abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214385582
https://nos.nl/artikel/25(...)gel-in-nieuw-zeeland

quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 11:36
Deelnemer survivalprogramma eet beschermde vogel in Nieuw-Zeeland
Een deelnemer van een Amerikaans survivalprogramma is gediskwalificeerd omdat hij in Nieuw-Zeeland een beschermde vogel heeft opgegeten. Cory Jones doodde en verorberde een weka, een loopvogel die in grote delen van het land is uitgestorven.

In Race to Survive moeten de deelnemers in 40 dagen tijd een route van 250 kilometer door de wildernis afleggen. Ze moeten daarbij naast wildwatervaren, rotswanden beklimmen en hun weg vinden door grottenstelsels ook zelf foerageren. In de show is te zien hoe ze aal, egel en ganzeneieren eten, maar iedereen was van tevoren gewaarschuwd niet aan de inheemse vogels te komen.

Jones zegt dat hij door de extreme ontberingen niet goed nadacht over zijn actie. "Ik heb een fout gemaakt. Het was kortzichtig en dom."

"Er is veel rivaliteit en het is echt moeilijk. Overleven in de rimboe van Nieuw-Zeeland is geen sinecure. We hadden een strategie bedacht voor de race, maar waren niet voorbereid op de honger."

Cel bespaard
Hoewel er op het doden van beschermde dieren twee jaar celstraf en een boete van ruim 50.000 euro kan staan, waren de autoriteiten mild. Jones en de productiemaatschappij komen weg met een officiële waarschuwing.

"Dit waren unieke omstandigheden en de deelnemers hadden doodop en uitgehongerd te maken met een bijzondere groepsdynamiek. Daarom was een waarschuwing op zijn plaats."
Je bent jezelf niet als je trek hebt _O-
pi_214385624
Ik moest de TT 3x lezen om het te snappen, maar je bedoelt dus 'doodt'
pindazakje
pi_214385785
Heel vervelend maar helaas niets meer aan te doen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:26:00 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214385907
GOED DAT NOS NIEUWS DIT MELDT!!!11!!!!!11!!!
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:28:46 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214385928
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus die deelnemer is nu dood? En er is een beschermde vogel in NZ?
Jij bent denk ik in de war met de in de VS, maar dat was een rare vogel en die was wat beter beschermd dan deze rare bird.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:35:15 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214385980
Gaat om dit vogeltje:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:38:27 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214386004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
Gaat om dit vogeltje:
[ afbeelding ]
Wat een mooi diertje O+ O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214386063
Snap niet dat die gast geen boete krijgt
pi_214386094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
Gaat om dit vogeltje:
[ afbeelding ]
Ja alles prima enzo, maar hoe smaakt het? Als het lekkerder is dan kip kunnen we misschien fokken met dit spul o|O
pi_214386116
Alsof die vent dat wist of moest weten :')
U MAD?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:47:17 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214386130
quote:
Almost immediately after reaching the finishing crate, producers—including EP Jeff Conroy— approached Corry and Oliver. “Listen, I don’t have the greatest news. We were made aware of a rules violation,” declares Jeff to the racers as Corry’s face begins to fall. “It was a serious one and we have to act.” Diabolically, the show cuts to commercial.

The cameras pick up as Canadian roughnecks Nik Milutinovic and Kennedy Taylor reach the finish crate—after killing a freaking wild sheep for food—and celebrate with their fellow competitors. Out of the group, only Corry and Oliver have their packs on. Jeff gathers the group up to deliver the crushing news. “It’s been brought to our attention that there was a rule violation, and because a rule was broken, we have to act on it,” Jeff tells the stunned contestants. “The result is that we have disqualified Corry and Oliver from the competition.”

We then go to a confessional with a dejected Corry and Oliver. “I made a mistake,” begins Corry. “It was shortsighted and it was foolish.” Oliver nods supportively as Oliver continues. “The competition’s very real.The difficulty of this is real, and survival in the bush in New Zealand is not easy.” “We did have strategies in place for the racing, but we didn’t prepare for hunger. As we flash back to all the times Corry and Oliver missed out on food, Oliver keeps going. “At survival camp, it is difficult to be so desperate and hungry when there are creatures running around camp that we were not allowed to eat.

“You get into that mindset of starvation mode and this slowing down of your cognition,” continues Corry. “There’s this very deep need to eat, and there was this idea of ‘just break the rule.'” Taking a breath, Corry admits: “Yeah, I knew it was breaking a rule, but that’s not important when you’re hungry.” After Corry’s explanation to the cameras, we cut back to Jeff and the racers at the end of course. Graciously, Jeff allows Corry to speak his peace to his fellow competitors. “Obviously, you know what happened,” begins Corry. “I apologize, and it does not sit lightly with me.”
https://decider.com/2024/(...)er-dev-disqualified/

Dat was een dure vogel, de groep die wint krijgt een half miljoen dollar.
are we infinite or am I alone
  Spellchecker dinsdag 23 juli 2024 @ 19:49:24 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214386166
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:46 schreef de_boswachter het volgende:
Alsof die vent dat wist of moest weten :')
Dat moest hij weten ja. Hij mocht geen beschermde dieren eten.

Ongeschikt dus.
pi_214386198
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:49 schreef maily het volgende:

[..]
Dat moest hij weten ja. Hij mocht geen beschermde dieren eten.

Ongeschikt dus.
Ja hoe weet je zoiets. En waarom mag men zo’n programma maken in een gebied waar zo’n vogel leeft.
U MAD?
  Spellchecker dinsdag 23 juli 2024 @ 19:52:45 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214386216
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja hoe weet je zoiets
Je op de hoogte stellen van de gewoontes en regels van het land waar je heengaat?
De spelregels doornemen?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:54:03 #16
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214386231
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja hoe weet je zoiets. En waarom mag men zo’n programma maken in een gebied waar zo’n vogel leeft.
hij wist het:
quote:
Taking a breath, Corry admits: “Yeah, I knew it was breaking a rule, but that’s not important when you’re hungry.”
are we infinite or am I alone
pi_214386248
Ik kreeg meteen associaties hiermee:

quote:

Men praat over jagers onnodig negatief
Want een jager jaagt uitsluitend selectief
Is een beest algemeen, dan wordt er veel van afgeslacht
Maar zijn er van dat soort maar acht, dan schiet ik er maar acht
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214387176
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:52 schreef maily het volgende:

[..]
Je op de hoogte stellen van de gewoontes en regels van het land waar je heengaat?
De spelregels doornemen?
Ja want dat doen ze bij Expeditie Robinson ook. Ook iedereen die de afgelopen en komende weken op vakantie gaat verdiept zich mega goed in de cultuur, gewoontes en regels van het land waar ze naartoe gaan. Is allemaal heel belangrijk in een all-in resort.
U MAD?
  woensdag 24 juli 2024 @ 07:58:15 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214390320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja want dat doen ze bij Expeditie Robinson ook. Ook iedereen die de afgelopen en komende weken op vakantie gaat verdiept zich mega goed in de cultuur, gewoontes en regels van het land waar ze naartoe gaan. Is allemaal heel belangrijk in een all-in resort.
Maar bij e r slapen ze gewoon in een hotel. Dat is zo nep als wat.
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:09:30 #20
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214390357
Stop making stupid people famous
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_214390413
Prima toch. Zat andere vogels.
pi_214390433
Tv producenten moeten hoognodig eens kappen om de natuur als decorstuk van een programma te misbruiken, dus weg met al die onnozele survival / reality / spelletjes programma's op onbewoonde eilanden en jungles e.d. !!!! :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:29:16 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214390463
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:24 schreef TLC het volgende:
Tv producenten moeten hoognodig eens kappen om de natuur als decorstuk van een programma te misbruiken, dus weg met al die onnozele survival / reality / spelletjes programma's op onbewoonde eilanden en jungles e.d. !!!! :r
Dit dus.

Als je zo bezig bent, dan is het bijkans onvermijdelijk dat het een keer fout gaat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214391106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:58 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar bij e r slapen ze gewoon in een hotel. Dat is zo nep als wat.
Ah vond het al raar. Afgelopen seizoen had iemand bedwantsen, niemand wist hoe dat kon
U MAD?
pi_214391133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:24 schreef TLC het volgende:
Hier ben ik het zeker mee eens !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')