abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 7 juli 2024 @ 12:47:50 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_214196122
De Amerikaanse filmproducent Jon Landau is op 63-jarige leeftijd overleden. Dat melden verschillende Amerikaanse media, waaronder Variety en Deadline. Volgens Variety leed Landau aan kanker. De producent was onder meer bekend van zijn samenwerking met regisseur James Cameron.

Landau was als producent verantwoordelijk voor de film Titanic (1997). Die film van regisseur Cameron won een Oscar en was lange tijd de film met de hoogste opbrengst aller tijden. De film werd uiteindelijk ingehaald door Avatar (2009), die Landau ook produceerde.

De producent was verder verantwoordelijk voor Avatar: The Way of Water, Solaris en Alita: Battle Angel. Voor zijn dood was hij ook betrokken bij de verdere films in de Avatar-filmreeks. Het derde deel in de sciencefictionreeks wordt in 2025 verwacht.

,,De Avatar-familie rouwt om het overlijden van onze vriend en leider, Jon Landau. Zijn gekke humor, persoonlijke aantrekkingskracht en grote vrijgevigheid waren bijna twee decennia lang het middelpunt van ons Avatar-universum”, zegt regisseur James Cameron in een verklaring aan vakblad Variety.

,,Zijn nalatenschap bestaat niet alleen uit de films die hij produceerde, maar ook uit het persoonlijke voorbeeld dat hij stelde door ontembaar, zorgzaam, inclusief, onvermoeibaar, inzichtelijk en volstrekt uniek te zijn”, vervolgt de 69-jarige Canadees. ,,Hij produceerde geweldige films, niet door macht uit te oefenen, maar door warmte en plezier in het maken van films te verspreiden. Hij inspireerde ons allemaal om elke dag het beste uit onszelf te halen.”

Cameron en Landau begonnen hun professionele samenwerking halverwege de jaren 90 met de actiecomedy True Lies. ,,Ik heb een dierbare vriend en mijn beste collega van 31 jaar verloren”, besluit Cameron zijn reactie. ,,Een deel van mijzelf is weggerukt.”

https://www.ad.nl/show/jo(...)-overleden~a4cae999/

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')