abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214356307
Beste Fokkers,

Ik ga nu al de laatste tien jaren op vakantie dat ik dan kies voor een huurauto. Zowel Toscane, Rome, Canarische Eilanden, Rhodos en nu wil ik ook een huurauto op Mallorca.

Nu valt het mij dit jaar tegen dat in onze vakantieperiode de huurauto's voor een week (het op één na kleinste model ná een FIAT 500) bijna verdubbeld is in de prijs.

Direct via de bekende partijen zoals Avis, Sixt, EuropeCar(by Keddy), Hertz of veilig via SunnyCars.
Prijzen van 250-350 euro per week voor een fatsoenlijk verzekerde auto is de algemene tendens. Voorheen betaalde ik de helft van dit. Ik snap, inflatie etc, maar dan nog.

Nu zie ik opeens Zest, het lijkt op Sunnycars omdat het een tussenpartij is die álle verzekeringen opneemt als je daarvoor kiest, maar die is echt de helft van de prijs. Ik lees online echt alleen maar goede verhalen.

Maar ik ben van het spreekwoord: if it looks too good to be true...
Heeft iemand hier daadwerkelijk ooit van gehoord of ervaring mee?
Of saté?
pi_214356536
Als je maar foto's maakt voor je wegrijdt, echt van elke hoek, check ook even of je op het dashboard geen lampjes hebt branden, kijk en ruik naar sigaretten brandplekken of rook. Kijkt of alle systemen werken.

Dan zit je wel goed, maar leg vooral alles vast wat er aan mankeert. En als er teveel mankeert zoals airbag lampjes oid, de auto gewoon niet aannemen.

Ohja, en zorg dat je de juiste papieren mee krijgt, de tank vol zit (als je hem vol af moet leveren) maar dat lijkt me logisch

[ Bericht 10% gewijzigd door FvanS op 21-07-2024 00:43:36 ]
pi_214364637
Ja, dat is inderdaad sowieso wel handig. Maar alsnog zijn er partijen waar ik liever geen auto van huur. Want gelijk hebben en gelijk krijgen is nog wel eens wen ding.
Of saté?
pi_214368842
250 a 300 euro per week inclusief verzekering vind ik echt goedkoop hoor.
Ok, goedkope auto klasse maar dan nog.

Maar ken deze verhuurder niet.
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 10:13:53 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214371403
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 22:57 schreef bianconeri het volgende:
250 a 300 euro per week inclusief verzekering vind ik echt goedkoop hoor.
Ok, goedkope auto klasse maar dan nog.

Maar ken deze verhuurder niet.
Ik had een maandje terug nog een middenklasse automaat (Ford Focus Station) rechtstreeks bij Hertz gehuurd voor ¤ 350 voor 8 dagen (extra verzekering en risico's niet afgekocht want dat was ¤ 125 extra). Dat was in Amsterdam West. Bij Hertz op Schiphol was dezelfde auto ¤ 550 voor dezelfde periode onder dezelfde condities. Het loont om een beetje te spelen met afhaallocaties, maar op Mallorca zal wel meespelen dat het nu hoogseizoen is en dat het aanbod waarschijnlijk beperkt is.

Wij gingen ooit 10 dagen buiten het seizoen naar Sardinië en kregen een Peugeot 3008 automaat volledig verzekerd en risico's afgekocht mee voor ¤ 250 via Sunny Cars (verhuurder was Sicily By Car). Twee jaar later waren we daar weer maar dan meer in het seizoen en toen was dezelfde auto ¤ 600 voor een week.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 22-07-2024 10:36:00 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 10:29:24 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214371494
Aan de andere kant had ik begin mei een standard size (Toyota CHR automaat) via rentalcars.com bij AVIS/Budget in Amsterdam West voor ¤ 280 voor 4 dagen (alles afgekocht). Dus er is soms geen touw aan vast te knopen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214373548
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 10:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Aan de andere kant had ik begin mei een standard size (Toyota CHR automaat) via rentalcars.com bij AVIS/Budget in Amsterdam West voor ¤ 280 voor 4 dagen (alles afgekocht). Dus er is soms geen touw aan vast te knopen.
Verschilt natuurlijk ook idd per locatie. Zowel binnen een stad als land.
Hoe toeristisch is het? Is het bij het vliegveld? Welk seizoen?

Daar reageerde ik inderdaad verder niet zo op, maar meer dat ik 250-350 euro echt niet zo gek vind incl de verzekeringen voor die periode.

Dat is maar 40-50 euro per dag.
pi_214377610
Ik boekte het liefst bij sunnycars, alleen rekenen ze op de een of andere manier 120 euro per kinderstoel als ik die aanvink, bi-zar. Echter ook flink hoge prijzen sowieso. Vorig jaar en nu ook weer via google maps op zoek gegaan naar de meer locale verhuurders met goede reviews en dat lijkt goed te werken. Nu in Malaga voor 10 dagen een auto (c-segment) + zitverhogers voor 385 euro wat voor mijn gevoel in het hoogseizoen niet verkeerd is. De afhandeling moeten we nog gaan meemaken, de schades d.m.v. foto’s en een walk around filmpje maar vastgelegd voor de zekerheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door The6thgate op 22-07-2024 20:45:47 ]
Too much is never enough!
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 08:24:25 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214380331
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Verschilt natuurlijk ook idd per locatie. Zowel binnen een stad als land.
Hoe toeristisch is het? Is het bij het vliegveld? Welk seizoen?

Daar reageerde ik inderdaad verder niet zo op, maar meer dat ik 250-350 euro echt niet zo gek vind incl de verzekeringen voor die periode.

Dat is maar 40-50 euro per dag.
Dat is inderdaad goedkoop.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214480257
Bedankt voor de reacties. Ik heb nu een weekje later toch nog een week kunnen boeken voor 210 euro bij SunnyCars. Dus het fluctueert toch ook nog wel.
Of saté?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:16:48 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214480492
Ik heb nog een tijd aan de sunny cars webapplicatie gewerkt. *)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214528120
Goede ervaringen afgelopen vakantie met discovery cars. Stuk voordeliger dan Sunny, die gebruikte ik hiervoor ook altijd inderdaad maar kwam ineens onevenredig duur uit
All management is Strategic Management.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')