Chocola hoort niet in de koelkast.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Weggooien en de volgende keer die dure pralines direct in de koelkast bewaren
Pralines vanwege de vulling wel in de koelkastquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Chocola hoort niet in de koelkast.
Zou ze lekker wegdoen je weet niet waar die beesten gelopen hebben. Alleen het idee al is smerig.
Wordt aangeraden om ze bij kamertemperatuur te bewaren en te eten, staat zelfs op het doosje.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Weggooien en de volgende keer die dure pralines direct in de koelkast bewaren
Ook niet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Pralines vanwege de vulling wel in de koelkast
Dan zou ik ze voortaan direct in een goed afgesloten bakje opbergen, want je wilt echt geen mieren of andere beestjes bij je pralines.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wordt aangeraden om ze bij kamertemperatuur te bewaren en te eten, staat zelfs op het doosje.
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes. Dat gold waarschijnlijk ook voor jouw voedselmotjes, want no way dat die door een afgesloten voorraadpot heen kunnen komen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan zou ik ze voortaan direct in een goed afgesloten bakje opbergen, want je wilt echt geen mieren of andere beestjes bij je pralines.
Overigens heb ik vanwege voedselmotjes ooit een jaar lang alle etenswaren in de koelkast bewaard, want zelfs in goed afgesloten voorraadpotten wisten die beestjes te komen.
Daarom helaas maar weggooien, of door en door verhitten, maar dat is bij pralines dan weer niet zo'n goed idee.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes. Dat gold waarschijnlijk ook voor jouw voedselmotjes, want no way dat die door een afgesloten voorraadpot heen kunnen komen.
Pralines in quarantainequote:Op donderdag 25 juli 2024 10:42 schreef Farenji het volgende:
Ik heb ze inderdaad toch maar weggegooid. Met pijn in mijn hart. Ze zagen er zo ontzettend lekker uit!![]()
Ik hoop dat het overgebleven doosje nog goed is. Ik heb dat nu in een luchtdichte ziplock-zak gedaan, even in quarantaine om zeker te zijn dat daar niet ook mieren uit komen.
Nou, ik had echt voedselmotjes in elke voorraadpot, maandenlang, zelfs als ze schoongemaakt en met nieuwe voorraad gevuld waren. Gekmakend was het.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes. Dat gold waarschijnlijk ook voor jouw voedselmotjes, want no way dat die door een afgesloten voorraadpot heen kunnen komen.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:06 schreef Farenji het volgende:
Het gaat overigens ook niet zomaar om ordinaire leonidas maar om dure pralines van Goossens uit Antwerpen, dat is zo'n beetje de beste chocolatier die er is.
Misschien heeft de chocolatier de eitjes daarin gestopt en zijn ze bedoelt als delicatesse. Ik zou ervan genieten en "de beste chocolatier die er is" mijn complimenten doorgeven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze kwamen van binnenuit he, ze zaten hoogstwaarschijnlijk al in het doosje. Misschien in de vorm van eitjes.
Dat laatste ga ik idd wel doen. Misschien kan ik er wat schadevergoedingspralines uit slepen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nou, ik had echt voedselmotjes in elke voorraadpot, maandenlang, zelfs als ze schoongemaakt en met nieuwe voorraad gevuld waren. Gekmakend was het.
Maar als ze al in dat doosje zaten, al dan niet als eitjes, zou ik toch echt even de verkoper contacteren.
Ze hebben niet lang in mijn bagage gezeten. Ik heb ze op de allerlaatste dag gekocht vlak voordat ik op de trein terug naar huis stapte. De doosjes waren ook nog in een papieren tasje verpakt. En ik heb geen mieren in mijn bagage gevonden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet logischer dat die mieren ergens onderweg in je bagage zijn gekropen? Je was toch op fietsvakantie?
Nee, die mieren zijn natuurlijk met zijn allen in dat doosje gaan zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze hebben niet lang in mijn bagage gezeten. Ik heb ze op de allerlaatste dag gekocht vlak voordat ik op de trein terug naar huis stapte. De doosjes waren ook nog in een papieren tasje verpakt. En ik heb geen mieren in mijn bagage gevonden.
En de bonbons in dat andere identieke doosje lustten ze niet dus die hebben ze compleet genegeerd?quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, die mieren zijn natuurlijk met zijn allen in dat doosje gaan zitten.
In je kast hebben ze dat andere doosje ook genegeerd.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
En de bonbons in dat andere identieke doosje lustten ze niet dus die hebben ze compleet genegeerd?
Omdat ze er al in zaten misschien via 1 besmette bonbon, en ze er wel uit konden komen maar niet dat andere doosje in konden komen misschien.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In je kast hebben ze dat andere doosje ook genegeerd.
Tevens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |