abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:36:21 #76
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637210
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:34 schreef Ludwig het volgende:
Waar heb jij het in godesnaam over?
Over persoonsverheerlijking in dictaturen.
quote:
Daar heb je gelijk in. Und?
En daarom mag een demissionair kabinet niet beslissen over belangrijke zaken.
pi_8637230
Reageer hier nou eens op. deze berichten inplaats het onderwerp te gaan verschuiven.

quote:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Deense mensenrechtenorganisaties kwamen tot de verbijsterende constatering dat Nezar al Khazraji hoofd was van de Irakese landmacht in het jaar 1988 en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de uitvoering van de zogeheten Anfaal-operaties tegen de Koerdische bevolking. Deze operatie bestond uit een achttal afzonderlijke aanvallen met chemische wapens tegen de Koerdische bevolking.

ACCORDING to many human rights groups, he is the field commander who led the 48-hour chemical weapons attack which poisoned and burned 5000 Kurdish civilians in the northern town of Halabja in March 1988. He also, alleges one credible eyewitness who testified in video-taped evidence earlier this year, kicked a little Kurdish child to death after his forces entered a village during the height of the Iraqi repression in 1988.
------------------------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Anders Jerichow, Politiken's Middle East expert:
We have a moral responsibility to remove Saddam Hussein, who has committed terrible war crimes against his own people. About 180,000 have been killed. We were not willing to protect the Bosnian Muslims and are left with the shame after Srebrenica. We have expressed solidarity with South Africa against apartheid, with the population of Chile, but nobody is in solidarity with the oppressed Iraqis.

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
IT'S SADDAM'S FAULT THAT HALF A MILLION CHILDREN DIED SINCE THE ECONOMIC BLOCKADE, SADDAM COULD FEED HIS PEOPLE IF HE CARED INSTEAD OF USING HIS MONEY TO BUY WEAPONS-- "More than one million Iraqis have died- 500,000 of them children-as a direct consequence of economic sanctions... As many as 12% of the children surveyed in Baghdad are wasted, 28% stunted and 29% underweight." --UN FAO, December 1995. For details see Morbidity and Mortality Among Iraqi Children 1990-98.

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:40:36 #78
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637319
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:37 schreef zim_ra het volgende:
Reageer hier nou eens op. deze berichten inplaats het onderwerp te gaan verschuiven.
Al zo vaak. Er zijn meer dan genoeg argumenten tegen een oorlog tegen Irak. Het probleem is dat Amerika met twee maten meet, de mensenrechtenschendingen in Irak veroordeelt, maar als het gaat om vriendelijke dictatoriale staten, neemt Amerika het voor ze op. Terwijl die dictators minstens net zo erg zijn als bijvoorbeeld Saddam Hoessein. In die hele regio is er niet één democratisch Arabisch land, en toch krijgen veel van die landen steun van Amerika. En dat land zegt dat het veel geeft om vrijheid en democratie?

Mensenrechtenschendingen worden niet alleen door Irak begaan, ook andere landen - waarvan er veel gesteund worden door Amerika - kunnen er wat van. Dus dat is geen reden om Irak aan te vallen. En als Amerika werkelijk iets gaf om mensenrechten, dan hadden ze Pinochet en Soeharto niet gesteund. Dan had elk dictatoriaal land kunnen rekenen op oppositie uit Amerika. Dan zou Amerika geen chemische en biologische wapens geleverd hebben aan Irak. Dan was Amerika de VN-commissie voor mensenrechten niet uitgeschopt.

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:41:02 #79
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637326
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:35 schreef Farzin het volgende:

[..]

Walgelijk...
[..]

Maar wel het woord "dictator"...

Hij was door het volk gekozen meneer...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:42:09 #80
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637356
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:36 schreef Farzin het volgende:

[..]

Over persoonsverheerlijking in dictaturen.

> Nederland een dictatuur? Misschien een zwakke democratie maar zeker geen dictatuur malle eppie!
[..]

En daarom mag een demissionair kabinet niet beslissen over belangrijke zaken.

>Soms moeten dingen gewoon besloten worden. Wie maakt die keuzes dan?

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:43:16 #81
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637383
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:40 schreef Farzin het volgende:

[..]

Al zo vaak. Er zijn meer dan genoeg argumenten tegen een oorlog tegen Irak. Het probleem is dat Amerika met twee maten meet, de mensenrechtenschendingen in Irak veroordeelt, maar als het gaat om vriendelijke dictatoriale staten, neemt Amerika het voor ze op. Terwijl die dictators minstens net zo erg zijn als bijvoorbeeld Saddam Hoessein. In die hele regio is er niet één democratisch Arabisch land, en toch krijgen veel van die landen steun van Amerika. En dat land zegt dat het veel geeft om vrijheid en democratie?

Mensenrechtenschendingen worden niet alleen door Irak begaan, ook andere landen - waarvan er veel gesteund worden door Amerika - kunnen er wat van. Dus dat is geen reden om Irak aan te vallen. En als Amerika werkelijk iets gaf om mensenrechten, dan hadden ze Pinochet en Soeharto niet gesteund. Dan had elk dictatoriaal land kunnen rekenen op oppositie uit Amerika. Dan zou Amerika geen chemische en biologische wapens geleverd hebben aan Irak. Dan was Amerika de VN-commissie voor mensenrechten niet uitgeschopt.

Het beschermen van de mensenrechten doet de VN. De VS doet dit puur voor de binnenlandse veiligheid.
pi_8637408
quote:
Farzin
Jij neemt het op voor Bush... hoe naïef kun je zijn?
Ik neem het niet op voor bush, waarom zou ik? zijn tal van dingen waarom ik het niet met hem eens ben.
enne..
Waar heb ik gezegt, dat ik het voor bush opneem?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:44:02 #83
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637413
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:41 schreef Ludwig het volgende:
Hij was door het volk gekozen meneer...
Je hebt helemaal gelijk.
quote:
Wanneer alle stemmen in de staat Florida zouden zijn herteld dan had Al Gore alsnog de verkiezing voor het presidentschap van Amerika gewonnen. Dit blijkt uit een onderzoek van CNN en AP.

President George Bush zou de omstreden presidentsverkiezingen echter ook hebben gewonnen als alleen de betwiste stemmen in een aantal districten in Florida opnieuw waren geteld, zoals het kamp van Al Gore eiste. Dat blijkt uit een hertelling van ruim 175.000 biljetten die CNN en AP uitvoerden. Zijn voorsprong daalt dan wel van 537 naar 493 tot 225 stemmen, afhankelijk van de criteria die men stelt.

Al Gore zou alleen gewonnen hebben als alle omstreden stemmen opnieuw geteld zouden zijn. Het verschil zou dan wel minimaal zijn (42 tot 117 stemmen).

Het Hooggerechtshof verbood vorig jaar de hertelling

Bron: Frontpage

Of toch niet?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:45:34 #84
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637454
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:42 schreef Ludwig het volgende:
Nederland een dictatuur? Misschien een zwakke democratie maar zeker geen dictatuur malle eppie!
Wie had het over Nederland?
quote:
Soms moeten dingen gewoon besloten worden. Wie maakt die keuzes dan?
De Kamer, en het kabinet moet dan ook rekening houden met de wil van de minderheid. Bovendien beslist dit kabinet niet alleen over zaken die snel moeten worden afgerond, maar loodst het ook omstreden plannen door de Kamer...
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:46:11 #85
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637467
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:43 schreef Ludwig het volgende:
Het beschermen van de mensenrechten doet de VN. De VS doet dit puur voor de binnenlandse veiligheid.
Ja, Irak vormt ook zo'n groot gevaar voor Amerika, vooral als ze raketten hebben met een bereik van 175 km.

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:46:48 #86
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637496
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:45 schreef Farzin het volgende:

[..]

Wie had het over Nederland?

> Het ging toch zeker over PF?
[..]

De Kamer, en het kabinet moet dan ook rekening houden met de wil van de minderheid. Bovendien beslist dit kabinet niet alleen over zaken die snel moeten worden afgerond, maar loodst het ook omstreden plannen door de Kamer...

> Deels gelijk.

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:46:54 #87
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637498
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:43 schreef zim_ra het volgende:
Ik neem het niet op voor bush, waarom zou ik? zijn tal van dingen waarom ik het niet met hem eens ben.
enne..
Waar heb ik gezegt, dat ik het voor bush opneem?
Ik neem het niet op voor Saddam Hoessein, waarom zou ik? Er zijn tal van dingen waarom ik het niet met hem eens ben.
enne..
Waar heb ik gezegd, dat ik het voor Saddam Hoessein opneem?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:47:44 #88
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637517
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:46 schreef Ludwig het volgende:
Het ging toch zeker over PF?
Hoe kom je daarbij? Ik had het over landen als Saudi-Arabië, Pakistan, Chili en Indonesië.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:47:45 #89
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637518
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:44 schreef Farzin het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
[..]

Of toch niet?

Flauw argument...
Was een foto-finish... Kan je wel eeuwig over blijven janken.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:48:31 #90
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637538
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:47 schreef Ludwig het volgende:
Flauw argument...
Was een foto-finish... Kan je wel eeuwig over blijven janken.
Dan moet je ook niet zeggen dat hij door het volk is gekozen, dat was namelijk Al Gore.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:48:40 #91
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8637546
Farzin, hou er nou mee op. Je overtuigt ze toch niet. Soms denk ik wel eens dat M.ALTA gelijk heeft met haar chemtrails, die door vliegtuigen worden uitgestrooid om de bevolking te hypnotiseren. Ik kijk met stijgende verbazing toe, hoe mensen watertandend staan te wachten tot een megalomane idioot een land wat hem niets heeft gedaan en hem niet bedreigt, aanvalt en daarbij onschuldige slachtoffers maakt en een nieuw vluchtelingenprobleem schept. En dat terwijl er zoveel meer zaken om zijn aandacht vragen: de binnenlandse economie, bijvoorbeeld.
En als ie dan zo nobel wil zijn, laat ie dan echt een held zijn en China uit Tibet schoppen. Of Israel aanvallen voor het negeren van VN resoluties over de bezette gebieden...

Mensen leren niets van de geschiedenis en dat is triest... heel triest...

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:49:41 #92
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637576
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:47 schreef Farzin het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Ik had het over landen als Saudi-Arabië, Pakistan, Chili en Indonesië.

quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:27 schreef Ludwig het volgende:
Niet op een persoon maar op een partij. Het deel wat het als eerbetoon deed vind ik persoonlijk ook idioot.

Jouw antwoord:
Daar ben ik het mee eens. Maar in dictaturen is dat heel normaal hoor, ook in dictaturen die door Amerika werden gesteund.

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:51:07 #93
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637614
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:48 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeggen dat hij door het volk is gekozen, dat was namelijk Al Gore.

Zeg jij. Ik weet het niet en vind het ook niet de moeite waard om dat als argument uit te gaan pluizen.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:52:14 #94
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8637641
En deze is voor jou Farzin

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:53:57 #95
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637682
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Farzin, hou er nou mee op. Je overtuigt ze toch niet.
Dat weet ik, bedankt voor je advies, maar ik mijd de discussie nooit.
quote:
Ik kijk met stijgende verbazing toe, hoe mensen watertandend staan te wachten tot een megalomane idioot een land wat hem niets heeft gedaan en hem niet bedreigt, aanvalt en daarbij onschuldige slachtoffers maakt en een nieuw vluchtelingenprobleem schept. En dat terwijl er zoveel meer zaken om zijn aandacht vragen: de binnenlandse economie, bijvoorbeeld.
Inderdaad, gelukkig zijn die mensen niet in de meerderheid...
quote:
Mensen leren niets van de geschiedenis en dat is triest... heel triest...
Mee eens.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:54:16 #96
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8637691
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:51 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Zeg jij. Ik weet het niet en vind het ook niet de moeite waard om dat als argument uit te gaan pluizen.

Farzin heeft gewoon simpelweg niet gelijk. Bush heeft gewonnen en Gore had, nationwide, meer stemmen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8637693
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:46 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik neem het niet op voor Saddam Hoessein, waarom zou ik? Er zijn tal van dingen waarom ik het niet met hem eens ben.
enne..
Waar heb ik gezegd, dat ik het voor Saddam Hoessein opneem?

Ohh noem eens wat dingen dan waar je het niet mee eens bent?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:54:37 #98
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637702
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:49 schreef Ludwig het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Maar in dictaturen is dat heel normaal hoor, ook in dictaturen die door Amerika werden gesteund.
Je hebt gelijk, ik dacht dat je bedoelde dat het idioot was dat er veel foto's en portretten van Saddam Hoessein in Irak stonden, uit eerbetoon.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:55:38 #99
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8637734
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:54 schreef tvlxd het volgende:
Farzin heeft gewoon simpelweg niet gelijk. Bush heeft gewonnen en Gore had, nationwide, meer stemmen.
Welk deel van
quote:
Wanneer alle stemmen in de staat Florida zouden zijn herteld dan had Al Gore alsnog de verkiezing voor het presidentschap van Amerika gewonnen.
snap je niet?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 20:56:45 #100
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8637777
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:55 schreef Farzin het volgende:

[..]

Welk deel van
[..]

snap je niet?

Sorry, maar ze hebben het allemaal herteld en Bush kwam er als winnaar uit. Het spijt me.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')