Nieuwste film van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favorite, Poor Things) en misschien wel de meest verontrustende. Elk van de drie verhalen (met telkens dezelfde acteurs, o.a. Emma Stone, Willem Dafoe en Jesse Plemons, in andere rollen) is heerlijk absurd en kent telkens onverwachte wendingen. Aanrader voor liefhebbers van zijn eerdere werk. Blijf zitten tijdens de aftiteling!quote:Drie verhalen draaien om een man die de regie over zijn eigen leven probeert in handen te nemen, een politieagent wiens vrouw een ander mens lijkt, en een vrouw die op zoek gaat naar iemand met een bijzondere vaardigheid.
Kijk ik erg naar uit, waanzinnige filmmaker die Yorgos!quote:Op maandag 1 juli 2024 19:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Vorige week in de preview in het Fraterhuis in Zwolle gezien:
Kinds of Kindness(2024)7comedy, drama164R16Yorgos LanthimosYorgos Lanthimos, Efthimis FilippouYorgos Stefanakos, Margaret Qualley, Jesse PlemonsA man seeks to break free from his predetermined path, a cop questions his wife's demeanor after her return from a supposed drowning, and a woman searches for an extraordinary individual prophesied to become a renowned spiritual guide[..]
Nieuwste film van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favorite, Poor Things) en misschien wel de meest verontrustende. Elk van de drie verhalen (met telkens dezelfde acteurs, o.a. Emma Stone, Willem Dafoe en Jesse Plemons, in andere rollen) is heerlijk absurd en kent telkens onverwachte wendingen. Aanrader voor liefhebbers van zijn eerdere werk. Blijf zitten tijdens de aftiteling!8.2
Speed was in mijn herinnering zoveel beter dan toen ik het een aantal jaar geleden zag. Inderdaad die poltie auto door de lucht snapte ik ook al niet en het werd er niet beter op. Te overdreven. Dan nog te bedenken dat ik destijds Speed 2 in de bioscoop heb gekeken.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:37 schreef TLC het volgende:
Speed(1994)7.3action, adventure, thriller116R12Jan de BontGraham YostKeanu Reeves, Dennis Hopper, Sandra BullockA young police officer must prevent a bomb exploding aboard a city bus by keeping its speed above 50 mphEen bus mag niet langzamer rijden dan 50 MPH omdat anders een bom ontploft in de bus !!Regie van onze Jan de Bont, achter het stuur mevrouw Bullock en Keanu Reeves to the rescue
![]()
[ afbeelding ]
Twee opmerkingen ;
in het begin -bij de liftbom- vliegt een politie auto door de lucht, waarom ????![]()
er is n Speed 2 gemaakt, ook hier de vraag waarom ????
7
quote:De magie van mos en de stralen van de zon: in ‘Here’ gebeurt weinig, maar dat is veel. ‘Here’ is mindfulness-cinema van het Aziatische soort – magische alledaagsheid, een hint natuurlyriek – met een stille held. Stefan luistert en observeert, en heeft een kalmerende invloed op de wereld.
★★★★★ - NRC
Een film zonder echt begin of eind over niets met compleet onbekende acteurs en toch heb ik 84 minuten gebiologeerd zitten kijken. En het enige dat ik zeker weet, is dat ik wil weten hoe het verder gaat. Helaas maar 84 minuten dus. Duidelijk geen aanrader voor iedereen.quote:Here' van de Belgische regisseur Bas Devos is een prachtig minimalistische, detailrijke film over menselijke connectie en het gevoel van thuishoren. Met in het hart een klein verhaal over een potentiële liefde.
★★★★★ - VPRO Cinema
Niet een heel goed verhaal, meer van hetzelfde, meer fourth wall, zelfs fifth wall, veel cameo's, veel vergeten superhelden van begin 2000's, veel langverwachte clashes, weinig origineel. Heel veel vermaak dus!quote:Marvel Studios presenteert hun grootste fout tot nu toe: Deadpool & Wolverine. Een energieloze Wade Wilson leeft een saai burgerleven. Zijn dagen als Deadpool, de huurmoordenaar met een flexibel moreel kompas, liggen achter hem. Maar wanneer zijn wereld bedreigd wordt, moet Wade met tegenzin opnieuw zijn pak aantrekken, samen met iemand die nog nog meer tegenzin… tegenzinniger? Het tegenzinnigste persoon? Hij moet een terughoudende Wolverine overtuigen om—Fuck. Synopsissen zijn fucking stom!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5
Fly Me to the Moon(2024)6.8comedy, romance132PG-1312Greg BerlantiKeenan Flynn, Bill Kirstein, Rose GilroyScarlett Johansson, Channing Tatum, Woody HarrelsonMarketing maven Kelly Jones wreaks havoc on launch director Cole Davis's already difficult task. When the White House deems the mission too important to fail, the countdown truly beginsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7
Twisters(2024)7.1action, adventure, thriller122PG-1312Lee Isaac ChungMark L. Smith, Joseph Kosinski, Michael CrichtonDaisy Edgar-Jones, Glen Powell, Anthony RamosA retired tornado-chaser and meteorologist is persuaded to return to Oklahoma to work with a new team and new technologiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Ondanks dat ik denk dat het wel meevalt met de spoilers, toch een aantal dingen maar in een spoiler gezet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 05-08-2024 16:43:41 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |