abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213987866
Werd vandaag gebeld door een privé-nummer, ik nam dus op met alleen 'hallo'.

Hoorde ik een vrouwelijke stem, net zoals je hoort bij een keuzemenu, die zei dat mijn taxi klaar stond maar dat ik niet verschenen was.

Ik zei dat ik helemaal geen taxi besteld had. Zei de stem dat de taxi toch echt klaar stond bij de Kerkstraat. Ik zei wederom dat er geen taxi besteld is.

De stem zei dat dit gevolgen zou kunnen hebben als ik nog eens met de taxi zou willen reizen. Een onbetaalde rekening zou dit onmogelijk maken.

Ik vroeg wat mijn naam is, op welke naam de reservering stond. Daar kreeg ik geen antwoord op. Ik zei ook dat ik de stem vond klinken als een AI-stem.

Toen zei de stem: 'U bent zeker de leukste thuis! U moet comedy gaan maken'. En werd er opgehangen.

Hebben meer mensen zoiets meegemaakt?
  roze donderdag 20 juni 2024 @ 19:12:57 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213987966
Nee
Your beauty never ever scared me.
pi_213987986
1, Dit soort ''pranks'' komen uit 2000 ofzo
2, Heeft niks met AI te maken, maar is gewoon een bandje die afgespeeld wordt.
3, Zal wel iets zijn als www.foplijn.nl ofzo

Mensen denken tegenwoordig dat alles wat geautomatiseerd is AI is :')
pi_213988059
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:14 schreef FvanS het volgende:

Maar hoe werkt dat dan? De beller was duidelijk op geld uit, want ik zou nog een rekening open hebben staan. Hoe weet dat mechanisme dan wanneer het gegevens moet verstrekken om mij te laten betalen, of wanneer het kansloos is en op moet hangen?
pi_213988443
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar hoe werkt dat dan? De beller was duidelijk op geld uit, want ik zou nog een rekening open hebben staan. Hoe weet dat mechanisme dan wanneer het gegevens moet verstrekken om mij te laten betalen, of wanneer het kansloos is en op moet hangen?
Staat op dat soort sites wel uitgelegd, iemand wil jou gewoon ''pranken'' Er is geen geld bij gemoeid.

Iemand wil jou dus pranken, belt een nummer, kiest een optie (taxi in dit geval) en kan meeluisteren naar jouw reactie terwijl je gebeld wordt. Dan hebben die mensen even lol, zeker als mensen over de zeik gaan.

Was het toevallig zo'n stem?

pi_213988579
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:41 schreef FvanS het volgende:

[..]
Staat op dat soort sites wel uitgelegd, iemand wil jou gewoon ''pranken'' Er is geen geld bij gemoeid.

Iemand wil jou dus pranken, belt een nummer, kiest een optie (taxi in dit geval) en kan meeluisteren naar jouw reactie terwijl je gebeld wordt. Dan hebben die mensen even lol, zeker als mensen over de zeik gaan.

Ik denk dat je toch gelijk hebt. Het leek inderdaad hierop.
pi_213988826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat je toch gelijk hebt. Het leek inderdaad hierop.
Dan zijn vrienden/familie/collega's oid je dus aan het fucken :P
pi_213992792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:14 schreef FvanS het volgende:

Op de middelbare school hadden we net van die simpele mobiele telefoons. Er zat een leerling bij in onze vriendengroep van destijds die een jaar was blijven zitten en alles niet zo serieus nam. Hij kwam wel op school, zat dan te slapen in de les of deed alsof hij oplette om na school gelijk naar huis te gaan om te gamen tot een uur of 4 in de ochtend.

Als je deze gast belde dan hoorde je niet dat zijn telefoon overschakelde naar voicemail (destijds). Het leek dan alsof hij opnam en hij sprak dan ook van: "Hey alles goed?" en was dan even stil zodat je antwoord gaf. Daarna vervolgde hij het gesprek. Pas toen er opeens een damesstem kwam van "spreek een bericht in na de piep" wist je dat het nep was :P
pi_213992811
Nooit aan bellen beginnen.

pi_213993236
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:41 schreef FvanS het volgende:

[..]

Apart en apart dat dat nog bestaat.
anonieme razernist
pi_214125266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:14 schreef FvanS age of war game het volgende:

De tekst beschrijft een soort "prank" waarbij iemand een nummer belt, een optie kiest (in dit geval een taxi) en dan kan luisteren naar jouw reactie terwijl je gebeld wordt. Het is bedoeld als een grap, waarbij de mensen die de prank uitvoeren plezier hebben, vooral als de persoon die wordt "geprankt" geïrriteerd raakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')