abonnement Unibet Coolblue
pi_214039708
Wikileaks: Julian Assange vrijgelaten na Amerikaanse pleidooiovereenkomst

Na een jarenlang juridisch verhaal zegt Wikileaks dat oprichter Julian Assange het Verenigd Koninkrijk heeft verlaten nadat hij een overeenkomst had bereikt met de Amerikaanse autoriteiten, waarbij hij schuldig zou pleiten aan strafrechtelijke aanklachten en vrij zou komen.
Assange, 52, werd beschuldigd van samenzwering om nationale defensie-informatie te verkrijgen en openbaar te maken.

Jarenlang hebben de VS betoogd dat de Wikileaks-bestanden – die informatie openbaarden over de oorlogen in Irak en Afghanistan – levens in gevaar brachten.
Hij heeft de afgelopen vijf jaar in een Britse gevangenis doorgebracht, van waaruit hij uitlevering aan de VS heeft bestreden.
Volgens CBS, de Amerikaanse partner van de BBC, zal Assange geen tijd in Amerikaanse hechtenis doorbrengen en zal hij krediet krijgen voor de tijd die hij in Groot-Brittannië heeft doorgebracht.
Assange zal terugkeren naar Australië, blijkt uit een brief van het ministerie van Justitie.
Op X, het platform dat voorheen bekend stond als Twitter, zei Wikileaks dat Assange eerder op dinsdag de gevangenis van Belmarsh verliet na 1.901 dagen in een kleine cel.

Vervolgens werd hij "in de loop van de middag vrijgelaten op de luchthaven van Stanstead, waar hij aan boord van een vliegtuig stapte en het Verenigd Koninkrijk verliet" om terug te keren naar Australië, aldus de verklaring.
Op een door Wikileaks online gedeelde video lijkt te zien hoe Assange, gekleed in een spijkerbroek en een blauw shirt, naar Stanstead wordt gereden voordat hij aan boord van een vliegtuig gaat.

twitter

De BBC heeft de video niet onafhankelijk kunnen verifiëren.
Zijn vrouw, Stella Assange, tweette met dank aan zijn aanhangers “die zich allemaal jarenlang hebben gemobiliseerd om dit waar te maken”.
De deal – waarbij hij schuldig zal pleiten aan één aanklacht – zal naar verwachting op woensdag 26 juni worden afgerond in een rechtbank op de Noordelijke Marianen.
De afgelegen eilanden in de Stille Oceaan, een Amerikaans gemenebest, liggen veel dichter bij Australië dan de Amerikaanse federale rechtbanken in Hawaï of het vasteland van de VS.

Agence France Press citeerde een woordvoerder van de Australische regering die zei dat de zaak "te lang had geduurd".
Zijn advocaat, Richard Miller, weigerde commentaar te geven toen CBS contact met hem opnam. De BBC heeft ook contact opgenomen met zijn Amerikaanse advocaat.
Hij en zijn advocaten hadden lang beweerd dat de zaak tegen hem politiek gemotiveerd was.
In april zei de Amerikaanse president Joe Biden dat hij een verzoek van Australië overwoog om de vervolging tegen Assange te beëindigen.
Met een overwinning de volgende maand oordeelde het Britse Hooggerechtshof dat Assange een nieuw beroep kan aantekenen tegen uitlevering aan de VS, waardoor hij de Amerikaanse garanties over de manier waarop zijn toekomstige proces zou worden gevoerd en de vraag of zijn recht op vrijheid van meningsuiting zou worden geschonden, kan aanvechten.
Na de uitspraak zei zijn vrouw Stella tegen verslaggevers en aanhangers dat de regering-Biden “afstand moet nemen van deze schandelijke vervolging”.

Amerikaanse aanklagers wilden de oprichter van Wikileaks oorspronkelijk berechten op 18 aanklachten – voornamelijk op grond van de Spionage Act – vanwege het vrijgeven van vertrouwelijke Amerikaanse militaire gegevens en diplomatieke berichten met betrekking tot de oorlogen in Afghanistan en Irak.
Wikileaks, dat Assange in 2006 oprichtte, beweert meer dan 10 miljoen documenten te hebben gepubliceerd in wat de Amerikaanse regering later omschreef als "een van de grootst compromitterende op het gebied van geheime informatie in de geschiedenis van de Verenigde Staten".
In 2010 publiceerde de website een video van een Amerikaanse militaire helikopter waarop te zien was dat meer dan een dozijn Iraakse burgers, waaronder twee nieuwsverslaggevers van Reuters, werden gedood in Bagdad.

Een van de bekendste medewerkers van Assange, inlichtingenanalist Chelsea Manning van het Amerikaanse leger, werd veroordeeld tot 35 jaar gevangenisstraf voordat de toenmalige president Barack Obama haar straf in 2017 omzet.
Assange werd in Zweden ook geconfronteerd met afzonderlijke beschuldigingen van verkrachting en aanranding, wat hij ontkende.
Hij bracht zeven jaar ondergedoken door in de ambassade van Ecuador in Londen, omdat hij beweerde dat de Zweedse zaak ertoe zou leiden dat hij naar de VS zou worden gestuurd.
De Zweedse autoriteiten lieten de zaak in 2019 vallen en zeiden dat er te veel tijd was verstreken sinds de oorspronkelijke klacht, maar de Britse autoriteiten namen hem later in hechtenis. Hij werd berecht omdat hij zich niet had overgegeven aan de rechtbank om uitgeleverd te worden aan Zweden.

Zelfs te midden van langdurige juridische strijd is Assange zelden in het openbaar gezien en lijdt hij naar verluidt al jaren aan een slechte gezondheid, waaronder een kleine beroerte in de gevangenis in 2021.

https://www.bbc.com/news/articles/crgggyvp0j9o

Het heeft bizar lang geduurd, maar gelukkig dan toch, hij is vrij deze held.

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 25-06-2024 04:45:40 ]
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 03:55:42 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214039741
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 02:43 schreef Za het volgende:
Amerikaanse militaire helikopter waarop te zien was dat meer dan een dozijn Iraakse burgers, waaronder twee nieuwsverslaggevers van Reuters, werden gedood in Bagdad.
Waren geen burgers iirc
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 03:58:51 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214039743
Mooi nieuws!

Je leest weer veel over hoe het soldaten van de VS in gevaar bracht, maar bijna niks over wat er gelekt was...

Er was toen veel ophef over, maar intussen is het weer 'shoot the messenger''

Edit: zelfde met Snowden trouwens.

[ Bericht 49% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 25-06-2024 04:20:33 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_214039746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 03:55 schreef sp3c het volgende:

Waren geen burgers iirc
twitter
  dinsdag 25 juni 2024 @ 04:12:18 #5
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_214039753
Goed nieuws vandaag!
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 04:15:11 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214039754
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 04:03 schreef Za het volgende:

[..]
[ x ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 03:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waren geen burgers iirc
  dinsdag 25 juni 2024 @ 04:16:09 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214039755
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 02:43 schreef Za het volgende:
"een van de grootste compromissen op het gebied van geheime informatie in de geschiedenis van de Verenigde Staten".
compromising = onthullen/blootleggen. Dat is wat anders dan een compromis.

Verder uitstekend nieuws natuurlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_214039757
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 04:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

Ja prima.
Ik quote de BBC, ze maaien Reuters verslaggevers, burgers en ambulance personeel neer.

https://www.reuters.com/a(...)ffers-idUSTRE6344FW/

Dit gaat over de vrijlating van Assange, maar dat heeft je interesse niet iirc.
pi_214039760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 04:16 schreef -XOR- het volgende:

compromising = onthullen/blootleggen. Dat is wat anders dan een compromis.

Verder uitstekend nieuws natuurlijk.
Het origineel staat eronder voor je ter verduidelijking.

Iedereen is naarstig op zoek naar iets om over te zeiken. :r
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 05:01:00 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214039771
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 04:29 schreef Za het volgende:

[..]
Ja prima.
Ik quote de BBC, ze maaien Reuters verslaggevers, burgers en ambulance personeel neer.

Dit gaat over de vrijlating van Assange, maar dat heeft je interesse niet iirc.
Bbc kan claimen dat het om een stel kamelen ging voor mijn part maar het klopt alleen niet

De wapens zijn duidelijk zichtbaar op de beelden

Die journalisten waren op stap met een stel militanten/terroristen/boefjes/vulzelfmaarin en daarbij zijn ze om het leven gekomen
pi_214039786
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 05:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bbc kan claimen dat het om een stel kamelen ging voor mijn part maar het klopt alleen niet

Die journalisten waren op stap met een stel militanten/terroristen/boefjes/vulzelfmaarin en daarbij zijn ze om het leven gekomen
De BBC is een betrouwbare nieuwsbron.

Je hebt 13 jaar de tijd gehad om over dit sub-item te klagen, maar je verkiest om de vrijlating van Assange, wat gewoon wereldnieuws is volledig te negeren, en nu tot 3 keer toe hierover te beginnen.

De burgers in Irak die in opstand kwamen tegen deze vuile smerige oorlog en massamoord waren geen boefjes.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 05:40:08 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214039789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 05:31 schreef Za het volgende:

[..]
De BBC is een betrouwbare nieuwsbron.

Je hebt 13 jaar de tijd gehad om over dit sub-item te klagen, maar je verkiest om de vrijlating van Assange, wat gewoon wereldnieuws is volledig te negeren, en nu tot 3 keer toe hierover te beginnen.

De burgers in Irak die in opstand kwamen tegen deze vuile smerige oorlog en massamoord waren geen boefjes.
Ow niks tegen de bbc hoor, ze hebben het alleen fout hier, de wapens waren gewoon duidelijk zichtbaar

Verder staat dit artikel niet al 13 jaar online om erover te klagen, anders had ik het ongetwijfeld al gedaan

Het illustreert een beetje het probleem dat ik heb met Assange en Wikileaks het werd met veel bombarie gelanceerd maar echt veel interessants is er niet uitgekomen

Dit filmpje ook, 'collateral murder' getiteld, goed gekozen moet ik zeggen maar eind van de dag gebeurt er niet heel veel bijzonders, toch is juist dit filmpje hetgeen dat altijd aangehaald wordt als het om Wikileaks gaat en dan vind ik het wel belangrijk om het te corrigeren ja

Onfortuinlijk voor de journalisten in kwestie maar ik ne aan dat ze zelf ook wel doorhadden dat op stap gaan met een stel mensen die hun rpg's op de Amerikanen af willen schieten niet de veiligste keuze was, dat gaat dan door de goed gekozen framing een eigen leven lijden en dertien jaar later hebben we het over 12 burgers wat niet klopt

Moet hij daarvoor 10X jaar de gevangenis in? Zeker niet maar een held vind ik het ook niet echt hoor
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 05:42:12 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214039790
Verder begon ik er maar 1x over, de rest zijn reacties op jouw posts
pi_214039822
Mooi
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214039842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 05:42 schreef sp3c het volgende:
Verder begon ik er maar 1x over, de rest zijn reacties op jouw posts
Typisch toch

Maar wel top dat hij vrij is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214039854
quote:
WikiLeaks-oprichter Julian Assange is de hoofdverdachte in een Zweedse verkrachtingszaak, die onlangs werd heropend. De Australiër meent dat ...
"We zijn gewaarschuwd voor vuile trucjes", schrijft hij op Twitter. "Nu hebben we de eerste."
Zulke beschuldigingen zijn vuile trucjes.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_214039860
Werd tijd!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 07:04:13 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_214039875
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 05:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow niks tegen de bbc hoor, ze hebben het alleen fout hier, de wapens waren gewoon duidelijk zichtbaar

Verder staat dit artikel niet al 13 jaar online om erover te klagen, anders had ik het ongetwijfeld al gedaan

Het illustreert een beetje het probleem dat ik heb met Assange en Wikileaks het werd met veel bombarie gelanceerd maar echt veel interessants is er niet uitgekomen

Dit filmpje ook, 'collateral murder' getiteld, goed gekozen moet ik zeggen maar eind van de dag gebeurt er niet heel veel bijzonders, toch is juist dit filmpje hetgeen dat altijd aangehaald wordt als het om Wikileaks gaat en dan vind ik het wel belangrijk om het te corrigeren ja

Onfortuinlijk voor de journalisten in kwestie maar ik ne aan dat ze zelf ook wel doorhadden dat op stap gaan met een stel mensen die hun rpg's op de Amerikanen af willen schieten niet de veiligste keuze was, dat gaat dan door de goed gekozen framing een eigen leven lijden en dertien jaar later hebben we het over 12 burgers wat niet klopt

Moet hij daarvoor 10X jaar de gevangenis in? Zeker niet maar een held vind ik het ook niet echt hoor
Kan dit niet via PM, of in FB :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 juni 2024 @ 07:06:44 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214039891
Vind het een klojo van een vent. Maar hij heeft voldoende straf gehad.
pi_214039913
Hij is nu op weg naar een klein overzees gebied van de VS in de buurt van Australië om zn straf te horen. Daarna door naar Australië zelf.
pi_214039921
Dat we dit mee mogen maken. O+ Nu Ross Ulbricht en Edward Snowden nog.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214039935
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:06 schreef Hexagon het volgende:

Vind het een klojo van een vent.
Want je bent voor censuur?
pi_214039964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 05:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heb je een link naar een website waarin de video geanalyseerd wordt en waar de wapens duidelijk worden aangegeven? Vooralsnog heeft zelfs The Guardian het over civilians en The Guardian vertrouw ik meer dan @sp3c
  dinsdag 25 juni 2024 @ 07:19:24 #24
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214040001
De elite weet wel een voorbeeld van hem te maken zeg.
Ever seen a coding fox? 🦊
pi_214040011
@sp3c

https://www.bbc.com/news/10529110

Het ging wel degelijk om burgers. De camera's van de journalisten werden aangezien voor wapens. Na een eerste aanval stopte een man met zijn twee kinderen in een wit busje om een gewonde journalist te helpen. Die werd toen ook onder vuur genomen waarbij hij en de gewonde journalist en een aantal anderen om het leven kwamen. Zijn kinderen raakten gewond.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 juni 2024 @ 07:24:05 #26
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_214040021
*O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_214040055
twitter

Morgenavond zal hij weer thuis zijn.
Ik ben benieuwd waar zijn eerste interview gaat plaatsvinden, maar vermoed bij Tucker.

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 25-06-2024 07:39:15 ]
pi_214040114
quote:
Obama verleende Chelsea Manning gratie in de laatste periode van zijn presidentschap. Nu doet Biden iets soortgelijks met Assange: Biden says US is considering Australia’s request to drop prosecution of Julian Assange.

Voor wie dit plotseling vindt: dit is in gang gezet in februari toen het Australische parlement een motie heeft goedgekeurd waarin werd opgeroepen om Assange vrij te laten en naar Australië (zijn thuisland) terug te laten gaan. In april zei Biden dat het verzoek in overweging werd genomen.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 07:48:04 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Heb je een link naar een website waarin de video geanalyseerd wordt en waar de wapens duidelijk worden aangegeven? Vooralsnog heeft zelfs The Guardian het over civilians en The Guardian vertrouw ik meer dan @:sp3c
snap ik maar die heb ik niet paraat dan moet ik zelf ook gaan zoeken en daar heb ik zelf nu ook geen zin in

dit is een interview met 1 van de militairen die er naar toe zijn gestuurd

quote:
McCord: I doubt that they were a part of that firefight. However, when I did come up on the scene, there was an RPG as well as AK-47s there.... You just don't walk around with an RPG in Iraq, especially three blocks away from a firefight.... Personally, I believe the first attack on the group standing by the wall was appropriate, was warranted by the rules of engagement. They did have weapons there. However, I don't feel that the attack on the [rescue] van was necessary.
en dit is de video in kwestie

vanaf 1:45 zijn een aantal wapens duidelijk zichtbaar, waaronder 2 RPG's
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 07:49:30 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040132
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kan dit niet via PM, of in FB :?

ik denk dat dat wel kan ja

maar waarom?
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 07:51:14 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040138
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:21 schreef recursief het volgende:
@:sp3c

https://www.bbc.com/news/10529110

Het ging wel degelijk om burgers. De camera's van de journalisten werden aangezien voor wapens. Na een eerste aanval stopte een man met zijn twee kinderen in een wit busje om een gewonde journalist te helpen. Die werd toen ook onder vuur genomen waarbij hij en de gewonde journalist en een aantal anderen om het leven kwamen. Zijn kinderen raakten gewond.
die man is waarschijnlijk een soort barmhartige samaritaan geweest

en ik sluit niet uit dat sommige mensen gewoon nieuwschierige omstanders maar dat weten we niet
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 07:51:50 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_214040142
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
die man is waarschijnlijk een soort barmhartige samaritaan geweest

en ik sluit niet uit dat sommige mensen gewoon nieuwschierige omstanders maar dat weten we niet
Niewschierig :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 07:52:07 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_214040144
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik denk dat dat wel kan ja

maar waarom?
Waarom vraag je dit niet via DM ?

Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 07:52:40 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:52 schreef tong80 het volgende:

[..]
Waarom vraag je dit niet via DM ?

wat zit je nou raar te doen :?
pi_214040164
ben lui, maar wat is er dan met die Chelsea Manning gebeurt? vrij gelaten?
pi_214040177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:57 schreef pokkerdepok het volgende:
Obama vond dat Manning genoeg was gestraft en heeft gratie verleend.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:02:50 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040178
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:57 schreef pokkerdepok het volgende:
vrijgelaten en daarna weer vastgezet omdat ze niet wilde getuigen tegen wikileaks ofzo

zit volgens mij nog vast
pi_214040198
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
sp3c, het gaat hier over de in vrijheid stelling van Julian Assange, houd eens op svp.

Of maak een aparte thread over dit item dan in OOR.

Je overschaduwd de hele thread, laten we nu blij zijn dat Assange vrij is, en uitzien naar zijn interview. *O* *O* *O*
pi_214040202
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
snap ik maar die heb ik niet paraat dan moet ik zelf ook gaan zoeken en daar heb ik zelf nu ook geen zin in

dit is een interview met 1 van de militairen die er naar toe zijn gestuurd
[..]
en dit is de video in kwestie

vanaf 1:45 zijn een aantal wapens duidelijk zichtbaar, waaronder 2 RPG's
Ook McCord:

quote:
McCord discussed his experience in the battle in an interview with the World Socialist Web Site on April 28, 2010, stating, "What happened then was not an isolated incident. Stuff like that happens on a daily basis in Iraq."[85] McCord also recalled being ordered to "kill every motherfucker on the street" in the event of an attack on their convoy. Describing doubts over his initial enthusiasm in Iraq, McCord said that "I didn’t understand why people were throwing rocks at us, why I was being shot at and why we're being blown up, when I have it in my head that I was here to help these people. ... The first real serious doubt, where I could no longer justify to myself being in Iraq or serving in the Army, was on that day in July 2007."[85]
quote:
When interviewed by Wired, McCord stated that he supported WikiLeaks in releasing the video, with some qualifications: "When it was first released I don't think it was done in the best manner that it could have been. They were stating that these people had no weapons whatsoever, that they were just carrying cameras. In the video, you can clearly see that they did have weapons ... to the trained eye." McCord added, "I don't say that Wikileaks did a bad thing, because they didn't. ... I think it is good that they're putting this stuff out there. I don't think that people really want to see this, though, because this is war. ... It's very disturbing."[87]
Bron: Wikipedia. Er wordt op die pagina uitgebreid en genuanceerd uitleg gegeven. Er waren waarschijnlijk wapens aanwezig, maar je claim dat het geen burgers waren lijkt niet te kloppen. Voor zover ik weet hebben de Amerikaanse instanties dit incident ook niet ontkend, maar hebben ze gesteld dat het is onderzocht en dat we de context in ogenschouw moeten nemen. Twee soldaten, onder wie McCord, hebben zelfs publiekelijk excuses aangboden.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:10:36 #40
236264 crew  capricia
pi_214040205
Biden _O_
Definitely not CIA
  dinsdag 25 juni 2024 @ 08:11:34 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214040213
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:13 schreef Za het volgende:

[..]
Want je bent voor censuur?
Ik ben vooral tegen maatchappij-ontwrichtende activiteiten met als doel zijn libertarische onzin door onze strotten te duwen.
pi_214040241
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:11 schreef Hexagon het volgende:

Ik ben vooral tegen maatchappij-ontwrichtende activiteiten.
Zoals een land als Irak platgooien?
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:17:35 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040251
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ook McCord:
[..]
[..]
Bron: Wikipedia. Er wordt op die pagina uitgebreid en genuanceerd uitleg gegeven. Er waren waarschijnlijk wapens aanwezig, maar je claim dat het geen burgers waren lijkt niet te kloppen. Voor zover ik weet hebben de Amerikaanse instanties dit incident ook niet ontkend, maar hebben ze gesteld dat het is onderzocht en dat we de context in ogenschouw moeten nemen. Twee soldaten, onder wie McCord, hebben zelfs publiekelijk excuses aangboden.
feit is dat er wapens te zien zijn en dat er wapens gevonden zijn in deze groep

dan zijn ze voor de definitie geen burgers
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:18:39 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040256
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:08 schreef Za het volgende:

[..]
sp3c, het gaat hier over de in vrijheid stelling van Julian Assange, houd eens op svp.

Of maak een aparte thread over dit item dan in OOR.

Je overschaduwd de hele thread, laten we nu blij zijn dat Assange vrij is, en uitzien naar zijn interview. *O* *O* *O*
lijkt me gewoon ontopic?

verder boeit het me geen klote of hij vrij is of niet
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:19:30 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040263
maar prima dat hij zijn schuld toe heeft gegeven ^O^
  dinsdag 25 juni 2024 @ 08:19:37 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214040267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:15 schreef Za het volgende:

[..]
Zoals een land als Irak platgooien?
Zoals informatie hacken en vrijgeven die mensenlevens in gevaar brengt. Of zoals gaan stoken met nepnieuws tijdens de Catalaanse crisis. Of kontjelik gaan doen bij Poetin.

Er is geen enkele goede reden om deze klaploper op een voetstukje te zetten.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 08:20:52 #47
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214040273
Of de man nu iets misdaan heeft of niet; hij is meer dan genoeg gestraft. Hij is 52, laat hem nog genieten van zijn leven. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214040279
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:18 schreef sp3c het volgende:

verder boeit het me geen klote of hij vrij is of niet
Dat was al duidelijk. Je bent niet de enige user hier. Dus of het jou boeit, dat boeit geen klote.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:23:08 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214040290
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:21 schreef Za het volgende:

[..]
Dat was al duidelijk. Je bent niet de enige user hier. Dus of het jou boeit, dat boeit geen klote.
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat zit je nou raar te doen :?
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:27:14 #50
236264 crew  capricia
pi_214040330
Hij was toch ziek, of sterk vermagerd of zo..of het ging helemaal niet goed met hem..hij zou dood gaan in gevangenschap.

Hopelijk kan hij nu in alle rust een beetje aansterken.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')