Zou zo een poedel weg kunnen rennen voor zwaar ervaren echte jagers?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
De poedel was aangelijnd toch?
Overigens denk ik dat het dier meer kans had als het niet aangelijnd was.
Dat is natuurlijk triest.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
We gaan het vast nog wel horen.
Ik woon in een gebied waar wolven zijn, ik maak me er niet heel druk om overigens. Enkele jaren geleden zou dat anders zijn geweest, toen had ik nog paarden die met hun veulentje in de wei liepen. Als je je veulen/lam/kalf levend in de wei vindt met half aangevreten ledematen ben je niet zo stoer meer. En ik weet dat dat hier al gebeurd is.
Weet ik niet of een poedel daarmee zijn leven kan redden, maar aangelijnd zeker niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zou zo een poedel weg kunnen rennen voor zwaar ervaren echte jagers?
Ken je dat filmpje van een wolf op de Veluwe die als een kat over een hek klimt om bij een andere roedel te komen?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk triest.
Gelukkig zijn er oplossingen om dat te voorkomen en steunmaatregelen.
Mjaquote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet ik niet of een poedel daarmee zijn leven kan redden, maar aangelijnd zeker niet.
Die smiley is niet echt op zijn plaats.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er jaarlijks genoeg kinderen die door honden worden gegrepen.
Die activisten zijn enger dan een wolf.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:11 schreef Leandra het volgende:
RTV Utrecht meldt het ook trouwens:
https://www.rtvutrecht.nl(...)door-wolf-in-leusden
Wel mooi dat ze er even bij vermelden dat Annemieke een anti-wolfactiviste is.
Ja, het zijn inventieve beesten. Maar afschermen van landbouwdieren is over het algemeen een zeer effectieve maatregel.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ken je dat filmpje van een wolf op de Veluwe die als een kat over een hek klimt om bij een andere roedel te komen?
Ik mag dat, ik ben zelf als jong knulletje door een Duitse herder gegrepen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die smiley is niet echt op zijn plaats.²
Als ik nog paarden had liet ik ze 's nachts op stal voor hun eigen veiligheid. Die gelegenheid is er overigens niet altijd.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, het zijn inventieve beesten. Maar afschermen van landbouwdieren is over het algemeen een zeer effectieve maatregel.
Dus ik zou het wel weten als ik mijn favoriete veulentje snachts buiten had staan, ik bedoel, je moet er toch niet aan denken om s ochtends de ingewanden van je favoriete veulen uitgesmeerd over het weitje te vinden? Hek er omheen dus.
Daar geef ik je idd gelijk in.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:18 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als ik nog paarden had liet ik ze 's nachts op stal voor hun eigen veiligheid. Die gelegenheid is er overigens niet altijd.
Maar let wel, als je dierenhouder bent zit je vaak met verweiden. De dieren kun je niet altijd op hetzelfde perceel laten staan. Je hebt het dan over hectares die voorzien moeten zijn van een hek. Dat is niet altijd haalbaar kan ik je vertellen. Theoretisch is het mooi bedacht, helaas werkt het in de praktijk vaak net even anders.
Ja, of een vrijend stelletje dat net op zn hondjes bezig was.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten.
De volgende keer is het wellicht een peuter die lekker aan het rondrennen is.
M.a.w. laten we alles maar vast afschieten voor het potentieel iets kwaad kan doen. Heb jij nog iets op je kerfstok? Wolven en mensen leven overal prima samen. Maar in NL kan het natuurlijk weer niet. Want Pietje vindt zus en Jantje vindt zo. En owee als Pietje z’n zin niet krijgt of z’n leven een tikkie moet aanpassen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag: stel een peuter wordt (dood)gebeten door een wolf. Zouden we ze dan actief gaan bangen/neerschieten?
Met andere woorden: we wachten tot het fout gaat?
Ik vind de wolf overigens een prachtig dier. Vaak in de Alpen in het wild mogen aanschouwen.
Als je niet huilt als een wolf tijdens je orgasme zal het wel meevallen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:42 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, of een vrijend stelletje dat net op zn hondjes bezig was.
Te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:52 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
M.a.w. laten we alles maar vast afschieten voor het potentieel iets kwaad kan doen. Heb jij nog iets op je kerfstok? Wolven en mensen leven overal prima samen. Maar in NL kan het natuurlijk weer niet. Want Pietje vindt zus en Jantje vindt zo. En owee als Pietje z’n zin niet krijgt of z’n leven een tikkie moet aanpassen.
Hangt van de beer af.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee helpt mogelijk. Zelfde als je een beer tegenkomt. Groot maken en hard geluid maken / schreeuwen / praten.
Ja precies. Waar was het baasje van de wolven in dezen?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:54 schreef Cupfighter het volgende:
Slecht dat de wolven niet aangelijnd waren
Killerkat??quote:Op zaterdag 6 juli 2024 20:12 schreef crystal_meth het volgende:
Wolven, wilde zwijnen, enkele maanden geleden een "killerkat". Tja
‘s nachts op stal, in de zomer staan die van ons ongeveer tussen 7 en 22:30 buiten , alleen als het bloedheet is draaien we het om. In beide gevallen heb je een volledig wolf werend hekwerk nodig want wolven jagen niet alleen in de nacht en je mag je stal ook niet meer open hebben want ze springen gewoon over de deur heen als ze het willen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:18 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als ik nog paarden had liet ik ze 's nachts op stal voor hun eigen veiligheid. Die gelegenheid is er overigens niet altijd.
Maar let wel, als je dierenhouder bent zit je vaak met verweiden. De dieren kun je niet altijd op hetzelfde perceel laten staan. Je hebt het dan over hectares die voorzien moeten zijn van een hek. Dat is niet altijd haalbaar kan ik je vertellen. Theoretisch is het mooi bedacht, helaas werkt het in de praktijk vaak net even anders.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik stel een vraag. Ik ben zelf niet voor het afschieten van de wolf. Je trekt foutief conclusies op basis van een vraag die ik stel.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:52 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
M.a.w. laten we alles maar vast afschieten voor het potentieel iets kwaad kan doen. Heb jij nog iets op je kerfstok? Wolven en mensen leven overal prima samen. Maar in NL kan het natuurlijk weer niet. Want Pietje vindt zus en Jantje vindt zo. En owee als Pietje z’n zin niet krijgt of z’n leven een tikkie moet aanpassen.
Dit dus. Helaas snappen veel mensen niet dat het zo werkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 20:27 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
‘s nachts op stal, in de zomer staan die van ons ongeveer tussen 7 en 22:30 buiten , alleen als het bloedheet is draaien we het om. In beide gevallen heb je een volledig wolf werend hekwerk nodig want wolven jagen niet alleen in de nacht en je mag je stal ook niet meer open hebben want ze springen gewoon over de deur heen als ze het willen.
Ik heb een offerte laten maken voor de 3 weilanden waar onze paarden op staan: 43.000 euro, en dan is de subsidie er al in verwerkt. Gekkenwerk
En waar was dat wolf werend raster rondom dat hondje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |