abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213973187
PVV'er ontkent dat er honger is in Gaza, coalitiepartners reageren verbouwereerd

quote:
De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer gesteld dat er geen hongersnood is in Gaza. Kamerlid Dennis Ram zei zich te baseren op "wetenschappelijke experts", maar leverde geen bewijs. Volgens wereldgezondheidsorganisatie WHO lijden de meeste Gazanen "catastrofale honger".
Lees het hele bericht op: https://www.nu.nl/politie(...)n-verbouwereerd.html

Reactie: Deze politicus is echt de weg kwijt, zo kun je toch niet reageren? of onderbouw of laat je mening lekker voor jezelf. Zullen dit soort fratsen spoedig het einde van de coalitie betekenen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 19 juni 2024 @ 16:21:36 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_213973201
Niks aan de hand

Dit is de linkse mediahetze
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213973221
De honger zou er niet zijn nee, zonder hamas wat alles inpikt, sowieso doen ze dat al jarenlang.

De rijkste wijken daar met luxe villa’s en winkels, vond je allemaal in de hamas gecontroleerde gebieden.

Ze zijn niet zielig.
  woensdag 19 juni 2024 @ 16:23:23 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213973223
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213973225
Wat een idioot. Praten over feiten maar vervolgens 0 onderbouwing geven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 juni 2024 @ 16:23:50 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213973228
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:21 schreef Fok-it het volgende:
Niks aan de hand

Dit is de linkse mediahetze
Ah, ik maakte me al even zorgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213973246
Leuke bestemming voor een werkbezoek van deze PVV’er wellicht
  woensdag 19 juni 2024 @ 16:27:53 #8
3542 Gia
User under construction
pi_213973281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De honger zou er niet zijn nee, zonder hamas wat alles inpikt, sowieso doen ze dat al jarenlang.

De rijkste wijken daar met luxe villa’s en winkels, vond je allemaal in de hamas gecontroleerde gebieden.

Ze zijn niet zielig.
Ik denk dat de honger inderdaad hiermee te maken heeft. Er wordt voldoende voedsel aangevoerd en er is ook veel geld gestuurd, maar het wordt gebruikt voor de verkeerde dingen.
Is er sprake van honger? Waarschijnlijk wel. Is dat de schuld van Israel of het westen? Ik denk het niet.
pi_213973291
PVV'er heeft gelijk.

https://www.un.org/unispa(...)T_Gaza_4June2024.pdf

Men kon niet concluderen dat er een 'famine' plaats vond. Schoorvoetend, maar moesten het toch toegeven.
Dit rapport is van maandag.
pi_213973486
Leon de Winter heeft in maart jl. nog een column geschreven over de hoeveelheden voedsel en medicijnen die verstrekt worden in Gaza. De Cogat publiceert dagelijks cijfers. Elke journalist kan deze cijfers controleren geeft de Winter aan. Voedselhulp is massaal aanwezig.

Op 17 maart bijv. werd er 3,5 miljoen kilo voedsel aangevoerd. Elke dag worden er meer dan twee miljoen broden gebakken in Gaza met het meel dat Israël aanlevert, aldus de Winter.
pi_213973532
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ze zijn niet zielig.
Als hamas al die jaren het geld wat ze gekregen hebben van andere landen, eens gebruikt hadden voor de palestijnen ipv wapens, dan leefde iedereen daar in weelde...

Maar hamas geeft geen ruk om de burgers, hun enige doel is vernietiging van Israël ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Toine51 op 19-06-2024 16:50:46 ]
pi_213973859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:39 schreef Tjoent het volgende:
Leon de Winter heeft in maart jl. nog een column geschreven over de hoeveelheden voedsel en medicijnen die verstrekt worden in Gaza. De Cogat publiceert dagelijks cijfers. Elke journalist kan deze cijfers controleren geeft de Winter aan. Voedselhulp is massaal aanwezig.

Op 17 maart bijv. werd er 3,5 miljoen kilo voedsel aangevoerd. Elke dag worden er meer dan twee miljoen broden gebakken in Gaza met het meel dat Israël aanlevert, aldus de Winter.
Vanaf maart gaat het een stuk beter en sinds mei is de hoeveelheid enorm (op een weekje na waar bijna niks werd toegelaten na raket op Kerem Shalom). Het opschalen van de noodhulp is ontstaan door druk van de buitenwereld. Diverse landen waaronder Nederland, Saoudi Arabië, Jordanië, VS etc hebben zelfs op eigen initiatief besloten om voedsel vanuit de lucht te droppen, wat enorm tijdrovend en ineffectief is aangezien een vrachtwagen de dubbele hoeveelheid kan vervoeren. Ik geloof dat er sinds maart geen sterfgevallen van honger meer zijn geweest.

De hoeveelheid noodhulp dat tussen oktober en maart was wel laag. Hamas geeft geen zier om burgers wat zorgt voor ellendige toestanden. Mensen gaan stelen en Hamas bestraft dat met de kogel. Verder worden we platgegooid met beelden van markten met kramen vol met voedsel, alleen laat dat niet zien dat het voedsel voor de inwoners onbetaalbaar is geworden. Prijzen zijn vertienvoudigd en de werkloosheid was voor de oorlog 80% en nu richting de 100%. Maar de propaganda doet zijn werk
pi_213973898
Als de WHO zegt dat er "omstandigheden zijn die op hongersnood lijken" is er dus blijkbaar geen hongersnood vastgesteld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:06:54 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213973909
Ik heb ook weleens honger
  Moderator woensdag 19 juni 2024 @ 17:07:36 #15
236264 crew  capricia
pi_213973914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:06 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb ook weleens honger
Trek heet dat.
Zei mijn vader altijd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:08:17 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213973923
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Trek heet dat.
Zei mijn vader altijd.
Kindjes in Afrika hebben trek
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:09:50 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213973940
van wikipedia:
quote:
He completed pre-university studies at the Rijnlands Lyceum in Wassenaar before studying for a degree in artificial intelligence at the University of Groningen. He then worked in the telecoms industry, including for VodafoneZiggo.
quote:
Ram heeft vwo gedaan aan het Rijnlands Lyceum Wassenaar in Wassenaar. Aan de Rijksuniversiteit Groningen studeerde hij kunstmatige intelligentie.
En op de site van de tweede kamer:
quote:
Ik ben geboren in Den Haag maar ben na mijn studie in Groningen blijven wonen. Daar heb ik de PVV twaalf jaar vertegenwoordigd in de Provinciale Staten en de gemeenteraad. Ik ben breed geïnteresseerd: van kunstmatige intelligentie tot natuurkunde en van wiskunde tot antropologie.

Toen ik bij een groot telecombedrijf werkte, zei mijn teamleider: het lukt jou niet om niet constructief te zijn. Ik begon daar als callcentermedewerker. Dan leer je omgaan met mensen die boos opbellen met een probleem.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)/ram-d-pvv/biografie

"na mijn studie in Groningen blijven wonen", maar geen woord over die studie, op een pagina die als titel draagt "biografie, onderwijs en loopbaan van Dennis Ram". Blijkbaar was ie niet intelligent genoeg om een diploma artificiële intelligentie te behalen.
are we infinite or am I alone
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:10:41 #18
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213973952
Niks over gehoord op ON.
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:13:47 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213973996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:09 schreef crystal_meth het volgende:
van wikipedia:
[..]
[..]
En op de site van de tweede kamer:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)/ram-d-pvv/biografie

"na mijn studie in Groningen blijven wonen", maar geen woord over die studie, op een pagina die als titel draagt "biografie, onderwijs en loopbaan van Dennis Ram". Blijkbaar was ie niet intelligent genoeg om een diploma artificiële intelligentie te behalen.
Dat had ie toch kunnen fixen met AI? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213973998
Dat een PVVer iets schreeuwt en het niet wil of kan bewijzen is helaas de MO van een aantal rechtse partijen.

hoogste tijd dat een GL/PVDA dit over gaat nemen want het levert stemmen op
pi_213974006
Twee weken terug hoorde ik Bernhard Hammelburg op de radio exact hetzelfde vertellen en niemand viel er over. Volgens Hammelburg is er een definitie van de VN voor hongersnood, zoveel % moet ondervoed zijn, zoveel % moet sterven door ondervoeding etc voordat er volgens de definitie sprake is van hongersnood.

Het is dus een makkelijk controleerbaar gedefinieerd gegeven. In plaats van ophef creëeren zou je beter de feiten kunnen checken en daarmee zijn uitspraken weerleggen. Of hij heeft gewoon gelijk, dat kan natuurlijk ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213974016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de WHO zegt dat er "omstandigheden zijn die op hongersnood lijken" is er dus blijkbaar geen hongersnood vastgesteld.
Hier ben ik het niet per se mee oneens
pi_213974020
VN definitie hongersnood:

quote:
At least 20 per cent of the population in that particular area are facing extreme levels of hunger;

30 per cent of the children in the same place are wasted, or too thin for their height;

and
The death – or mortality – rate has doubled, from the average, surpassing two deaths per 10,000 daily for adults and four deaths per 10,000 daily for children.
Wanneer aan deze 3 condities wordt voldaan is er hongersnood, anders niet. Zo simpel is het.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 juni 2024 @ 17:23:57 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213974106
Je kunt pro-Israël zijn, je kunt anti-Israël zijn, je kunt er wat genuanceerd tussenin zitten, kan allemaal en geen van dat maakt je direct een slecht of blind mens ofzo. Maar hoe je het uit je mond krijgt dat er geen honger is in Gaza is oprecht bizar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:26:46 #25
21467 franske19
Hit the deck!
pi_213974131
Er is ook geen hongersnood.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')