abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214290691
Vraagje als het mag,

Morgen ga ik met 5 vrienden naar Jersey (niet te verwarren met New Jersey in de US). Voor wie dit niet weet: dit is een Brits eiland aan de Franse kust en is een eigen staat.

Om Jersey in te gaan heb je een paspoort (geen ID of rijbewijs) nodig.

Nu is het paspoort van een van mijn vrienden gisteren verlopen. Hij is meteen een noodpaspoort gaan halen bij de Douane op Schiphol.

De ambassade op Jersey is helaas dicht momenteel.

Weet iemand geheel toevallig of je Jersey binnenkomt met een noodpaspoort? Dit verschilt namelijk per land en ik vind het nergens op internet.
pi_214290790
Lijkt me wel, waar is het noodpaspoort anders goed voor? Volgens mij vraag je die aan voor een specifieke reis? En is het daarna niet meer geldig.
Kans dat er moeilijk over wordt gedaan lijkt me klein al met al, maar ben geen expert.
pi_214291182
Misschien kun je het de bootmaatschappij vragen?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 juli 2024 @ 21:08:12 #4
408813 crew  trein2000
pi_214291401
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:36 schreef PotjeSambal het volgende:
Lijkt me wel, waar is het noodpaspoort anders goed voor? Volgens mij vraag je die aan voor een specifieke reis? En is het daarna niet meer geldig.
Kans dat er moeilijk over wordt gedaan lijkt me klein al met al, maar ben geen expert.
Er zijn zeker wel landen die daar moeilijk over doen, de VS bijvoorbeeld, maar als het goed is geeft de marechaussee hem dan überhaupt niet af.
zie email 27 oktober
pi_214291789
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:32 schreef doenskie het volgende:
Vraagje als het mag,

Morgen ga ik met 5 vrienden naar Jersey (niet te verwarren met New Jersey in de US). Voor wie dit niet weet: dit is een Brits eiland aan de Franse kust en is een eigen staat.

Om Jersey in te gaan heb je een paspoort (geen ID of rijbewijs) nodig.

Nu is het paspoort van een van mijn vrienden gisteren verlopen. Hij is meteen een noodpaspoort gaan halen bij de Douane op Schiphol.

De ambassade op Jersey is helaas dicht momenteel.

Weet iemand geheel toevallig of je Jersey binnenkomt met een noodpaspoort? Dit verschilt namelijk per land en ik vind het nergens op internet.
Voor jersey verwacht ik geen problemen.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:36 schreef PotjeSambal het volgende:
Je vraagt hem aan voor een periode, maar je hebt een specifieke reis nodig als motivatie hem te krijgen (geboekte vliegtickets, betaald hotel, dat soort dingen). Na terugkomst in NL is het in principe ongeldig en hoor je hem op het gemeentehuis in te leveren.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er zijn zeker wel landen die daar moeilijk over doen, de VS bijvoorbeeld, maar als het goed is geeft de marechaussee hem dan überhaupt niet af.
Ons nooddocument is geldig voor het VK. VS doen idd moeilijk om biometrische kenmerken. Voor sommige landen is het ook maar net hoe de portemonnee van de grenswacht staat. Of hoe erg het land de kleur roze dit jaar haat 🤣
pi_214292171
Het is maar de vraag of hij een noodpaspoort krijgt. Daar zijn voorwaarden aan verbonden.

https://www.rijksoverheid(...)noodpaspoort-krijgen

Je moet dus een bewijs kunnen overleggen dat je niet op tijd een reisdocument hebt kunnen aanvragen, ook niet met spoed. Zoals ik de OP begrijp, is hij gewoon vergeten om op tijd een nieuw paspoort aan te vragen, terwijl hij in principe gewoon al jaren van tevoren wist dat zijn paspoort gisteren zou verlopen. En ik neem aan dat jullie reis niet op het laatste moment geboekt is.

Ik heb er dus mijn twijfels over of hij wel een noodpaspoort krijgt.
pi_214292281
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is maar de vraag of hij een noodpaspoort krijgt. Daar zijn voorwaarden aan verbonden.

Je moet dus een bewijs kunnen overleggen dat je niet op tijd een reisdocument hebt kunnen aanvragen, ook niet met spoed. Zoals ik de OP begrijp, is hij gewoon vergeten om op tijd een nieuw paspoort aan te vragen, terwijl hij in principe gewoon al jaren van tevoren wist dat zijn paspoort gisteren zou verlopen. En ik neem aan dat jullie reis niet op het laatste moment geboekt is.

Gooit hij vanavond het paspoort in de maas en neemt die morgen zijn rijbewijs mee. Probleem opgelost :D
No bitch to me
pi_214292461
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:41 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Gooit hij vanavond het paspoort in de maas en neemt die morgen zijn rijbewijs mee. Probleem opgelost :D
Een rijbewijs geldt alleen binnenlands als identiteitsbewijs, en dan nog niet eens in alle gevallen.
Sinds de Brexit kun je ook met de Nederlandse Identiteitskaart niet naar Jersey reizen. Daar heb je toch echt een paspoort voor nodig.
pi_214292556
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een rijbewijs geldt alleen binnenlands als identiteitsbewijs, en dan nog niet eens in alle gevallen.
Sinds de Brexit kun je ook met de Nederlandse Identiteitskaart niet naar Jersey reizen. Daar heb je toch echt een paspoort voor nodig.
Voor dat noodpaspoort aanvragen bedoelde ik moet die dat doen.
No bitch to me
pi_214292827
Krijg net bericht dat de Marechaussee heeft bevestigd dat het kan om dit aan te vragen naar Jersey.

En inderdaad, je kan natuurlijk altijd zeggen dat je hem kwijt bent geraakt of dat hij is gestolen (dit heeft hij niet gedaan hij is eerlijk geweest).

Maar mocht iemand ooit in dezelfde situatie komen het kan dus om een noodpaspoort aan te vragen en daarmee kom je Jersey binnen.
pi_214293082
De Koninklijke Marechaussee heeft dus bevestigd dat Jersey Nederlandse noodpaspoorten accepteert.

Maar hebben ze ook bevestigd dat hij in zijn situatie waarin hij dus gewoon is vergeten om op tijd een nieuw paspoort aan te vragen, een noodpaspoort krijgt? Overigens heb ik er geen twijfel over dat ze daar wel achter waren gekomen, want de Koninklijke Marechaussee heeft natuurlijk ook gewoon toegang tot de BPR en dan zien ze dat ook.
pi_214293196
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De Koninklijke Marechaussee heeft dus bevestigd dat Jersey Nederlandse noodpaspoorten accepteert.

Maar hebben ze ook bevestigd dat hij in zijn situatie waarin hij dus gewoon is vergeten om op tijd een nieuw paspoort aan te vragen, een noodpaspoort krijgt? Overigens heb ik er geen twijfel over dat ze daar wel achter waren gekomen, want de Koninklijke Marechaussee heeft natuurlijk ook gewoon toegang tot de BPR en dan zien ze dat ook.
Die vriend is eerlijk geweest en heeft nu een noodpaspoort in zijn hand.
pi_214293260
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:17 schreef doenskie het volgende:

[..]
Die vriend is eerlijk geweest en heeft nu een noodpaspoort in zijn hand.
Gefeliciteerd. Dan is de Koninklijke Marechaussee volgens mij behoorlijk coulant geweest. Het had jullie een hoop ellende opgeleverd als hij het niet had gekregen. Misschien zijn ze daarom wel coulant geweest.

En dan wens ik jullie voor morgen een goede reis naar Jersey.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kip_Frites_Appelmoes op 14-07-2024 22:30:35 ]
pi_214293530
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Ja. Dan krijg je gewoon een nooddocument

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Dan is de Koninklijke Marechaussee volgens mij behoorlijk coulant geweest. Het had jullie een hoop ellende opgeleverd als hij het niet had gekregen. Misschien zijn ze daarom wel coulant geweest.
Nee. Je komt er achter dat hij verlopen is. Dat kan gebeuren. Als je dan een geboekte reis hebt e.d. en tussen moment van constateren en het moment van vertrek geen regulier document kan aanvragen, dan krijg je een nooddocument.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 juli 2024 @ 22:45:48 #15
408813 crew  trein2000
pi_214293990
quote:

[..]

Eisen zijn niet zo streng. Een geboekt ticket is al voldoende noodzakelijkheid.
zie email 27 oktober
pi_214294382
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eisen zijn niet zo streng. Een geboekt ticket is al voldoende noodzakelijkheid.
Feitelijk is de enige eis of je genoeg geld meeneemt en je de juiste papieren en foto hebt.
pi_214294645
quote:

[..]

Woon je als Nederlander in het buitenland, ga dan niet uit van de tijd die de overheid/ambassade aangeeft die nodig is om een paspoort aan te vragen, maar reken op maanden meer. Na aanvraag in januari kreeg ik er met veel moeite een in mijn handen een paar dagen voor een reis naar Afrika in april. Website overheid gaf aan dat 6 weken ruim voldoende tijd zou zijn, maar in eerste instantie kon ik pas eind april een afspraak maken bij het bedrijf wat ze de paspoorten laten regelen. Na een paar emails kreeg ik gelukkig een afspraak begin maart, en dan nog had ik het pas weken later.
pi_214294682
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Woon je als Nederlander in het buitenland, ga dan niet uit van de tijd die de overheid/ambassade aangeeft die nodig is om een paspoort aan te vragen, maar reken op maanden meer. Na aanvraag in januari kreeg ik er met veel moeite een in mijn handen een paar dagen voor een reis naar Afrika in april. Website overheid gaf aan dat 6 weken ruim voldoende tijd zou zijn, maar in eerste instantie kon ik pas eind april een afspraak maken bij het bedrijf wat ze de paspoorten laten regelen. Na een paar emails kreeg ik gelukkig een afspraak begin maart, en dan nog had ik het pas weken later.
Maar vanuit het buitenland kom je zonder paspoort lastig bij de marechaussee uit voor een document 😉
pi_214296559
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Is er een bedrijf? dat dit regelt in die situatie?
Ook vanuit Frankrijk? Heb je een link?
Het leek knap ingewikkeld toen ik het uitzocht voor broer daar met beperkte mobiliteit. Zoals 2 x Parijs met de trein 5 uur.
  maandag 15 juli 2024 @ 09:36:01 #20
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214296586
En de gemeente heeft geen bericht gestuurd naar vriend dat zijn paspoort binnenkort zou verlopen?
pi_214296703
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:36 schreef Fietsertje70 het volgende:
En de gemeente heeft geen bericht gestuurd naar vriend dat zijn paspoort binnenkort zou verlopen?
Dat is niet relevant
pi_214299495
Ik bleek vorig jaar vlak voor vertrek naar Spanje met met vliegtuig m'n id-bewijs kwijt te zijn. Noodpaspoort was binnen toen minuten geregeld, zonder aanvullende vragen. Maar goed, dat was EU natuurlijk. En achteraf was het niet eens nodig geweest want ik heb m op beide luchthavens niet hoeven laten zien.
pi_214303749
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is er een bedrijf? dat dit regelt in die situatie?
Ook vanuit Frankrijk? Heb je een link?
Het leek knap ingewikkeld toen ik het uitzocht voor broer daar met beperkte mobiliteit. Zoals 2 x Parijs met de trein 5 uur.
In Engeland doet VFS Global het. Ik hoop voor je broer dat het in Frankrijk beter geregeld is. Afspraak maken moet maanden vantevoren. Dan kom je er en ik kon ruim 1,5u buiten wachten voor ik naar binnen mocht. Binnen was het hutjemutje staan in een dampende ruimte (het regende) en kon ik weer 1,5u wachten. VFS Global doet voor heel veel landen de visa. Kijk er niet naar uit om dat met de kleine te doen later dit jaar. We kunnen in principe ook een Duits paspoort voor haar aanvragen.
pi_214305808
Neuh..VFS werkt niet voor een Nederlander in Frankrijk met verlopen paspoort. Toch wat ingewikkelder 8)7
En tot nu toe vindt de Franse administratie het blijkbaar niet kwalijk.
In de spaarzame telefoontjes heb ik hem bezworen dat het verlopen paspoort ‘heilig’ is, zonder rijbewijs.
Dank zo ver voor je antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')