quote:
Op zondag 11 augustus 2024 23:17 schreef ArnieAlberts het volgende:[..]
De friendzone bestaat niet maar is een begrip om op een zachtaardige wijze voor jezelf te accepteren dat een vriendin je op lichamelijk/seksueel gebied heeft afgewezen.
Ik snap wat je zegt en vaak zal dat ook zo zijn, maar de friendzone bestaat voor mij toch wel. Ik ben de moeilijkste niet en vind mensen gauw aantrekkelijk, maar mijn écht goede vrienden die ik al heel lang ken zal ik nooit meer op die manier bekijken. Ik zou er bijv. ook niet snel verliefd op worden. Dat komt gewoon niet in me op en ik kan het me ook niet goed voorstellen dat er 'meer' gebeurt. Terwijl ze echt niet lelijk zijn, een aantal hebben zelfs veel bekijks, als ze mijn vrienden niet waren zou ik er dan waarschijnlijk wel voor open staan.
Ze voelen gewoon ongeveer als broers/zussen en dat is een heel ander soort band voor mij. Met afwijzingen kan ik zelf wel omgaan, daar heb ik meer dan genoeg ervaring mee, maar ik zou ze in dit geval zelf dus ook écht afwijzen ben ik bang. Of ik moet echt in wanhoop leven en al extreem lang droogstaan, maar dat is waarschijnlijk niet het geval als ik net uit een lange relatie kom en om eerlijk te zijn, zijn er zelfs dan doorgaans nog genoeg plekken om het eerst te proberen.
Maargoed, moraal van het verhaal is vooral; het hóéft niet zo te zijn dat ze je een verschrikking vindt. Sommige mensen kijken gewoon echt anders tegen vrienden aan.