Robert Vis: ‘Ik vertrek!’ Wat vindt zakelijk Nederland daarvan?quote:Waarom ik vertrek uit Nederland:
"Je moet schieten, anders kun je niet scoren." - Johan Cruijff
Mijn stad Amsterdam, waar ik geboren ben en waar ik nu vertrek. Ons land staat wereldwijd bekend om innovatie en ondernemerschap, toch is in mijn optiek de waarheid anders.
De waarheid is dat hoge bomen “te” veel wind vangen, ondernemerschap wordt niet beloond en veel schieten of proberen dingen te veranderen wekt een aversie op. En ik ben er klaar mee.
Enkele voorbeelden waar ik tegenaan liep:
Mentaliteit: Succesvolle ondernemers worden vaak met argwaan bekeken, in plaats van als inspiratiebron voor anderen.
Politiek: Need I say more? Geert Wilders en Baudet - really? Is dit het land van 16 miljoen mensen waar vrijheid en inclusiviteit altijd vooraan heeft gestaan?
Bureaucratie: Het doolhof van regels en voorschriften maakt het lastig om snel en efficiënt te innoveren.
Belastingsdruk: Ikzelf heb nul problemen met veel belasting betalen, maar mijn werknemers kan ik gewoon niet belonen op een manier die voordelig is.
Veiligheid: Je kan het nieuws niet kijken zonder te realiseren hoeveel geweld er is. Met succes komt de realisatie van je persoonlijke veiligheid.
Gekscherend, het weer is natuurlijk ook volkomen klote 😅☔
De wereld is groot en vol kansen, en ik ben vastbesloten om die te grijpen. Ik kijk ernaar uit om mijn horizon te verbreden, nieuwe uitdagingen aan te gaan en mijn ideeën te realiseren in een omgeving die innovatie en ondernemerschap omarmt. Landen zoals Zwitserland, de Verenigde Staten en Singapore bieden bijvoorbeeld een veel gunstiger klimaat voor ondernemers met een vooruitstrevende visie.
Met pijn in mijn hart vertrek ik misschien voor altijd, misschien voor nu. Ik heb het gevoel dat ik niet de enige ga zijn 😉
Constantijn Van Oranje-Nassau, ik kan niet anders dan bewondering hebben voor wat je voor ons land doet en zeker in onze techindustrie. Vooruitstrevend, als ondernemer vanuit jouw positie daadwerkelijk impact hebben is iets waar we heel trots op zijn.
Elk nadeel hep z’n voordeel. Quote, mag ik nu eindelijk uit jullie lijstjes? 😊
Gesloten hoofdstuk, nieuw begin: LFG !
In de telegraaf maakt hij het nog mooierquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:39 schreef Bocaj het volgende:
Hij is wel een beetje hypo.
Heeft het over 'inclusiviteit' maar klaagt ook over veiligheid. (geweld).
Rijmt dat wel?
quote:
quote:Vis, de veertiger die in de laatste Quote 500 goed is voor ¤1 miljard, richtte in 2011 samen met Adriaan Mol MessageBird op. Dit bedrijf, tegenwoordig bekend als Bird, levert software waarmee bedrijven kunnen communiceren met hun klanten.
Precies!quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:42 schreef FvanS het volgende:
[..]
In de telegraaf maakt hij het nog mooier
''Je kunt in Amsterdam niet meer met een duur horloge over straat, want dan krijg je een knuppel in je nek.''
[ afbeelding ]
Dit dus.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:39 schreef Bocaj het volgende:
Hij is wel een beetje hypo.
Heeft het over 'inclusiviteit' maar klaagt ook over veiligheid. (geweld).
Rijmt dat wel?
Is dat ook de schuld van Wilders? En die komt daardoor 'aan de macht' in Nederland en dus vertrekt hij ?quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:42 schreef FvanS het volgende:
[..]
''Je kunt in Amsterdam niet meer met een duur horloge over straat, want dan krijg je een knuppel in je nek.''
[ afbeelding ]
En dan toch miljardair geworden. Duizend miljoen. Ik weet niet hoeveel werknemers hij heeft, maar ik zie daar nog wel wat ruimte.quote:Belastingsdruk: Ikzelf heb nul problemen met veel belasting betalen, maar mijn werknemers kan ik gewoon niet belonen op een manier die voordelig is.
ah minderwaardigheidscomplexje...quote:Mentaliteit: Succesvolle ondernemers worden vaak met argwaan bekeken, in plaats van als inspiratiebron voor anderen.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
ah minderwaardigheidscomplexje...
vraag me wel af waar ie heengaat, want de punten die ie noemt zijn (al dan niet) valide, maar ik ben benieuwd waar je heen gaat emigreren waar dat beter geregeld is.
Al moet je voor geweld en criminaliteit in de VS ook goed opletten!quote:Landen zoals Zwitserland, de Verenigde Staten en Singapore bieden bijvoorbeeld een veel gunstiger klimaat voor ondernemers met een vooruitstrevende visie.
En toch is hij rijk geworden.🤔quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:47 schreef Bocaj het volgende:
Maar misschien op ondernemersklimaat en belasting- en regeldruk kan ik hem misschien wel volgen.
Ondernemer zijn in NL schijnt nog niet zo makkelijk te zijn. (Maar misschien heb ik het helemaal mis.)
Ik verzand ook vaak in die chatbots... Als je 'medewerker' intoetst wil hij je wel eens doorzetten naar een echte medewerker van vleesch en bloed.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Ah, hij maakt software waardoor je met een probleem/klacht bijna nooit meer een mens van een bedrijf te spreken krijgt. Echt een verrijking deze man.
ja precies.quote:
Dit is gewoon realiteit hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:42 schreef FvanS het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat er niet genoeg personeel is om deze taken uit te voeren. Wees blij dat er software wordt gemaakt zodat je nog ergens je beklag kan doen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Ah, hij maakt software waardoor je met een probleem/klacht bijna nooit meer een mens van een bedrijf te spreken krijgt. Echt een verrijking deze man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |