abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214072930
Ik zag dat er in het centrale topic over zuid Afrika al weer een paar jaar niet gepost is en dat ik er ook niet meer in kan posten, vandaar even zo.

Wij gaan 13 juli voor 3 weken naar zuid Afrika. We beginnen dan in Kaapstad, reizen dan een stukje langs de kust naar boven om vervolgens een stukje het vliegtuig te pakken, dan Drakensbergen en krugerpark ook mee te pakken. Nu ben ik benieuwd of er mensen ervaring hebben met het weer in die periode daar.

De dame bij het reisbureau gaf aan dat het overdag prima te doen was en in de avond een vest wel nodig was. Bij de Drakensbergen een winterjas wel nodig was en dan in het krugerpark weer prima te doen zou zijn qua temperatuur (wat warmer dan in Kaapstad).

Maar nu sprak mijn man afgelopen week iemand die het had over thermokleding als je op safari gaat en twee paar sokken aan en dergelijke. Dat is ook niet wat ik in de klimaat tabellen vind.

Dus ben eigenlijk op zoek naar de ervaringen. Heb namelijk bedacht om (dunne) lange broeken voor ieder mee te nemen en shirts en natuurlijk ook wat met lange mouwen tegen de beestjes.

Maar ben benieuwd of ik dus nog wat extra vesten/truien moet gaan meenemen.

Ik hoor graag van jullie als jullie ervaring hebben in Zuid-Afrika half/eind juli
pi_214073407
Ik ben een paar jaar geleden in november, dat is daar lente, bijna zomer, in Johannesburg geweest, ook op safari, daar werd het op de avond fris (maar voor mij prima te doen in t-shirt) gewoon in hotel en omgeving, met wandelen zeg maar

‘s avonds in de open wagen een ronde gemaakt met een ranger door het park, dat was gewoon koud, met 17 graden de wind op je terwijl je rond gaat. En dat was dus lente voor hun

Nu is het dus winter, en zeker op een berg van 3500km hoog kan het op de piek vriezen
pi_214074009
Ja voor op de berg heb ik inderdaad de winterjassen ingecalculeerd en heb sowieso ook wat truien/vesten op de lijst staan om mee te nemen. Maar die hebben nu niet de ideale kleuren om mee op safari te gaan.

Maar als we dus meer gebieden echt kou verwachten, moeten we nog even wat bij gaan shoppen denk ik.
pi_214074640
Winterjassen zijn zo nutteloos om mee te slepen als je die slechts een enkele keer nodig hebt. Die zijn veel te groot.

Het concept 'laagjes' lijkt mij wel bekend. Zorg voor een laag of 5 voor de echt koude activiteiten en elke individuele laag kan je ook gebruiken op andere momenten.
gr gr
  VIVA vrijdag 28 juni 2024 @ 00:14:17 #5
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_214075313
Hier is niet echt een heel zinnig antwoord op te geven. Zuid-Afrika in juli is een beetje te vergelijken met Spanje in januari. De kust zoals kaapstad zal moeizaam boven de 20 graden komen en niet onder de 10 graden snachts. In de binnenlanden zoals Johannesburg/Krugerpark zal het overdag ook rond 20 graden zijn, maar de nachten kunnen dicht bij het vriespunt komen...
Zie het als de vroege Nederlandse lente waarbij je niet weet of je nou toe bent aan je zomerjas of toch nog iets langer je winterjas aantrekt. Zoals hier eerder vermeld, zorg dat je laagjes kunt dragen, een echte winterjas is praktisch altijd extreem onhandig en gedurende de dag niet nodig.
What lies behind makes no sense in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')