abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zaterdag 22 juni 2024 @ 00:39:13 #1
35723 crew  GGMM
pi_214006679

De tweede tegenstander voor Nederland in Groep D is Frankrijk. Voor ons uiteraard geen onbekende tegenstander, die troffen we onder andere ook in de kwalificatiegroep. Frankrijk won toen twee keer van Nederland, de eerste wedstrijd was erg pijnlijk (4-0) en de tweede werd het 1-2 door twee goals van Mbappe. Het is maar de vraag of de sterspeler van Frankrijk er vrijdag ook bij is. De spits met een neusje voor de goal brak tijdens de vorige wedstrijd tegen Oostenrijk zijn neus en is volgens L'equipe vrijdag afwezig. Wel is er alvast een maskertje gemaakt voor Mbappe. Tweede spits Giroud trainde gister ook niet mee met lichte liesklachten maar zal naar verwachten wel kunnen spelen.

Frankrijk won de eerste poulewedstrijd afgelopen maandag met moeite van Oostenrijk. Door een eigen goal van
Maximilian Wöber werd het 1-0 voor Les Blues. Kopzorgen waren er dus voor Deschamps over zijn sterspeler Mbappe, die een flinke tik op de neus incasseerde. We schrijven vrijdagochtend en de schoolkrantjournalist is er al de hele week mee bezig maar het is nog niet duidelijk of hij nou speelt of niet. Natuurlijk wel een wereld van verschil, al zal Frankrijk hoe dan ook een enorm sterk team kunnen opstellen. Ze zijn groot, ze zijn sterk en als ze dat niet zijn dan wel snel of slim (Kanté). Didier Deschamps haalde Kanté weer terug bij de nationale ploeg en hij liet in de eerste wedstrijd even zien dat je ook nog enorm fit kan zijn als je in de zandbak speelt. Gini Wijnaldum are you watching?

Sinds 2014 speelden we maar liefst 8 keer tegen de Fransen. 7 nederlagen en slechts één overwinning, dat zijn duidelijke cijfers. In 2018 werd het 2-0 voor Nederland door goals van Wijnaldum en Depay. In totaal speelden Nederland en Frankrijk 30 keer tegen elkaar. Vijftien keer won Frankrijk, vier keer werd het gelijk en elf keer won Nederland. Het doelsaldo is echter wél in het voordeel van Oranje, namelijk 57 goals, tegenover 53 van Frankrijk. Een legendarische editie op het EK is natuurlijk de groepswedstrijd in 2008 onder tegenwoordig meesteranalist San Marco. Op een schitterende avond in Bern werd het maar liefst 4-1 voor Nederland, met goals van Kuijt, van Persie, Robben en Sneijder. De tegengoal kwam van Thierry Henry. Laten we hopen dat het vanavond ook weer zo'n magische avond wordt.

Bij Nederland is de stemming na de 2-1 overwinning op Polen opperbest. Wout Weghorst werd de redder van de natie door in de 83e minuut met zijn eerste balcontact de 2-1 binnen te rossen. Hij zal vrijdag echter weer genoegen moeten nemen met een plaats op de bank is de verwachting. Zoals het nu lijkt kiest de Koe voor de altijd vervelende nietsnut Gini Wijnaldum, moet Henk Veerman plaatsmaken en ook Xavi Simons is kind van de rekening. Voor hem speelt Frimpong, zowaar een goede beslissing. Bij Nederland is verder iedereen fit dus de keuze is reuze. Ook Brobbey lijkt weer inzetbaar en Zirkzee is inmiddels 'opgetraind'. De wedstrijd zal vrijdag om 21:00 uur gespeeld worden in Leipzig. In de RB Arena kunnen bijna 50.000 mensen, het zal vermoedelijk weer voor een aanzienlijk deel oranje kleuren. Scheidsrechter van dienst is één van de betere scheidsrechters op dit EK namelijk Anthony Taylor.

POLL
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214006761
fipo
pi_214006762
Deze was best makkelijk
pi_214006832
Die laatste zin van de OP, het zou maar waar zijn...

Word nog een hoop gevloek op de scheids dan.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 01:56:29 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214006837
Feit is wel dat we gewoon weer, voor de zoveelste keer, genaaid zijn door de scheids op een eindtoernooi. Die goal had gewoon moeten tellen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214007025
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 01:56 schreef PzKpfw het volgende:
Feit is wel dat we gewoon weer, voor de zoveelste keer, genaaid zijn door de scheids op een eindtoernooi. Die goal had gewoon moeten tellen.
Nee
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_214007167
Nou, Nederland en Frankrijk zijn wel door. Als ze gewoon de laatste wedstrijd winnen, worden ze 1 en 2, gelijk spel toch minimaal bij de beste nummers 3.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 juni 2024 @ 06:16:53 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_214007197
Bas Nijhuis vindt het 100 % buitenspel.

Verder een mooi resultaat tegen het beste land op dit EK. 2e ronde is vrijwel zeker. Ik zou wel Malen een kans geven en Xavi nog even aan kijken. Je mag tegenwoordig veel wisselen. Dus na 30 minuten tegen Oostenrijk weer niks met 'm dan een ander.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214007393
Met Wijnaldum in de basis hadden we gewonnen
Hallo
pi_214007434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 01:56 schreef PzKpfw het volgende:
:')
pi_214007590
Wat een slechte wedstrijd, was eerder een schaakwedstrijd. Fransen waren beter, daarom ben ik met een gelijkspel tevreden.

Nu dinsdag tegen OOSTENRIJK onderschat ze niet, maken op mij een prima indruk.
pi_214007608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 07:55 schreef wolffie het volgende:
Wat een slechte wedstrijd, was eerder een schaakwedstrijd. Fransen waren beter, daarom ben ik met een gelijkspel tevreden.

Nu dinsdag tegen OOSTENRIJK onderschat ze niet, maken op mij een prima indruk.
Oostenrijk speelt vooral heel fysiek, en daar zouden onze dames wel eens wat moeite mee kunnen hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214007617
Inderdaad een prima resultaat. Verdedigend ook heel behoorlijk gespeeld, alleen aanvallend was het wel heel pover. Depay heeft alleen maar balverlies geleden. Koeman ook behoudend gewisseld, maar wel te begrijpen gezien de stand.
#12 is not for sale!
pi_214007632
Ik vind het ook wel heel makkelijk om voor een land dat 7e staat in de Europese ranglijst (en misschien werkelijk rond 4 of 5 zit te zeggen dat we ons moeten spiegelen met het beste land en tegelijk dat we brandhout hebben. We zijn altijd de outsiders geweest en ook dit toernooi maken we een kansje.

Toernooivoetbal is van een andere orde dan competitievoetbal. Griekenland is ooit kampioen geweest. Buiten ‘88 om is het altijd al een gekanker geweest. ja, outsiders hangen altijd tussen brandhout (op wisselende factoren) en “fantastisch met afgedwongen geluk” in als het slaagt. Maar dat is de makkelijke positie van een supporter.

We hebben een zeer goede verdediging en een goede keeper. Het is niet altijd galleryplay, maar de buitenlandse media is zeer lovend. En als het Griekenland is gelukt kan het Nederland ook lukken.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 08:56:32 #15
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214007799
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IK WORDT GEK
ik wordt :') _O-

Kwast
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:30:13 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214008326
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 04:41 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Nee
Zo te horen heb je er geen kijk op. Hou het lekker bij dammen voortaan als ik je een tip mag geven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214008355
Het leek mij ook wel buitenspel die goal. Meer wél dan niet. Maar toen het duel na 20 minuten inkakte, zei ik hier thuis al dat beide teams wel tevreden waren met een gelijkspel. Verbaast me ook niks dat het 0-0 gebleven is. Nederland heeft nu tegen Oostenrijk aan een gelijkspel genoeg voor de tweede plaats in de groep. Ik zou ook durven stellen dat de tweede plaats beter is dan de eerste plaats, omdat je dan vermoedelijk een zwakkere tegenstander krijgt.
Mja
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:39:32 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_214008424
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:33 schreef TAmaru het volgende:
Ik zou ook durven stellen dat de tweede plaats beter is dan de eerste plaats, omdat je dan vermoedelijk een zwakkere tegenstander krijgt.
Alleen in de achtste finale. In de kwartfinale niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:39:32 #19
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214008425
Ik vond het wél buitenspel maar die keeper was er sowieso niet bij gekomen denk ik. Dumbjoekeled. Overigens sloeg dat laatste (halfuurtje?) met Dumbfries én Geertruida nergens op, haal dan Dumbfries een linie terug en zet Malen erin of Geertruida voor Dumbfries.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:41:21 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214008446
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:39 schreef maxi-mus het volgende:
Ik vond het wél buitenspel maar die keeper was er sowieso niet bij gekomen denk ik. Dumbjoekeled. Overigens sloeg dat laatste (halfuurtje?) met Dumbfries én Geertruida nergens op, haal dan Dumbfries een linie terug en zet Malen erin of Geertruida voor Dumbfries.
Dumfries sowieso weer matig. Vooraf dacht je al dat hij en Frimpong elkaar in de weg gingen lopen en precies dat gebeurde

Jammer dat Koeman hem niet durft te wisselen, parodie op een voetballer
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:42:31 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214008461
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Alleen in de achtste finale. In de kwartfinale niet
Maar als je de achtste finale niet wint, haal je de kwartfinale ook niet.

#teamkarimelahmadi
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 10:42:48 #22
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_214008466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:39 schreef maxi-mus het volgende:
twitter

Maar ik had Frimpong laten staan en dan Geertruida voor de immer overschatte Dumfries.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:43:02 #23
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214008468
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Dumfries sowieso weer matig. Vooraf dacht je al dat hij en Frimpong elkaar in de weg gingen lopen en precies dat gebeurde

Jammer dat Koeman hem niet durft te wisselen, parodie op een voetballer
Die mag er van mij wel uit ja. Als snapte ik het krediet wel, was op het vorige toernooi en tijdens de kwalificatie wel de man stiekem.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:44:54 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_214008490
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maar als je de achtste finale niet wint, haal je de kwartfinale ook niet.

#teamkarimelahmadi
Achtste finale is Turkije volgens de simulator als je eerste wordt. Maar als Turkije groepswinnaar wordt heb je Portugal achtste finale. En als je tweede wordt heb je Portugal in de kwartfinale. Dus Nederland en Portugal eerste worden heb je wel beste pad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:45:48 #25
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214008506
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:42 schreef Slobeend het volgende:

[..]
[ x ]
Maar ik had Frimpong laten staan en dan Geertruida voor de immer overschatte Dumfries.
Ja Koeman had het vaak over niet meeverdedigen Malen maar dat kun je er toch gewoon inslijpen de dagen voor de wedstrijd? Nu stond Dumb steeds rechtsbuiten, die is echt compleet nutteloos als hij er al staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')