abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214402213
Dus ik was paar weken op vakantie naar Belgie geweest, en ik kwam afgelopen zaterdag terug en na een aantal dagen merkte ik opeens dat ik hier en daar mieren zag lopen. Gisteren was het opeens een heel spoor door mijn hele kamer. Ik kon niet zien waar ze vandaan kwamen, of waar ze naartoe gingen. Ik nam aan dat ze van buiten kwamen. Omdat het spoor van balkondeur naar (open) voorraadkast liep.

Ik heb ze zo goed mogelijk opgezogen en het spoor helemaal schoongemaakt. Alles waar ze op af konden komen heb ik ook gecheckt en schoongemaakt of weggegooid, zoals een flesje stroop wat beetje had gelekt. En ik had op vakantie twee doosjes pralines als cadeau gekocht die ook in die kast stonden dus die heb ik voor de zekerheid ergens anders neergezet, in de boekenkast.

Kom ik vanochtend in mijn woonkamer, zie ik verdorie een spoor van boekenkast naar balkondeur. En nu blijkt dus dat die mieren *uit een van die doosjes met pralines* komen. Waarschijnlijk zaten ze er al in toen ik ze kocht. Want het andere doosje dat er al die tijd naast stond had nergens last van.

Ik heb het doosje voorzichtig opengemaakt en ja hoor. Enkele pralines lijken toch beetje "aangevreten".

Ik kan ze natuurlijk niet meer cadeau geven. Dat is al best kut. Maar moet ik ze allemaal maar weggooien? Wat zou jij doen? Ze zijn nu wel mierenvrij, zo te zien. Heb ze even in de koelkast gelegd.

Het gaat overigens ook niet zomaar om ordinaire leonidas maar om dure pralines van Goossens uit Antwerpen, dat is zo'n beetje de beste chocolatier die er is.
pi_214402311
Mieren kakken en pissen ook, dus ik zou mijn verlies mooi nemen.
pi_214402379
Weggooien en de volgende keer die dure pralines direct in de koelkast bewaren
  Spellchecker donderdag 25 juli 2024 @ 10:23:17 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214402385
Hopelijk zijn die mieren niet eerst door een mierenlokdoos gelopen.
RIP Farenji.
pi_214402406
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Chocola hoort niet in de koelkast.

Zou ze lekker wegdoen je weet niet waar die beesten gelopen hebben. Alleen het idee al is smerig.
blablablabla
pi_214402435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Chocola hoort niet in de koelkast.

Zou ze lekker wegdoen je weet niet waar die beesten gelopen hebben. Alleen het idee al is smerig.
Pralines vanwege de vulling wel in de koelkast
pi_214402448
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Wordt aangeraden om ze bij kamertemperatuur te bewaren en te eten, staat zelfs op het doosje.
pi_214402462
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Pralines vanwege de vulling wel in de koelkast
Ook niet.

https://www.hln.be/eten/b(...)%2Fwww.google.com%2F
blablablabla
pi_214402509
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wordt aangeraden om ze bij kamertemperatuur te bewaren en te eten, staat zelfs op het doosje.
Dan zou ik ze voortaan direct in een goed afgesloten bakje opbergen, want je wilt echt geen mieren of andere beestjes bij je pralines.
Overigens heb ik vanwege voedselmotjes ooit een jaar lang alle etenswaren in de koelkast bewaard, want zelfs in goed afgesloten voorraadpotten wisten die beestjes te komen.
pi_214402537
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dan zou ik ze voortaan direct in een goed afgesloten bakje opbergen, want je wilt echt geen mieren of andere beestjes bij je pralines.
Overigens heb ik vanwege voedselmotjes ooit een jaar lang alle etenswaren in de koelkast bewaard, want zelfs in goed afgesloten voorraadpotten wisten die beestjes te komen.
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes. Dat gold waarschijnlijk ook voor jouw voedselmotjes, want no way dat die door een afgesloten voorraadpot heen kunnen komen.
pi_214402557
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes. Dat gold waarschijnlijk ook voor jouw voedselmotjes, want no way dat die door een afgesloten voorraadpot heen kunnen komen.
Daarom helaas maar weggooien, of door en door verhitten, maar dat is bij pralines dan weer niet zo'n goed idee.
pi_214402601
Ik heb ze inderdaad toch maar weggegooid. Met pijn in mijn hart. Ze zagen er zo ontzettend lekker uit! :'( :'(

Ik hoop dat het overgebleven doosje nog goed is. Ik heb dat nu in een luchtdichte ziplock-zak gedaan, even in quarantaine om zeker te zijn dat daar niet ook mieren uit komen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:43:02 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214402606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:42 schreef Farenji het volgende:
Ik heb ze inderdaad toch maar weggegooid. Met pijn in mijn hart. Ze zagen er zo ontzettend lekker uit! :'( :'(

Ik hoop dat het overgebleven doosje nog goed is. Ik heb dat nu in een luchtdichte ziplock-zak gedaan, even in quarantaine om zeker te zijn dat daar niet ook mieren uit komen.
Pralines in quarantaine :D
pi_214403049
De duidelijk aangevreten pralines omwisselen en dan de rest toch weggeven.

#unethicallifehacks
pi_214403261
quote:

[..]
Nou, ik had echt voedselmotjes in elke voorraadpot, maandenlang, zelfs als ze schoongemaakt en met nieuwe voorraad gevuld waren. Gekmakend was het.

Maar als ze al in dat doosje zaten, al dan niet als eitjes, zou ik toch echt even de verkoper contacteren.
pi_214403416
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:06 schreef Farenji het volgende:
Het gaat overigens ook niet zomaar om ordinaire leonidas maar om dure pralines van Goossens uit Antwerpen, dat is zo'n beetje de beste chocolatier die er is.
quote:

[..]
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes.
Misschien heeft de chocolatier de eitjes daarin gestopt en zijn ze bedoelt als delicatesse. Ik zou ervan genieten en "de beste chocolatier die er is" mijn complimenten doorgeven.
pi_214403429
Biologielesje over mieren is misschien ook niet overbodig. Mieren komen niet uit chocolade-eieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214403550
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:40 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nou, ik had echt voedselmotjes in elke voorraadpot, maandenlang, zelfs als ze schoongemaakt en met nieuwe voorraad gevuld waren. Gekmakend was het.

Maar als ze al in dat doosje zaten, al dan niet als eitjes, zou ik toch echt even de verkoper contacteren.
Dat laatste ga ik idd wel doen. Misschien kan ik er wat schadevergoedingspralines uit slepen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:14:12 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214403579
Is het niet logischer dat die mieren ergens onderweg in je bagage zijn gekropen? Je was toch op fietsvakantie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_214403640
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet logischer dat die mieren ergens onderweg in je bagage zijn gekropen? Je was toch op fietsvakantie?
Ze hebben niet lang in mijn bagage gezeten. Ik heb ze op de allerlaatste dag gekocht vlak voordat ik op de trein terug naar huis stapte. De doosjes waren ook nog in een papieren tasje verpakt. En ik heb geen mieren in mijn bagage gevonden.
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:20:05 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214403648
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ze hebben niet lang in mijn bagage gezeten. Ik heb ze op de allerlaatste dag gekocht vlak voordat ik op de trein terug naar huis stapte. De doosjes waren ook nog in een papieren tasje verpakt. En ik heb geen mieren in mijn bagage gevonden.
Nee, die mieren zijn natuurlijk met zijn allen in dat doosje gaan zitten.
pi_214403705
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, die mieren zijn natuurlijk met zijn allen in dat doosje gaan zitten.
En de bonbons in dat andere identieke doosje lustten ze niet dus die hebben ze compleet genegeerd?
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:26:15 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214403721
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:24 schreef Farenji het volgende:

[..]
En de bonbons in dat andere identieke doosje lustten ze niet dus die hebben ze compleet genegeerd?
In je kast hebben ze dat andere doosje ook genegeerd.

Tevens :')
pi_214403755
Mieren kun je ook eten. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_214403758
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
In je kast hebben ze dat andere doosje ook genegeerd.

Tevens :')
Omdat ze er al in zaten misschien via 1 besmette bonbon, en ze er wel uit konden komen maar niet dat andere doosje in konden komen misschien.

Ja ik weet het natuurlijk ook niet helemaal zeker maar het lijkt me toch het waarschijnlijkste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')