Voor wat betreft het laden is beide geen optie helaas.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:29 schreef Wereldgozer het volgende:
PHEV loont imo alleen met gratis laden op werk en/of thuis met zonnepanelen.
Mild hybrid of benzine ontloopt elkaar wat minder.
Heb je de Xceed al proefgereden? Vond hem er tof uitzien maar krap tov bijvoorbeeld een Niro.
Dan zou ik gewoon voor de normale hybrid gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:51 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Voor wat betreft het laden is beide geen optie helaas.
Heb nog niet proefgereden. In principe zal de auto voornamelijk voor 2 personen worden gebruikt, krapte is voor ons dus niet zo’n probleem.
Lijkt me dan het beste dat ik voor benzineuitvoering ga.quote:Op woensdag 10 juli 2024 05:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb een phev en het is ideaal als je thuis goedkoop kan laden.
Lukt dat niet dan is het met de huidige stroomprijzen van openbare laadpalen meestal voordeliger om niet te laden maar om gewoon op benzine te rijden.
Afhankelijk van je werk/dagen op kantoor ben je ook echt vaak aan het laden. Dus dan moet je iedere avond ergens een laadpaal zoeken.
Ik weet niet hoe het bij de Kia zit maar meestal kun je ook met een regulier stopcontact laden en dan heb je misschien niet perse een echt laadpunt nodig maar kom je al weg met een buitenstopcontact.
Ik heb geen Kia maar een vergelijkbare phev van een ander merk, dus daarmee kan ik je niet helpen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:48 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Lijkt me dan het beste dat ik voor benzineuitvoering ga.
Verder tevreden met je Xceed? Nog advies welke uitvoering (gezien bepaalde opties zoals panoramadaketc.) het meest aan te bevelen is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |