abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juli 2024 @ 07:25:19 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214230832
quote:
Frans gerecht opent onderzoek naar presidentscampagne van Le Pen wegens “illegale financiering”

Er is een gerechtelijk onderzoek gestart naar de campagne van de extreemrechtse Franse politica Marine Le Pen (55) voor de presidentsverkiezingen in 2022. Volgens het parket van Parijs zou er mogelijk sprake zijn van “illegale financiering”.

De Franse waakhond die de campagne- en partijfinanciering in het oog houdt, bracht het gerecht in 2023 op de hoogte van mogelijke onregelmatigheden. Naar aanleiding daarvan kwam er een onderzoek.

Het parket voert naar eigen zeggen onderzoek naar het lenen door een rechtspersoon aan een kandidaat in een verkiezingscampagne, het aanvaarden van zo’n lening door de kandidaat, het verduisteren van goederen door personen in een publieke functie, oplichting ten nadele van een publiek persoon, en valsheid in geschrifte. Wat er concreet onderzocht wordt, is niet bekend. Het onderzoek kan jaren duren.

11,5 miljoen euro
De uitgaven van Franse presidentskandidaten zijn geplafonneerd en een deel ervan wordt terugbetaald door de staat. Le Pen, leider van de extreemrechtse partij Rassemblement National (RN), investeerde bijna 11,5 miljoen euro in de campagne voor de presidentsverkiezingen in 2022. Die verloor ze uiteindelijk van huidig president Emmanuel Macron (46).

Volgens de Franse zender ‘BFMTV’ is Le Pen niet de enige presidentskandidaat bij wie er onregelmatigheden zijn gevonden. De politica is wel de eerste naar wie een onderzoek loopt. Een kaderlid van RN beweert niet te weten over welke feiten het gaat. “Ik ben heel verrast, want de campagneboekhouding werd in december 2022 gevalideerd en in februari 2023 terugbetaald”, klinkt het.

Vanaf 30 september staat Le Pen ook nog met 24 andere personen en de RN terecht voor verduistering van Europees geld voor de betaling van assistenten van Europarlementsleden tussen 2004 en 2016.

https://www.hln.be/buiten(...)nanciering~aad262cb/
----------------------------

Dat het bij dat soort partijen allemaal boeven zijn, dat zou je toch echt niet verwachten :') Verduistering, oplichting en valsheid in geschrifte.... Manmanman :') En dat dreigde de grootste te worden tijdens de laatste verkiezingen....
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214230857
Het is een beetje als bij trump, die man is 77 jaar oud maar in principe heeft hij geen criminele rechtszaak aan zijn broek gehad.

Hij gaat weer voor het presidentschap en hij heeft er opeens 4, tegelijkertijd.
pi_214230918
Ah, de rechterlijke macht wordt weer ingezet om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen, chic weer hoor. Dat zou men in Nederland ook maar wat graag doen met partijen zoals de PVV, FvD, BBB en JA21. In Duitsland de AfD nog en in Spanje Vox.

En waarom wordt er door TS een foto bij dit artikel geplaatst die helemaal niet in het artikel staat?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 10 juli 2024 @ 08:12:12 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214231047
Dat is niet zo netjes.
Aanpakken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214231055
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 07:45 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, de rechterlijke macht wordt weer ingezet om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen, chic weer hoor. Dat zou men in Nederland ook maar wat graag doen met partijen zoals de PVV, FvD, BBB en JA21. In Duitsland de AfD nog en in Spanje Vox.

En waarom wordt er door TS een foto bij dit artikel geplaatst die helemaal niet in het artikel staat?
Starhopper wensdenk topic :P

Hier gaat verder niks mee gebeuren.
-nee-
  woensdag 10 juli 2024 @ 08:16:11 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214231076
quote:
Ah, de rechterlijke macht wordt weer ingezet om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen, chic weer hoor.
Kun je ook met bewijzen komen van deze ernstige beschuldigingen? < Nope>

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 11-07-2024 12:05:40 ]
pi_214231122
Ik heb zo een gevoel dat deze actie ook weer averechts gaat werken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 10 juli 2024 @ 08:37:54 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214231262
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 07:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
----------------------------

Dat het bij dat soort partijen allemaal boeven zijn, dat zou je toch echt niet verwachten :') Verduistering, oplichting en valsheid in geschrifte.... Manmanman :') En dat dreigde de grootste te worden tijdens de laatste verkiezingen....
Laat het eerst voor de rechter komen alvorens je oordeelt.

Bij zo iemand als Richard De Mos bleef er uiteindelijk maar weinig over van de aantijgingen van het OM.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214231286
quote:

foto is fake news trouwens komt uit een interview van 2021 2017
pi_214231293
Het stukje waar TS in al zijn trillend enthousiasme om dit bericht te posten overheen heeft gelezen:

quote:
Volgens de Franse zender ‘BFMTV’ is Le Pen niet de enige presidentskandidaat bij wie er onregelmatigheden zijn gevonden. De politica is wel de eerste naar wie een onderzoek loopt.
pi_214231318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 07:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is een beetje als bij trump, die man is 77 jaar oud maar in principe heeft hij geen criminele rechtszaak aan zijn broek gehad.

Onzin. Hij is zakelijk en prive bij honderden rechtzaken betrokken geweest lang voor hij ook maar aan een politieke carriere dacht. Voor hem hoorde dat bij het leven van een zakenman. Dat begon al in de jaren '70. Daar zaten ook strafzaken bij. Zijn MO was ook duidelijk: sleepte je hem voor de rechter, dan begon hij vaak ook een zaak tegen jou.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 10 juli 2024 @ 08:48:18 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214231327
quote:

Daar heb je vast bewijs voor? Wel bijzonder dan dat ze dit na de verkiezingen naar buiten brengen ;)
quote:
Omdat ik de afbeeldingslink niet kan kopieren en plakken bij deze bron. De foto kon ik niet vinden en deze vond ik wel grappig. Dusja :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Starhopper op 10-07-2024 08:53:20 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214231347
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Onzin. Hij is zakelijk en prive bij honderden rechtzaken betrokken geweest lang voor hij ook maar aan een politieke carriere dacht. Voor hem hoorde dat bij het leven van een zakenman. Dat begon al in de jaren '70. Daar zaten ook strafzaken bij. Zijn MO was ook duidelijk: sleepte je hem voor de rechter, dan begon hij vaak ook een zaak tegen jou.
Civiel ja.
Strafrechtelijk? Nee.
pi_214231372
quote:
Als er tegen partijen als "PVV, FvD, BBB en JA21. In Duitsland de AfD nog en in Spanje Vox" concrete verdenkingen zijn van "het lenen door een rechtspersoon aan een kandidaat in een verkiezingscampagne, het aanvaarden van zo’n lening door de kandidaat, het verduisteren van goederen door personen in een publieke functie, oplichting ten nadele van een publiek persoon, en valsheid in geschrifte. ", dan vind ik dat dat inderdaad dat dat onderzocht moet worden. Jij niet?
pi_214231376
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Civiel ja.
Strafrechtelijk? Nee.
Ook. Vaak geeindigd in een settlement.
pi_214231400
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:52 schreef recursief het volgende:

[..]
Ook. Vaak geeindigd in een settlement.
Ja in de afgelopen 4 jaar.

Hij heeft er nu plots 4 tegelijk.
Gewoon een hitjob.
pi_214231442
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja in de afgelopen 4 jaar.

Hij heeft er nu plots 4 tegelijk.
Gewoon een hitjob.
Wil je zeggen dat hij onschuldig is?
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:01:49 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214231451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, dit:
[..]
Zijn gewoon complotbeschuldigingen om de rechtstaat te ondermijnen die we van extreemrechts kennen. Opdonderen daarmee naar BNW.
Dan heb jij dus geen goed besef van het begrip 'complot'. Er wordt hier aangegeven dat men een onderzoek gaat doen naar financiering van RN. Omdat er mogelijk sprake zou zijn van een illegale financiering. Kortom, men is niet eens zeker van de eigen zaak.

En gezien de status die RN in Frankrijk heeft als een controversiële partij, waarbij echt alles en iedereen deze wil dwarsbomen (hebben we met de recent verkiezingen nog gezien waar RE bereid was lokale kandidaten terug te trekken om RN een blok te zetten) is dit op zijn minst een opmerkelijke gang van zaken.

Het sluit aan bij de rare hetze die er al jaren gaande is jegens deze partij. En dat is iets dat we in meer landen teruggezien. Het heeft er alle schijn van dat dit gewoon weer een poging is om RN het leven zuur te maken.

Je aantijgingen over complotten en extreemrechts kun je dus voor je houden. En dergelijke discussietactieken mag je ook wel eens op worden aangesproken worden door de FOK! crew wat mij betreft. Iedere discussie probeer je het opnieuw om andere users op die manier in een bepaalde hoek te zetten. Het toont vooral aan dat het je op de daadwerkelijke inhoud niet lukt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:04:39 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214231466
:D wat een kneuzen zijn het toch.
Dit, dus.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:07:48 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214231491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:52 schreef recursief het volgende:

[..]
Als er tegen partijen als "PVV, FvD, BBB en JA21. In Duitsland de AfD nog en in Spanje Vox" concrete verdenkingen zijn van "het lenen door een rechtspersoon aan een kandidaat in een verkiezingscampagne, het aanvaarden van zo’n lening door de kandidaat, het verduisteren van goederen door personen in een publieke functie, oplichting ten nadele van een publiek persoon, en valsheid in geschrifte. ", dan vind ik dat dat inderdaad dat dat onderzocht moet worden. Jij niet?
Zo concreet zijn die verdenkingen in dit geval dus helemaal niet. Ik zou graag willen dat er consequent wordt opgetreden tegen alle partijen die mogelijke regels zouden overtreden. Dat gebeurd niet, er ligt een obsessieve focus op bepaalde partijen (bijna altijd rechts van het centrum).

We zien dit in Nederlandse media momenteel ook, waarbij de CVs en het verleden van kandidaten voor het nieuwe rechtse kabinet onder een vergrootglas worden gelegd. Een kritische blik is natuurlijk prima, maar deze selectief toepassen niet.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:07:50 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214231492
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan heb jij dus geen goed besef van het begrip 'complot'. Er wordt hier aangegeven dat men een onderzoek gaat doen naar financiering van RN. Omdat er mogelijk sprake zou zijn van een illegale financiering. Kortom, men is niet eens zeker van de eigen zaak.

En gezien de status die RN in Frankrijk heeft als een controversiële partij, waarbij echt alles en iedereen deze wil dwarsbomen (hebben we met de recent verkiezingen nog gezien waar RE bereid was lokale kandidaten terug te trekken om RN een blok te zetten) is dit op zijn minst een opmerkelijke gang van zaken.

Het sluit aan bij de rare hetze die er al jaren gaande is jegens deze partij. En dat is iets dat we in meer landen teruggezien. Het heeft er alle schijn van dat dit gewoon weer een poging is om RN het leven zuur te maken.

Je aantijgingen over complotten en extreemrechts kun je dus voor je houden. En dergelijke discussietactieken mag je ook wel eens op worden aangesproken worden door de FOK! crew wat mij betreft. Iedere discussie probeer je het opnieuw om andere users op die manier in een bepaalde hoek te zetten. Het toont vooral aan dat het je op de daadwerkelijke inhoud niet lukt.
Jawel het is wel een complot. Je verzint immers dat de Franse gerechtelijke instituties samen met de campagnewaakhond valse beschuldigingen bedacht hebben tegen Le Pen om haar uit te schakelen. Maar daar heb je geen bewijs van. Dat is een complot. En dit soort kwaadaardige complot-diarree die je post zou hier juist door de crew weggehaald moeten worden.

En het ondermijnen van de rechtstaat met dit soort complot-diarree is iets dat extreemrechts graag doet. Dus als je daar aan mee doet dan zul je er op worden aangesproken.
pi_214231505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wil je zeggen dat hij onschuldig is?
De meeste zaken is hij inderdaad onschuldig bevonden.
De ene keer dat ze “hem te pakken hadden” was gebaseerd op een wetgeving zoals het nog nooit gebruikt is inde geschiedenis van het Amerikaans justitieel stelsel.
pi_214231537
quote:

Eerst maar eens zien wat er uit het onderzoek komt.

En het zagen aan de poten van de onafhankelijke rechterlijke macht door partijen als PVV en FvD en vervolgens het ongefundeerd napapegaaien ervan door het gepeupel is bijzonder slecht voor het vertrouwen in de rechtstaat. Het is ook duidelijk dat als je zoiets schrijft, je echt ook helemaal niets van de rechterlijke macht begrijpt.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:16:32 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214231577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel het is wel een complot. Je verzint immers dat de Franse gerechtelijke instituties samen met de campagnewaakhond valse beschuldigingen bedacht hebben tegen Le Pen om haar uit te schakelen. Maar daar heb je geen bewijs van. Dat is een complot. En dit soort kwaadaardige complot-diarree die je post zou hier juist door de crew weggehaald moeten worden.

En het ondermijnen van de rechtstaat met dit soort complot-diarree is iets dat extreemrechts graag doet. Dus als je daar aan mee doet dan zul je er op worden aangesproken.
En dit heb ik dus helemaal nergens gezegd.

Een uitstekend voorbeeld één van je stropoppen. Het toepassen van een selectieve kritische blik en alle mogelijke misstappen of smetjes selectief onder een vergrootglas leggen, is niet hetzelfde als het maken van valse beschuldigingen.

Laat staan dat hier sprake is van het ondermijnen van de rechtstaat. Sterker nog, er valt zelfs prima het argument te maken dat de dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging gericht op één kant van het politieke spectrum, een daadwerkelijk gevaar vormt voor (het vertrouwen in) de rechtstaat en de democratie.

En ook de acties van RE in de recente Franse verkiezingen zijn op zijn minst behoorlijk discutabel te noemen en schuren aan tegen de grenzen van wat toelaatbaar is. Dat mensen dit vervolgens opmerken en benoemen is niet het probleem.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:18:57 #25
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214231591
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo concreet zijn die verdenkingen in dit geval dus helemaal niet.
In Frankrijk? Lijkt me wel, anders zou er geen onderzoek zijn.
Dit, dus.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:22:08 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214231614
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit heb ik dus helemaal nergens gezegd.
En of jij dat hebt gezegd

quote:
Ah, de rechterlijke macht wordt weer ingezet om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen, chic weer hoor.
Dit is niks anders dan een complottheorie.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:38:53 #27
402274 Cruzinats
staatsgevaarlijke kikker
pi_214231734
RN heeft de meeste stemmen gekregen tijdens de verkiezingen, welgeteld ruim 37% procent.

De politieke elite in Frankrijk is doodsbang voor de famillie Le Pen.
pi_214231821
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ahh zijn mening moet verwijderd/gecanceld worden? Zeg dat dan meteen joh. dan hoeven we niet meer te discussieren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:49:46 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214231831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:48 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh zijn mening moet verwijderd/gecanceld worden? Zeg dat dan meteen joh. dan hoeven we niet meer te discussieren.
Complotverzinsels zijn geen mening.

Als ik jou van van alles beschuldig zonder concrete aanwijzing is dat ook geen mening.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:51:05 #30
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214231851
quote:

Op plaatselijk niveau werkt het wel, zo hebben ze in Den Haag de Mos en Guernaoui jarenlang uit de lokale politiek kunnen houden door het OM steeds in beroep te laten gaan voor non-issues.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_214231877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Complotverzinsels zijn geen mening.

Als ik jou van van alles beschuldig zonder concrete aanwijzing is dat ook geen mening.
Jawel, dat is dat JOUW mening, en daar hangen consequenties aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 10-07-2024 09:58:44 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214231982
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo concreet zijn die verdenkingen in dit geval dus helemaal niet.
Dat weet jij helemaal niet.

quote:
Wat er concreet onderzocht wordt, is niet bekend. Het onderzoek kan jaren duren.
quote:
Ik zou graag willen dat er consequent wordt opgetreden tegen alle partijen die mogelijke regels zouden overtreden. Dat gebeurd niet, er ligt een obsessieve focus op bepaalde partijen (bijna altijd rechts van het centrum).

We zien dit in Nederlandse media momenteel ook, waarbij de CVs en het verleden van kandidaten voor het nieuwe rechtse kabinet onder een vergrootglas worden gelegd. Een kritische blik is natuurlijk prima, maar deze selectief toepassen niet.
Je kletst.
pi_214232060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:51 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Op plaatselijk niveau werkt het wel, zo hebben ze in Den Haag de Mos en Guernaoui jarenlang uit de lokale politiek kunnen houden door het OM steeds in beroep te laten gaan voor non-issues.
Wie is 'ze?'

En genoemde politici zijn vrijgesproken door de onafhankelijke rechters, die op hun beurt als groep weer beschuldigd worden van lidmaatschap van D'66.

Walgelijke beschuldigen zijn dat.
  woensdag 10 juli 2024 @ 10:55:05 #34
3542 Gia
User under construction
pi_214232468
Hoe harder men rechts probeert weg te trappen, hoe meer stemmen ze krijgen. Dus, vooral doorgaan!!
pi_214232613
De linkse kerk heeft besloten dat de linkse kerk onschuldig is...
  woensdag 10 juli 2024 @ 11:14:56 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_214232676
Goed dat er onderzoek naar wordt gedaan als er aanleiding voor is. Ik geloof niet dat ze zoiets doen zonder aanleiding, en als ze niks fout hebben gedaan komt dat bij zo’n onderzoek ook wel naar boven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 10 juli 2024 @ 11:27:36 #37
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214232821
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 10:55 schreef Gia het volgende:
Hoe harder men rechts probeert weg te trappen, hoe meer stemmen ze krijgen. Dus, vooral doorgaan!!
Heb je de verkiezingsuitslagen van de afgelopen tijd in de grote Europese landen gezien? Extreemrechts wint eigenlijk nergens.
Dit, dus.
  woensdag 10 juli 2024 @ 11:30:50 #38
3542 Gia
User under construction
pi_214232858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 11:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Heb je de verkiezingsuitslagen van de afgelopen tijd in de grote Europese landen gezien? Extreemrechts wint eigenlijk nergens.
Ze hadden in Frankrijk de meeste stemmen! In absolute aantallen.
In Nederland ook.

Daarbij hoeft het voor mij ook niet extreem rechts te zijn dat wint, maar wel de rechtse partijen samen die winnen.
  woensdag 10 juli 2024 @ 11:35:46 #39
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214232906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 11:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze hadden in Frankrijk de meeste stemmen! In absolute aantallen.
In Nederland ook.

Daarbij hoeft het voor mij ook niet extreem rechts te zijn dat wint, maar wel de rechtse partijen samen die winnen.
Maar in Frankrijk waren het de linkse partijen die samen de grootste waren.
Dit, dus.
pi_214233852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 08:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kun je ook met bewijzen komen van deze ernstige beschuldigingen? Ander ga die extreemrechts wappie complot meuk in BNW posten
Dat zien we toch bij alle globalisten die toevallig ook elkaars vriendjes zijn? 'Give me the man and I'll find the crime'. Canada, Duitsland, Nederland, de VS, Belgie, Zweden, het VK, de EU, er zijn altijd weer instituten van benoemden die onafhankelijk zouden moeten zijn maar altijd weer bij de antiglobalisten uitkomen en de globalisten met rust laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214233868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 11:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Samen ja, waaronder een partij die pro-putin is, maar dat is opeens geen enkel probleem bij links. Hoe bedoel je hypocriet |:(
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:00:52 #42
3542 Gia
User under construction
pi_214233969
quote:

[..]
Klopt, maar RN kreeg de meeste stemmen en is behoorlijk veel groter geworden. Komt wel goed, in de toekomst.
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:01:23 #43
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214233981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:53 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Samen ja, waaronder een partij die pro-putin is, maar dat is opeens geen enkel probleem bij links. Hoe bedoel je hypocriet |:(
Ja, samenwerking is de kern van de democratie. En dat Pro-Putin is natuurlijk gewoon onzin. Als je het gezamenlijke partijprogramma eens doorneemt zie je heel duidelijk staan dat ze voor wapenleverancies aan Oekraïne zijn.
Dit, dus.
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:01:48 #44
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214233991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, maar RN kreeg de meeste stemmen en is behoorlijk veel groter geworden. Komt wel goed, in de toekomst.
Ze zijn gegroeid. Ze zijn beslist niet de winnaar.
Dit, dus.
pi_214234314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 07:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Of het is een voorbeeld van klasse justitie waardoor Trump al die jaren straffeloos zijn gang heeft kunnen gaan waar nu een einde aan is gekomen.

Maar Trump is in ieder geval één keer eerder in een criminele rechtszaak terecht gekomen, in de jaren '70 aangeklaagd voor racisme met het verhuren van ontroerend goed. Hij is toen aan veroordeling ontkomen door een deal met de aanklager.

En drie van de criminele onderzoeken zijn het gevolg van Trumps gedrag als president (kandidaat): het achterhouden van geheime overheidsdocumenten, Trumps aandeel in de 6 januari bestorming van het Capitool en poging tot verkiezingsfraude in Georgia.

Dus, tja, het is lastig om de schuld van de timing daarvan bij iemand anders te leggen dan bij hem zelf.
pi_214234412
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:38 schreef Cruzinats het volgende:
RN heeft de meeste stemmen gekregen tijdens de verkiezingen, welgeteld ruim 37% procent.

De politieke elite in Frankrijk is doodsbang voor de famillie Le Pen.
Oh, nu zijn 'de meeste stemmen' wel belangrijk.

Hillary Clinton enters the chat samen met Gore en Cleveland en Tiden en Jackson. Allemaal de popular vote gewonnen maar geen president geworden door de kiescolleges.
pi_214234425
Ik ben wel benieuwd wel Frans gerecht het is en of je er ook lekkere wijn bij krijgt
pi_214234429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:29 schreef cynicus het volgende:

[..]
Of het is een voorbeeld van klasse justitie waardoor Trump al die jaren straffeloos zijn gang heeft kunnen gaan waar nu een einde aan is gekomen.

Maar Trump is in ieder geval één keer eerder in een criminele rechtszaak terecht gekomen, in de jaren '70 aangeklaagd voor racisme met het verhuren van ontroerend goed. Hij is toen aan veroordeling ontkomen door een deal met de aanklager.

En drie van de criminele onderzoeken zijn het gevolg van Trumps gedrag als president (kandidaat): het achterhouden van geheime overheidsdocumenten, Trumps aandeel in de 6 januari bestorming van het Capitool en poging tot verkiezingsfraude in Georgia.

Dus, tja, het is lastig om de schuld van de timing daarvan bij iemand anders te leggen dan bij hem zelf.
Nah vind het waarschijnlijker dat ze trump gewoon willen uitschakelen, politieke hitjob.

Net als Biden die TEGEN een wet stemde waardoor je niet kan stemmen zonder te identificeren.
Daarom liet hij miljoenen illegalen binnen, die mogen op federaal niveau stemmen zonder enige vorm van legitimatie dat ze Amerikaans burger zijn.

Op staatsniveau is dit dan wel weer verplicht.

Muricaaaa
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:46:42 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214234487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:53 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat klopt, het gaat hen dan ook eigenlijk alleen maar om het verdedigen van de eigen politieke 'tribe'. De inhoud doet er niet toe. Zo stelt men bijvoorbeeld tegen racisme te zijn, maar omarmd zelf raciaal essentialistisch gedachtegoed.

Daarnaast doet men niet anders dan het problematiseren van conservatieve standpunten, tot het natuurlijk aankomt op de radicale Islam, dan zijn oerconservatieve standpunten ineens geen probleem meer.
quote:

[..]
Je bent aan het wensdenken. Nederland, Zweden, Hongarije, Zwitserland, Italië, noem het maar niets. En ook heeft rechts het uitstekend gedaan in Frankrijk en het VK met een enorme winst voor partijen als RN en Reform UK.

Maar het systeem in die laatste twee landen schept nogal een vertekend beeld. Zo heeft in Frankrijk RN als individuele partij de meeste van alle stemmen binnen weten te halen en in het VK heeft Reform UK zelfs bijna 15% van alle stemmen weten te bemachtigen, meer dan de Liberale Democraten en men groeit al richting de Conservatieven.

In Frankrijk moesten alle partijen een blok vormen en besloot na de eerste ronde RE (de partij van Macron) zelfs kandidaten terug te trekken in lokale verkiezingen, om het stemmen zo te beïnvloeden dat RN minder kans het om te winnen.
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:51:08 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214234534
quote:

[..]
quote:

[..]
Door de vage kiesstelsels inderdaad. Absoluut was RN de grootste.
Zoek maar op :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')