abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213974134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:23 schreef heywoodu het volgende:
Je kunt pro-Israël zijn, je kunt anti-Israël zijn, je kunt er wat genuanceerd tussenin zitten, kan allemaal en geen van dat maakt je direct een slecht of blind mens ofzo. Maar hoe je het uit je mond krijgt dat er geen honger is in Gaza is oprecht bizar.
Zoals hierboven staat is de definitie vrij duidelijk. Aangezien de VN spreekt over omstandigheden die op hongersnood (niet honger) lijken is er blijkbaar geen hongersnood.

Het beeld dat ermee geschetst wordt vind ik wel verwerpelijk. Er is geen hongersnood dus noodhulp stoppen is onmenselijk. Er is echt wel wat hulp nodig.
pi_213974147
Als er in Gaza geen hongersnood is, dan is er hier in Nederland ook geen asielcrisis.
pi_213974152
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Trek heet dat.
Zei mijn vader altijd.
En moeders in Afrika zouden blij zijn met zo'n grote afwas zeiden wij dan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213974175
Niet precies gelezen of debat gevolgd, maar het zou wel weer typisch zijn wanneer links opzettelijk honger met hongersnood verwart om valselijk een punt te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213974193
quote:
8s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Kindjes in Afrika hebben trek
Er was ooit een keer een politiek cartoonist en die tekende een zwart kindje met een moeder in een Afrikaanse setting. "Mam, ik heb trek". "Nee, jij hebt honger. Kindertjes in Europa hebben trek."
Somebody that I used to know
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:33:06 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213974218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:23 schreef heywoodu het volgende:
Je kunt pro-Israël zijn, je kunt anti-Israël zijn, je kunt er wat genuanceerd tussenin zitten, kan allemaal en geen van dat maakt je direct een slecht of blind mens ofzo. Maar hoe je het uit je mond krijgt dat er geen honger is in Gaza is oprecht bizar.
Nee hoor, het is een vrij logisch argument gebaseerd op verschillende bewijzen zoals de vele hulpgoederen die de Gazastrook al in zijn gegaan en de dingen die Palestijnen zelf op sociale media posten.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:28 schreef Farenji het volgende:
Als er in Gaza geen hongersnood is, dan is er hier in Nederland ook geen asielcrisis.
Bijna.

In Gaza is er inderdaad geen hongersnood, maar in Nederland wel een asielcrisis. Een hongersnood heb je ook niet maar zo bij een populatie waarvan ruim 20% obesitas heeft. Een asielcrisis in Nederland, een klein, dichtbevolkt land met een grote woningnood, dat plat wordt gelopen door migranten en vermeende asielzoekers is juist begrijpelijk.

Daarnaast hebben deze kwesties natuurlijk niets met elkaar te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213974256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:28 schreef Zoddie het volgende:
PVV'er heeft gelijk.

https://www.un.org/unispa(...)T_Gaza_4June2024.pdf

Men kon niet concluderen dat er een 'famine' plaats vond. Schoorvoetend, maar moesten het toch toegeven.
Dit rapport is van maandag.
Als dit de conclusie is dan zal de PVV'er ook gelijk hebben. Apart dat hij deze conclusie dan niet aanhaalt als onderbouwing van zijn bewering.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213974262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twee weken terug hoorde ik Bernhard Hammelburg op de radio exact hetzelfde vertellen en niemand viel er over. Volgens Hammelburg is er een definitie van de VN voor hongersnood, zoveel % moet ondervoed zijn, zoveel % moet sterven door ondervoeding etc voordat er volgens de definitie sprake is van hongersnood.

Het is dus een makkelijk controleerbaar gedefinieerd gegeven. In plaats van ophef creëeren zou je beter de feiten kunnen checken en daarmee zijn uitspraken weerleggen. Of hij heeft gewoon gelijk, dat kan natuurlijk ook
De gevolgen van een phase 5 hongersnood worden pas later zichtbaar. Er kan zonder dat er iemand overleden is al voorspeld worden dat er over 30 dagen mensen gaan sterven zonder dat het te voorkomen is. Daarom begint zo'n IPC al meteen te schreeuwen en krijsen terwijl we nog niks zien. Verder is het een geïsoleerd gebied waar lange tijd israel geen pottenkijkers wilde hebben, onafhankeljjke journalisten zijn er zelfs nog steeds niet welkom
pi_213974279
Voedsel genoeg maar hamas steelt het.
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:38:41 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213974290
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
Dat een PVVer iets schreeuwt en het niet wil of kan bewijzen is helaas de MO van een aantal rechtse partijen.

hoogste tijd dat een GL/PVDA dit over gaat nemen want het levert stemmen op
Want de linkse partijen zijn uiteraard het toonbeeld van betrouwbaarheid. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_213975007
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twee weken terug hoorde ik Bernhard Hammelburg op de radio exact hetzelfde vertellen en niemand viel er over. Volgens Hammelburg is er een definitie van de VN voor hongersnood, zoveel % moet ondervoed zijn, zoveel % moet sterven door ondervoeding etc voordat er volgens de definitie sprake is van hongersnood.

Het is dus een makkelijk controleerbaar gedefinieerd gegeven. In plaats van ophef creëeren zou je beter de feiten kunnen checken en daarmee zijn uitspraken weerleggen. Of hij heeft gewoon gelijk, dat kan natuurlijk ook.
Het is niet controleerbaar want fatsoenlijke toegang tot het gebied ontbreekt.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 19 juni 2024 @ 18:48:05 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213975316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dit nieuws niet in jouw straatje past. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_213975540
twitter
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:25:26 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213975829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 19:03 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Tja, bij Denk wil men niet eens van het bestaan van Israël weten. Dat gebied moet volgens hun de zoveelste Islamtische staat worden, maar dan eentje genaamd 'Palestina'. Waar dan zogenaamd ook Joden mogen leven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213975858
quote:
Dat een PVVer iets schreeuwt en het niet wil of kan bewijzen is helaas de MO van een aantal rechtse partijen.

Een GL/PvdA is veel te druk met schreeuwen over de PVV. :+
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de WHO zegt dat er "omstandigheden zijn die op hongersnood lijken" is er dus blijkbaar geen hongersnood vastgesteld.
Ik vind het ook niet een hele gekke uitspraak; ook met dat rapport (een van de eerste posts) in het achterhoofd.

Dat er honger geleden wordt zal best daar, maar ik zal me dan eerder afvragen hoe dat komt. Hint - Hamas.
pi_213975876
Waarom hebben al die Hamas terroristen obesitas?
pi_213975891
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 19:27 schreef Cilantro het volgende:
Waarom hebben al die Hamas terroristen obesitas?
Is dat niet een bomgordel die ze onder die soepjurk dragen?
_O-
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:28:42 #43
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213975899
#freepalestine
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213975927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Prima. Dan kun je dus ook niet stellen dat er wel hongersnood is. Het valt immers niet te controleren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213975938
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De gevolgen van een phase 5 hongersnood worden pas later zichtbaar. Er kan zonder dat er iemand overleden is al voorspeld worden dat er over 30 dagen mensen gaan sterven zonder dat het te voorkomen is. Daarom begint zo'n IPC al meteen te schreeuwen en krijsen terwijl we nog niks zien. Verder is het een geïsoleerd gebied waar lange tijd israel geen pottenkijkers wilde hebben, onafhankeljjke journalisten zijn er zelfs nog steeds niet welkom
Wellicht. Dan is er dus over 30 dagen hongersnood. Nu niet. De definitie lijkt me duidelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:42:48 #46
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213976087
quote:
8s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Kindjes in Afrika hebben trek
Komt door die slecht geïsoleerde plaggenhutten
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:48:46 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213976162
quote:

Voor pvv inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213976194
Waarom doen de coalitiepartners VVD en NSC "zo geschokt" over deze uitspraken? Ze weten toch precies met wat voor partij ze in zee zijn gegaan?
PWBF
pi_213976230
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als hamas al die jaren het geld wat ze gekregen hebben van andere landen, eens gebruikt hadden voor de palestijnen ipv wapens, dan leefde iedereen daar in weelde...

Maar hamas geeft geen ruk om de burgers, hun enige doel is vernietiging van Israël ..
En, gezien de massale steun voor Hamas, vinden die burgers het allemaal prima zo. De illusie in stand houden van het vernietigen van Israël is blijkbaar belangrijker dan te vreten hebben voor je kinderen, dan moet je als volk ook niet zulke hypocriete krokodillentranen janken.
pi_213976266
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 19-06-2024 20:09:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')