abonnement Unibet Coolblue
pi_214035233
Ik ga dit jaar weer de nijmeegse vierdaagse lopen, afgelopen jaar kwam ik een jongen tegen die dat ook deed en random een willekeurig doel had uitgekozen waar hij geld voor inzamelde.

Lijkt mij een topplan, ik heb al een idee hoe ik mensen wil verleiden te doneren en ik heb ook al een doel in gedachte. Een volledig non profit organisatie wat echt een nobel doel heeft en waar de directie geen tonnen van verdient aan salaris

Bij veel donatie sites blijft er veel aan de strijkstok hangen van de site zelf, bv per transactie en ook nog eens een percentage van ieder gedoneerd bedrag.

Welke site heeft de beste verhouding dat er zo veel mogelijk naar het goede doel gaat?

Ik verwacht veel kleine donaties van een paar euro
pi_214035545
-het wordt niet voor niets weggehaald-

[ Bericht 83% gewijzigd door miss_sly op 24-06-2024 20:10:15 ]
pi_214035585
-het wordt niet voor niets weggehaald-
pi_214035624
-nu is het klaar-

[ Bericht 75% gewijzigd door miss_sly op 24-06-2024 20:37:37 ]
pi_214035689
Op de site van doneeractie.nl staat een overzichtje van kosten voor een paar verschillende sites: https://www.doneeractie.nl/platformvergoeding
Ook op steunactie.nl is een overzicht: https://steunactie.nl/tarieven

Een en ander hangt dus ook af of er veel kleine of juist grote donaties zijn.

Je zou ook een link of QR-code naar een Tikkie kunnen maken waar mensen dan zelf het bedrag in kunnen vullen.
pi_214035917
doneer aan fok :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214035949
Ik begrijp de link eerlijk gezegd nooit tussen doneren voor een goed doel en hobbymatig deelnemen aan één of andere sportieve tocht. Je kunt toch gewoon zo geld doneren? Wat heeft het één met het ander te maken?
pindazakje
pi_214036323
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik begrijp de link eerlijk gezegd nooit tussen doneren voor een goed doel en hobbymatig deelnemen aan één of andere sportieve tocht. Je kunt toch gewoon zo geld doneren? Wat heeft het één met het ander te maken?
Oh dat is gewoon omdat het kan, ik ben daar toch en als ik zo terminaal zieke mensen kan helpen, waarom niet. Overigens ben ik van plan zelf ook te doneren en (met een beperking) het ingezamelde geld zelf te verdubbelen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juni 2024 @ 21:27:46 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214036813
Een donatieplatform moet ook gerund kunnen worden.
Snap het gedoe over strijkstokken niet zo. Juist daarop beknibbelen is over het algemeen duurder en zorgt dat er in de long run minder geld naar de doelstelling gaat cq minder impact gemaakt kan worden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214038375
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:27 schreef borisz het volgende:
Een donatieplatform moet ook gerund kunnen worden.
Snap het gedoe over strijkstokken niet zo. Juist daarop beknibbelen is over het algemeen duurder en zorgt dat er in de long run minder geld naar de doelstelling gaat cq minder impact gemaakt kan worden.
Dat klopt uiteraard, maar dan wil ik daar wel even iets tegen over stellen met een feitelijke berekening en wat er ,zoals ik het noem, aan de strijkstok, is blijven hangen

Ik denk dat we het allemaal weten dat er 512 donaties en 11.500 euro is binnengekomen voor een voor een verschrikkelijk iets , daar staat 6% en 0,60 per transactie tegenover als inkomsten en kosten voor de sitebeheerder

Een mollie iDeal transactie kost bv 32 cent, steunactie vraagt 60 cent transactie kosten, dus grofweg kun je stellen dat van die 300 euro aan kosten die de site maakt er 150 naar een provider als mollie gaan en er 150 euro voor die site overblijven.

Ik weet niet exact hoe het werkt of je een surplus krijgt van 60 cent of dat die in die donaties zitten , laten we van het slechte scenario uit gaan en dat er 11.000 euro belast word met 6%, dan gaat er 660 euro naar de site en dus van die steunactie van 11.500 euro gaat er 660+150 naar de site eigenaar, hier hoeft hij nauwelijks wat voor te doen

Dat vind ik exorbitant hoog voor iets waar ze nauwelijks moeite voor hoeven doen, het is 3 dagen programmeerwerk en hosting van nog geen 50 euro per maand (en dat is al ruim geschat) en een beetje sales/support

Daarom dus de vraag waar het het goedkoopste is, zodat er niet zo veel bij de donatiesite blijft hangen en zo veel mogelijk naar het daadwerkelijke goede doel gaat

Elke euro is meegenomen, daar gaat het niet om, ik wil dat een donatie zo maximaal mogelijk ten goede komt aan het doel
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 08:18:48 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214040258
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
doneer aan fok :)
@Zipportal
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_214077494
Het blijft bijzonder hoe hoog die tarieven zijn voor al die donatietools. Want het gaat altijd ten koste van een goed doel.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')