abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214338833
Heb een Medion laptop van 2 jaar oud met Windows 11. Sinds vanmorgen kan ik mijn pincode niet meer invoeren. Dit deed hij zelf, heel snel achter elkaar.

Nu moet ik een verificatiecode invoeren maar kan niets invullen in dat invoerveld. Wie weet een oplossing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsani op 19-07-2024 15:20:19 (Code eruit halen.) ]
  Eindredactie Games vrijdag 19 juli 2024 @ 15:00:36 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214338951
Ik snap niet veel van je post (wat bedoel je met "dit deed hij zelf heel snel achter elkaar"?).

Wat je in ieder geval kunt proberen is de PIN-code invoeren via het schermtoetsenbord (on-screen keyboard). Die zou je moeten kunnen vinden bij toegankelijkheidsopties (klein poppetje of klokje rechtsonder, naast stroom/adapter-icoontje).

N.B. het is nooit verstandig om het toegangswachtwoord voor je laptop zo op internet te zetten. Ik zou je post ff aanpassen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_214339118
Als ik mijn computer opstart moet ik een pincode invullen maar de laptop vult zelf een pincode in. Heel snel en kan niet ingrijpen. Dit doet hij zo vaak dat ik geblokkeerd wordt en een verivicatiecode moet invullen. Die code kan ik dankzij jouw tip om het schermtoetsenbord te gebruiken wel invullen. Moet dan opnieuw opstarten maar dan gebeurd alles zoals boven omschreven opnieuw.

Ik haalde code even weg uit mijn eerste post maar is volgens mij een algemene code.

Hoop dat het zo duidelijker is.
pi_214339253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:19 schreef Marsani het volgende:
Als ik mijn computer opstart moet ik een pincode invullen maar de laptop vult zelf een pincode in. Heel snel en kan niet ingrijpen. Dit doet hij zo vaak dat ik geblokkeerd wordt en een verivicatiecode moet invullen. Die code kan ik dankzij jouw tip om het schermtoetsenbord te gebruiken wel invullen. Moet dan opnieuw opstarten maar dan gebeurd alles zoals boven omschreven opnieuw.

Ik haalde code even weg uit mijn eerste post maar is volgens mij een algemene code.

Hoop dat het zo duidelijker is.
Ga eerst naar Instellingen > Accounts > Opties voor aanmelden. Zorg ervoor dat "Voor een betere beveiliging alleen Windows Hello Aanmelden toestaan voor Microsoft-accounts op dit apparaat (aanbevolen). "is uitgeschakeld.

Typ netplwiz in de zoekopdracht op de taakbalk en druk op enter, selecteer uw gebruiker, als het vakje "gebruiker moet een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren om deze computer te gebruiken" NIET is aangevinkt, vink het dan aan, klik op Toepassen.

Start nu de computer opnieuw op en laat me weten of je hetzelfde gedrag waarneemt.

Translated with DeepL https://www.deepl.com/app(...)gn=share-translation
pi_214339263
Letterlijk eerste Google resultaat. Tip: gebruik Google
pi_214339377
Je kan de laptop in veilige modus opstarten en vandaar verder zoeken.
https://www.seniorweb.nl/(...)ten-in-veilige-modus

Of je kan de laptop herstellen door onderstaande toeters en bellen uit te voeren.
https://www.schoonepc.nl/windows11/systeemherstel.html
pi_214340113
Eindelijk opgestart maar er is meer aan de hand. Zoekbalken worden gevuld met zzzzzzz of ,,,,,, of willekeurig wat. Schrollen met wieltje op muis maakt pagina's groter of kleiner. Allerlei dingen starten vanzelf op ook spellen. Bladzijden zijn niet meer weg te klikken.

Kan systeemherstel dit nog oplossen of laten repareren?
pi_214340149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:31 schreef Marsani het volgende:
Eindelijk opgestart maar er is meer aan de hand. Zoekbalken worden gevuld met zzzzzzz of ,,,,,, of willekeurig wat. Schrollen met wieltje op muis maakt pagina's groter of kleiner. Allerlei dingen starten vanzelf op ook spellen. Bladzijden zijn niet meer weg te klikken.

Ik denk dat er iets heel anders aan de hand is.

Mijn vermoeden is dat er een toets of een paar toetsen blijven hangen, waarschijnlijk linksonder op je toetsenbord.

Het groter/kleiner worden heeft te maken met de CTRL en de "zzzzzz" met je "z" toets, vandaar dat ik het in die hoek zoek (ze zitten vlak bij elkaar).

Heb je (of iemand anders in huis, desnoods een huisdier) er een vloeistof overheen gemorst?
pi_214340360
Nee geen vloeistof. Net toetsenbord omgekeerd en kwam klein beetje vuil uit. Doe nu toch systeemherstel en anders laten repareren als dat de moeite nog waard is.

Heel erg bedankt iedereen.
pi_214340974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:30 schreef dexamfetamine het volgende:
Letterlijk eerste Google resultaat. Tip: gebruik Google
Wat is er mis met hier vragen?
Ich hock in meinem Bonker
pi_214346469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:31 schreef Marsani het volgende:

klinkt als een defect toetsenbord, maar dat zou je buiten windows om moeten testen in bv een live linux omgeving die niet geīnstalleerd wordt
pi_214346517
Kan je die toetsen niet zelf even verwijderen?
pi_214346569
Hangende toetsen/defect toetsenbord inderdaad. 99% zeker.
pi_214346958
Klopt van dat toetsenbord! Die is kapot inderdaad. Kan zelf niets verwijderen trouwens, geen toetsen en ook het toetsenbord niet.

Die tips van Google vond ik niet erg hoor. Had ik zelf ook gedaan en al die dingen ook gevonden. Het probleem is dat ik ze niet uit kon voeren want kwam niet voorbij de pagina met pincode. Kon dus niets typen, niet bij start of instellingen of wat dan ook komen.

Nou ja pech en ga straks kijken voor een andere laptop.

Nogmaals bedankt mensen.
pi_214347090
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 10:52 schreef Marsani het volgende:
Klopt van dat toetsenbord! Die is kapot inderdaad. Kan zelf niets verwijderen trouwens, geen toetsen en ook het toetsenbord niet.

Die tips van Google vond ik niet erg hoor. Had ik zelf ook gedaan en al die dingen ook gevonden. Het probleem is dat ik ze niet uit kon voeren want kwam niet voorbij de pagina met pincode. Kon dus niets typen, niet bij start of instellingen of wat dan ook komen.

Nou ja pech en ga straks kijken voor een andere laptop.

Nogmaals bedankt mensen.
Er kan doorgaans gewoon een nieuw toetsenbord in (bij veel nieuwe laptops is het 1 geheel met de top cover).
Als die laptop 2 jaar oud is zou ik dat eerst eens bekijken.

Met merk / type laptop kan je vaak wel een handleiding op YouTube vinden hoe je dat zelf kan doen.
En anders sleutelt een computerwinkel er voor ~¤100 vaak wel weer een nieuwe in.

Als je perse een andere laptop wil dan houdt niemand je tegen natuurlijk maar er zijn goedkopere oplossingen.
pi_214348049
De Medion laat ik repareren en gaat inderdaad rond de 100 euro kosten. Mooi cadeau voor een vriend de nooit betaald wil krijgen voor de dingen die hij voor me doet.

En ik typ nu vanaf mijn nieuwe Acer. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')