen ook: Toto en Kiki.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewoner :) Binnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.
Fijne updates O+
Super dat Herman meteen door de eerste bewoner zo snel geaccepteerd wordt. Heeft hij gezellig een kattig vriendje om mee te knuffelen en te spelen.
pi_214905448
Wat fijn allemaal @Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
pi_214922245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn allemaal @:Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
Ik dacht (menselijke eigenschappen aan kat geven) dat Toto toch een beetje van slag was.
Maar dat lijkt nu voorbij. Kiki speelt er nog steeds op los
pi_214922409
Ik heb Toto nog nooit kunnen verleiden tot spelen. Behalve in al die maanden 2 of 3 keer een paar minuten met haar catnip rat spelen.
De kittens leerden van mama, maar ik zag ook dat mama voorzichtig van de kittens leerde.
Dat ze ineens even in de speeltunnel lag. Aandachtig kijken hoe de kittens met de balpuzzle speelden. Dat ze ineens ook in de krabtoren klom en in het voor haar veel te kleine holletje ging liggen.

En vanmiddag wierp ik weer eens een muisje langs haar, en warempel, ze pakte hem en gooide hem door de lucht. Ook ving ze heel even het speeltje aan de werphengel, maar toen Kiki zich ermee bemoeide lag ze alleen maar te kijken. Het is wachten op dat toto ook in mijn horgordijn hangt _O-

Ik heb hier veel over katten geleerd, maar schijnbaar drong het nog niet goed door.
Ja, katten zijn liever samen, daarom zette ik ook in mijn advertentie het liefst per 2 of 3, omdat dat beter voor de katten en baasje is.

Ik kreeg zoveel respons van mensen die een maatje voor hun kat zochten, maar pas toen ze alle 5 verzegd waren zonk het in. Een kat (vooral een eenzame kat als Toto) wil soms graag een maatje. Ik had 5 maatjes die ikzelf mede grootgebracht had en deed ze allemaal weg en Toto was weer helemaal alleen. Gelukkig is het goed gekomen en houden we Kiki O+

Toto was zo'n lieve zorgzame moeder, ze heeft nog nooit lelijk tegen de kittens gedaan.
Maar wat ik toen niet zag en nu wel gelukkig, is dat Toto ook enorm veel liefde terug kreeg.
Als ik zie hoe Kiki mama haar kop en oren likt en ze allebei liggen te knorren.
Ik hoop dat de liefde blijft als Kiki volwassen is.
pi_214922509
Zo O+
pi_214923108
Toto O+

Dat is ook maar een jonge meid die opeens moest moederen en verstandig en verantwoordelijk zijn. En nu kan ze zelf weer spelen O+ Hopelijk blijft ze inderdaad goede vriendin van Kiki, dat is moet moeder en kitten altijd een beetje een gok, al schijnen moeder en dochter sowieso beter samen te gaan dan moeder en zoon.
pi_214930666
Ik hoop dat ze vrienden blijven. Ik deed het alleen voor Toto die mijn nummer 1 was en is en blijft.
Is er iets dat ik kan doen of juist moet laten om het de grootste kans van slagen te geven.
pi_214930677
Ze sprong na smeekbedes van mij :) kom dan lieverd, kom dan op schoot en ze vond het goed om geaaid te worden.
Maar misschien was ze zo slim om op die manier een extra bakje middernacht natvoer te scoren O+
pi_214932722
Wat een leukerd is Kiki met die witte haartjes her en der in de vacht.
Blijven vast wel vriendjes :Y
  maandag 9 september 2024 @ 12:33:18 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214933055
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214936481
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
Uhm… ik heb hier moeder en zoon en ze… tolereren elkaar.
Ze vechten elkaar gelukkig niet de tent uit, maar bij elkaar liggen is er echt niet bij. Als beiden tegelijkertijd op mijn schoot willen is dat dan ook een héél ingewikkeld proces met veel gedraai en gepositioneer waarna er eentje na een minuut of vijf vertrekt want zo dichtbij de ander is echt niet te hebben.

Kortom: het kan alle kanten uitgaan, al denk ik wel dat de meerderheid van zulke gezinnetjes het leuk met elkaar blijft hebben en ik een beetje pech had.

@Majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
pi_214938392
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

@:majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
Ik had al "Pet Remedy Spray 200 ml" in huis. Ik had het gebruikt toen we met zijn allen naar de dierenarts gingen en telkens een uur voordat een kitten gehaald werd. En gesprayed in de reismandjes.
Het werkte hier heel goed, zelfs ik werd er ineens Zen van. Niet 1x gehuild in bijzijn van nieuwe ophalers, terwijl ik uren daarvoor, voor de spray het wel te kwaad had.
Ze hebben ook verdampers van Pet Remedy.

Vrijdag weer naar de eigen dierenarts (waar ik vroeger kwam met onze Russels en de ontworming kocht) voor de tweede enting en chippen van Kiki en de eerste van Toto. En afspraak steriliseren Toto maken.
De enting van de kittens was bij een andere dierenarts i.v.m. lange wachttijd vakantieperiode.
Toch terug naar de eigen DA, niet alleen omdat die goedkoper is, maar ook omdat ik benieuwd ben wat hun van de hartruis zeggen.

Ik had zelfs een kitten naar mijn favo dierenarts vernoemd, in de hoop dat ie me (weer) een beetje zou matsen. Helaas was Herman toen op vakantie _O-
pi_214940403
Moeder en zonen zijn mss ook wat anders dan moeders en dochters :? Wegens de hormonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')