SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Datumprikker KSC meet gefinancierd door @Nattekat : Datumprikker
We gaan in september/ oktober naar Hudson in Kiekduun![]()
Grapefruit en kurkuma met bijna alle medicijnenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou het na kunnen vragen bij de gifmengers in m'n familie maar er was een keer gedoe toen bekend werd dat je beter geen filet American kon eten bij maagzuurremmers. Wilden mensen dat niet meer slikken.
ja maar ik heb dat gewoon altijd gegeten. Alleen in thailand veel maagproblemen gehad en nu snap ik wel waaromquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat je maagzuur die bacteriën anders molt en je minder maagzuur aanmaakt.
Hartmedicatie toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Grapefruit en kurkuma met bijna alle medicijnen
Ik moest hierom lachen en ik weet niet waarom.quote:
Ja en medicijnen tegen jicht.quote:
Ja, dat weet ikquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb eens vrij veel melk uitgekotst als mozzarella.
Mooi verhaal voor m'n denkbeeldige kleinkinderen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik
Daar heb ik nu nog een visueel trauma van
"Hoor eens cavia's, wat mama nu weer gedaan had.."quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mooi verhaal voor m'n denkbeeldige kleinkinderen.
Melk en kaas komen uit den koeientiet, niet bij nadenken want dat boeit toch nietquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik moest hierom lachen en ik weet niet waarom.
Maar goed, melk schijnt ook wel goed tegen maagzuur te zijn
Heb ik gehoord van iemand
Het liefst lauwe (kots) melk
Geen AYCEquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben nog steeds mn toetje aan het eten
En ja, ik ben 's werelds traagste eter
Wachtwatquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit serieus NU mozzarella te etenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:38 schreef CherryLips het volgende:
Wablief?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:38 schreef CherryLips het volgende:
Kwekdure neem ik dan wel aan.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zit serieus NU mozzarella te eten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oke, jij mag geen liedjesschrijver meer wordenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Melk en kaas komen uit den koeientiet, niet bij nadenken want dat boeit toch niet
Ja, maar dan kan het welquote:
In ieder geval niet bij Cubanita.quote:
Ik had dorst. Had vrij veel melk op. Moest even later kotsen. Kwam het er in hompen uit.quote:
Groene asperges.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben nog steeds mn toetje aan het eten
En ja, ik ben 's werelds traagste eter
Magisch.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had dorst. Had vrij veel melk op. Moest even later kotsen. Kwam het er in hompen uit.
quote:
Als stoïcijns een levenskunst was...quote:
Dat geloof ik, hoe vaster hoe erger.quote:
Grapefruitsap mag ik inderdaad niet mbt mijn anti psychotica en anti depressiva.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Grapefruit en kurkuma met bijna alle medicijnen
Ken er weinig waar de kwaliteit dan goed is.quote:
Moet?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ken er weinig waar de kwaliteit dan goed is.
Denk dat ik volgende week weer sushi moet bestellen hier.
Cali heeft macht.quote:
Wat een lijdensweg weerquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Denk dat ik volgende week weer sushi moet bestellen hier.
Geweer tegen zijn hoofd.quote:
Respect voor de gevallenequote:
Heb je nu ook roze gordijnen ?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja, is niet zo dat ik thuis iets te zeggen heb.
Goed om te horen dat je toch nog enige autoriteit hebt in je eigen huisquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar heeft ze dan weer geen mening over en dat laat ze aan mij over.
Bovenlip, hij rockt een Chriet-baard.quote:
Kam?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:47 schreef Ama het volgende:
HAHA Kam zei vanavond in je dromen ipv mij niet bellen.@:datismijnmening
Een van TayTay's dansers.quote:
Wie let er nou op de dansers..quote:
Zelfs ik had 'm in m'n recommended.quote:
Je hebt de drang om halfnaakt te gaan paardrijden?quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Je hebt de drang om halfnaakt te gaan paardrijden?
Kameron, blijkbaar.quote:
Why you talk englishquote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zelfs ik had 'm in m'n recommended.
Als ik momenteel moest kiezen tussen Russische of Amerikaanse dominantie dan wist ik het zo nog nietquote:
Omdat m'n telefoon op Engels staat en alles in dat programma dus ook.quote:
/squote:
Wil je een een roze jurkje kersenbier drinken en met een hoog stemmetje wiewelen dat de wereld oneerlijk is of wil je met ontbloot bovenlijf wilde everzwijnen doormidden bijten?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik momenteel moest kiezen tussen Russische of Amerikaanse dominantie dan wist ik het zo nog niet
Ik prefereer het eerste.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wil je een een roze jurkje kersenbier drinken en met een hoog stemmetje wiewelen dat de wereld oneerlijk is of wil je met ontbloot bovenlijf wilde everzwijnen doormidden bijten?
Als straks Trump aan de macht is, is de keuze weer duidelijk toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik momenteel moest kiezen tussen Russische of Amerikaanse dominantie dan wist ik het zo nog niet
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wil je een een roze jurkje kersenbier drinken en met een hoog stemmetje wiewelen dat de wereld oneerlijk is of wil je met ontbloot bovenlijf wilde everzwijnen doormidden bijten?
En eten, dat is ook geen probleemquote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Het is nog avond. Ik zie het probleem niet.
Het land heeft zo’n beetje zelfstandig Woke, Taylor Swift, gun violance, draghour en overdreven enthousiast doen zonder dat je het meent, bedacht.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:13 schreef Recce het volgende:
[..]
Als straks Trump aan de macht is, is de keuze weer duidelijk toch?
Gelukkig zitten wij in het poldermodel waarin eindeloos compromissen worden gesloten zodat niemand ooit echt tevreden is maar wel net tevreden genoeg om er iets tegen te doen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het land heeft zo’n beetje zelfstandig Woke, Taylor Swift, gun violance, draghour en overdreven enthousiast doen zonder dat je het meent, bedacht.
De andere zijde zuur kijken, lekkere wijven, vodka en corruptie.
Jij hebt een goede kijk op het Nederlandse model ja.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig zitten wij in het poldermodel waarin eindeloos compromissen worden gesloten zodat niemand ooit echt tevreden is maar wel net tevreden genoeg om er iets tegen te doen.
China is al te druk bezig om dat concept opnieuw te gebruiken, de VOC-mentaliteit van overal handel in zien en conflict proberen te vermijden want dat is slecht voor de cijfers.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt een goede kijk op het Nederlandse model ja.
Eigenlijk is Europa de grondlegger van de moderne wereld. Alle grootheden en groteske uitvinden komen er vandaan.
Tijd dat we weer worlddominantie gaan opeisen.
Italiaanse flair, Franse arrogantie, skandinavische koelheid, Duitse grundlichkeit en Nederlands watermanagement de wereld in.
En stoppen met boze Commus en geflipte LBTQers en een sloot van apenlanden. En terug naar kunst; techniek en hoogdravende welvaart.
Feitelijk wel waarquote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt een goede kijk op het Nederlandse model ja.
Eigenlijk is Europa de grondlegger van de moderne wereld. Alle grootheden en groteske uitvinden komen er vandaan.
Tijd dat we weer worlddominantie gaan opeisen.
Italiaanse flair, Franse arrogantie, skandinavische koelheid, Duitse grundlichkeit en Nederlands watermanagement de wereld in.
En stoppen met boze Commus en geflipte LBTQers en een sloot van apenlanden. En terug naar kunst; techniek en hoogdravende welvaart.
China is dan ook de echte vijandquote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
China is al te druk bezig om dat concept opnieuw te gebruiken, de VOC-mentaliteit van overal handel in zien en conflict proberen te vermijden want dat is slecht voor de cijfers.
Omdat dat pure kapitalisten zijn, die geven geen fuck om sociaal welzijn, alleen om geldquote:
Ik zit series te kijken jonge, het is weekend.quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zit series te kijken jonge, het is weekend.
Wel als opmerking dat we geaardheid hier buiten laten.
Dat mixt niet met Dungeon Moshiquote:
does it look like i care?quote:
quote:
graag... aanstellerkequote:
Nou ja deze schijtpot maakt ook geen reet uit want Spanje lost de rest wel opquote:Op vrijdag 5 juli 2024 23:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
graag... aanstellerke
nadeel is dat je denkt... portugal maar naar huis... maar die fransen zijn eigenlijk net zo erg
de laatste pingelsquote:
trustequote:
nu gunde ik het beide landen niet, Ronaldo zie ik graag huilen, maar de Fransun gun ik het inderdaad met hun huidige spel helemaal nietquote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:26 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk heeft weer geen normaal doelpunt gemaakt en gaat weer door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Karzai op 06-07-2024 08:09:23 ]
Mag wel in een spoliler vandaagquote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:01 schreef Karzai het volgende:
Weerbericht Nederland
Stevige buien en vanmiddag zware windstoten
06 juli 2024, 06:59
Het weekend staat in het teken van wisselvallig weer. Zaterdagochtend trekken buien van zuidwest naar noordoost over het land. Tegelijkertijd trekt de wind daarbij flink aan met in de middag zware windstoten in het westen en noorden van het land. Het wordt maximaal 18 tot 21 graden. Vanavond neemt de wind in kracht af, maar enkele buien blijven mogelijk. Zondag is het 18 tot 20 graden met minder wind, maar opnieuw trekken er buien over.
Vanochtend: vanuit het westen stevige buien
In het zuidoosten zijn nog enige tijd opklaringen aanwezig, maar vanuit het westen wordt de bewolking dikker, waarna een stevige buienlijn in de loop van de ochtend de westkust bereikt. Deze trekt daarna snel van zuidwest naar noordoost over het land, waarbij het korte tijd flink kan regenen. Lokaal is ook kans op een klap onweer. De zuidwestenwind is eerst nog matig boven land tot vrij krachtig aan zee, maar neemt na passage van de buienlijn snel verder in kracht toe.
Vanmiddag: veel wind met kans op zware windstoten
Opklaringen bereiken vanuit het westen het land met meer ruimte voor de zon. Toch kunnen nog steeds enkele stevige buien overtrekken met opnieuw kans op onweer. De zuidwestenwind neemt verder in kracht toe en wordt vrij krachtig boven land tot mogelijk hard of stormachtig aan zee. Daarbij zijn in het westen en noorden van het land zware windstoten mogelijk tussen 75 en 90 km/uur. Vooral in het Waddengebied kunnen windstoten pieken richting 100 km/uur. Aan het eind van de middag neemt de wind weer in kracht af. De temperatuur loopt uiteindelijk op naar 16 of 17 graden in het noordwesten tot lokaal nog 21 graden in het oosten en zuidoosten.
Vanavond en vannacht: licht wisselvallig tijdens EK-wedstrijd
De wind neemt vanuit het zuidwesten verder in kracht af en is matig boven land tot mogelijk nog vrij krachtig aan de noordkust. Er is een mix van wolken, zon en nog enkele buien, al zijn deze lokaal van karakter. Op de meeste plaatsen kan dan ook droog gekeken worden naar de wedstrijd tussen Nederland en Turkije. In de nacht verandert er weinig aan het weerbeeld en daalt de temperatuur naar minimaal 8 tot 10 graden, aan de kust is het enkele graden warmer.
Heb je er al zin in?quote:
vanmiddag een snor kopen bij de feestwinkelquote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Tis hier fantastisch weer wel.
En vanavond gaan de Turken er aan.
Weerbericht Nederlandquote:
Zodat je naar de sportschool kanquote:
Ja, geen zin in.quote:
Mensen gebruiken deze term echt?quote:
Goede geheugentraining gedaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
*maakt zorgvuldig een boodschappenlijstje
* laat boodschappenlijstje op de tafel liggen
* gaat vrolijk boodschappen doen, zonder boodschappenlijstje
![]()
![]()
![]()
Maar niets vergeten, dus
Klinkt ook wel een beetje alsof je iemand wilt beledigen zonder scheldwoorden te gebruiken 'ja jij dan, met je slappe halshuid'quote:
dat is als de zon net opkomt en het nog wat fris is met wind en bewolking erbijquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:18 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mensen gebruiken deze term echt?Onze weerapps gaven vorig weekend "waterig zonnetje" aan voor de hele dag en we vroegen ons af wat dat was en Google hielp ook niet enorm. En vervolgens werd het die hele dag super warm met hoge zonintensiteit
Maar grappig om de term zo kort hierna in het wild tegen te komen.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Goede geheugentraining gedaan.
Ja, mensen gebruiken dat echtquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:18 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mensen gebruiken deze term echt?Onze weerapps gaven vorig weekend "waterig zonnetje" aan voor de hele dag en we vroegen ons af wat dat was en Google hielp ook niet enorm. En vervolgens werd het die hele dag super warm met hoge zonintensiteit
Maar grappig om de term zo kort hierna in het wild tegen te komen.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Klinkt ook wel een beetje alsof je iemand wilt beledigen zonder scheldwoorden te gebruiken 'ja jij dan, met je slappe halshuid'
Tarwekiemolie.quote:
*Zet senior tv aanquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Goede geheugentraining gedaan.
Ja zoiets dachten we uiteindelijk ook, maar dat we daarna compleet van het terrein af brandden maakte de definitie er niet duidelijker opquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Is gewoon normale praat hoor. Zonnetje met hoge sluierbewolking is dat. Je ziet hem wel maar je voelt hem niet.
Tarwekiemkop bekt ook wel lekker.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Klinkt ook wel een beetje alsof je iemand wilt beledigen zonder scheldwoorden te gebruiken 'ja jij dan, met je slappe halshuid'
In het grote Potjes- en Flesjesarsenaal van de gemiddelde toverkol staan 14 verschillende soorten tarwekiemolie.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Tarwekiemolie.Nog nooit van gehoord.
Inb4 broek laten zakken-quote van @Budapestenaarquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Is gewoon normale praat hoor. Zonnetje met hoge sluierbewolking is dat. Je ziet hem wel maar je voelt hem niet.
Ik keek de eerste keer dat ik het las even naar beneden.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zat nog te denken aan het begin van een slechte reclamespot. "Dames en heren, we weten allemaal: Er is NIETS zo vervelend als een slappe halshuid!"![]()
Dan is het gewoon heiig.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Heiig wel ja, dat hoor ik in Brabant met enige regelmaatquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Ja, mensen gebruiken dat echtHet is zo'n zonnetje wat net niet helemaal lekker door de wolken doorkomt, maar wel zichtbaar is
Ken je de term heiig of moekerig weer?
Smerige praat weer ditquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Inb4 broek laten zakken-quote van @:Budapestenaar
Ik denk: ik kop hem er maar even in, voordat iemand anders dat doet
Nee dat zou je dan met wat goeie wil nog een "bluswaterig zonnetje" kunnen noemen maar dan is het al mis aan het gaan eigenlijkquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:21 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja zoiets dachten we uiteindelijk ook, maar dat we daarna compleet van het terrein af brandden maakte de definitie er niet duidelijker op
In de provincie Utrecht gebruiken ze het ookquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:22 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Heiig wel ja, dat hoor ik in Brabant met enige regelmaat
En toen zag jij je hals?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik keek de eerste keer dat ik het las even naar beneden.
Oh ja die wou ik zelf nog even maken idd maar toen moest ik alweer lachen om LTquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:22 schreef RockNijntje het volgende:
ja, dat hoor ik in Brabant met enige regelmaat
Ordiquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb weer een onfatsoenlijke broek aan, want het is ineens warm buiten
En toen was het onmogelijk om die opmerking te maken?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja die wou ik zelf nog even maken idd maar toen moest ik alweer lachen om LT
Zo ben ikquote:
Heiig is gewoon een beetje mistig. Moekerig is heel wat anders. Dat is drukkend, benauwd. Kan ook prima met dikke bewolking dus.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kan niet alles tegelijk hea.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
En toen was het onmogelijk om die opmerking te maken?
Ja bedankt Fles -pediaquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heiig is gewoon een beetje mistig. Moekerig is heel wat anders. Dat is drukkend, benauwd. Kan ook prima met dikke bewolking dus.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou het een doorzichtige broek zijn denk je?
Wat is moekerigquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja met lampjes uiteraardquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou het een doorzichtige broek zijn denk je?
quote:
Ditquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Moekerig is heel wat anders. Dat is drukkend, benauwd. Kan ook prima met dikke bewolking dus.
Ja een broek gemaakt van boterhamzakjesmateriaal of zo?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Wtf is een doorzichtige broek?
Daar is het nog te vroeg voorquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is dat hip in Amsterdam of zo ?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja een broek gemaakt van boterhamzakjesmateriaal of zo?
Aldus meneer Goorlelquote:
Die term nog nooit gehoord. Zal wel een regionaal dingetje zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heiig is gewoon een beetje mistig. Moekerig is heel wat anders. Dat is drukkend, benauwd. Kan ook prima met dikke bewolking dus.
Echt nog nooit van die term gehoordquote:
Met de restjes er nog in?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja een broek gemaakt van boterhamzakjesmateriaal of zo?
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die term nog nooit gehoord. Zal wel een regionaal dingetje zijn.
Kom eens buiten, jullie tweequote:
Het is nog geen 10.00 uur, ook ik heb principesquote:
Zulk weer is het hier ook al jaren niet echt meer geweestquote:
Wat staat hier?quote:
De laatste keer was in 1972, iddquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zulk weer is het hier ook al jaren niet echt meer geweest
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Kom eens buiten, jullie twee
quote:moekerig
betekenis & definitie
"Moekerig" is een informele term in het Nederlands, voornamelijk gebruikt in de Vlaamse regio, om een persoon of gedrag te beschrijven dat overmatig moederlijk of bemoeizuchtig is. Het verwijst naar iemand die te beschermend, bezorgd of controlerend is, vergelijkbaar met een stereotiepe overbezorgde moeder. Het kan zowel op een liefdevolle als op een negatieve manier worden gebruikt.
Kijk eens wat ze daar van poepen vindenquote:
Kun jij mij dan de betekenis van botten gevenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk eens wat ze daar van poepen vinden
Dat is ook een werkwoord daar he. Raar volk allemaal.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kun jij mij dan de betekenis van botten geven
Nee dat gebruiken ze voor het woord laarzenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook een werkwoord daar he. Raar volk allemaal.
However, de Nederlandse betekenis van "moekerig" heeft niks met "moeke" te maken.
En van die gallicismenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee dat gebruiken ze voor het woord laarzenMaar ik werk voor een Vlaams bedrijf, ik hoor nog wel meer vreemde en soms twijfelachtige woorden en uitspraken
quote:Vanaf vanmiddag in het noorden en westen zware windstoten.
Vanaf de middag komen er zware windstoten in het noorden en westen voor. De zwaarste windstoten zullen waarschijnlijk in het noordwestelijk kustgebied optreden tussen 15 en 18 uur. Verkeer en buitenactiviteiten kunnen hiervan hinder ondervinden. Door het afbreken van boomtakken, omwaaien van bomen en door rondvliegende voorwerpen kan er bovendien schade ontstaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Makkoe lijf es deur den bak sleure?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee dat gebruiken ze voor het woord laarzenMaar ik werk voor een Vlaams bedrijf, ik hoor nog wel meer vreemde en soms twijfelachtige woorden en uitspraken
Ja ik ben soms hele teksten aan het vertalen van de Vlaamse managers om het in normaal Nederlands te krijgen. Zeker als er dan al wel geprobeerd is de Nederlandse woorden ervoor te gebruiken maar nog wel de Vlaamse zinsconstructie heeftquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van die gallicismenbricquet (aansteker) camionette (busje)
A wil zeker da vrouwke binnendoen?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Makkoe lijf es deur den bak sleure?
Hoi balliequote:
Dat is vooral de kunst van het grammaticaal ontcijferen en vergeten woorden invullenquote:
Over 70 dagen ben ik bij de Boston Freedom Trailquote:
Twee dagen of zo?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:58 schreef bitterbal het volgende:
grmbl als je straks op vakantie bent wat is dan ons tijdverschil?
Ik begin op -6 en eindig op -9 en jij zit op +5. Dus scheelt 11 tot 14 uurquote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:58 schreef bitterbal het volgende:
grmbl als je straks op vakantie bent wat is dan ons tijdverschil?
jeetjequote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik begin op -6 en eindig op -9 en jij zit op +5. Dus scheelt 11 tot 14 uur
alle beren doen nu een dansjequote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Over 70 dagen ben ik bij de Boston Freedom Trail
Lastig zwanger worden zo.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik begin op -6 en eindig op -9 en jij zit op +5. Dus scheelt 11 tot 14 uur
Ja ga ze maar alvast verzamelen, of je moet Modie lief aankijkenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jeetje![]()
moet ik de kattenplaatjes maar zelf doen denk ik
Dat is midden in de stad, weinig beren vermoed ikquote:
oh ja modus kan ookquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ga ze maar alvast verzamelen, of je moet Modie lief aankijken
heet trailquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is midden in de stad, weinig beren vermoed ik
Dan krijgen we weer ralle tjep van AI-gerenderde katten die hun eigen foetussen opeten en zo.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ga ze maar alvast verzamelen, of je moet Modie lief aankijken
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer ralle tjep van AI-gerenderde katten die hun eigen foetussen opeten en zo.
Het is een stadswandelingquote:
Toch niet in het stadscentrum van een grote stadquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou je ziet in andere landen dat beren ook gewoon steden inkomen
Het regent.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Kom eens buiten, jullie twee
De Turken doen beiden toch ongeacht of ze winnen of verliezen?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:31 schreef Ama het volgende:
Ben benieuwd of het toeteren of rellen gaat worden vanavond.
Ja.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:31 schreef Ama het volgende:
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:31 schreef Ama het volgende:
Ach joh maak je druk, mannen met weggebonden lul zijn tegenwoordig ook gewoon vrouwen (verbeterde vrouwen zelfs) en als je dat ook maar enigszins opmerkelijk vind dan ben je raar, racistisch en een monster.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:34 schreef RockNijntje het volgende:
Dat zal trouwens wel weer puntmutserig geïnterpreteerd worden door sommigen, maar ik weet soms echt niet meer hoe je dingen, mensen of groepen moet noemen
Dat was hem weer.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:37 schreef bitterbal het volgende:
Zag hier net een jongen die had zo’n rare energie omzich heen dat ik er gewoon misselijk van werd
Ucreepquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:37 schreef bitterbal het volgende:
Zag hier net een jongen die had zo’n rare energie omzich heen dat ik er gewoon misselijk van werd
Ik krijg eenzelfde vibe bij Laurens Dassen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zo raar. Hij keek mij ook zo strak aan
Stonk hij niet gewoon en werd je daardoor misselijkquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:37 schreef bitterbal het volgende:
Die ken ik nietquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik krijg eenzelfde vibe bij Laurens Dassen.
Nee. Was een gewone jongen. Niets raars aan hem te zien. Toen ik hem passeerde hoorde ik hem wel in zich mompelenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Stonk hij niet gewoon en werd je daardoor misselijk
Kan het een FOK!-er zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee. Was een gewone jongen. Niets raars aan hem te zien. Toen ik hem passeerde hoorde ik hem wel in zich mompelen
Hij was een spreuk aan het uitspreken over je!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee. Was een gewone jongen. Niets raars aan hem te zien. Toen ik hem passeerde hoorde ik hem wel in zich mompelen
Ze zegt toch gewone jongen. Dus nee dat kan geen FOK!ker zijnquote:
Misschien droeg-ie een soort vermomming?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze zegt toch gewone jongen. Dus nee dat kan geen FOK!ker zijn
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zo raar. Hij keek mij ook zo strak aan
Hoi vriendjequote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze zegt toch gewone jongen. Dus nee dat kan geen FOK!ker zijn
Ik zie en merk dat binnen een halve seconde.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:50 schreef bitterbal het volgende:
Vraag mij soms af of je dat als mens kan voelen dat iemand niet goed is in zijn hoofd
Jawel.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:50 schreef bitterbal het volgende:
Vraag mij soms af of je dat als mens kan voelen dat iemand niet goed is in zijn hoofd
Een beetjequote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de computergedoetjes? Is het een beetje rustig op dat front?
Ja maar dat kan ook door mijn eigen brein komen. Dat ik dingen invul ofzo :pquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat je er misselijk van wordt dus
We pikken veel meer signalen op dan waar we ons van bewust zijn. En dat vertaalt zich in zo’n gealarmeerd gevoel. En daar kun je echt maar beter naar luisteren.quote:
Ja ben ook als een stil muisje weg geslopenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
We pikken veel meer signalen op dan waar we ons van bewust zijn. En dat vertaalt zich in zo’n gealarmeerd gevoel. En daar kun je echt maar beter naar luisteren.
gewoon normaal zoals je altijd al gewend bent.. als mensen daar aanstoot aangeven hebben ze pech..quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:34 schreef RockNijntje het volgende:
Dat zal trouwens wel weer puntmutserig geïnterpreteerd worden door sommigen, maar ik weet soms echt niet meer hoe je dingen, mensen of groepen moet noemen
Ja dat is ook niet helemaal lekker iddquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar dat kan ook door mijn eigen brein komen. Dat ik dingen invul ofzo :p
Nou precies :pquote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is ook niet helemaal lekker idd
Hoi hoiquote:
Op een lift staan lijkt mij erg gevaarlijkquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:10 schreef bitterbal het volgende:
Stond achter een echtpaar op de lift dus vraag meerdere keren of er langs mag. Ze gaan niet opzij. Dus ik zeg rechts is staan en links is lopen. Zegt ze ja dan wacht je maar even
Wtf. Heb haar opzij geduwd
Gefeliciteerd haagsquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:10 schreef Haags het volgende:
Vier de verjaardag van m'n dochter vandaag en de plakkers blijven NLD kijken. Hopelijk mooi feestje.
Dat hoort bij een mens toch gewoon ingepeperd te zijnquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:14 schreef bitterbal het volgende:
Ze moeten dat hier ook communiceren. Rechts is staan links lopen
Staat bij de ns op elke roltrap voor je er op stapt dacht ikquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:14 schreef bitterbal het volgende:
Ze moeten dat hier ook communiceren. Rechts is staan links lopen
zou je denken hequote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:14 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat hoort bij een mens toch gewoon ingepeperd te zijn
Nou dan nog voor dat soort pittige kroketjes omroepenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Staat bij de ns op elke roltrap voor je er op stapt dacht ik
Pittige kroketjesquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou dan nog voor dat soort pittige kroketjes omroepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |