abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214183231
Ik kreeg net een aanbod om mijn contract bij energiedirect voor 3 jaar vast te zetten (wij hebben zonnepanelen)

Is dat verstandig? Ik verdiep mij hier totaal niet in en vind dit ook zo’n enorm vervelend onderwerp :P

Ik begreep dat het juist bijna niet te doen is om voor een vast contract te gaan als je zonnepanelen hebt.

Wij verbruiken wel heel veel gas, dat is vooral de kostenpost maar heb geen idee of gasprijzen nog veel zullen dalen.
pi_214428493
Ik verbruik 0kwh door de zonnepanelen.

Enige waar ik naar kijk is de prijs van gas en de terugleverkosten, maar die lijkt overal hetzelfde te zijn. Maakt dus allemaal weinig uit.
.
pi_214428800
Onder welke voorwaarden?
Als die terugleverkosten ook 3 jaar vast staan zou ik het niet zo snel doen. Doe vervallen waarschijnlijk als saldering eraf gaat. Je wilt niet dubbel genaaid worden.
Eerst denken, dan typen
pi_214429354
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:27 schreef Nismo1991 het volgende:
Ik kreeg net een aanbod om mijn contract bij energiedirect voor 3 jaar vast te zetten (wij hebben zonnepanelen)

Is dat verstandig? Ik verdiep mij hier totaal niet in en vind dit ook zo’n enorm vervelend onderwerp :P

Ik begreep dat het juist bijna niet te doen is om voor een vast contract te gaan als je zonnepanelen hebt.

Wij verbruiken wel heel veel gas, dat is vooral de kostenpost maar heb geen idee of gasprijzen nog veel zullen dalen.
Het hangt heel erg af van de voorwaarden.

Bedenk ook dat je voor gas niet bij hetzelfde bedrijf hoeft te zitten als voor je stroom.

Als je veel gas verbruikt en je hebt een aardig overschot van je panelen, dan is een airco als bijverwarming een prima optie. Je kan er ook nog mee koelen in de zomer (direct op de stroom uit de panelen).
pi_214773170
Ik kick hem even want ik kan nu gaan verlengen of overstappen.

Hoe lees ik dit in godsnaam, ik heb een aanbod voor stroom en gas, bij stroom staat er terugleverkosten 0,32xxxxx 3750kwh tot 4000kwh

Zijn dit tarieven per kWh die ik teruglever na salderen of is dit sowieso bij terugleveren?

Vind dit zo een ellendige kost om te gaan vergelijken maar volgens mij moet het goedkoper kunnen.

Tarief stroom 0,25 en vaste kosten 0,32
Gas 1,28 en kosten 0,24 (zijn die vaste kosten ook per kWh en m3 of hoe lees ik dit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')