Lees het hele bericht op: https://www.nu.nl/politie(...)n-verbouwereerd.htmlquote:De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer gesteld dat er geen hongersnood is in Gaza. Kamerlid Dennis Ram zei zich te baseren op "wetenschappelijke experts", maar leverde geen bewijs. Volgens wereldgezondheidsorganisatie WHO lijden de meeste Gazanen "catastrofale honger".
Ah, ik maakte me al even zorgen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:21 schreef Fok-it het volgende:
Niks aan de hand
Dit is de linkse mediahetze
Ik denk dat de honger inderdaad hiermee te maken heeft. Er wordt voldoende voedsel aangevoerd en er is ook veel geld gestuurd, maar het wordt gebruikt voor de verkeerde dingen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De honger zou er niet zijn nee, zonder hamas wat alles inpikt, sowieso doen ze dat al jarenlang.
De rijkste wijken daar met luxe villa’s en winkels, vond je allemaal in de hamas gecontroleerde gebieden.
Ze zijn niet zielig.
Als hamas al die jaren het geld wat ze gekregen hebben van andere landen, eens gebruikt hadden voor de palestijnen ipv wapens, dan leefde iedereen daar in weelde...quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De honger zou er niet zijn nee, zonder hamas wat alles inpikt, sowieso doen ze dat al jarenlang.
De rijkste wijken daar met luxe villa’s en winkels, vond je allemaal in de hamas gecontroleerde gebieden.
Ze zijn niet zielig.
Vanaf maart gaat het een stuk beter en sinds mei is de hoeveelheid enorm (op een weekje na waar bijna niks werd toegelaten na raket op Kerem Shalom). Het opschalen van de noodhulp is ontstaan door druk van de buitenwereld. Diverse landen waaronder Nederland, Saoudi Arabië, Jordanië, VS etc hebben zelfs op eigen initiatief besloten om voedsel vanuit de lucht te droppen, wat enorm tijdrovend en ineffectief is aangezien een vrachtwagen de dubbele hoeveelheid kan vervoeren. Ik geloof dat er sinds maart geen sterfgevallen van honger meer zijn geweest.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:39 schreef Tjoent het volgende:
Leon de Winter heeft in maart jl. nog een column geschreven over de hoeveelheden voedsel en medicijnen die verstrekt worden in Gaza. De Cogat publiceert dagelijks cijfers. Elke journalist kan deze cijfers controleren geeft de Winter aan. Voedselhulp is massaal aanwezig.
Op 17 maart bijv. werd er 3,5 miljoen kilo voedsel aangevoerd. Elke dag worden er meer dan twee miljoen broden gebakken in Gaza met het meel dat Israël aanlevert, aldus de Winter.
Trek heet dat.quote:
Kindjes in Afrika hebben trekquote:Op woensdag 19 juni 2024 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Trek heet dat.
Zei mijn vader altijd.
quote:He completed pre-university studies at the Rijnlands Lyceum in Wassenaar before studying for a degree in artificial intelligence at the University of Groningen. He then worked in the telecoms industry, including for VodafoneZiggo.
En op de site van de tweede kamer:quote:Ram heeft vwo gedaan aan het Rijnlands Lyceum Wassenaar in Wassenaar. Aan de Rijksuniversiteit Groningen studeerde hij kunstmatige intelligentie.
https://www.tweedekamer.n(...)/ram-d-pvv/biografiequote:Ik ben geboren in Den Haag maar ben na mijn studie in Groningen blijven wonen. Daar heb ik de PVV twaalf jaar vertegenwoordigd in de Provinciale Staten en de gemeenteraad. Ik ben breed geïnteresseerd: van kunstmatige intelligentie tot natuurkunde en van wiskunde tot antropologie.
Toen ik bij een groot telecombedrijf werkte, zei mijn teamleider: het lukt jou niet om niet constructief te zijn. Ik begon daar als callcentermedewerker. Dan leer je omgaan met mensen die boos opbellen met een probleem.
[..]
Dat had ie toch kunnen fixen met AI?quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:09 schreef crystal_meth het volgende:
van wikipedia:
[..]
[..]
En op de site van de tweede kamer:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)/ram-d-pvv/biografie
"na mijn studie in Groningen blijven wonen", maar geen woord over die studie, op een pagina die als titel draagt "biografie, onderwijs en loopbaan van Dennis Ram". Blijkbaar was ie niet intelligent genoeg om een diploma artificiële intelligentie te behalen.
Hier ben ik het niet per se mee oneensquote:Op woensdag 19 juni 2024 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de WHO zegt dat er "omstandigheden zijn die op hongersnood lijken" is er dus blijkbaar geen hongersnood vastgesteld.
Wanneer aan deze 3 condities wordt voldaan is er hongersnood, anders niet. Zo simpel is het.quote:At least 20 per cent of the population in that particular area are facing extreme levels of hunger;
30 per cent of the children in the same place are wasted, or too thin for their height;
and
The death – or mortality – rate has doubled, from the average, surpassing two deaths per 10,000 daily for adults and four deaths per 10,000 daily for children.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |