abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2024 @ 23:18:42 #1
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_214323693
Bij mijn 14-jarige kat is vastgesteld dat hij beginnend spondylose heeft (botvorming in wervels). Hij heeft nog geen merkbare symptomen, hoewel hij wel wat afgevallen is, maar hij reageert niet gevoelig bij aanraking en beweegt nog goed. Toch wil ik hem alvast iets geven om progressie tegen te gaan.

Hij is vrij kieskeurig. Flexadin en een product van Easypill voor gewrichten geprobeerd maar die lust hij niet. Een poedertje mengen met liquid snack is een optie, maar er is zoveel op de markt. Zijn er hier mensen met ervaring, kan ook met een hond zijn, met een bepaald middeltje?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 26 juli 2024 @ 19:56:12 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214418990
Ik heb met een vergelijkbare hond wel goede ervaring met een osteopaat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 27 juli 2024 @ 00:40:47 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_214427618
Ik weet van veel mensen dat ze traumeel gebruiken of pea bij gewrichtsklachten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 27 juli 2024 @ 21:47:53 #4
pi_214440525
Bedankt. Osteopathie vind ik te vroeg omdat hij geen symptomen heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 00:40 schreef senesta het volgende:
Ik weet van veel mensen dat ze traumeel gebruiken of pea bij gewrichtsklachten.
Traumeel is homeopathisch zo te zien en daar geloof ik niet zo in :@ Wat is pea?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator zondag 28 juli 2024 @ 00:40:51 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_214442520
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Traumeel is homeopathisch zo te zien en daar geloof ik niet zo in :@ Wat is pea?

https://www.dierapotheker.nl/pharmox-100-puur-pea-hond-kat
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 28 juli 2024 @ 14:16:01 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214447747
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]

Je blijft het zo juist voor, en een osteopaat is helemaal niet duur.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 28 juli 2024 @ 14:27:27 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214448053
Ik heb een katje dat ook niet blij is met pillen, en als ik ten koste van mij bloed dat afdwing, de neiging heeft om dan alleen thuis te komen als ik er niet ben. Maar als ik de pil in een bolletje EasyPill verstopt staat hij 's ochtends en 's avonds bij het kastje te wachten om zijn pil te krijgen.

Dit is van hetzelfde merk EasyPill waar jij aan refereert. Dit is een "worstje" dat qua consistentie lijkt op donkerbruine boetseerklei, en ruikt naar hele sterke jus. Je breekt een stukje ter grootte van een bruine boon af (er gaan er 8-10 uit een worstje), en kneed te pil erin. Je koopt het ofwel per worstje, ofwel per 30 worstjes (ik doe dat laatste omdat het betreffende beestje een overactieve schildklier heeft, dus hij staat levenslang op die pilletjes).

https://www.dierapotheker.nl/easypill-kat
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:24:59 #8
pi_214453578
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:27 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb een katje dat ook niet blij is met pillen, en als ik ten koste van mij bloed dat afdwing, de neiging heeft om dan alleen thuis te komen als ik er niet ben. Maar als ik de pil in een bolletje EasyPill verstopt staat hij 's ochtends en 's avonds bij het kastje te wachten om zijn pil te krijgen.
Easypill wil hij niet, ook niet de gewone. Hij heeft er een keer een vieze antibioticapil in ontdekt, heb het idee dat hij het sindsdien niet meer vertrouwt maar daarvoor was hij al geen fan.

Ik geef hem nu groenlipmosselpoeder en zalmolie gemengd in een liquid snack, dat vindt hij prima.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:48:28 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214453862
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Easypill wil hij niet, ook niet de gewone. Hij heeft er een keer een vieze antibioticapil in ontdekt, heb het idee dat hij het sindsdien niet meer vertrouwt maar daarvoor was hij al geen fan.

Ik geef hem nu groenlipmosselpoeder en zalmolie gemengd in een liquid snack, dat vindt hij prima.
Die verdient een diploma als kat die uitprobeert hoe moeilijk hij het zijn baasjes kan maken. Gelukkig heb je een combo gevonden dat werkt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')