Norris moet als hij voor een WK wil strijden nog veel leren. Was gisteren veel te ongeduldig en in Barcelona juist te geduldig, daar had hij na de start juist veel eerder Russell voorbij moeten gaan.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dat is dus precies de kracht van Britse media.
Tijdens Max vs Lewis was de "narrative" dat Max nog jong was, wild was, veel wilde wat niet kon en was Max natuurlijk de schuldige en Lewis deed nooit iets fout en maakte hooguit een zeldzaam foutje hier en daar.
Nu krijgen wij Max vs Norris en is Norris eigenlijk diegene die er net bij komt kijken als het om overwinningen gaat. Echter weet men nu weer een "narrative" neer te zetten dat Norris kalm is, degelijk is, weinig fout doet en dat Max nog steeds de wilde gast is die gevaarlijk rijdt.
Norris duwt vorige week Max van de baan en media zwijft, Max gaat er makkelijk (en GOED) mee om, Norris doet arrogant en zegt dat hij niks fout heeft gedaan.
Norris doet meerdere dive-bombs, verremt zich flink en zorgt een rondje of wat eerder al bijna voor een crash, zeurt over alles wat los en vast zit (pit-stop, verdedigende acties van Max) om Max eraan te naaien. Kan niet wachten met inhalen, kan geen goede strategie bepalen om er voorbij te komen, komt vier/vijf keer buiten de baan om Max bij te houden, maar heeft volgens de media nog steeds niks fout gedaan.
Lachwekkend en inderdaad dusdanig overheersend dat zelfs de Max fans er door beïnvloed worden.
Terug naar de pits rijden als er nog een mogelijkheid is om daarna verder te gaan zoals bij Norris lijkt me prima.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Het punt was meer dat die straf van Perez eigenlijk onzin was omdat er wel vaker wrakken teruggereden worden. Niet andersom.
Ergens zie ik nog wel aankomen dat Piastri hem langzaam maar zeker voorbij gaat streven de komende seizoenen en eerder om wereldtitels zal gaan strijden dan Norris. Die lijkt ineens een totaal andere coureur te zijn geworden sinds hij een overwinning heeft mogen proeven.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Norris moet als hij voor een WK wil strijden nog veel leren. Was gisteren veel te ongeduldig en in Barcelona juist te geduldig, daar had hij na de start juist veel eerder Russell voorbij moeten gaan.
Piastri is Kimi 2.0. Die gaat het nog ver brengen ja.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ergens zie ik nog wel aankomen dat Piastri hem langzaam maar zeker voorbij gaat streven de komende seizoenen en eerder om wereldtitels zal gaan strijden dan Norris. Die lijkt ineens een totaal andere coureur te zijn geworden sinds hij een overwinning heeft mogen proeven.
Daarom, Norris is nog te gretig en dan ga je fouten maken.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaker ik kijk naar de actie van Lando, hoe meer ik zie dat hij in een gat duikt wat er niet is en nog genoeg ruimte heeft om daar vooral weg te gaan.
Zie de succesvolle actie van Ver op Sai in 2023.
Norris had dit kunnen voorkomen, maar met hoe die zat qua positie hoefde die het niet te voorkomen.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaker ik kijk naar de actie van Lando, hoe meer ik zie dat hij in een gat duikt wat er niet is en nog genoeg ruimte heeft om daar vooral weg te gaan.
Zie de succesvolle actie van Ver op Sai in 2023.
Nee, maar in the end heeft ie alleen zichzelf. IK denk dat Max na gekalmeerd te zijn zichzelf wel beseft dat dit eigenlijk beter heeft uitgepakt dan hij 1 , Norris 2. Nu loopt hij 10 punten uit in het kampioenschap, anders 2, en wat erachter zit vormt eigenlijk geen bedreiging.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Norris had dit kunnen voorkomen, maar met hoe die zat qua positie hoefde die het niet te voorkomen.
Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon dikke pech, 9 van de 10 keer ligt er hoogstens een endplate af na zo'n touché.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee, maar in the end heeft ie alleen zichzelf. IK denk dat Max na gekalmeerd te zijn zichzelf wel beseft dat dit eigenlijk beter heeft uitgepakt dan hij 1 , Norris 2. Nu loopt hij 10 punten uit in het kampioenschap, anders 2, en wat erachter zit vormt eigenlijk geen bedreiging.
Ik heb het voor afgelopen weekend al gezegd, maar ik heb echt het gevoel dat er op een manier op Lando ingepraat wordt die hem niet goed doet. Door het team, door Zak 'what's in a name?' Brown zelf, who knows? Wellicht dingen als "Je hebt nu de snelste auto, dus je kan hem nu verslaan en het kampioenschap winnen" en "Vergeet die vriendschap met Max, op de baan is hij de vijand". Dingen die op zich waar zijn, maar waar Norris slecht mee om lijkt te kunnen gaan. De ster van Formule 1.5 zijn is één ding, maar de druk van een titelgevecht iets heel anders.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ergens zie ik nog wel aankomen dat Piastri hem langzaam maar zeker voorbij gaat streven de komende seizoenen en eerder om wereldtitels zal gaan strijden dan Norris. Die lijkt ineens een totaal andere coureur te zijn geworden sinds hij een overwinning heeft mogen proeven.
Eens, Norris is mentaal veel zwakker dan dat ik door had. Ik vond Lewis al niet sterk, maar die laat kopje vooral hangen als het niet goed gaat. Norris is zowel als het goed gaat als dat het niet goed gaat niet sterk en dan helpt het niet dat hij een engineer heeft die hem opnaait ipv kalmeert.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Norris moet als hij voor een WK wil strijden nog veel leren. Was gisteren veel te ongeduldig en in Barcelona juist te geduldig, daar had hij na de start juist veel eerder Russell voorbij moeten gaan.
Ik denk dat dat wel meevalt. Red Bull en de rest zitten ook niet stil natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:38 schreef nils7 het volgende:
Eens maar gezien de progressie kan 2025 wel eens het jaar van McLaren worden.
Klopt, maar het zou wel verstandiger zijn. Kijk maar naar Verstappen vorige week in Spanje en voig jaar in Oostenrijk.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Norris had dit kunnen voorkomen, maar met hoe die zat qua positie hoefde die het niet te voorkomen.
Niet als je het doet zoals Norris het deed. Die heeft zijn eigen bodywork en vloer naar de knoppen geslagen omdat ie zo'n haast had om terug te komen. Lijkt me dat er daarbij de nodige stukken carbon/troep van vloer en band op de baan zijn beland.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Terug naar de pits rijden als er nog een mogelijkheid is om daarna verder te gaan zoals bij Norris lijkt me prima.
Perez met een afgebroken achtervleugel had nooit verder gekund en hem bij de eerste de beste escape road/retire plek neer moeten zetten.
Ja, heel knap ook dat ze vantevoren wisten dat het linker achterwiel bij Verstappen langer zou duren.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vond het trouwens wel lachen hoe Lando twee keer tegelijk pitte met Max. Zeker omdat Max daarom die tweede keer moest wachten op Lando na de bandenwissel (en die eerste keer eigenlijk ook).
Gratis tijdswinst voor McLaren en je hoeft geen strategie te plannen.
je zet de druk er wel op bij een team dat erg goed is in hun pitstops.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ja, heel knap ook dat ze vantevoren wisten dat het linker achterwiel bij Verstappen langer zou duren.
Wat daar gebeurde was natuurlijk geen menselijke fout.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
je zet de druk er wel op bij een team dat erg goed is in hun pitstops.
dat zeg ik ook niet, maar je zet als McL wel de druk op het team waardoor een uitglijder wel gevolgen heeft.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat daar gebeurde was natuurlijk geen menselijke fout.
Ik vraag me nog steeds af wat Verstappen gedaan heeft dat niet door de beugel kan, hoe vaker ik het incident zie, hoe harder ik het me afvraag.quote:Op maandag 1 juli 2024 07:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er ontbrak vooral rust bij hem, hij reed ontzettend onrustig. Wat Verstappen deed kan natuurlijk niet door de beugel maar Norris mag ook wel een beetje naar zichzelf kijken.
Als je het van bovenaf ziet, zie je gewoon een typische verdedigende actie waarbij Max net een centimeter te ver gaat. Je ziet ook dat Norris een achterlijke divebomb deed en dat ie alles had kunnen voorkomen.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af wat Verstappen gedaan heeft dat niet door de beugel kan, hoe vaker ik het incident zie, hoe harder ik het me afvraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |