abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:22:21 #76
24313 Gremen
Eindbaas
pi_214222174
McLaren dacht waarschijnlijk het volgende "Wij hebben de beste auto met de beste pace."
Dus twee opties:
1) Rood (net als Hamilton). Met de betere auto pak je Hamilton en win je de race.
2) Wit (net als Verstappen). Met de betere auto blijf je iig voor Verstappen en stel je de 2de plek veilig.
Dit zijn dus de twee opties die ze Lando gaven en Lando koos dan natuurlijk voor rood.
Geel zou dus alleen maar gokken zijn. Als ie minder zou werken dan Rood, win je de race er niet mee en wordt je misschien ook wel gepakt door Verstappen. Als ie beter zou zijn, win je wel de race, maar dan kan je dus net zo goed rood pakken. (zie optie 1, met de overtuiging dat je de beste auto hebt, zou dat ook voldoende moeten zijn geweest)
Vandaar dat ze nooit geel gepushed hebben als beste optie.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  woensdag 10 juli 2024 @ 12:52:34 #78
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_214233855
Volgens de analyse van Palmer had Piastri de British Grand Prix kunnen winnen.
Interessant: Alle cijfers worden teruggerekend naar de race en pitstops van Verstappen omdat alle andere pitstops slechter waren. Echter was het eerste deel van de race van Verstappen zo slecht dat hij toch niet won.

Wie dit leest is gek
pi_214234347
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 19:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Jij noemt het "zuur" maar daar gaat het niet om. Lando stond gewoon zowat te janken. Zo heb ik Schumacher nooit gezien, nee.
Lando is psychisch echt minder sterk dan een Max
Hij wijt het vaak aan zichzelf en dat is aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant mag hij best eens onder uit zijn strot gaan tegen het team,
Teveel jezelf de schuld geven gaat hem uiteindelijk de kop kosten

[ Bericht 0% gewijzigd door greysbones op 10-07-2024 13:49:15 ]
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 10 juli 2024 @ 14:07:54 #80
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_214234721
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lando is psychisch echt minder sterk dan een Max
Hij wijt het vaak aan zichzelf en dat is aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant mag hij best eens onder uit zijn strot gaan tegen het team,
Teveel jezelf de schuld geven gaat hem uiteindelijk de kop kosten
Waarom dat dan precies? Uiteindelijk telt in 90% van de seizoenen de kracht van de auto. Als McLaren ook maar een klein stapje kan zetten nog tov de rest dan winnen ze vrijwel elke race. Ik heb Norris foutjes zien maken, maar nooit zoals Leclerc aan de leiding liggend uit de race crashen.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 14:20:41 #81
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214234834
-VERKEERDE TOPIC!-

[ Bericht 97% gewijzigd door ChevyCaprice op 10-07-2024 14:30:54 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_214235433
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens de analyse van Palmer had Piastri de British Grand Prix kunnen winnen.
Interessant: Alle cijfers worden teruggerekend naar de race en pitstops van Verstappen omdat alle andere pitstops slechter waren. Echter was het eerste deel van de race van Verstappen zo slecht dat hij toch niet won.

F1 heeft ook nog een ander filmpje geplaatst, met daarin de opmars van de regen en hoe coureurs daarmee omgaan. Dat filmpje zou wat mij betreft uitgebreid mogen worden tot aan de finishvlag; de communicatie tussen rijders en teams en het omgaan met het weer is echt fascinerend.


Een paar takeaways: Leclerc liep echt te schutteren in die wisselende weersomstandigheden. In mijn ogen is Leclerc zwaar door het ijs gezakt. Te weinig regenervaring, doet mij aan Alain Prost denken (die was ook slecht in de regen), je moet nu als coureur completer zijn dat je in de jaren 80 moest zijn.

Het stuk over hoe Verstappen naar die 2e plek reed zit niet zo in dit filmpje (wel dat ie precies op het goede moment van banden wisselt), dat stukje, en met name het besluitproces hoe dat is gegaan zou ik nog wel eens willen zien.
pi_214236656
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lando is psychisch echt minder sterk dan een Max
Hij wijt het vaak aan zichzelf en dat is aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant mag hij best eens onder uit zijn strot gaan tegen het team,
Teveel jezelf de schuld geven gaat hem uiteindelijk de kop kosten
Hij moet als mens gewoon nog wat groeien in zijn rol van coureur die mee kan doen aan de top.
  woensdag 10 juli 2024 @ 16:47:57 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214236757
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:57 schreef potjecreme het volgende:
Velen noemen hier Schumacher goat.
Logisch. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 17:41:39 #85
18653 crew  D.
pi_214237423
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lando is psychisch echt minder sterk dan een Max

Dat geldt volgens mij voor bijna alle coureurs, maar Lando is wel de minst zelfverzekerde :Y
  woensdag 10 juli 2024 @ 17:52:36 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214237548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 16:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Hij moet als mens gewoon nog wat groeien in zijn rol van coureur die mee kan doen aan de top.
Dat is dan toch wel rijkelijk laat in z'n 6e jaar F1, ik hoorde op AMuS dat ze nog een vers setje mediums hadden en ondanks de snelle rondetijden van Piastri op mediums ze Norris op zacht naar buiten stuurden, McLaren had de laatste 4 races kunnen winnen en wint er daar geen enkele van.
  woensdag 10 juli 2024 @ 18:49:51 #87
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_214238303
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 17:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is dan toch wel rijkelijk laat in z'n 6e jaar F1, ik hoorde op AMuS dat ze nog een vers setje mediums hadden en ondanks de snelle rondetijden van Piastri op mediums ze Norris op zacht naar buiten stuurden, McLaren had de laatste 4 races kunnen winnen en wint er daar geen enkele van.
Knap, want Piastri deed zijn zo exact 1 ronde voor Norris. Inclusief zijn achterstand en de pitstop zullen ze data hebben gehad van hooguit een half rondje. Hamilton won de race overigens gewoon op gebruikte softs en die lag na hun beider pitstops 1 seconde voor.

En ja, Norris is aan zijn zesde seizoen bezig, maar hij heeft pas net zijn eerste race gewonnen. Echt meedoen om overwinningen, laat staan de titel, is niet iets wat je qua ervaring in die eerdere seizoenen even kunt leren. Zelfs Max verprutste een paar uitstekende kansen op een zege in zijn eerste jaren bij RBR. Denk aan een paar situaties in Monaco, China 2018 oa. Dat is helemaal niet erg en dat zegt niets over je uiteindelijke potentie. McLaren had de laatste races kunnen winnen, maar zowel in Imola als in Oostenrijk lagen ze ook tussentijds 8 seconde achter. In Spanje leek Norris sneller, maar had hij ook telkens bandenvoordeel. In Silverstone was Mercedes ook zeker niet over een hele race langzamer. Dus zo duidelijk was het allemaal niet.
Rini dankjewel.
  donderdag 11 juli 2024 @ 06:14:54 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214247167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 18:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Knap, want Piastri deed zijn zo exact 1 ronde voor Norris. Inclusief zijn achterstand en de pitstop zullen ze data hebben gehad van hooguit een half rondje. Hamilton won de race overigens gewoon op gebruikte softs en die lag na hun beider pitstops 1 seconde voor.

En ja, Norris is aan zijn zesde seizoen bezig, maar hij heeft pas net zijn eerste race gewonnen. Echt meedoen om overwinningen, laat staan de titel, is niet iets wat je qua ervaring in die eerdere seizoenen even kunt leren. Zelfs Max verprutste een paar uitstekende kansen op een zege in zijn eerste jaren bij RBR. Denk aan een paar situaties in Monaco, China 2018 oa. Dat is helemaal niet erg en dat zegt niets over je uiteindelijke potentie. McLaren had de laatste races kunnen winnen, maar zowel in Imola als in Oostenrijk lagen ze ook tussentijds 8 seconde achter. In Spanje leek Norris sneller, maar had hij ook telkens bandenvoordeel. In Silverstone was Mercedes ook zeker niet over een hele race langzamer. Dus zo duidelijk was het allemaal niet.
Het gaat om beslissingen nemen in het heetst van de strijd, als je weet dat je auto met wat meer downforce heeft vanwege een wat meer nattte setup kan je ook nagaan dat je het op de zachte band niet gaat redden, daar heb je al die nerds ook voor.
Dus het is niet alleen Norris maar ook McLaren dat er een tandje bij moet zetten.
  Moderator donderdag 11 juli 2024 @ 12:54:55 #89
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214250369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 06:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het gaat om beslissingen nemen in het heetst van de strijd, als je weet dat je auto met wat meer downforce heeft vanwege een wat meer nattte setup kan je ook nagaan dat je het op de zachte band niet gaat redden, daar heb je al die nerds ook voor.
Dus het is niet alleen Norris maar ook McLaren dat er een tandje bij moet zetten.
Hoezo door een auto met meer downforce? Anderen theorieën zeggen dat je met weinig downforce juist hoge slijtage hebt.

Lag mogelijk meer aan het gebrek aan grip op de baan omdat het opdrogende baan was dat die slijtage hoog lag
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 11 juli 2024 @ 16:43:55 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214252650
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoezo door een auto met meer downforce? Anderen theorieën zeggen dat je met weinig downforce juist hoge slijtage hebt.

Lag mogelijk meer aan het gebrek aan grip op de baan omdat het opdrogende baan was dat die slijtage hoog lag
Als de auto gaat glijden wel ja, het luistert allemaal vrij nauw daarom zag je ook in verschillende omstandigheden de ene auto sneller zijn dan de andere en andersom, maar in principe heb je met meer downforce meer slijtage en sneller hogere bandentemperatuur waar je rekening mee moet houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')