Je draait bewijslast om.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
jij stelt dat er geen hongersnood is, waaruit blijkt dat?
Zij stellenquote:
Raar verhaal. 'Mijn zoon is ondervoed, er is alleen eten uit blik en hij weigert dat te eten.quote:
Uit dat rapport wat al 36x aan je getoond is.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
jij stelt dat er geen hongersnood is, waaruit blijkt dat?
Ik kan geen enkel rapport vinden als ik op je naam zoek. Uit wat refereer je?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uit dat rapport wat al 36x aan je getoond is.
Waarom zou ik dat rapport opgesteld hebben?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik kan geen enkel rapport vinden als ik op je naam zoek. Uit wat refereer je?
Je refereert naar een rapport. Naar welk rapport?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat rapport opgesteld hebben?
Naar het rapport in de quote waar ik op gereageerd heb.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je refereert naar een rapport. Naar welk rapport?
Hoe wil je iets onderbouwen wat er niet is, dat gaat niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:14 schreef Origami94 het volgende:
Zij stellen
Stellen mag moet je onderbouwen
Ik kan ook stellen dat de Twin Towers er nog staan en 9/11 nooit is gebeurd. Terwijl iedereen weet dat het wel zo is. Moet iedereen dan onderbouwen dat de Twin Towers er staan en 9/11 gebeurt is?
Toch bijzonder dat je beide zaken zegt, hoe ben je blind voor precies hetzelfde als wat je in het 2e bericht wel op kunt merken.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:15 schreef Origami94 het volgende:
Ik betwist dat FOK! bestaat en stiekem zitten we gwn allemaal in het hoofd van @:starhopper als een soort Matrix
Bewijs maar dat het niet zo is @:ludovico
https://www.nu.nl/midden-(...)art-witsituatie.htmlquote:'Ook in categorie drie en vier veel te weinig eten'
Maar onder de streep maakt het in de praktijk volgens Hilhorst en Malcontent weinig uit of er sprake is van een hongersnood of niet.
Hilhorst: "Ook als het geen hongersnood is, maar een situatie in categorie 4, dan is dat bijna net zo ernstig." Het is niet zo dat je óf een hongersnood hebt óf dat er meer dan genoeg voedsel is. Het is geen zwart-wit situatie. In categorie 4 is er ook al veel te weinig eten, categorie 3 ook."
Malcontent onderschrijft dit: "Je kunt natuurlijk een hele discussie gaan houden over de vraag hoe groot die hongersnood precies is. Maar dat de nood hoog is, dat staat eigenlijk als een paal boven water."
Volgens mij wordt er in dit topic genoeg onderbouwt waarbij er dus wel daadwerkelijk iets aan de hand is. Om dan vervolgens te stellen dat er niks aan de hand is of een enkeling (contradictie in je eigen posts) is gewoon negeren van het probleem.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef ludovico het volgende:
Hoe wil je iets onderbouwen wat er niet is, dat gaat niet.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef ludovico het volgende:
Van de hongersnood in Gaza zijn geen foto's.
ahhh oke een stukje projectiequote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef ludovico het volgende:
Krijg met de dag meer de indruk dat mensen écht gehersenspoeld zijn.
Ja, extreem triest dit.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er in dit topic genoeg onderbouwt waarbij er dus wel daadwerkelijk iets aan de hand is. Om dan vervolgens te stellen dat er niks aan de hand is of een enkeling (contradictie in je eigen posts) is gewoon negeren van het probleem.
Is er nu niks aan de hand of is het een enkeling die honger lijdt?
[..]
[ afbeelding ]
[..]
ahhh oke een stukje projectie
quote:Om te bepalen of er sprake is van hongersnood, kijkt de VN naar drie factoren:
20 procent van de huishoudens heeft te maken met een extreme schaarste aan voedsel;
Minstens 30 procent van de kinderen lijdt aan acute ondervoeding;
Twee volwassenen of vier kinderen per 10.000 mensen gaan per dag dood vanwege verhongering of ondervoeding in combinatie met ziekte.
quote:Gaza Strip/Population
2.048 million (2020)
Dan verwachten we dus 1,1 miljoen kinderen, 4 kinderen per 10k = 440 kinderen per 1.1 miljoen. Die PER DAG overlijden aan honger.quote:De helft van de ongeveer 2,2 miljoen bewoners van de Gazastrook zijn kinderen
440 kinderen per dag, om van een hongersnood te spreken, er zijn er 28 overleden sinds oktober.quote:Sinds de start van de oorlog in oktober worden meer dan achtduizend kinderen van jonger dan vijf jaar behandeld voor acute ondervoeding. Van die ruim 8.000 ondervoede kinderen zijn er 28 overleden,
quote:Er is te weinig bewijs om te spreken van categorie vijf, meldde Famine Research Comitée (FRC) van de VN, die het onderzoek uitvoerde in mei.
PARDON?!quote:De VN stelt daarbij dat het hongersnood-stadium wel dreigt.
28 kinddoden sinds oktober is net zo erg als 440 dode kinderen per dag. Ehh jahoorquote:Hilhorst: "Ook als het geen hongersnood is, maar een situatie in categorie 4, dan is dat bijna net zo ernstig."
quote:Thea Hilhorst, hoogleraar Humanitaire Studies bij het International Institute of Social Sciences
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:
Een enkeling dat is nimmer de schuld van Israël
ahhhhhquote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:
Israël is verplicht om een terroristische staat te supporten
Kerel, schaam je dood, en al het overige antisemitische tuig.quote:
Jij luistert ook braaf naar Thea en denkt ook dat 440 dode kinderen PER DAG in de praktijk weinig uitmaakt qua verschil t.o.v. 28 dode kinderen sinds oktober?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:03 schreef jcdragon het volgende:
Nu.nl legt het uit.
Selectief gequoted
'[..]quote:Ook in categorie drie en vier veel te weinig eten'
Maar onder de streep maakt het in de praktijk volgens Hilhorst en Malcontent weinig uit of er sprake is van een hongersnood of niet.
Hilhorst: "Ook als het geen hongersnood is, maar een situatie in categorie 4, dan is dat bijna net zo ernstig." Het is niet zo dat je óf een hongersnood hebt óf dat er meer dan genoeg voedsel is. Het is geen zwart-wit situatie. In categorie 4 is er ook al veel te weinig eten, categorie 3 ook."
Malcontent onderschrijft dit: "Je kunt natuurlijk een hele discussie gaan houden over de vraag hoe groot die hongersnood precies is. Maar dat de nood hoog is, dat staat eigenlijk als een paal boven water."
https://www.nu.nl/midden-(...)art-witsituatie.html
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat iemand op een hoge post een vergissing heeft gemaakt m.b.t. de cijfers.quote:Jij luistert ook braaf naar Thea en denkt ook dat 440 dode kinderen PER DAG in de praktijk weinig uitmaakt qua verschil t.o.v. 28 dode kinderen sinds oktober?
Het is zo absurd waanzinnig dit alles, dat je erin durft te geloven en nu.nl dat artikel uberhaupt durft te publiceren, schaamteloze, moeilijk debiele, kwaadaardige mensen.
Welke cijfers moeten niet kloppen denk je?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:33 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat iemand op een hoge post een vergissing heeft gemaakt m.b.t. de cijfers.
Die 440 doden per dag en die 28 doden sinds oktober. Dat is nogal een verschil.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke cijfers moeten niet kloppen denk je?
Jep dat is geen klein verschil nee, het een staat tot geen enkele verhouding tot het ander.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Die 440 doden per dag en die 28 doden sinds oktober. Dat is nogal een verschil.
Bedoelen ze niet gewoon dat het sowieso erg is dat er kinderen sterven van de honger en dat het hoger dan normaal is?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan verwachten we dus 1,1 miljoen kinderen, 4 kinderen per 10k = 440 kinderen per 1.1 miljoen. Die PER DAG overlijden aan honger.
[..]
440 kinderen per dag, om van een hongersnood te spreken, er zijn er 28 overleden sinds oktober.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
PARDON?!
[..]
28 kinddoden sinds oktober is net zo erg als 440 dode kinderen per dag. Ehh jahoor
[..]
[ afbeelding ]
Sorry hoor ik heb hier helemaal niks positiefs over te melden het propaganda gehalte om te spreken over een hongersnood in dezen is volstrekt krankjorum.
Schaamteloze domme mensen.
En dan hebben we het nog niet gehad over hoe idioot het is dat de partij die wordt aangevallen in deze verantwoordelijk wordt gehouden voor honger in het land van de vijand.
De hongerwinter van 1944, zegt jou vast iets, daar zijn toen tussen de 20 en 30.000 mensen bij ingekomen. Dat was ook geen hongersnood. Reken maar uitquote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Jij luistert ook braaf naar Thea en denkt ook dat 440 dode kinderen PER DAG in de praktijk weinig uitmaakt qua verschil t.o.v. 28 dode kinderen sinds oktober?
Het is zo absurd waanzinnig dit alles, dat je erin durft te geloven en nu.nl dat artikel uberhaupt durft te publiceren, schaamteloze, moeilijk debiele, kwaadaardige mensen.
9 mio inwoners... 2 dode volwassenen per 10k per dag... ofwel 1800 per dag per 9 mio.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De hongerwinter van 1944, zegt jou vast iets, daar zijn toen tussen de 20 en 30.000 mensen bij ingekomen. Dat was ook geen hongersnood. Reken maar uit
De hamas elite zit idd gewoon veilig een par landen verderop te zeggen hoe het er aan toe moet gaan, zolang ze maar veilig in hun paleizen zitten.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De honger zou er niet zijn nee, zonder hamas wat alles inpikt, sowieso doen ze dat al jarenlang.
De rijkste wijken daar met luxe villa’s en winkels, vond je allemaal in de hamas gecontroleerde gebieden.
Ze zijn niet zielig.
Je rekent niet goed. Grote delen van Nederland met bijbehorende bevolking waren toen al bevrijd.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
9 mio inwoners... 2 dode volwassenen per 10k per dag... ofwel 1800 per dag per 9 mio.
Gemiddeld genomen zal dat cf die methodiek geen hongersnood moeten heten nee, maar ik vermoed dat er op de piek allicht wel die aantallen gehaald zijn.
Maar ach, niet persé wat ik wil aankaarten, die getallen (440 per dag, / 28 sinds oktober) worden in hetzelfde nu.nl artikel aangehaald alsof daar in de praktijk nauwelijks onderscheid tussen te maken valt, dat is natuurlijk extreem krankjorum.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |