abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214029012
Voor mijn vakantie heb ik een kortlopende reisverzekering bij Ohra afgesloten. Nu ben ik er achtergekomen dat ik mijn Airpods in het hotel ben verloren. Ik vermoed dat ik deze in de ochtend op bed heb achtergelaten en daarna is het linnengoed vervangen...

Ik ga het morgen nog wel bij de receptie van het hotel vermelden, maar ik verwacht daar verder niets van.

Ik heb de polis van Ohra doorgenomen maar kom er niet helemaal uit of ze dit gaan vergoeden. Ik check dat morgen nog wel bij hun. Maar wat is jullie ervaring met dit soort gevallen? Airpods lijken mij namelijk het soort gadgets dat je te makkelijk opgeeft..
BlaBlaBla
pi_214030222
Als je vrij zeker weet dat ze daar nog op het bed moeten liggen, heb ik mijn twijfels of een verzekering wel gaat uitkeren.
Zelf verder geen ervaring mee.
pi_214030765
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:54 schreef ToT het volgende:
Als je vrij zeker weet dat ze daar nog op het bed moeten liggen, heb ik mijn twijfels of een verzekering wel gaat uitkeren.
Zelf verder geen ervaring mee.
Idd een reisverzekering dekt je eigen stommiteiten niet, net zoals je zonnebril op tafel laten liggen op een terras en dan weglopen, gewoon pech voor TS
pi_214030823
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:27 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Idd een reisverzekering dekt je eigen stommiteiten niet, net zoals je zonnebril op tafel laten liggen op een terras en dan weglopen, gewoon pech voor TS
Kun je ze ook "per ongeluk" bij een vriend thuis laten liggen.
Zi je hem de volgende dag met airpods in z'n oren rondlopen: "Ja geen idee waar die van jou gebleven zijn hoor, koop maar weer nieuwe van je verzekering."
pi_214030852
Misschien moet je een aangifte bij de politie overleggen.

En ‘AirPods lijken mij niet het soort gadgets dat je te makkelijk opgeeft’. Wat bedoel je daarmee? Van vermissing bij de verzekering?
Het lijkt me juist een van die dingen die heel veel worden ‘verloren’ en gedeclareerd.
pi_214030869
Verliezen wordt niet vergoed. Alleen als ze daadwerkelijk gestolen zijn en dan zal je hoogstwaarschijnlijk een proces verbaal in moeten dienen. En zelfs dan is het nog maar de vraag of je vergoed krijgt.
pi_214030884
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:36 schreef Huisopdehoek het volgende:

Aangifte van wat?
pi_214030917
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Aangifte van wat?
Vermissing. Maar ik denk dat de politie daar niet aan begint.
  maandag 24 juni 2024 @ 09:50:04 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214030934
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:48 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Vermissing. Maar ik denk dat de politie daar niet aan begint.
Denk het ook niet.
pi_214030949
Ik lees in de polisvoorwaarden (jaja, niks te doen) ‘merkelijke schuld: u heeft bewust of onbewust schuld aan het ontstaan van de schade. U heeft ‘bewust merkelijke schuld’ als u weet dat er een aanmerkelijke kans is op schade, maar u de kat dat de schade niet zal ontstaan. U heeft ‘onbewust merkelijke schuld’ als u er in het geheel niet bij stilstaat dat er een aanmerkelijke kans is op schade’

Dat lijkt me het geval bij ‘het op het bed laten liggen van AirPods en ze niet juist opbergen’. En ik denk dat ‘schade’ hierbij geldt als je dat wil declareren.

Maar bel/app/mail de verzekering, dan hoor je het precies.
pi_214031013
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:36 schreef Huisopdehoek het volgende:

En ‘AirPods lijken mij niet het soort gadgets dat je te makkelijk opgeeft’. Wat bedoel je daarmee? Van vermissing bij de verzekering?
Het lijkt me juist een van die dingen die heel veel worden ‘verloren’ en gedeclareerd.
Aangifte voor het zelf verliezen, moet niet gekker worden :`)

Uit ervaring met een reisverzekering weet ik dat je vaak een eigen risico hebt, daarna nog wat clausules die van alles en nog wat uitsluiten en als je dan toch in aanmerking komt krijg je de dagwaarde terug.

Of je moet echt een all in 100% nieuwwaarde verzekering hebben afgesloten die gewoon alles dekt, maar dat is vaak de moeite niet voor de kosten die je daarvoor moet betalen.

Maar goed, probeer het eens zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')